4 Ocak 2021 Pazartesi

Mucizeler Yüreklerdedir


27 Eylül 2020
27 Eylül 2020
İstanbul semaları

  Yıl sonu ve yeni yıl yazılarını yazmaya bir türlü elim varmadı. Geçen yıl beni gerçekten mutlu eden ve bir gün hayatımın akışı son bulmadan gerçek olur mu acaba diye merak edip pek umut etmeden dilediğim bir iki güzel şey oldu bu yüzden tamamen karanlık sayamıyorum kendi adıma. O kadar beklemiyordum ki hatta gerçekleştiğinde şaka falan sandım, inanmadım. Düşündükçe gülümserim hep bunu artık. Ama toplum ve dünya için gerçekten berbat bir yıldı. Epey şey yaşadık hem kişisel hayatlarımızda hem sosyal hayatlarımızda hem de dünya yaşamı açısından. Bazen düşünüyorum da şimdi geçmişe bakıp da orta çağ, karanlık çağ, veba yılları, savaş yılları diye hakkında konuştuğumuz o büyük karanlık dönemleri yaşayan insanlar, o anda, o olayların içindeyken "Ha bitti bitecek, yarın daha güzel olacak, bir yıla kalmaz kurtuluruz" demişler midir bizim gibi diye. Sanırım onlar da hep yarını daha güzel hayal etmiştir. İşte böyle düşününce karanlık bir eşiğin ortasında mı duruyoruz acaba diye endişeleniyorum. Çünkü arkeoloji okurken tarihe dokundukça gördüğüm bir şey var ki insanlar pek de değişmemiş ve büyük tarihi olaylar biraz şekil değiştirerek birbirini hep tekrar etmiş. Çünkü kendimizi tüm hayvanlar içinde zeki konumunda bulsak da aptalız. Akıllanmıyoruz toplumsal olarak. Pandemi iki aya biter, üç aya biter, bir yıla biter dedikçe insanların kontrol edilemez keyfe keder davranışları, bencillikleri ve umarsızlıkları yüzünden sandığımızdan daha uzun sürebilir bu süreç.. 

  Eh tabi bu düşüncelere kapılmıyorum. Sadece, geçmişteki olayları düşününce, o insanların gözünden bakmayı deneyince her şey karışıyor bir an için. Tabi ki umutluyum. Baharda güzel şeyler olacağına inanıyorum. Aslında inanmaktan ziyade istiyorum bunu. Hayat bana hep beklemediğim anlarda mucizeler gönderiyor. Bunun bu sefer de öyle olacağına inanıyorum ve bu kez sadece beni değil toplumu ilgilendiriyor. Yeni yılda, çiçek zamanında dışarıda güneşe sırtımı verip rüzgarla kavga edip limonata içip sohbet etmek istiyorum. Gezmek istediğim yerlere gidebilmek istiyorum. İnsanların bencillikten uzaklaşmasını, hoşgörülü, anlayışlı olmasını istiyorum. Ülkemizin iflastan kurtulmasını ve refaha kavuşmamızı ve kimsenin yoksulluk, açlık çekmemesini istiyorum. Bilime kendini adamış ve her zaman mantıklı olana, her zaman toplumun faydası olana ulaşmayı hedefleyen yöneticiler ve toplum istiyorum. Cehaletin kalmadığı aydın bir toplum istiyorum. Adalet peşinde koşmamızı gerektirmeyecek bir adalet sistemi istiyorum. Yaptığı hizmetleri sanki lütufmuş gibi insanların aklı ve duygularıyla oynamak için kullanmayan yöneticiler istiyorum.

  Bencillik ve ego, özgürlük ve güçlü kişilikten ayrı kavramlardır. Hepsi apayrı ve sınırları olan kavramlar. Bunları birbirine karıştırmak ve kendi içlerinde de yanlış anlamlar yükleyip saçmalamak çok büyük hata. Ellerindekinin kıymetini bilmeyen insanlar görüyorum, kişisel hırsları yüzünden etrafını kırıp geçiren insanlar görüyorum, sorumluluğunu başkalarının üzerine yıkıp ondan fayda sağlamaya çalışan insanlar görüyorum... Ve onları kendilerinden başka hiçbir sözün veya davranışın aydınlığa ve huzura kavuşturamayacağını görünce üzülüyorum çünkü kendilerinin farkına varamıyorlar bile. Üstelik sadece kendilerine değil çevrelerine karşı da yıkıcı ve yıpratıcılar. Umarım bu yıl her şey ve herkes için daha iyi bir yıl olur.

  Hayatımda içlerindeki ışıkla yüreğimi aydınlatan ve kendi içimdeki ışığın sönmemesi için attığım adımlarda yanımda olmayı başarıp beni hep gülümseten insanlar iyi ki varlar. Umarım ben de onlara ışık olmayı başarır ve onların benim için anlamlı olduğu kadar onlara anlamlı olmaya devam edebilirim ve yüreklerinden hiç eksilmem. Bu da her yıl tekrar ettiğim dileklerimden birisi.

  Yine neşeli şeyler yazmayı amaçlayıp bir o konuya bir bu konuya atlayıp sonunda da duygu seline bağladığıma göree yazıyı sonlandırsam iyi olur :) Birbirinizi kırmayın. Sevdiğiniz insanlara sevginizi belli edin. Hatta söyleyin. İhmal etmeyin, kalp kırmayın. Bir insanla iletişim kurarken ilgisiz düşüncesiz olmayın dinlemesini bilin. Sizden küçüklere doğruları gösterirken onların dilinden konuşmasını bilin. Sizden büyüklere saygınızı kaybetmeyin. Yüzünüzü her gün gökyüzüne çevirin. Daha bir sürü şey sayabilirim bu şekilde ama en önemlisi neşenizi kaybetmeyin.

Ve önemli bir konudan da bahsetmek istiyordum ama onu ikinci bir yazıya alsam daha iyi olacak artık. Çünkü kadınların güvenliğiyle ilgili önemli bir husus. Görüşmek üzere. Hepinize iyi yıllar dilerim <3

S..

33 yorum:

  1. Bende sevmiyorum yeni eski yıl muhabbetini. Sadece bir rakam değişiyor geri kalan aynı degil mi...
    Çok mu basit bakıyorum yoksa. :))
    Iyi dileklerine katılıyorum.
    Hakkımızda hayırlısı olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyuşuk Hayalperest, doğru söylüyorsun ki aralıktan ocağa geçince nisandan mayısa geçmemizden daha büyük bir değişiklik olmuyor aslında :D Sadece insanlar yenilik ve daha güzel günlere ulaşma arzusuyla değişik anlamlar yüklüyor o kadar fakat bu da kötü bir şey sayılmaz :D
      Hayırlısı olsun eveet çokça sevgileer :)

      Sil
  2. İlkay, hatalar unutuluyor hafızamız acayip zayıf insanlık olarak bu yüzden de geçmişin yanlışlarına tekrar tekrar düşüyoruz. Bunun önüne geçmek için eğitimli bilimi önemseyen ve tarih öğrenip bundan ders çıkartmasını bilen aydınlık zihinlerle dolu gençler yetiştirmek cehaleti bitirmek lazım. Bakış açısı ve hırslar konusunda dediklerine katılıyorum. Hiçbir şey için geç değilidir elbette inşallah daha iyi yarınlarımız olur toplum olarak :) biz her şeye rağmen içimizdeki umudu ve iyiliği koruyalım ve içimizdeki ışığı bulmayı hep başaralım :)ben de iyi ve sağlıklı yıllar dilerim :)

    YanıtlaSil
  3. Hayat çok tuhaf! Hiç tahmin edemediğimiz, tarihte kaldı dediğimiz şeyler bile geliyor insanların başına. Umutlu olmayı geçtim artık, eninde sonunda bitecek de kimler gidecek kimler kalacak o korkutuyor beni. Hakkımızda hayırlısı olsun. Bilinçli davranalım o bile bir şeydir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lady Wednesday, evet çok çok tuhaf ve tahmin etmesi zor bazen. yine de pek çok şey de tahmin edilebilir elbette. göz göre göre uçurumdan atlamak gibi bazı olaylar. insan inanamıyor. eveet ben de ondan korkuyorum ve düşünmek bile kalbimi ağrıtıyor. yine de iyi şeylere inanmaya devam etmeliyiz diye düşünüyorum. ve evet bilinçli davranalım gerektiğinde çevremizi uyaralım o bile bir şeyleri değiştirebilir

      Sil
  4. bence sen de ışığınla aydınlatıyorsun. okuyunca öyle hissediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tosbağa günlüğü, ama böyle düşünmene çok mutlu oldum kii böyle şeyler duyunca duygulanıyorum gözlerim doluyo valla teşekkür ederiim :) sen de çok tatlısın ki yüreğin hep ışıl ışıl düşlerin hep rengarenk kalsın :)

      Sil
  5. Biri bana bu yaziyi okutsa, aslinda sen yazdin ama hatirlamiyorsun dese aninda inanirim. O kadar benim dusuncelerim ki hepsi. Bu kadar ortusmemize cok sasirdim ve sevindim. Her cumlenize katiliyorum. Gelecekten umut etmezsek bulundugumuz yerde cirpinan mutsuz insanlardan baska bir sey olamayiz. Ama umut edip daha iyisi icin cabalarsak bir seyler degisebilir. Umarim ki yakinda saydiginiz tum olumsuzlukla degisir. Yerine hep en guzeli gelir her seyin. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bonheur, ben de bazen seni ve birkaç kişiyi daha okurken çok kendim gibi hissediyorum bu hoş bir şey senin de öyle düşünmene sevindim :) eveet mutsuzluk ve umutsuzluk bir alışkanlığa dönüşmemeli insan buna çok dikkat etmeli. elbette bazen mutsuz hissedebiliriz ama bunun geçici olduğunu bilmeliyiz. inşallah eveet ben de öyle umuyorum :)

      Sil
  6. Güzel,yol gösterici bir yazı olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Su'nun Harikalar Diyarı, teşekkür ederim çook :)

      Sil
  7. İnsanlık kesinlikle değişmiyor, çok acı maalesef. Yeni yıl dileklerinize katılıyorum. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Akça, karanlığın ardından aydınlık da gelir bakalım her şeyin düzeleceğine güzelleşeceğine inanıyorum :)

      Sil
  8. Ama ne kadar ince düşünceli bir yazı olmuş emeğine sağlık :) keşke herkes birbirine saygılı olsa! Ne kadarımıza dokunursak kar... her şey gönlünce olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mavinindenizi, teşekkür ederim eveet çevremizden başlayarak dünyayı güzelleştirebiliriz, güzel sağlıklı iyi yıllar dileriim :)

      Sil
  9. ayyyy yaa evet çok duyguluuuu tatlı anlatmışsın, ya işte hayat güzel yaa, neyse sonunda umutlusun yineeee :) evey bahar gelsin hop hop gelsin gitsin şu lucifer coviid :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ponçik deepsii ^.^ hop hop gelsiin hemen gelsiin şimdii gelsiin oooo :D

      Sil
  10. Söylediğin gibi bu bahar çok güzel şeyler olacak. İnancını ve isteğini asla yitirme :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EsTen, eveet bence dee bahar zaten en sevdiğim mevsim :)

      Sil
  11. Okurken sürekli kafa salladım, çok güzel bir yazı olmuş.

    Bir de sen ne istiyorsan ben de onlardan istiyorum ve gerçekleşmesini umuyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mrs Soda, teşekkür ederim ki çook :) her şey iyi ve güzel olacak inanıyoruum :)

      Sil
  12. ah ne yıldı gerçekten... umarım bu sene bambaşka olur, elinize sağlık çok güzel bir yazıydı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren, fırtınalı bir gece gibiydi, fırtınanın ardından da güneş çıkar bakalım bakalıım teşekkür ederiim :D

      Sil
  13. 2020 yılında seni çok mutlu eden şeyler olmuş. Düşündüm durdum ne olabir diye ama aklıma sadece daha güzel bir eve taşınman geldi. Acaba kötü bir arkadaşmıyım ben? Neyse söyleyeceğim o ki sen hayatındaki insanlara ışık saçıyorsun diye onlar da senin hayatını aydınlatıyorlar. Sen onları seviyorsun diye onlar da seni seviyorlar bence. O yüzden hep senin hayatını aydınlatan ve seni seven insanlar olacaktır hayatında. Rakamlar değişti diye yeni birşey olacak değil, yeni birşey olsın diye uğraşalım bu yıl. Verimli bir yıl olsun diyelim o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gecenin Düşleri, sen benim minnoş kedimsin :) hayatında hep güzellikler bulsun seni de hepimiz için verimli bir yıl olsun :) özledim seni çok :) bloğa bir gün yeniden yaz bak senin yazıların yorumların neşe verici oluyor arkadaşlar da öyle söylüyor zaten seviyorlardı yazılarını, derslerden vakit bulamadığını biliyorum ama dön bir gün yeniden yaz vee arada bir yoruma gel yine böyle enerjin iyi geliyor bana :)

      Sil
    2. Yaa ben de özledim senii :) bişey yazmasam da senin yazılarını kaçırmam hep buralardayım yani :)

      Sil
    3. Gecenin Düşleri, en çok been :) eveet gitme bi yere tatlı kedi senii :)

      Sil
  14. Çok güzel bir yazı olmuş, yüreğinize sağlık, inşallah her bir dileğiniz gerçek olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dikiş Sevda'sı, teşekkür ederim size de iyi güzel sağlıklı bir yıl dileriim dilekleriniz gerçek olsuun :)

      Sil
  15. Hayata bakış açınız insanın içini açıyor. 2020 yılındaki kazanımlarınıza sevindim. Yeni yıl için dileklerinize katılıyorum ben de. Size umutlarınızın gerçekleştiği sağlık, mutluluk ve huzur dolu bir yıl diliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha, teşekkür ederim ki çok çok :) ben de size güzel sağlıklı huzurlu umut dolu bir yıl diliyorum :)

      Sil
  16. Yaşlandıkça ve okudukça gördüm ki insan hiç değişmemiş yaratıldığından beri. Aynı bencillik aynı aptallık. İlerleme safsatası... Hangi filozof demişti unuttum, aynen böyle safsata demişti. İlerleyen sadece teknoloji.
    Tüm isteklerine ben de katılıyorum. Şimdilik elimuzden gelen dilemek. Köklü bir toplumsal değişim için de elimize imkân gelirse çabalamak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. N.Narda, Aslında ilerleyebiliyor da kaostan beslenen birileri aptal kalmasını istiyor insanlığın işte yoksa bambaşka şeyler de olabilirdi bence
      evet çabalamak önemli, güzelliklerle dolu sağlıklı huzurlu bir yıl dilerim, her şey iyi olacak inanıyorum ki :)

      Sil

Öyle okuyup kaçmak olmaz sevgili okur, fikrini belirt, bir selam et, bir ses ver, çekinme :)

Not: Yorum yaparken lütfen Türkçemizi koruyalım.

^.^