25 Ocak 2021 Pazartesi

AĞAÇ EV SOHBETLERİ 75


Herkese selamlar, sohbetlerin bu haftasında yine ben misafir ediyorum sizleri. Umarım hepiniz geçen haftanın sorusundan memnun kalmışsınızdır ve bu haftayı da seversiniz. Bu hafta geçmişten değil daha güncel bir şeylerden konuşalım istedim. Malum evlerde canımız sıkıldıkça yeni bir şeyler keşfediyor ve merak ediyoruz biraz bunlar hakkında konuşalım hadi :)

  • Bir gün denemeliyim dediğiniz, merak ettiğiniz ve belki bir gün ben de yaparım diye düşündüğünüz bir şey var mı? Belki bir spor, bir dans, bir çeşit gezi türü, bir yaşam stili, bir yemek, bir araç veya cihaz, belki bir oyun.. Yani aklınıza gelebilecek her şey olur. Sadece düşünün bakalım bir gün ben bunu yapmak isterim, yapmalıyım dediğiniz ve size ilginç gelen o şey nedir?
Not: Daha önce benzer iki konu işlendi farkındayım. Fakat bu sefer ölmeden önce mutlaka yapılacak listenizi kastetmiyorum. Daha sıradan şeyler. Mesela bir yerde bir şey gördünüz "aaa ben de bunu denemek isterim, ben de bunu yapsam nasıl olur acaba?" diye düşündüğünüz şeyleri merak ediyorum. Yani bu paletlerden balkona divan yapmak gibi bir şey de olabilir. Bir paletle neler neler yapabiliyor insanlar valla görünce şaşırıyorum ve evet ben de bunu denemek isterdim :D Benim bu konuda listem bir roman olacak uzunlukta olurdu herhalde gördüğüm her şeyi merak ediyorum. Ama paletler dışında belli başlı birkaç tane daha sayıp sizi yormayacağım ve ben araya birkaç tane de hep yapmak istediğim şeylerden yazmak istedim siz bana takılmayın ve siz de istediğiniz gibi yazın :)

  • Karavanlı çadırlı bir gezi turu. Bu denemeyi en çok istediğim şeylerden birisi. Yapabilirim ya da yapamam diye düşünmedim sadece denemek istiyorum karavan hayatı nasıl olur merak ediyorum.
  • Bir gün kendi evim olursa güneş panelleriyle elektriği kendim üretip kullanabilmeyi denemek istiyorum.
  • Kurumuş büyük ağaç köklerinden yüzeyine cam kullanarak bir masa veya sehpa yapmak ve aynı şekilde ağaç köklerinden avize yapmak. Bunları görünce gidip de satın almaya gerek duymuyorum ama ilginç olduğu için kendim de yapabilmeyi denemeyi isterim.
  • Reçine kullanarak çok ilginç şeyler yapıyorlar. İçerisine çiçekler veya minik nesneler koyarak kolyeler veya gece lambaları yapıyorlar çok ilginç bence. Bunu da denemek isterim.
  • Gezmesini bilen, kayboluruz diye korkmadan ya da bir engelle karşılaşsak bile beraber aşabiliriz diye güvenerek yanında gidebileceğim bir arkadaşla yurt dışı turu en olmadı bir kıyı kentleri gezisi denemek isterim.
  • Dalışı bir kez daha deneyip bu sefer başarılı olmak istiyorum.
  • Milli okçu olmayı denemek isterdim ama bunu nasıl yapacağımı bilmiyorum :D Kısa bir okçuluk deneyimim oldu ve çok hoşuma gitmişti sonra kendimi bir sporcu olarak hayal ettim :) Nasıl bilmem ama neden olmasın yaa :)
  • Dönmedolaba binmeyi denemek isterim.
  • Bir gemi seyahati denemek isterim.
  • Bir defa bisiklete, bir defa motora binmiştim bir defa da jetski denemek isterim.
  • Ayy bir ata binmek isteriiim :)
  • Yenilebilir yabani bitkiler ve şifalı otları öğrenmek isterim eskilerin gizemli sırları bunlar. Eskiden antibiyotik mi varmış ağrı kesici mi varmış hıı? Hepsini ağaçlardan otlardan yapabiliyorlarmış, merak ediyorum bunları :)
  • Annemle yamaç paraşütü denemek istiyoruz. Gerçi ben atladıktan bir dakika sonra bayılırım :D
  • Balkabaklı pasta varmış nasıl yapılıyor bilmiyorum ama bunu da denemek istiyorum :)
  • En az iki kişilik bir ekip kurarak Geocaching oyununu oynamayı isterim. Hala oynayan var mı bilmiyorum ama.
  • Beş altı kişinin aynı oturakta sallanabildiği bir salıncak kurup denemek istiyorum. Bir yerde gördüm hoşuma gitti. Şu bahçelerde olup da banka veya kanepeye benzeyenlerden değil, upuzun halatlar ve büyük bir kalasla çam ağaçlarına asılı bir şey. Tamam pek ergonomik olmaz belki ama sırf muziplik benimkisi :)
  • Ceviz kabuğu veya palamutlar ile minik figürler yapıp belki de led ışıklarla süslemek isterim buna benzer bir şey görünce hoşuma gitmişti.
  • Meksika, İtalyan, Japon ve Kore yemeklerini öğrenip yapmak ve denemek istiyorum.
  • İnsanlar motor veya karavan toplulukları oluşturup yılın belli zamanlarında ülke boyunca veya uluslararası gezi düzenliyorlar bunu bir gelenek gibi festival tadında yapıyorlar. Ben de antik kent sevenlerle her yıl bir gezi maratonu düzenlemek isterdim. Yani günübirlik bir gezi değil söylemek istediğim. Mesela grup bir yerde toplanacak ve bir ay boyunca hiç dağılmadan yeri geldiğinde çadırda kalarak yeri geldiğinde bir köye misafir olarak büyük bir rotayı takip edecek ve her yıl bu turu tekrar edecek. Ayy ne güzel olurdu ama çoğu insan bir veya iki ay boyunca evinden ve işinden uzak kalamaz bizim ülkede. Ve her şey o kadar pahalandı ki bunun için bütçe de ayıramaz çoğu insan. Böyle şeyler başka ülkelerde çok kolay olur sanırım.
  • Bir bilgisayar oyunu senaryosu yazmayı denemek isterim ama bunun nasıl yapıldığını bile bilmiyorum sadece düşündüm de çok keyifli olurdu :)
Neyse durayım burada. Düşündükçe alakalı alakasız bir sürü şey yazasım geliyor :) Umarım keyif alarak cevaplarsınız hepinizin neler söyleyeceğini merak ediyorum :)

S..

47 yorum:

  1. Yaa müthiş bir konu seçimi olmuş. Geçen haftada öyleydi doğrusu :)
    Gemi seyahati,dönmedolap,ata binmek dalış yapmak... Ay şahane :):) Bende yazacağım 😊 Elinize sağlık.

    Bu günlerde bunları düşününce insanın içi umutla doluyor. 🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi Dünyasında, yaa beğenmene sevindiim :) bu aralar evde can sıkıntısından duramıyoruz ya herkes bu sıralar neleri merak ediyor nelerle uğraşıyor konuşalım istedim ama konuyu da biraz serbest bıraktım :D Migren atakları yaşadığımdan pek dolaşamıyorum ama iyi hissedince hepinizi okuyacağım :)

      Sil
  2. Insan gördüğü herşeyi yapmak istiyor galiba. 😁😁
    Araba kullanmak istiyorum ben aslında. Nedense bana havalı geliyor bir kadının araba kullanması.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyuşuk Hayalperest, eveet her şeyi öğrenmek denemek istiyorum çok ilginç şeyleer vaar :D yaa bence herkes kullanmasa bile araba kullanmayı bilmeli ne zaman ihtiyaç duyulacağını bilemeyiz çünküü bence bunu erteleme fırsat bulduğunda öğreen :)

      Sil
  3. Konu seçimi harika. Karavanlı karavansız gezi nasıl olursa olsun aşırı derecede istiyorum şu sıralar :)
    Umarım gerçekleştirebilirsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bolahenkli, Her türlü gezmeyi özledik hepimiz ama az daha sabredelim :D Bu haftaki konu illaki muhakkak yapmak istediğimiz şeyler değil de merak ettiğimiz şeyler üzerine aslında ama ben listemi geniş tuttum ve hayal ettiğim şeyleri de yazdım :D

      Sil
  4. paletten divan mı ooooooo ne denişikliii :) ay handan arkadaşımız yeni karavan aldılar, gezmeye başladılar, onun blogundan bakabilirsin yaniii :) ağaç kökünden avize mi yine ilginçliii :) okçu olursun ki belkiii :) dönme dolap korkuuunç, kusmak için birebir hihihi :) jet ski, at, yamaç parüşütü hep korkunçlu şeyler istiyoon bari bi de roller coaster olsun hihihi :) bilgisayar oyunu senaryosu yakışır sana, distopikli, gizemli, fantastikli bişiler olabilir :) kore yemekleri öğreeen bize de öğreet :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepsii :) eveet paletten divan yaz bak nette ne güzel şeyler var özellikle de beyaza boyanıncaa :D temam bakacağım onaa :) hee yaa bu aralar denk gelince ev yenileme programlarına bakıyorum da ilginç şeyler yapıyorlar :D roller coasterda bayılırım ben tadı olmaz o zaman :D dönme dolapta niye kusuyoruz kii yavaş dönmüyor mu o :D senaryo bence dee hem de eğlenceli oluur, yemekler de tımams öğrenirim :D

      Sil
  5. ya çok çok güzel bir konu. keza maddelerinizde pek güzel bir kaçını fikirler deferime not aldım bile bu haftanın bütün yazıları okumak için can atıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeyma Nil, ooo sevindim bunaa :D ben de ben dee, biraz migren atakları yaşıyorum da iyi hissedince hepinizi okuyacağıım :)

      Sil
  6. Ben de makromeden çanta yapmayı çok istiyordum vee dün yaptım çok zevkli bir şey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rose, aaa makromeden tavandan sarkan saksılık veya raflar yapıyorlar ben de onları merak ediyoruum çanta da güzel fikirmiiş :)

      Sil
  7. Bana isteklerin çok uçuk gelmedi, hepsini sırayla yapabilirsin bence. Önemli olan hepsinin bir anda olmasını istememen. Her yıl bir isteğini gerçekleştirebilirsin mesela:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha, eveet olabilir tabii zaten hayatta bir gün yaparız diye hayal kurduklarımız değil de bugünlerde merak ettiğimiz şeyleri konuşalım istedim ama konu sıkıcı olmasın diye de biraz serbest bıraktım :D

      Sil
  8. Konu çok iyi. 😍 Karavan ile seyahati ben de çok istiyorum. Reçine ile geçen sene bayağı uğraştım. Çok güzel şeyler çıkıyor ama yaparken dikkatli olmak lazım. Bir kaç elbisemi mahvetmiştim. 😂 (Çok değil, bir kaç damlacık.) Aliexpress ten bir sürü kalıp almıştım. Bu yaz tekrar deneyeceğim inşallah.
    Toplu gezi etkinliği çok güzel fikir. Hepsini çok beğendim. Ben de yazmak istiyorum bu hafta. 😍

    YanıtlaSil
  9. Konu çok iyi. 😍 Karavan ile seyahati ben de çok istiyorum. Reçine ile geçen sene bayağı uğraştım. Çok güzel şeyler çıkıyor ama yaparken dikkatli olmak lazım. Bir kaç elbisemi mahvetmiştim. 😂 (Çok değil, bir kaç damlacık.) Aliexpress ten bir sürü kalıp almıştım. Bu yaz tekrar deneyeceğim inşallah.
    Toplu gezi etkinliği çok güzel fikir. Hepsini çok beğendim. Ben de yazmak istiyorum bu hafta. 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okurix, aa reçine denedin mii ne güzeel :D evet dikkatli olmak lazım o tür çalışmalarda önlük filan iyi olur :D yaa tekrar yaparsan blogda da yazsana okuruz ne güzeel :) eveet yaz tabi okuyacağıım :)

      Sil
  10. Ne güzel şeyler bulmuşsun.okudukca keyfim yerine geldi, pozitif enerji yüklendim. ben de inek veya koyun,en çok da keçi sağmayı denemek istiyorum. Dışardan kolay görünüyor ama sütü çıkarmak kolay değilmiş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tosbağa Günlüğü, sevindim bunaa :) aa eveet o da çok ilginç oluur ben küçükken bir keresinde deneyecektim ama korkup kaçtım :D

      Sil
  11. Güzel konu seçimi bende yarın yazmayı düşünüyorum konuyla alakalı çok hoşuma gitti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sokaktaki Asosyal, teşekkür ederiim sevindiim okumaya geleceğiim :)

      Sil
  12. Dönme dolaba bindim, gemi seyahati de yaptım (8 günlük Yunan adaları turu). Geri kalan hepsini ben de yapmak istedim okuyunca. Yalnız şu nedir bilmiyorum: "Geocaching oyunu". Google'a bir sorup öğreneyim önce :))

    YanıtlaSil
  13. Baktım Geocaching oyununa, süper bir şeymiş! Kesinlikle denemek istiyorum :) Biz evde sürekli hazine avı düzenliyoruz. İlk notta yazılı olan bulmacanın cevabı ikinci notun yerini gösteriyor. Notlar zincirleme şekilde devam ediyor. Sonuncu notun yanında küçük bir ödül (hediye/çikolata/mektup/resim vb) oluyor. Bazen biz kızımıza hazırlıyoruz, bazen o bize hazırlıyor. Eve tıkılı kaldığımız şu günlerde epey eğlenceli oluyor odadan odaya dolaşıp bulmaca çözmek :) Açık arazide olsak kimbilir ne kadar eğlenceli olur 🤩

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Manxcat, ooo gemi seyahati ne güzeel :) Geocaching yıllardır oynamak istediğim bir şey hala oynayan var mı bilmiyorum ama yoksa da tekrar hareketlenir belki yaa çok eğlencelii denersen anlat blogundaa :) yaa hazine avı da çok güzeel çocukken kardeşlerimle benzer bir şey oynardık biz dee :) kızının da size hazırlıyor olması çok güzeel keşfetme ve merak duyguları gelişiyor çocukların böyle oyunlarlaa :) şu pandemi filan bitince açık arazide de oynarsınız çok güzel oluur :)

      Sil
  14. Yaaaaa ne guzel okuyorduuuummm durmaa devam et:):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahve Zamanı, hahah gülümsedim yorumunla devam etsem duramazdım mecbur kısa tuttuum :D yazdın mı sen dee geleceğim okumayaa migren ağrısı yaşıyorum da sakinleşince geleceğim :)

      Sil
  15. Neredeyse hepsi yapılabilecek ve hepimizin sanırım aklından geçenler:-) Bende bir tekne alıp, orada yaşamak isterdim ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl, eveet sıradan günlük şeyler görünce merak ettiklerimizi konuşalım istedim :) teknede yaşamak güzel fikir ben de yüzen evim olsun isterdim var ya öyle suda evler bazen yerini değiştirebiliyorsun filan çok hoş bence :D

      Sil
  16. her birini deneme şansının olmasını dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Eylemi, yaa teşekkür ederiim dilerim ki senin de hayallerini gerçekleştirme şansın olsun heep :)

      Sil
  17. Ne hoş, hayal dolu bir konu :) Seninkiler hep seyahat ve el sanatları ile ilişkili ve bence yapabilirsin çoğunu, neden olmasın ki? Bol şans.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece C, son zamanlarda evde el işleri ev yenileme programları filan çok popüler görünce merak ediyorum her şeyi eh gezmeyi de özleyince ikisinden bolca bir liste oldu :D

      Sil
  18. tımams güneş panelli karavanda ağaç cam sehpaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepsii :D karavana sehpa koyarsak bize yer kalmaz ama kamp kurulan yerde bir ağaç kökünden karavan önüne sehpa yapılabilir tabii :D

      Sil
  19. Haha yamaç paraşütü yapmayı ben de istiyorum. Ve karavan gezisi yapmak umarım bana da nasip olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynadaki Yansıman, yaa ne güzeel umarım gerçekleştirirsin ikisini dee :)

      Sil
  20. Güzel maddeler barındıran bir liste olmuş aralarından aynısını istediklerim bile var :D Ama milli okçuluk? Hiç aklıma gelmemişti güzel istekmiş doğrusu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beş Senede Devrialem, ooo sen de yap istediklerindeen :D di mi yaa keşke olsaydım diyorum bazen :D

      Sil
  21. Konu ve hayallerin çok güzel :) umarım bir gün gerçek olur.. ;)
    Ben de yazdım ;))

    YanıtlaSil
  22. Konu ve hayallerin çok güzel :) umarım bir gün gerçek olur.. ;)
    Ben de yazdım ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Andromeda, teşekkür ederiim yarına iyi hissedersem okuyacağım hepinizii :) ekrana çok bakınca migren atağı tekrar geliyor tam geçmedi 6 gündür filan devam ediyoo

      Sil
  23. Umarım gerçekleştirebilirsin gönlüne göree :)) ben de içlerinden birkaçını çaldımm :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mükemmelis, teşekkür ederiim umarım sen dee isteklerini gerçekleştirirsin heep :)

      Sil
  24. Bilgisayar oyunu senaryosu... Bu ilgimi çekti bak. Oyun oynamayı çok sevdiğim için herhalde =) Hedeflerin, hayallerin çok güzel. Arada benim istediklerim de var. Umarım hepsini gerçekleştirirsin=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kedi Mırıltısı, di mii ben de severim oyun oynamayıı :D çok eğlenceli olabilir oyun senaryosu işi nereye başvuru yapıyoruz bunun için hahah :D umarım sen de istediğin hayal ettiğin her şeyi gerçekleştirirsin :))

      Sil
  25. Ağaç Ev Sohbetleri yazıma yapmış olduğun son yoruma bir cevap yazdım. Okuyabilirsen düşünceni merak ediyorum. Belki Deep de bu konuda katkıda bulunabilir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha, geldim bile :) deep de görünce bir şeyler söyler sanırım bence ayrı bir platform olarak gerçekleşirse güzel bir proje fikri bu :)

      Sil

Öyle okuyup kaçmak olmaz sevgili okur, fikrini belirt, bir selam et, bir ses ver, çekinme :)

Not: Yorum yaparken lütfen Türkçemizi koruyalım.

^.^