27 Ocak 2021 Çarşamba

Blogları Canlandırma Projesi - Ocak

  Herkese selamlaar taptaze bir etkinlikle karşınızdayım :) Eski blogculardan ama benim yeni tanıdığım sevgili Okurix ve fightiing birkaç arkadaşımızla birlikte bir etkinlik tasarlamış, ben de Okurix'in duyurusuyla haberdar oldum, onun yazısını okumak için şuraya tıklayın :) vee Fighting için şuraya lütfen :)

  Kurallar basit. Her ay bir tema seçilecek ve bizler de o ayın temasına uygun film, dizi izleyip kitap okuyacağız. Ve bunlardan sadece birini bile yapsak yeterli oluyor. Böylece oldukça serbest ve kuralsız, rahat bir etkinlikle blogları biraz daha canlandırmış olacağız. Ve birbirimizden aynı tema kapsamında farklı filmler, diziler, kitaplar öğrenmiş olacağız. Siz de etkinliğe katılmak için arkadaşımıza gidip söyleyebilirsiniz. Katıldığınızda duyuruları blogdan ve bunun için kurulmuş instagram grubundan takip edebilirsiniz. Blog duyuruları ve İnstagram hakkında bilgi alıp katılmak için yukarıdaki bağlantılardan arkadaşlarımıza ulaşabilirsiniz. 

  Bu ayın teması Umut-Başarı olarak seçilmiş. Başlangıç için ve yeni yıl düşüncesiyle çok uygun bir seçim olmuş. Ben de tema kapsamında bir kitap ve bir film değerlendirmeye karar verdim. Aslında pek film, kitap, dizi yazısı yazamıyorum çok nadir böyle paylaşımlarım vardır ve hep doğru düzgün bir eleştiri tanıtım yazısı yazmak istiyordum. Bu etkinlik bana bu alışkanlığı kazandırabilir diye düşünüyorum :)



Mandalina ve Umut

My Everything

Katie Marsh

Olimpos Yayınları
Çeviri: Belgin Selen Haktanır
s.440


Bu kitabı sırf limon, mandalina sevdamdan dolayı ve kapağı çok sevimli olduğu için okumaya başlamıştım itiraf edeyim. Hatta arkadaşım her seferinde hangi kitabı okuyorsun diye sorduğunda ismini unutup unutup limonlu kitabı okuyorum diye bahsettim durdum :) Tabi ki mandalinayla yakından uzaktan alakası yok kitabın ama ben bazen sevdiğim şeylere olan duygularımı renklerle ve meyvelerle ifade etmeyi severim. O açıdan düşünürsek evet bence tam da mandalina gibi bir kitap bu :)

Bir öğretmen olan Hannah, çalıştığı okuldan pek de memnun değildir ve hayalleri bambaşka bir yerde onu beklemektedir. Beklediği iş teklifinin gelmesiyle yürümeyen evliliğini bitirme kararı alır. Tam da o dramatik konuşmayı yapmaya karar verdiği gece artık kendisini sevmediğine inandığı için kırgın olduğu eşi Tom'u felç geçirmiş halde bulur ve her şey sarpa sarar. Hannah geçmişin anıları ve şimdinin karmaşık olayları arasında Tom'a hala aşık olduğunu keşfederken iyileşene kadar onun yanında kalmaya karar verir. Tom ise Hannah'ın özgür kalmasını ve hayallerinin peşinden koşmasını istemekte bir yandan da yeni durumuyla başa çıkmaya çalışırken Hannah'yı bu zor durumdan uzak tutmak ve onu kendisinden korumak istemektedir. Aralarında artık konuşulmayan hiçbir şey kalmaz. İtiraflar edilir, özürler dilenir... Peki ama bütün bunlar evliliklerini ve aşklarını kurtarmaya yetecek midir? Felçli bir insanın psikolojisini ve yaşadığı zorlukları biraz da olsa yakından görebildiğimiz bu hikayede iki tarafın da yaşadıkları oldukça zor ve ağır. Yine de umut hep oralarda bir yerlerde saklanmaktadır. Gerçek aşkın, sadakatin, dostluğun, yeniden var olmanın, umudun tıpkı mandalina tadında hikayesi bu kitap sizi bazen gözyaşlarına bazen de kahkahalara boğacak.

Birkaç alıntı:

"Nasıl hissediyorsan öyledir dünya. Mutluyken cennet, mutsuzken cehennemdir."

"Sözcüklerin bir faydası yoktu. Bunlar sadece kaybedilenleri vurguluyordu."

"Tom'un eli soğuktu. Ağırdı. Tıpkı sorumluluk gibi."

"Umutlanman gayet doğal; herkes eskiden olduğu gibi olmak ister. Ama bazen bu... Mümkün olmaz."

"Ne güzel bir gün. Güneş bile senin için parıldıyor."

"Onlar bulutlu bir günü güneşli bir güne, karanlığı aydınlığa dönüştürebilirler."

"Kahkahaları geçmişlerini silip onları bekleyen geleceklerinin kapılarını ardına dek açtı."

Küçük Gün Işığım

Little Miss Sunshine

2006-ABD

Yönetmen: Valerie Faris, Jonathan Dayton

Bir yol komedisi olan bu filmde küçük kızlarının hayali için umutla yola düşen bir aileyi izliyoruz. Hoover ailesi dışarıdan bakınca sıradan bir aile gibi görünse de her biri diğerinden çılgın ve değişik kişiliğe sahip aile üyelerinin en büyük sorunu iletişim. Birbirlerinden tamamen zıt ve çatışma halindeki aile bir gün küçük kızlarının hayalini gerçekleştirmek için sonunda bir araya gelebiliyor. Yol boyunca başlarına çeşitli olaylar gelirken birbirlerini sanki ilk defa bu kadar yakından tanıyor ve dinlemeye başlıyor gibiler. Başarılı olmaya ve hep kazanmaya odaklanmış işkolik ama biraz da başarısız bir baba, ailesini ve evliliğini bir arada tutmaya çalısan anne, savaş pilotu olana dek sessizlik yemini etmiş ve Nietzsche hayranı olan abi, intihara teşebbüs etmiş sorunları olan dayı ve bağımlı bir dededen oluşan ekip meydana gelen kötü olaylara rağmen insanın yüzünde bir gülümseme bırakıyor. 

Bir amerikan filmi olduğu için fazla bir beklentiyle izlemedim başta ama izlediğime de sevindim çünkü zevkli bir yolculuk ve aile hikayesiydi. Bağımsız sinema ürünü olduğu için film maddi yetersizliklerden dolayı beş yılda tamamlanmış ve ortaya gerçekten de ilgiyi hak eden bir şey çıkmış ve de çokça ödül almış. Basit, naif, sevimli ve içinde gün ışığı taşıyan bir hikaye bu. Umarım siz de seversiniz :) 

“Gerçek kaybeden, kazanmayan değildir. Gerçek kaybeden; kaybetmekten o kadar korkar ki kazanmayı denemez bile.”

"Mutlu geçirdiğin zamanlar sana birşey katmaz acılarsa seni olgunlaştırır."

Bonus:

The Letter Writer

2011-ABD

Yönetmen:Christian Vuissa

Aslında güzel tanıtamayacağımı düşündüğüm için yazmamaya karar vermiştim bu filmi çünkü güzel tanıtamazsam yazık ederim diye düşünmüştüm. Çünkü o kadar o kadar sevdim kii sonunda ağlarken iyi ki izledim dediim :)

Nereden geldiği ilk başta bilinmeyen eski bir mektupla Maggy Fuller yazarı bulmak için yola koyulur ve bu hayatını sonsuza dek değiştirir. Duygusal, umutlu, sıcacık, naif, hoş bir film.. Daha fazla bir şey söyleyemem yazar ve Maggy arasındaki iletişim ve o son beni gerçekten hüngür hüngür ağlattı lütfen siz de izleyin ve yanınıza peçete almayı unutmayın :)

Bir sonraki ay neler ekleyeceğim bakalım umarım önerilerimi sevmişsinizdir, görüşmek üzere :) Kelime oyunu için hikayem yarın gelecek bu arada :) 

50 yorum:

  1. Ne güzel bir proje olmuş. Çok daha uzun soluklu olur umarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Melyblog, eveet uygulaması da çok kolay sadece tema sınırlı oluyor onun dışında istediğimiz şeyi okuyup izleyip paylaşıyoruz katılsana sen de katılmadıysan :)

      Sil
  2. Çok hoş filmler ve güzel bir kitap. Filmleri hemen listeye ekliyorum. Önce ağlayıp sonra mi gülsem acaba. İzleme sıralamasına daha sonra karar veririm artık. 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okurix, önce ağla sonra gül gülmenin etkisi uzun kalsın böylece ama ağlatan filmin etkisi bambaşka ikisini ayrı günlerde izle bence :)

      Sil
  3. Mandalina ve Umut'taki "sorumluluk" benzetmesi gerçekten ilginç, ilgi çekici ve düşündürücü geldi bana. Ellerinize sağlık:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl, oradaki sorumluluk ifadesini Hannah kullanıyor. Eşinin hastane odasında elini tutarken. Ve birdenbire hayatındaki bir insanın artık tek başına suyunu bile içemeyeceğini düşündükçe böyle bir şeyle ilk kez karşılaşan bir insanın kafa karışıklığını yaşıyor. Bu ona ağır bir sorumluluk olarak geliyor çünkü bu sürecin nasıl gideceğini, eşine gerçekten yardımcı olup olamayacağını ve işin psikolojik yanlarını düşünürken bununla nasıl baş edeceklerini bilemiyor. Tepkisi böyle bir şeyle ilk kez karşılaşan insanlar gibi doğal bence ama sonrasında ikisi de bu süreci çok güzel atlatıyor ve güçleniyorlar. Bu kitapta olayın iki taraf için de nasıl etkiler yarattığını iki tarafın da psikolojik durumunu görüyoruz. Tabi gerçek hayata göre biraz daha hafif anlatılıyor her şey. Gerçekte her şey daha ağır ve zorlayıcı. Okumayı düşünürsen okuyunca seversin umarım :)

      Sil
  4. Böyle etkinlikler güzel oluyor. Daim olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir Tutam Karınca, eveet oldukça da kolay okuyacağımız izleyeceğimiz şeyi kendimiz seçiyoruz :)

      Sil
  5. Filmleri listeme ekledim bile :) kitaba da bakacağım :)

    YanıtlaSil
  6. “Gerçek kaybeden, kazanmayan değildir. Gerçek kaybeden; kaybetmekten o kadar korkar ki kazanmayı denemez bile.” Bu cümle beni biraz düşündürdü... Ama şöyle de bir gerçek var, herkes risk alabilseydi herkes o başarı seviyesine rahatça ulaşabilirdi diye düşünüyorum.. Risk almadan bir şey olmuyor maalesef :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sokaktaki Asosyal, eveet risk almak gerek bazen denemeden vazgeçmemek gerek ama adımları mantıklı atmak da önemli :) her şeyin bir dengesi olmalı :)

      Sil
  7. Çalışkan blogger'ın hali bir başka oluyor. Hem kitap hem de film yorumlamışsın. ^^
    Kitap çok ilgimi çekti. İnceleyeceğim.
    Teşekkür ediyorum ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nabrut, senin dizi kitap etkinliğine de yetişeceğim inşallah :D bu kitaba daha önce başlamıştım aylar sürdü okumam dersler nedeniyle :D önümüzdeki ayın temasında kitap konusunda yetişemem muhtemelen ama eskiden okuduğum bir şey varsa paylaşırım diye düşündüm :)

      Sil
  8. Kitaba bayıldım doğrusu :) Hem konusuna hem alıntılarına. Alıp okuyacağım unutmazsam ama unutursam da limonlu kitap diye hatırlarım bende :):) Teşekkürler 🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi Dünyasında, eveet limonlu mandalina kitabıı :D umarım seversin okuyunca daa :)

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. Aynadaki Yansıman, eveet ikisini de çok sevdim özellikle ikincisi bence mutlaka izlenmeli umarım sen de seversin :)

      Sil
  10. Kitabı da, filmleri de not almam lazım, hepsini çok beğendim. Etkinliğe hoş geldin, emeğine sağlık^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esra Ercan, teşekkür ederiim umarım okuyup izleyince seversiin :)

      Sil
  11. mandalina ve umut belki ben de adından dolayı okumaya başlardım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcu, ismi de çok güzel di mii okursan seversin umarım :)

      Sil
  12. Kitabı duymamıştım. Narenciye olayını ben de çok severim. Yıllardır büyütmeye çlıştığım bir limon ağacım var. Mandalina malesef bahçede olmadı. Ve kitaplarda görmek de ayrı hoş. Bakayım bu kitaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adadenizi, limon ağacı eski oturduğum evin bahçesinde vardı çiçek açınca ne güzel kokar saksıda yetiştirebilir miyim diye düşünüyorum şimdiki evde, limon çook severim :) umarım okuyunca seversiin :)

      Sil
  13. mandalina limon umut ne güzel bir kitap konusu imiş. birlikte aşıyolar herhalde sorunları :) küçük gün ışığı ne şekerdi ama yaaa ama ama mektup yazıcısı en güzel filmlerden evet ağlamalık ve bencesi bu filmi çok sık izlemek lazııım :) bu ayın seçimleri sende müthişli olmuş vallası :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepsii :) hıhım limonlu kitaap :D evet sonunda birlikte üstesinden geliyorlar her şeyin :) mektup yazıcısı bence de tekrar izlenebilecek bir film çok duyguluydu :) senin seçimlerin de çok güzeldii :)

      Sil
  14. Mandalina mı bayılırım mandalinaya diye okumaya başlamıştım ki ne okuyayım başka birisi daha mandalina sevdasından dolayı kitaba başlamış :D Konusu ve tabii ki kapağı :) ilgimi çekti :) Ama lütfen limonlu kitap değil mandalinalı kitap olsun, olur mu? Bu arada ilk filmi değilse bile The Letter Writer'ı izlemek istediğim kesin :) Yorumların için eline sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahah eveet mandalina ve limon olan her şey ilgimi çeker ve severiimm :D tamaam senin için mandalinalı kitap olsuun hahah :D ilk film izlenmese de olur vakit geçirmelik hoş film ama letter writer izle mutlaka eminim seversin çok duygusal bir şey :)

      Sil
  15. çok güzel bir kitap önerisi olmuş bonus olanı da sevdimm ellerine sağlıkk :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beauty&Life, teşekkür ederiim umarım izlersen de seversiin :)

      Sil
  16. Kitabı çok merak ettim, tavsiye için teşekkürler. Filmi yıllar önce izlemiştim, gerçekten çok güzeldi bence bu türün en güzellerinden ve aldığı ödülleri hak ediyor, sarı arabaları harikaydı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayalci, yaa ben de o sarı arabaya bayıldım tüm arızalarına rağmen çok tatlıydı :D kitabı da okursan seversin umarıım :)

      Sil
  17. Güzel tanıtım yapmışsın. Önerilerin dikkate değer. Limonlu dediğin kitabın alıntılarını sevdim özellikle. Dünya mutsuzken cehennem sahiden. Son 1 yıldır özellikle:(
    Eline sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeugma, beğenmene sevindim umarım okursan veya izlersen de seversin teşekkür ederim :) evet hayat nasıl hissettiğimize bağlı olarak değişir cehennem de olur cennet de

      Sil
  18. Filmler de kitap da o kadar benlik ki. Her daim elinde peçete ile gezen birisi olarak hepsini aldım listeye :D İyi ki yazdın ve iyi ki buluştuk bu etkinlikte de. Çok heyecanlandım şahane yapımlar ile karşılaşacağız bu sayede. :) Eline emeğine sağlık^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akelaaa :) eveet ben de senin film paylaşımını sevdim, zaten paylaştığın her dizi film ilgimi çekiyor hepsi çok iyii :) umarım izlediğinde ve okuduğunda da seversiin :)

      Sil
  19. The Letter Writer'i çok merak ettim, Küçük Gün Işığım gerçekten yürek ısıtan bir filmdi. Mandalina ve Umut kitabının kapağı da adı da çok cici :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Özdemir, Letter Writer en uygun zamanda izlemelisiin çok duygusal film :) eveet güneş ışığı gibi filmdi o daa :) kitabı okursan da seversin umarıım :)

      Sil
  20. Mandalina ve Umut isminden dolayı okumayacağım bir kitapmış ama konusunu okuyunca ilgimi çekti sanırım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mrs Soda, aa limon mandalina sevmez misin :D okursan seversin umarıım :D

      Sil
  21. Filmleri öncesinde izlemiştim ancak kitabı ilk kez gördüm. Rafta görsem bir bakıp geçerdim ancak mandalina tadında bir kitap tanıtımı aklımı çelmedi değil. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. OhYoonJoo, yaa seni uzun zamandır görmüyordum bir dönem blogda çok aktif değildim ben sonra yazmayı bıraktın filan sanıyordum nedense, kendim aktif olmayınca seni de görmediğimden muhtemelen, kumanda panelinde denk gelmedim bir türlü herhalde. meğerse aktifmişsiin geleceğim sanaa :) kitabı bir gün okursan seversin umarıım teşekkür ederiim :)

      Sil
  22. “Gerçek kaybeden, kazanmayan değildir. Gerçek kaybeden; kaybetmekten o kadar korkar ki kazanmayı denemez bile.” Özet bu... Kenara kaydedildi hepsi. Emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cahil Okur, teşekkür ederim umarım izleyince de seversin :) ben de bu hafta sonu yazan herkesi dolaşacağım inşallah :)

      Sil
  23. Özellikle kitabı çok merak ettim, böyle bir hikayenin sonu nasıl acaba? Diğer iki önerini de not edip zamanım olunca izleyeceğim. Bu etkinlik gerçekten çok güzel oldu. Önerilerinizin yanında sanırım blogunuza da ilk kez uğruyorum. Ben de kendi yazıma beklerim. Kolay gelsin!:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Minihanok, umarım okuyup izleyince seversin :) evet ben de etkinliği çok sevdim şimdiden şubat temasını düşünmeye başladım :) mutlaka uğrayacağım teşekkür ederim ve de hoşgeldiin :))

      Sil
  24. Mandalina ve Umut'un kitap kapağı çok hoş :) Filmler ise ilgi çekici. Teşekkürler!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Tutkusu, beğenmene sevindim teşekkür ederiim ben de kapak fotoğrafını çok sevdim bu kitabın bahar gibii :)

      Sil
  25. Turunçgil teması çok güzel bir şey bence de ^^ Ama kitabın konusu dramatikmiş :( İlk filmin alıntılarını çok beğendim. Epey emek vermişsin, teşekkürler ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benherneysemo, eveet bahar gibi oluyoo :) ah evet dramatik ama kötü bitmiyor çok da kasvetli bir anlatımı yok yani :) ben de teşekkür ederim umarım okur veya izlersen de seversiin ^.^

      Sil

Öyle okuyup kaçmak olmaz sevgili okur, fikrini belirt, bir selam et, bir ses ver, çekinme :)

Not: Yorum yaparken lütfen Türkçemizi koruyalım.

^.^