14 Ocak 2021 Perşembe

Kades

 

İlgili link: Kades-EGM

  Kadına şiddet konusunda gördüklerimiz duyduklarımız öğrendiklerimiz her geçen gün hepimizin gönlüne birer ateş gibi düşüyor. Bir daha olmasın, tekrar böyle bir haber duymayalım dedikçe hiçbir şeyin değişmemesi ruhlarımızı yıpratıyor. Korku içinde ve güvensiz yaşam yoruyor hepimizi. Bu konuda konuşacak çok konu söyleyecek çok söz var ama şimdi size bir uygulamadan bahsetmek istiyorum. Aranızda belki bilen vardır. Ama amacım bilmeyenlere de ulaştıralım ki faydalı olabilsin. 

  KADES, kadınların ve çocukların maruz kaldığı şiddet, taciz gibi kötü eylemleri daha hızlı engellemek adına Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanıp kullanıcılara sunulmuş resmi bir uygulama. Bu uygulamayı hem kendimiz, hem tanıdıklarımız hem de belki de yolda şahit olduğumuz bir durum karşısında tanımadığımız bir insanın güvenliği için kullanabiliriz. Uygulama, acil durumda kullanıldığında Kadın Acil Destek İhbar Sistemi'ne ulaşıyor.

  Telefonlarımızın uygulama mağazasından kolayca indirip kolayca kurabiliyoruz. Uygulamayı kullanmak için tc numaramızı giriyoruz. Ve Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından gelen kodu kullanıyoruz. Böylece uygulama aktif hale geliyor. Acil bir durumda uygulamaya girip yardım butonuna basıp onayladığımızda kimseyle konuşmaya veya durumu açıklamaya çalışmaya gerek olmadan bir yardım çağrısı gönderilmiş oluyor ve bulunulan konuma en yakın polis ekibi hemen olay yerine yönlendiriliyor. Ve unutmayın bu resmi bir ihbar sayılıyor asılsız ihbarlar yapılmaması lazım yani oyuncak değil. Belki işlevselliği tartışılır ama hiç yoktan iyi ve geliştirileceğine de inanıyorum. Bu arada emin olamadım ama sadece kadınlar kullanabiliyor uygulamayı sanırım.

  Henüz yeni bir uygulama olmasına rağmen daha şimdiden pek çok kadının yardıma ulaşmasını sağlamış. Yolda gördüğü zor durumdaki kadınlar için kullananlar da var söylediğim gibi. Uygulama hakkında daha fazla bilgiyi Emniyet Genel Müdürlüğü internet sitesinden edinebilirsiniz. Kendi adıma huzurlu bir yaşantım var ama ben de uygulamayı belki başkası için kullanmam gerekir diye düşündüm. Ve ihtiyacı olanların da bilgisi olabilmesi için sizlerle paylaşmamın iyi olacağına karar verdim. Umarım kimse kullanmak zorunda kalmaz ama faydalı bulduğum bir uygulama oldu bu.

  Güvenli ve sağlıklı günler dilerim hepimiz için

  S..

15 yorum:

  1. Kades çok önemli ve çok da gerekli bir uygulama diye düşünüyorum..
    Umarım kadına uygulanan şiddetin azalmasına faydalı olur..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düş Tasarımcısı, eveet ve umarım kullanmaya gerek kalmaz..

      Sil
  2. Ben de yeni öğrendim bu uygulamayı.
    Çok güzel olmuş bu konuda bir paylaşım yapmanız. Hiç kimsenin ihtiyacı olmaması dileğiyle..🙏
    Emeğinize sağlık 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayata Dair, ben de tv programında polis memuru olan bir kadın tanıtırken ve canlı denemesini yaparken bilgi sahibi oldum geçenlerde. eveet kimse ihtiyaç duymaz insallah..
      sevgiler çok :)

      Sil
  3. Eğer düzgün çalışan bir sistemse çok güzel bir buluş. Umarım emniyet güçleri ihtiyaç anında Hızır gibi yetişir. Lakin Vahşice öldürülen bir kadının çantasından çıkan dilekçede 26 kez canının tehlikede olması sebebiyle koruma talep ettiği çıkmış ortaya. Yine de kadına şiddet sorununun çözümüne yetmez elbette. Bunun için devletin yapması gereken çok şey var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha, canlı yayında denemesini filan yaptıklarında haberdar oldum ben de. elbette yeni bir sistem olduğu için eksikleri olacaktır ama zamanla daha etkili ve iyi duruma gelir diye düşünüyorum ve yanılmıyorsam başka ülkelerde benzer iyi örnekleri var bu sistemin. sitemin en yakın polise konum bilgisiyle imdat çağrısı aktardığı söyleniyor bir operatöre bağlanmaya gerek kalmadan yardım istenebilecek bu sayede. umarım gerçekten etkili olur dediğiniz gibi. ve evet cezaların yeterince caydırıcı ve kesin olması, koruma kararlarının da gecikmeden alınıp uygulanması da lazım ki bu olaylar artık bitsin. bazı ülkeler hiç suçlu kalmadığı için cezaevlerini kapatıyor biz de bir gün bu seviyeye gelebiliriz umarım.

      Sil
  4. kades, duymadıydım, saol yaa önemliymiş, ben de koyayım bloguma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepsii, kimin ihtiyacı olacağını bilemeyiz herkesin bilgi sahibi olaması gereken şeylerden diye düşündüm paylaştığın için tenk yuu :)

      Sil
  5. haberim olur olmaz yüklemiştim telefonuma. buna ihtiyaç duyulmasına sebep olan erkek şiddetine lanet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elisabeth, eveet onlara karşı daha güçlü durmalı ve ihtiyacı olanların sesi olmalıyız, bir gün daha uygar bir toplum olmayı başarırız umarım.

      Sil
  6. Güzel bir proje fakat cezaların da caydırıcı olması gerekir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GeCe, eveet sorunların hiç bitmemesinin bir nedeni de cezaların hafif kalması zaten. koruma kararları uygulanmıyor, cezalar hafif kalıyor ve sonucunda yine kalp ağrısı oluyor...

      Sil
  7. İlkay, umarım gerek kalmaz eveet..

    YanıtlaSil
  8. Duymuştum evet çok faydalı olduğu açık, kullanımaya gerek kalmayacağı günler dilerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mavinindenizi, evet umarım kimsenin artık böyle şeylere ihtiyaç duymadığı günler görürüz..

      Sil

Öyle okuyup kaçmak olmaz sevgili okur, fikrini belirt, bir selam et, bir ses ver, çekinme :)

Not: Yorum yaparken lütfen Türkçemizi koruyalım.

^.^