31 Mart 2021 Çarşamba

Kelime Oyunu 18

Herkese selamlaar :) Kelime oyunu devam ediyor bu hafta kimseden kelime önerisi gelmeyince görevi devraldım ve beş kelime seçip ilk hikayeyi yazdım. Yazının sonunda kelimeleri belirteceğim umarım seversiniz :)

Güneşi hatırlıyorum. Gün ışığının süzülüşünü ve havadaki tozları aydınlatırken kollarımda bıraktığı sıcaklığı anımsıyorum. Tepelerin eteklerindeki çinko kaplı çatıların her birisi de çirkin beton öbeklerinin arasında mücevher gibi parlıyordu. Ağaçlar ve tüm bitkiler parıl parıl birer taç gibi giyinmişti altın sarısı ışığı. Kuşlar az sonra havanın kararacağının bilinciyle oradan oraya telaşlı kanat çırpıyor ve aşağıda evlerine dönmeden önce biraz daha oyun oynamaya çalışan çocukların üzerinden hızla uçup gidiyordu. O anı aklıma kaydetmek istemiştim. Sebebi yoktu. Bir daha benzerini bulamayacağımı mı sezinlemiştim, kim bilir.. Ve işte şimdi birdenbire o anı düşünüyordum. Zaten içinde bulunduğumuz durumda insanın böyle anları hatırlamamak için çabalaması gerekirdi.

O sırada zamanın bir an için durup nefes aldığını hissetmiştim. Zaman nefes alıyordu. Varlığını kimsenin bilmediği tuhaf bir yaratık gibi etrafımızda dönüyor, kıpırdıyor ve bizimle beraber nefes alıyordu. Ve ben de güneşin zerreleri atmosferi aşıp tenime çarpar ve etrafa saçılırken öylece durup etrafı izliyordum. O anı kaydediyordum. Hiçbir şey düşünmeden durduğum ve sadece bir an için dinlenmiş hissettiğim saçma ve küçücük bir andı. Başka bir zamanda başka bir yerde fakat benzer bir gün batımına denk gelirsem eğer o zamanki ben ve şimdiki ben ile kafamda bir karşılaştırma yapabilir miydim, merak etmiştim. Hislerim düşüncelerim algılarım aynı olacak mıydı gün batımı aynı olsa bile? Güneşin zerrelerini görebilecek miydim yine tenimden saçılırken? Bunu merak etmiştim. İnsanın aklı bazen farklı çalışmaya başlayabiliyor ve bir çocuğun aklı her zaman mümkün olandan biraz daha tuhaf çalışabilir. Herhalde öyle bir andı..

Ve artık bunların cevabını bulabilmek için çok uzun bir yol var önümde. Her şey yolunda giderse.. Bu soğuk metal yığını bizi güvenle varış noktasına kadar taşıyabilirse.. Yeni bir dünyada, yeni bir günde, yeni bir güneşe kavuşacağız. İşte o zaman bu karanlık boşluktan kurtulup bu anıyı karşılaştırabilecek bir gün batımı yakalayabileceğim. Umarım.. Fakat birkaç dakikadır yanıp sönen kırmızı ışıklar ve bu sirenler bir şeylerin yolunda gitmediğini bariz bir şekilde belirtiyor. Ben sadece bir yolcuyum bu yüzden söylendiği gibi beklemekten başka yapabileceğim hiçbir şey yok ve içimde gerçekten çok kötü hisler var. Sanırım bu, bu günlüğe son yazışım ve bu yüzden kalbim şuan çok kırıldı Lavi..


Not: Eski bir anı yazımın girişini çok beğendiğim için bunu bilim kurguya çevirdim :D Uzay yolculuğunun sonu nasıl bitti bilmiyorum umarım iyi bitmiştir ve umarım seversiniz bu garip hikayeyi :D

Bu hafta kelimeleri ben veriyorum işte seçimlerim: Güneş, Soğuk, Zaman, His, Yaratık

S..

21 yorum:

  1. Betimlemeler harika olmuş. Çok beğendim. Hikaye hem hüzünlü geldi hem umut verici. Kalemine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu Emanet, teşekkür ederim ki çok çok :)

      Sil
  2. Ben çok sevdim, kalemine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülperilla, yeni ismin çok hoş olmuş çok teşekkür ederim beğenmene sevindim :)

      Sil
  3. Bir köyde gün batımını izlerken bir anda uzay mekiğine geçtim. Çok hızlı ama etkileyici ;) çok beğendim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Andromeda, hızlı bir geçiş oldu sahiden de :D teşekkür ederim beğenmene sevindim çok :)

      Sil
  4. "Soğuk metal yığını" kısmını okurken aklımdan meçhul bir gemi yolculuğu geçti. Meğersem uzay yolculuğu imiş. :) Anlık bir öyküyü okuduk.

    "Birkaç dakikadır yanıp sönen kırmızı ışıklar ve bu sirenler bir şeylerin yolunda gitmediğini bariz bir şekilde belirtiyor. Ben sadece bir yolcuyum, bu yüzden söylendiği gibi beklemekten başka yapabileceğim hiçbir şey yok ve içimde gerçekten çok kötü hisler var. Sanırım bu, bu günlüğe son yazışım..." Bu kısımla ilgili bir aktarımda bulunacağım. Bir akrabamız başından geçen bir olayı anlatmıştı. Bir otobüs seyahati esnasında arabaya ateş açılıyor. Herkes panikliyor, kafalarını eğiyorlar camdan mermi gelmemesi için. Akrabamız şunu demişti: "Öyle korkmuştum ki öleceğim diye. Başımı bacaklarımın arasına kadar indirmiştim neredeyse. Eceli yaklaşanların, ölmeden kısa bir süre evvel hayatı bir film şeridi gibi geçermiş. Oysaki bende böyle bir şey olmamıştı. O an bundan teselli buldum." Bana bu sohbeti hatırlattı burası.

    İnsan umutla yaşıyor. En zor zamanlarda umut ışığı arıyor, sınırları zorluyor sırf hayata tutunmak için. Kurmacadaki karakter de anladığım kadarıyla o an yaşadığı hissi, şartlar el verirse yani şansı yaver giderse başka bir zaman yaşayacağı ânın hayaliyle teselli etmiş kendini.

    Anlamlı bir yazı çalışması olmuş. Zihninize sağlık, kaleminize kuvvet...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ali Demiral, eveet meçhul bir uzay yolculuğuydu :)

      Ah çok trajik bir anıymış bu anlattığınız. Neyse ki bir şey olmamış. Birkaç kez ciddi olaylar yaşadım ben de hiç öyle film şeridi filan yaşamadım sadece çok korktum diyebilirim ve hep sevdiğim insanları düşündüm o sırada bir de zamanla unutulacağımı.. Öyle anlarda hayatta kalmaya çalışmaktan başka çok fazla bir şey gelmiyor bence insanın aklına.

      Evet belki de bir teselliydi hikayedeki karakterin yaşadığı şey de :)
      Detaylı ve güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim beğenmenize çok sevindim :)

      Sil
  5. Indiler indiler. Güvenle indiler yeni dünyaya. Herkescikler iyi.
    :))
    Ben sonu böyle yazdım.
    Kötü son yok.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyuşuk Hayalperest, di mi amaa sağ salim varmışlardır bence dee :)
      eveet mutlu sonlar olsun heep :)

      Sil
  6. çok başarılı bir bilim kurgu öyküsü girişi ...

    YanıtlaSil
  7. Sevgili okur okuyup kaçmadığı gibi yorumu yazıyor :-) Sevgili okur, sizi de yorumlarınız için bekliyor.

    Ben çok seviyorum şu kelimelerin verilmesiyle oluşan öyküleri. Her birimizin zihninde birer kocaman evren, okudukça bizi de kocaman genişleten.

    Eski bir anının girişini güzel çevirmişsin bilim-kurguya..hatta romantizmi muhafaza edilen bir bilikm kurgu olmuş. Kalemine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mai, hahah teşekkür ederim geleceğim tabi ki :)
      ben de seviyorum aynı kelimeler herkesin zihninde başka bir dünya yaratıyor çok ilginç ve keyifli :)
      beğenmene sevindim çok teşekkür ederim :)

      Sil
  8. Harika olmuş ve bir o kadar da gerçekçi, betimlemelerin sayesinde adeta o anda gibi hissettim kendimi. Gerçekten çok sevdim kalemine sağlık <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Roza, çok teşekkür ederim böyle hissettirebilmesine sevindim çokça sevgiler <3

      Sil
  9. anaaa uzay yolculuğu diye düşünmedim, ormanda güneşlenen biri diye düşündüm lavi, oh ne güzel güneşleniyo, sonra ama zaman nefes alınca iş değişmeye başladı ve uzay yolculuğu imiş süfliz oldu ve mutlu bitti bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepsiii :) hıhım kandırdım başta güneşleniyor gibi sonra oooo her şey değiştii :D mutlu mu bitti hımm güzel o zamaan bence de mutlu bitsin :)

      Sil
  10. '' O sırada zamanın bir an için durup nefes aldığını hissetmiştim.'' bu cümle beni çok etiketledi. Kaleminize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EsTen, bazen öyle değişik düşüncelere dalarım :D çok teşekkür ederim kii <3

      Sil
  11. İlkay, teşekkür ederim mutlu oldum böyle düşündüğün için sevgiler çok çok <3

    YanıtlaSil

Öyle okuyup kaçmak olmaz sevgili okur, fikrini belirt, bir selam et, bir ses ver, çekinme :)

Not: Yorum yaparken lütfen Türkçemizi koruyalım.

^.^