12 Mart 2021 Cuma

KELİME OYUNU 15

    Herkese selamlar canım blog ailesi umarım iyisinizdir. Birkaç seferdir katılamadığım oyuna bu hafta dönüş yapmak istedim üstelik eski kelimeler hep ilgimi çektiği ve zorlu bir etap olacağı için de heyecanlıyım :) Bu haftanın kelimelerini sevgili Kedi Mırıltısı sevgili Momentos arkadaşımızın bloğunda paylaştığı kelimelerden seçti. Gelecek haftanın kelimelerini ise sevgili Duygu Emanet arkadaşımız verecek. Etkinliği yeni duyanlar katılmak isterlerse Deepsi'den detayları öğrenebilirler. Ama basitçe söylemek gerekirse her hafta belirlenen kelimelerden istediğimiz türde ve uzunlukta bir şeyler yazıyoruz. Etkinliğin süresi her hafta Çarşamba gününe kadar devam ediyor.

  • İşte bu haftanın kelimeleri:
  • Pestenkerani: İpe sapa gelmez, değersiz, önemsiz
  • Diğerkâm: Diğer insanlara maddi veya manevi kişisel çıkar gözetmeksizin yararlı olmaya çalışma
  • Rabıta: Bağlayan şey, bağ
  • Muğlâk: Anlaşılması zor, anlaşılmaz, çapraşık, karışık
  • Kavi: Dayanıklı, güçlü, sağlam, zorlu.
  • Metin içerisinde kullandığım başka kelimeler:
         ● Badiye: Çöl    Ruhsar: Yüz, çehre   Münferid: Tek başına   Sebat: Kararını sürdürme 
         ●Dar-ül ikab: Cehennem, çok azap çekilen yer

🍁🍁🍁


🍁🍁🍁

Ah şu badiyeden farksız, perişan ve pestenkerani gönlümün güneşi, yıldızı, inci tanesi.. 
Şifadan yoksun gözüm yaşı ile yazarım sana bu mektubu.
Ey benim iki gözümün çiçeği, canımın canı, gözleri ahu, peri ruhsarım..
Hayli zamandır bakışlarındaki o iki hayat pınarından uzakta sersefil bu diyarlarda münferid olalı sinemde gün be gün canımı kemiren derin bir yara büyümekte..
İçinde bulunduğum ızdırabın zerresinden bile habersiz oluşun azabıma azap katsa da ne denli diğerkam bir kalbin olduğunu bildiğim içün seni de bu ıstıraba dahil etmeme kararımda sebat içindeyim.
Bir gün bu mektup eline geçtiğinde bil ki bu cümleler sana buruk bir vedanamedir benim limon çiçeğim.
Çektiğim acıları, kafamda dönüp duran muğlak düşüncelerin fenalığını, yüreğimi kavuran bu ateşleri ve korkuyu yalnız senin hatıran ile hafifletiyor, yalnız senin düşlerin ile içinde bulunduğum bu dar-ül ikabdan kısa bir an için bile olsa ayrılabiliyorum.
Sana olan rabıtam o denli kavi ki içimdeki elem bu diyarlardan gidip de dönmemek düşüncesinden değil yüreğimden yüreğine uzanan bu ipek ipliğin kopup gecelere karıştıktan sonra bir daha seni göremeyecek olma korkusundandır.
Ah benim gecelerime ayla günlerime gün olan yarim..
Korkarım pek fazla vakit kalmadı artık benim için.
Affet beni, senden bu değerli günleri esirgediğim ve uzak tuttuğum için.
Fakat benim yüzümden perişan, biçare olup yüreğinin bir serçe misali çırpınıp durmasına dayanamazdım.
Sana gözyaşı dökme diyemem. Ağlayacaksın elbet.
Lakin burada benimle her gün azar azar tükenmendense bir müddet yas tutman ikimiz için de daha hayırlı olacaktır.
Affet beni canımın canı..
Senden tek arzum yüzünü hep göklere çevir ve ikimize yetecek kadar çok yaşa bu hayatı.
İkimize yetecek denli gülümse her zaman..
İkimize yetecek kadar çiçek kokla..
Sevdiğin her şeyi bir kez de benim için sev bir kez de benim için yap kısacası.
Yasın fazla uzun olmasın sakın lakin gönlünün bir köşesinden de hiç silme beni.
Bil ki seninle var olmaya devam edebileceğim o vakit. 
Elveda iki gözümün çiçeği..
...

    Mektubu okumayı bitirdiğinde yüreği bir kuş gibi çırpınıyor, bedeninden tüm can çekilircesine hissederken şakaklarından beynine doğru bir sıcaklık yayılıyordu. Bu soğuk, cansız fakat bir ömür ağırlığındaki kağıt parçasını tutmaya devam ederken kolları iki yanına hareket mukavemetini kaybetmiş gibi düştü. Gözleri batmakta olan güneşe kilitlenip bir süre ayakta öylece kalırken dudakları mühürlenmiş gibi kilitlenmiş, boğazı içeriden bir yaratık onu kemiriyormuş gibi parçalanırcasına bir acıyla düğümlenmişti. İçinde onu yiyip bitiren tarif edilemez bir acı varken dışarıdan gelen ne bir sesi işitiyor ne de rüzgarı hissediyordu şimdi. Uzun zamandır bihaber olmasından dolayı sonunda bir mektup geldiği için heyecanla her zaman buluştukları söğüt ağacının altına gelmişti okumak için. Mektup üç haftalık bir yolculuk sonunda ona ulaşmıştı. Heyecanla açıp okumadan önce kat ettiği onca yolu düşlemişti. Sonunda kavuşacaklarının haberini almayı beklerken okudukları karşısında yeryüzünün bütün elemi yüreğine çökmüştü. Mektubu ona ulaşması için gönderen kişi ikinci bir sayfa ekleyip neler olduğunu açıklamıştı fakat artık bunun bir önemi yoktu. Artık hiçbir şeyi bilmenin, duymanın, görmenin bir anlamı yoktu. Bir daha nefes alamayacakmış gibi hissediyordu. Artık o yoktu. Bu son düşünceyle zelzele olmuş gibi yer ayağının altından kaydı ve bir karanlığın içine düştü. Şimdi gökyüzünü bir daha nasıl bulacaktı..

    Son..

Not: Aahh yazmaya başladığımda böyle bir şey beklemiyordum. Daha önce de demişimdir mutlu aşk hikayesi yazmayı pek başaramıyorum tatlı romantik olmuyor hüzünlü ya da trajik oluyorlar :D Sanırım hep fantastik, macera veya gizem falan yazdığım romantik şeyler pek denemediğim için böyle oluyor :) Trajik bir şeye dönüştü bu da. Aslında şimdi düşündüm de heyecanla kavuşma zamanının geldiğini yazan bir mektup da olabilirdi niye böyle oldu bu hıı? Sonunu elimden geldiğince derli toplu yazmaya çalıştım umarım başarabilmişimdir :) Heey karamsar olmayın bu arada, ahu gözlü maşuk mektubu aldı ama belki de diğer tarafta mucizevi şeyler yaşanmıştır ve mektup boşuna gönderilmiştir hatta belki yollara düşmüş geliyordur sevdalı yari :) Neden olmasın Yeşilçam filmlerinde hep oluyor bu ;)

25 yorum:

  1. Herkesin hikâyesi... Seviyorum ben adsız, yersiz yurtsuz hikayeleri. Elinize sağlık !:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tanterosa, ben de çok severim anlık hikayeleri teşekkür ederiim :)

      Sil
  2. :))
    Bu tür eski mektupları yazıları dinlemek, ister hüzünlü olsun ister neşeli olsun keyifli oluyor okumak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyuşuk Hayalperest, teşekkür ederim ben de severim biraz hüzünlü olsalar da garip bir hoşlukları oluyoo :)

      Sil
  3. Efsane bir Kelime Oyunu haftası oldu gerçekten:-) Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Dramatik olmuş, okurken hüzünlendim. :) Cümlelerin çok etkileyici ve vurucu. Oldukça beğendim öyküyü. Ben de yazarken dram ve acıdan pek kaçamıyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu Emanet, sanırım kelimelerin etkisinden dolayı da böyle bir dramatik havaya büründü yazarken :) teşekkür ederim çok çok :)

      Sil
  5. Ilk ben okudum,ne diyeyim yâni, çook hüzünlüydü ya:( Limon çiçeğime takıldım ben,çok güzel bir sevgi cümlesi:) Hüzünlü olsa da sevdim ben.Devamı mutlu olur belki haftaya:)Kalemine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülten Çapkın, bu kadar dramatik olacağını bilmiyordum ben de yazmaya başladığımda :D kiraz çiçeği limon çiçeği sevdiğim ifadeler hep :) beğenmene çok sevindim teşekkür ederiim :)

      Sil
  6. hımmmm hüzünlü melodram olmuş eveeet ama eski kelimeler yüzündeen ilk bölüm çok komik geldi banaa hihi, hıçkırık filminde ediz hun hülya koçyiğite yazar böyle bişiyi veya yok hülya edize :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepsiiuu :) di mi kelimelerin seçimiydi bu :D komik mi allahım komikciii :D ay ben de Ediz diye düşledim mektubun sesini yaa okuyan da tabisi Hülya Koçyiğit olmalı :)

      Sil
  7. Çok güzel... Yazının başında anlamlarını vermeniz ayrıca okuyucu bizleri şahsen mutlu etti... Hikaye hüzünlü...Kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dode, Metinde farklı kelimeler de kullandığım için hepsini açıklamam lazım diye düşündüm :) Teşekkür ederim çok çok :)

      Sil
  8. O karanlığa bir el uzatıp çekmek isterdim gökyüzüne doğrusu :):) Çok güzeldi. Hüzünlü olmasına rağmen kelimeler akıp gitti. Bir çırpıda okudum yazınızı. Kaleminize sağlık 🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi Dünyasında, yaa ne güzel düşünce ki buu :) teşekkür ederim çok çok sevindim beğenmenee :) 🌸

      Sil
  9. Hüzünlü ama güzel olmuş. Tadı damağımda kaldı... Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebemkuşağı, mutlu oldum böyle düşünmene çok çok teşekkür ederiim :)

      Sil
  10. İlkay, ben de Ediz Hun'un sesinden filan hayal ettim mektubu zaten :D yaa ne güzel hayal etmişsin valla ben de öyle düşledim bir filmin ilk sahnesi dramatik bir başlangıç fakat sonra bir bakarız ki sevdiceği hayattaymış meğerse :) çok teşekkür ederiim :)

    YanıtlaSil
  11. Hüzünle okurken "mutlu aşk hikayesi yazamıyorum" sözüne çok güldüm. Samimi ve içten (en başından en sonuna kadar)

    Keyifle okudum...sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mai, biraz geç cevapladım yorumunu afedersin sınavım vardı da :) yaa aslında denesem yazarmışım mutlu aşk hikayesi sanırım ama kelimeler bana trajik hissettirdi hahah :D çok teşekkür ederim beğenmene çok sevindim sevgiler <3

      Sil
  12. Bu hafta neler çıkmış öyle ya... Ellerinize sağlık, müthişti!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kedi Mırıltısı, teşekkür ederim beğenmene çok sevindiim zorlu bir haftaydı :)

      Sil
  13. Valla herkes korktu bu kelimelerden ama bir o kadar da enfes şeyler çıktı ortaya 😊 eline sağlik çok keyifle okudum.👍⚘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Momentos, hepsi zorlu kelimelerdi günlük hayatta kullanmayınca nasıl bağ kuracağımı bilemedim ama sonunda başardım :D herkes de ne güzel şeyler yazdı :) çok teşekkür ederim mutlu olduum :) <3

      Sil

Öyle okuyup kaçmak olmaz sevgili okur, fikrini belirt, bir selam et, bir ses ver, çekinme :)

Not: Yorum yaparken lütfen Türkçemizi koruyalım.

^.^