4 Nisan 2021 Pazar

Blogları Canlandırma Projesi - Mart



Herkese selamlar blog ailesi bu ay pek aktif değildim fakat bu yazıyı atlayıp geçmek istemedim ve işte geç kalmış olsam da yine buradayım :) Okuyamadığım hikaye oyunu bölümleriniz ve başka yazılarınız için geleceğim hepiniz aklımdasınız. Bu kez girişi kısa tutacağım çünküü yine sınavım var hahah :D 

Üçüncü bölümüne geldiğimiz etkinliğimiz heyecanla devam ediyor. Birbirimizden seçilen temalar kapsamında her ay farklı kitaplar, filmler vs öğreniyoruz. Mart için seçilen tema hem kadınlar günü için anlamlı hem de son zamanlarda yaşadığımız olaylar açısından da güncel ve farkındalık yaratmayı amaçlayan bir konu "Kadın"

Tema kapsamında baş rolü kadın, odak noktası kadın ve kadın hakları olan, yazarı veya yönetmeni kadın olan, kadının güçlü duruşuna ve başarılarına dikkat çeken, hayata kadın gözünden bakan kitaplar okuyabilir veya filmler izleyebiliriz. Etkinlik ve konuyla ilgili daha fazlasını öğrenmek için yine sevgili Okurix ve Fighting arkadaşlarımızı ziyaret edebilirsiniz. Gelelim benim tema kapsamında önerilerime :)

8 Dakika

İrem CAN
Platanus Publishing
97s.


Geçtiğimiz günlerde sevgili İrem arkadaşımızın kitabını almıştım ve heyecanla okurken tema için uygun olduğunu fark ettim. Bu yüzden de yorumumu temayla birleştirerek yapmak istedim :) Heyecanla bir solukta okunup biten kitap bizi çok uzaklarda, İzlanda'da bir yolculuğa çıkartıyor. Açıkçası İrem'i bu konuda takdir ettim okurken çünkü daha önce gitmediği bir yer olsa da iyi bir araştırma yapmış ve gerçek mekanları kurguya yansıtmış. Okurken sık sık durup bahsedilen mekanları nette aradım meraktan :) İrem henüz çok genç bir arkadaşımız ve yazma konusunda oldukça iyi bir potansiyeli var, gelecekte birçok kitap göreceğiz ondan hissediyorum. Bu kitabı okurken sokakların görünümünden, çevre betimlemelerinden, dokulardan, biraz daha fazla bahsetmesini isterdim betimlemeyi ve uzun uzun okumayı seven biri olarak ama bir yandan da hiç görmediği yerler olduğu için yine de oldukça başarılı bir mekan yaratmış İrem. Ayrıca kitap boyunca gündemde olan birkaç konuya değinilmiş ve doğanın, çevrenin sürdürülebilmesi ve korunması gerektiğine dair mesajlara yer vermiş.

Kitapta ufak tefek hatalar var fakat bunda İrem'den ziyade yayınevinin sorumluluğu olduğunu düşünüyorum ki İrem yayınevi hakkında bir yazısında bahsederken kitabın iki haftada çıktığını söylemişti, hızlı olunması bir yandan yazarı rahatlatan bir durum fakat bazı şeyleri gözden kaçırmış olmaları yayınevi açısından profesyonelce olmamış. Yayınevi internet sitesine baktığımda profesyonel düzeyde redaktörlük ve editörlük hizmetinden bahsetmişler ama bu konuda pek başarılı olduklarını göremedim. Çünkü son okuma yapması için yazara göndermeden önce gördükleri hataları belirtip işaretleyip kontrol etmesini istemeleri gerekirdi yazardan. Elbette İrem'in ilk kitap heyecanı da olduğu için hatalar görmezden gelinerek rahatlıkla okunabilir ve ikinci baskılarda filan İrem bunları düzeltmelerini söyleyebilir. Bunları söylememin nedeni de bu tarz hataların genelde yazara yükleniyor olması fakat aslında yayınevlerinin ve onların editörleri ile redaktörlerinin sorumluluğudur bu.

Konu hakkında biraz detay vermek gerekirse arka kapak yazsında bahsedildiği gibi başarılı bir gazeteci olan Melisa, Korunaklı Şehir efsanesini araştırmak için gizemli bir yolculuğa çıkıyor. Kitap boyunca gizemin ne olduğunu ve her şeyin neden bu kadar gizlendiğini, tehlikenin ne olduğunu anlamaya çalışıyoruz. Melisa güçlü, başarılı, kendini geliştirmiş ve araştırmacı bir kadın olarak temamız için de uygun bir başrol karakter. Kitabın sonu da yakında bir devam kitabının gelebileceğini işaret ediyor ve heyecan doruktayken bizi merakta bırakıyor :)

Kısacası gizem ve macera seviyorsanız siz de Melisa ile beraber İzlanda Reykjavik'deki gizemin peşine düşmelisiniz :)

Benim Adım Malala

He Named Me Malala

2015 /ABD

Davis Guggenheim


Kız çocuklarının okutulması için dünyada bir ikon haline gelen, 17 yaşında Nobel Barış Ödülü alan Malala Yousafzai’nin hikayesini konu alan gerçek yaşam belgeseli. Kız çocuklarının eğitim hakkını savunan Malala bir suikastten sağ kurtulur ve korkmadan konuşmaya ve özgürlük için savaşmaya devam eder. Gösterdiği cesaret tüm dünyada ses getirir ve BM'de konuşma yapar. Şiddetle ve zulümle fikirlerin susturulamayacağını tüm dünyaya kanıtlar. Bu süreçte kız çocuklarının hor görüldüğü bir kültüre rağmen babasının onun hep yanında olması ve kızını desteklemesi de çok önemliydi bence. Malala ismini bir efsanedeki kahramandan almış ve o da özgürlük için savaşan ve suikaste uğrayan bir kahramanmış bu da çok etkileyici. Ben, Malala adında 392 sayfalık bir de kitabı var belgesel yerine okumak isteyebilirsiniz. 

Kör Nokta

The Blind Side
2009 / ABD
John Lee Hancock


Yine bir gerçek yaşam öyküsü olan filmimizde yaşıtlarına göre oldukça iri olduğu için hor görülen ve dışlanan Michael Oher'in başından geçenleri izliyoruz. Baş rolümüz Michael gibi görünse de asıl kahraman ona kol kanat geren ve kendi çocuğu yerine koyup yol gösteren ve sonunda Ulusal Futbol Liginin en çok aranan oyuncularından biri haline gelmesini sağlayan Leigh Anne Tuohy'dur. Babasının kim olduğunu bilmeyen, annesi uyuşturucu bağımlısı, 13 kardeşin arasında kimsenin umursamadığı bu çocuğun hayatı sokaklarda geçmektedir. Okuma yazma bilmeyen, okulda son derece başarısız olan bu çocuk onu evlat edinen kadın sayesinde hem okulda başarı kazanır hem de harika bir kariyer yapar. Hatta küçükken herkesin görmezden gelip dışladığı biri olmasına rağmen futbol takımları onunla anlaşmak için sıraya dizilir. 

Sahtekar

Changeling
2009 / ABD
Clint Eastwood


Yine bir biyografi filmi. 1928 yılında Los Angeles'da telefon operatörü olarak çalışan Christine Collins bir gün işten eve geldiğinde oğlunu evde bulamaz. Oğlu Walter'ın kaybolmuş olmasıyla bir kabusun içine düşer. Halkın ve medyanın baskısı altında kalan polis kayıp çocuğu bulamayınca başarısızlığını örtmek için ona çok benzeyen başka bir çocuğu medyanın önünde kadına Walter'ı bulduk diye teslim eder. Sahte çocuk ise bir anne ve bir yuva bulmuş olmanın hevesiyle oyunu bozmaz ve evde kalabilmek için Walter olduğunu iddia eder. Ayrıca bu sayede şehre gidince en sevdiği kahraman Tom Mix ile tanışacağını hayal etmiş. Kadın bu benim çocuğum değil dediyse de polis birkaç ay geçtiği için biraz değişik görünmesi normal onu evinize götürün ve bir deneyin diye anneyi ikna eder. Kadın eve gittikten sonra bile ikna olmayınca bu sefer onun deli olduğunu iddia ederek kadını hastaneye kapatır ve işkence ederler. Yozlaşmış polisler ve doktorlar karşısında çaresiz bir annenin mücadelesi. Geri planda bir seri katil ve kayıp başka bir sürü çocuk. Peki gerçek Walter nerede? Wineville Tavuk Kümesi Cinayetleri olarak araştırırsanız dava ile ilgili diğer ayrıntıları nette okuyabilirsiniz. Yanlış öğrenmediysem bu olay sonrasında kasaba da adını değiştirmiş bu da ilginç bir detay.

Etkinlik kapsamında izlediğim ve önerdiğim diğer filmlerin sadece ismini söyleyeceğim çünkü azcık yoruldum ve yazım fazla uzun oldu kiki :)

Suffragette 2015/ ABD Sarah Gavron / İngiltere'de kadınların oy hakkı hakkında.

Düşlerin Terzisi 2015 / Avustralya / Jocelyn Moorhouse / Rosalie Ham'ın 2000 tarihli aynı adlı romanından uyarlanan komedi, intikam, dram filmi.

Still Alice 2014 / ABD / Richard Glatzer, Wash Westmoreland / Lisa Genova'nın aynı adlı 2007 tarihli en çok satan romanına dayanan 2014 Amerikan bağımsız drama filmi.

Vee bittii :D

60 yorum:

  1. İrem' in kitabinı henüz okumadım. Ama aklımda. Filmler de çok güzel. Malala yı özellikle izlemek istiyorum. Kör nokta da ilgimi çekti. Sahtekar ın konusu bana başka bir filmi hatırlattı. Adını hatırlayamadım ama kadın çocuğu ile uçağa biniyor şu. Çocuğu ortadan kayboluyordu. Kadın çocuğunu ararken herkes ona buraya yalnız geldiğini, yanında çocuk olmadığını söylüyordu. Dramatik bir filmdi. :) Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okurix, İrem'in kitabı gerçekten heyecanlı sonu da öyle bir yerde bitti ki devamını merakla bekliyorum :) Malala çok etkileyici küçücük kız neler yaşamış neler başarmış inanılmaz. aa o filmi hatırladım ama ben de adını bilmiyorum tvde rastlamıştım yarısından sonrasına bakmıştım çok merak ettim ya adını bulursan bana da söylee :) Teşekkür ederiim :)

      Sil
    2. Buldum Uçuş Planıymış adı. :)

      Sil
    3. Okurix, aa eveet o filmdi teşekkür ederiim :)

      Sil
  2. Çok çeşitli ve güzel örnekler vermişsin. Bakmaya çalışacağım filmler var aralarında. Zeman ayırıp uzun bir liste hazırladığın için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oh Yoon Joo, beğenmene sevindim umarım izlediğinde de seversin teşekkür ederim çok :)

      Sil
  3. Geçen gün bende İrem'in kitabını okumayı tamamladım ve konu itibariyle gerçekten merak uyandıran, okuması keyifli bir kitaptı 🙏☺️ Devamı kesinlikle gelmesi gereken bir kitap. Ayrıca yayınevi ilgili tespitiniz harika, ben mesela böyle bir akış olması gerektiğini bilmiyordum 🙏 Kaleminize sağlık ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl, Gerçekten de İrem çok yetenekli ve kitap çok merak uyandırıcı olmuş devamını bekliyoruz bakalım :) Yayınevlerinin çoğunda redaktörlük vs ücretlendiriliyor fakat İrem belli bir ücret ödemiş olduğu için ben bu hizmetlerin dahil olacağını düşünerek bu yorumu yaptım ki aslında zaten öyle olması gerekir. Ben daha önce bir kitap çıkartmıştım ve çıkarttığım yayınevi o zamanlar çok yeni bir yayınevi olmasına rağmen editörlük için ücret talep etmemişti. Yani duruma göre değişkenlik olabiliyor aslında. Ama benim söylediğim asıl olması gereken. Çünkü irem zaten bir ücret ödemiş o zaman bu hizmetlerin ona düzgün verilmesi gerekirdi diye düşünüyorum profesyonel bir yayınevi için düşünülürse. beğendiğine sevindim çok teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Ne güzel filmlerden bahsetmişsin, emeğine sağlık 🤗Sanırım hiç birini izlemedim.Kadın deyince ilk aklıma gelen "Kızım Olmadan Asla" filmidir hep, çok etkilenmiştim o filmden.
    Ben de henüz okuyamadım ama çok merak ediyor ve ilk fırsatta okumak istiyorum İrem'in kitabını.🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayata Dair, Kızım olmadan asla bir kitap diye aklımda kalmış sanırım daha önce duydum ama izlemedim aklımda olsun :) İrem'in kitabı gerçekten gizemli ve merak uyandırıcı okuyunca seversin sen de :) teşekkür ederim çok sevindim beğendiğine izlersen filmleri seversin diye düşünüyorum hepsi etkileyiciydi :)

      Sil
  5. Harika. Ne kadar çok film izlemişsiniz böyle. Maşallah diyelim. Tık tık. Hepsi de ilgi çekici filmler. Ama bizde nerde o kadar vakit. Bloguma girip yazı bile yazamıyorum. Bunu bile ücra bir köşeye çekilip yazdım. Akşam da maket yapacağım. Çok kıskanılası mükemmel bir yazı ve yorum olmuş. Emeğinize sağlık. Ama bir daha bu kadar meraklandırmayın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 Keşmekeş, hoş geldin :) akşamları dinlenmek için dizi film izliyorum gündüzleri ders çalışıyorum haftada bir günü bloğa ayırmaya çalışıyorum bazen yetişemediğim oluyor benim de :) maket mi ne için maket merak ettim bloğunu takibe aldım ziyarete geleceğim ben de :) çok mutlu oldum yorumuna ve beğendiğine sevindim teşekkür ederim :)

      Sil
  6. 8 Dakika çok güzel değil mi cidden yaa=) Açıkçası hiç kitap yazmadığımdan ve yayınevi ile işim olmadığından o hataların yayınevine bağlanabileceğini düşünmemiştim, iyi ki yazmışsın. Ama ben de bloğumda yorum yapmıştım kitap ile ilgili, olayların verdiği heyecan, merak kapatıyo o hataların üstünü hep=)

    Yoğun olduğumdan dolayı sanırım bu etkinliğe katılamayacağım fakat güzel düşünülmüş. Diğer önerdiklerini de çok güzel anlatmışsın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kedi Mırıltısı, eveet çok güzeel hem de can alıcı bir yerde kaldıı sonunun başlangıca bağlanmasını çok sevdim ben de yazarken öyle detaylar yapmayı seviyorum :D evet eveet zaten büyük hatalar yok birkaç harf hatası filan konuyu etkileyen şeyler değil ve heyecanla okurken kayboluyor zaten :) sadece bundan bahsederek asıl sorumlunun yayınevi olduğunu belirtmek istedim çünkü yazarlara çok yükleniyor okuyucular böyle şeylerde :)
      bu ay katılamasan da sonraki aylara katılabilirsin istersen tek bir kitap veya tek bir film yazsan da olur ben biraz abartıyorum heyecandan bir dolu şey bahsediyorum ama tek bir şey yazsak da oluyor :)
      beğendiğine çok sevindim çok teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Bu güzel önerileriniz için teşekküre ederim :) Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buffiy, güzel yorumun için teşekkür ederim mutlu oldum vee hoş geldin :)

      Sil
  8. Sadece Düşlerin Terzisi'ni biliyorum. Kitabını da okudum, filmini de seyrettim. Ikisini de sevdim. Diğer öneriler için teşekkür ederim. Mutlaka bakacağım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vintage İnci, Gerçekten güzeldii diğerlerini de seveceğinden eminim teşekkür ederiim :)

      Sil
  9. Çok güzel bir tema ve ona eşlik eden, konuyla ilintili harika öneriler. Zaman bulursam filmleri izlemek isterim. İrem'in kitabını henüz okuyamadım. Blogda güzel geri bildirmlerini okuyorum. Dediğin gibi İrem genç yaşına rağmen oldukça başarılı, hedefli ve üretken bir insan. Eminim ileride başka başka kitaplar da yazacak. Yayınevi seçmek ciddi bir iş. İrem'in kitabı inşallah ikinci baskıya gider ve söz konusu hatlar giderilir. Bu güzel, dolu dolu paylaşım için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıldız, İzlediğin zaman da seveceğini düşünüyorum filmleri :) İrem'in kitabı da çok iyiydi evet güzel geri dönüşler aldı kutluyoruz onu :) Bence de geleceği çok parlak ve kendini hep geliştiren biri olduğu için onu hep takdir ediyorum gelecekte başka güzel kitaplar da okuyacağız ondan bence de :) çok teşekkür ederim yorumun için :) <3

      Sil
  10. Önerileriniz için çok teşekkürler emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. Sahtekar filmini listeme ekledim. Yakın zamanda izlemeyi düşünüyorum. Teşekkürler ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Tutkusu, gerçekten gerilimli bir filmdi ve gerçek olay olması çok sarsıcı. Beğenmene sevindim teşekkürler :)

      Sil
  12. Çok güzel bir tanıtım yazısı olmuş. Malala ve Sahtekar' ı merak ettim. Konuları çok iyiymiş. İrem' in kitabı da aklımda, okumak için sabırsızlanıyorum. Yukarıda bir yorumunda kitap çıkarttığından bahsetmişsin. Kitabın adı ve konusu ne? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu Emanet, Umarım okuyup izlediğinde de beğenirsin hepsini ben çok sevdim şahsen :) Çok uzun zaman önce çıkartmıştım yayıneviyle anlaşmamı yenilemek istemediğim için artık basımı yok ismi Vincent Konağı, fantastik macera gerilim gizem türünde :)

      Sil
  13. Kitabı ilk defa duydum, filmler çok güzel özellikle Kör Nokta. Emeğine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayalci, beğenmene sevindim çok teşekkür ederim :)

      Sil
  14. Ben bu paylaşıma yorum bırakmıştım ama denetime mi takıldı acaba.🤔

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıldız, yoğun bir hafta geçirdiğim için hemen yanıtlayamayınca bekletmek zorunda kalmıştım yorumları :) yanıtlayamadığım zaman aklıma takılıyor da :)

      Sil
  15. ooooo irem can ın kitabının konusu çok güzelmiş yaa, melisa ve izlanda gizemi ne ki acabası merak ettim, devamı da gelebilirmiş yani öyle mi ne güzel :) filmler eveeey hepsisi iyiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oooo deepsiii :) eveet çok güzeel ikincisi de gelecekmiiş :)

      Sil
  16. Ya, çok teşekkür ederim güzel yorumlarınız için. Dediğin gibi ilk kitabın verdiği heyecanla bazı hataları görmezden gelmiş olabilirim. O da tatlı bir hata. 😅😂💖 Bu güzel projede bana da yer verdiğin için öncelikle sana teşekkür ederim tekrardan. Çokkk mutlu oldum. Sade ve Derin söylediği an blog sayfana uçtum denilebilir. Her şey için çok teşekkür ederim. Bakalım ikinci kitapta neler olacak... 😅😂 Önerilerinize sonsuza kadar açığım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem, böyle güzel bir macera yazdığın için ben teşekkür ederim heyecanla okudum :) ben seni ziyarete gelip haber verecektim ama hafta çok yoğun geçti rahatça gelip okumayı bekliyordum deepin söylemesine sevindim şimdi ama geleceğim sana aklımdasın :) 💖 ikinci kitabı merakla bekliyorum bu sefer biraz daha kalın olsa olur mu minik bir okur ricası çok çabuk bitiyor çünküü doyamadaan :)

      Sil
  17. Merhaba yazınız çok güzel olmuş. Blogunuzu yeni keşfettim. Bu arada benim blogumu da ziyaret ederseniz cok mutlu olurum.
    Duygublog16.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu, hoş geldin teşekkür ederim beğenmene sevindim kii tabi ki uğrarım :)

      Sil
  18. İrem'in kitabını henüz okumadım ama gerçekten çok merak ediyorum :) Umarım en kısa zamanda okurum.
    "Ben Malala" okuduğum ve her cümlesine destek verdiğim çok güzel bir kitaptı :):)
    Diğerlerini bilmiyordum. Öneri için çok teşekkürler sevgili Sessiz Gemi 💐

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi Dünyasında, en kısa zamanda okumalısın konusu çok ilgi çekici seversin diye düşünüyorum :) aa okudun mu belgeseli bilen olur da kitabı bilen olmaz diye düşünmüştüm çok hayran olunası bir cesareti var :)
      diğerlerini de izlersen seversin diye düşünüyorum ben teşekkür ederim çokça sevgiler <3💐

      Sil
  19. Ben de çok yoğunum etkinliklere katılamıyorum:( Kör noktayı izledim ,çok güzeldi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülten, olsun yoğunluğun geçince katılırsın ki :)

      Sil
  20. Öneriler için teşekkür ediyorum not aldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lerzan Karadan, beğenmene sevindim teşekkür ederim :)

      Sil
  21. paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
  22. Benim Adım Malala hep hoşuma giden kitap..bir daha okurum severek. Suffragette ilgimi çekti, bu aralar niye taktım o konuya bilmiyoruma ama gerçekten takığım yani. Önüme çıkması iyi oldu.

    Güzel yazı..emeğine sağlık

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mai, evet insana umut ve güç veren bir yanı var Malala'nın :) Suffragette eveet önemli bir konu. Beğenmene sevindim teşekkür ederim çok çok sevgiler <3

      Sil
  23. Ne kadar çok şey izleyip okumuşsun, özendim biraz sana :D Önerdiklerine de bakacağım eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mrs Soda, gündüzleri hep ders geceleri de dinlenmek için film dizi saati yapıyorum iyi geliyor :) izlediğinde de seversin umarım teşekkür ederim :)

      Sil
  24. Ne güzel filmler izlemişsin. Düşlerin Terzisi'ndeki kıyafetlere bayılmıştım. Kör Nokta beni şaşırtan bir film olmuştu. İzlemeden önce bu kadar seveceğimi hiç beklemiyordum. Gerçek bir hayat öyküsünden uyarlandığını öğrendiğimde ayrıca şaşırmıştım. Film çok masalsı gelmişti çünkü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere, evet kıyafetler güzeldi sahiden de :) Kör Nokta izlerken ben de konuyu beğenmeme rağmen beklentimi düşük tutmuştum ama çok etkilendim çok sevdim ben de :) eveet gerçek hikaye olması da çok şaşırtıcı kadına hayran kaldım ne güzel bir insanmış böyle insanlar çoğalsa keşke hayatta :)

      Sil
  25. Yarın gazetede! 💖💖💖

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem teşekkür ederiim çok sevindim yarın sınavım var ondan sonra sana koşacağım okumak için :) 💖💖💖

      Sil
    2. Umarım güzel geçmiştir... 😅💖✨

      Sil
    3. İrem, iyiydi güzel geçti sadece yolda çok yoruldum teşekkür ederim :) 💖✨

      Sil
  26. Ne kadar dolu dolu bir yazı, hangisine baksam şaşırdım bir an. 🤭 Şu sıralar pek film izleyemiyorum ama tavsiyelerin aklımda olacak. Teşekkürler ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mor Düşler Kitaplığı, zamanın oldukça izle görülmeye değer hepsi de ben de seçemediğimden hepsini yazdım :D yorumun için teşekkür ederim zaman en büyük sıkıntım benim de :)

      Sil
  27. İlkay, eveet irem çok tatlı bir arkadaşımız hep takdir ediyorum onu sen de çok tatlısın tabisii :) okuyunca sen de seversin konusu gerçekten ilginç devamını çok merak ediyorum ben de :) filmleri de seveceğinden eminim hepsi güçlü filmler :) teşekkür ederim yorumun için :)

    YanıtlaSil
  28. İrem'in kitabı benim de aklımda, Kör Nokta ve Sahtekar'ı ben de izledim. Yıllar önce izlemiş olsam da Sahtekar filmden bayağı bir etkilenmiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Özdemir, Gerçekten de etkileyici bir filmdi :) İrem'in kitabını da çok seveceksin devamını merakla bekliyorum ben de :)

      Sil

Öyle okuyup kaçmak olmaz sevgili okur, fikrini belirt, bir selam et, bir ses ver, çekinme :)

Not: Yorum yaparken lütfen Türkçemizi koruyalım.

^.^