4 Kasım 2019 Pazartesi

Avokado Bişeysileri

avokado, kahvaltı, breakfast, zeytin, salata
Foto: Lütfiye Tocan
  Akdeniz bölgesinde bahçeli bir eviniz varsa o zaman avokado ağacınız da vardır :D Benim henüz bir ağacım olmasa da avokado çılgınlığından geri kalmıyorum. Sürekli avokado yiyebilirim :D Canım ponçik arkadaşlarım da kendi bahçelerinden meyveleri ve denedikleri tarifleri benimle paylaşırlar :D Mevsiminin gelmesiyle fiyatları da daha makul hale gelince birkaç tarif yazmaya karar verdim. Şimdi yazacağım ilk tarif için Lülü'ye teşekkürü bir borç bilirim :) Öncelikle şunu söylemeliyim ki avokado sade tadı ile de çok güzel ama kimileri bunu çok tatsız bulabilir. Avokadonun tadı neredeyse nötr yani tatlı değil, tuzlu değil, ekşi veya acı değil ve içine eklenen şeylerin tadını alır. Bunun için bir şeylerle karıştırmak ve farklı şeyler denemek güzel :) Ben en çok limonlu tarifleri seviyorum ama tatlı tarifler de çok hoş. Ayrıca bazı fırın yemeklerinde filan değişik şekillerde de kullanılabiliyor.
  Not 1: O avokadonun çekirdeği çöp değil! Onu nasıl fidan haline getireceğinizi de yazının sonunda anlatacağım :D
  Not 2: Avokado seçerken en önemli şey taş gibi sert olanları seçmemek ve renginin siyah olmamasına dikkat etmek. Hafif yumuşak ve yeşil renkte olanları seçmeliyiz. Aldığımız avokado henüz istenilen yumuşaklıkta değilse yanında bir elma veya portakal ile olgunlaşması için bekletebiliriz.

  1. Tarif

1 Salatalık
1 Avokado
1 Sarımsak
Marul Maydanoz ve başka başka otlar
1 Limon
1 Kaşık Mayonez
2 Kaşık Yoğurt
Bir miktar kızarmış ekmek
Çörek Otu
Yeşil Zeytin

  Bu tarif kahvaltı olarak değerlendirilebilir veya akşam yemeğinin yanına salata olabilir. 1 salatalık ve 1 avokado küp küp doğranır. Bir miktar marul küçük küçük kesilir. İsteğe göre maydanoz veya sevilen diğer otlardan karıştırılabilir. Bir kap içinde 1 sarımsak doğranıp üzerine 1 limon sıkılır. 1 kaşık mayonez ve 2 kaşık yoğurt eklenir ve iyice karıştırılarak bir sos elde edilir. Ekmekler istenilen miktara göre kızartılıp doğranır ve bir kısmı sos ile karıştırılır. Doğranan şeyler de bu sosa eklenir. Ekmeklerin Lülü'nün deyimiyle eccük bir kısmı üzerine süs için ayrılır. İsteğe göre çörek otu koyulabilir. Yeşil zeytin de isteğe göre eklenebilir. Şimdi tarif bu şekilde ama istediğiniz malzemeyi ekleyip çıkartabilirsiniz buna. Mesela ben içine kızarmış tavuk parçaları nasıl olur diye düşündüm şimdi onu da denerim bi ara :D Bir de tuzu kendinize göre ayarlayın tabisii vee fesleğen de deneyebilirsiniz :D

  2. Tarif

1 Avokado
Tuz
1 Limon

  Bu en basit olanı ve kahvaltıda filan en çok kullandığım sos. Avokado kolay olsun diye önce parçalara ayrılır kesilir filan neyse işte sonra bir kap içinde çatal yardımıyla ezilir ve tuz ile limon eklenerek sos haline getirilir. Buna sarımsak dövüp ekleyen de var ve kırmızı bul biber ekleyen de var ama ben öyle sevmiyorum.

  3. Tarif

1 Avokado
İsteğe göre seçilen bal veya reçel çeşitleri

  Avokado yine çatalla ezilip sos haline getirilir ve içine bir şey eklenmez. Ekmeğe tereyağı gibi sürmek suretiyle üzerine bal, reçel vb. sürülüp yenir.

  4. Tarif

  Sandviç yaparken ekmeğin içine zemin malzemesi olarak kullanmayı deneyebilirsiniz. Ben bunu da çok seviyorum. Sandviç ekmeğinin içine veya tost makinesinde filan kızarttığınız ekmeğin içine ezilmiş avokado sürün ayrıca taze ceviz de ekleyebilirsiniz. Peynir taneleri, zeytin, marul yaprakları ve fesleğen ayrıca isteğe göre sarımsak ile harika bir şey ortaya çıkartabilirsiniz. Peyniri tulum peyniri olarak seçebilirsiniz veya krem peynir de karıştırabilirsiniz avokadoya süper olur. Karabiber de kullanabilirsiniz.
  Başka bir denemede içine çeri domatesi dilimleri ekleyebilirsiniz.
  Veya kızartılmış sucuk, salam, pastırma veya ton balığı koymayı deneyebilirsiniz o zaman sarımsak koymazsınız mesela kendinize göre istediğiniz şeyleri ekleyip çıkartın ve ana malzeme olarak avokadoyu kullanın.
  Ton balıklı yaparken limon da kullanabilirsiniz az miktarda.
  Ceviz yerine Antep fıstığı da tercih edilebilir.
  En basit olarak kızarmış ekmeğe tuz, zeytinyağı ve limonla beraber ezilmiş avokado sürün üzerine ceviz veya antep fıstığı ile karabiber serpin.
  Baharat olarak kekik ve nane de çok yakışır.

  5. Tarif

  Sabah kahvaltıda pul biber karabiber maydanoz ve tuz ile sos haline getirdiğiniz
avokadoyu kızarmış ekmeğe sürüp üzerine de sahanda pişirdiğiniz yumurtayı koyabilirsiniz.

  6. Tarif

  Köfteleri kızarttıktan sonra üstlerine istediğiniz şekilde malzemeler kullanarak hazırladığınız avokado ezmesini sürerek servis edebilirsiniz. Tavuklu salataya avokado dilimleri ekleyebilirsiniz.

  7. Tarif

  Avokadoyu soymadan ikiye kesip çekirdeğini çıkartın. Bir fırın tepsisine koyup içlerine yumurta kırın. Tuz, karabiber, pul biber ekleyin. 220 derecelik fırında 10 dakika pişirin. Fırın ısısından emin değilim herkesin fırın ayarı değişik oluyo onu siz deneyin :D İçindeki yumurta pişse yeter yaa :) Piştikten sonra seviyorsanız üzerine taze soğan ve maydanoz ekleyebilirsiniz. Sonra kaşıklayın gitsin :D

  8. Tarif

  Avokado muz kakao ve balı blenderdan geçirin minik kaplara koyup servis edin. Üzerine hindistan cevizi serpebilirsiniz ve taze nane yapraklarıyla süsleyebilirsiniz.

  9. Tarif

  Meyvelerle süt, vanilya yoğurt ve avokado karışımı ile soğuk içecekler yapabilirsiniz bunun için de blender ile çok iyi çırpmak gerekli.

  10. Tarif

  İstediğiniz baharatlarla ve hatta biraz mayonezle karıştırıp cips ile yemek için sos hazırlayabilirsiniz.

  İstediğinizi deneyin bakalım afiyet olsun :)

  Unutmadım o çekirdekler çöp değil :D Avakado çekirdeğinin dışında kahverengi bir kabuk vardır. Çekirdeğin kurumasını bekledikten sonra bu kabuğu belki bir kürdan yardımı alarak soyun. Çekirdeğin üç veya dört tarafına kürdan saplayın bu şekilde bardaktan içeri düşmesine engel oluyoruz. Çekirdeğin tombik tarafı aşağı sivri tarafı yukarı gelecek. Bu şekilde hazırladıktan sonra bardağa veya minik yoğurt kabı gibi şeylere yerleştirin. Ve çekirdeğin yarısına gelecek şekilde su doldurun. Suyu azaldıkça su ekleyin. bir süre sonra önce kökler sonra da filizi oluşacak. Biraz boy attıktan sonra da bir saksıya dikebilirsiniz. Büyük bir saksıda balkonda gölgede yetiştirebilirsiniz doğrudan güneşe maruz kalırsa ölüyor bu şey. Balkonda yetiştirirken fazla boy atmasın diye belli uzunluğa gelince budayın ve kısa boylu bir ağacınız olsun. İşte bu kadar :)

  S..

14 yorum:

  1. çok güzel tarifler 😊şu dişlerimi çekildiğin de ilk işim denemek olucak 😊 emeğine sağlık canım benim sevgiler 😊🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sessizkaldım,
      Beğenmene sevindiim denediğin zaman fikrini söyle yinee :) dişlerinle ilgili bir sorun mu var tam anlamadım ama geçmiş olsuuun :)🌸

      Sil
  2. E hani guacamole tarifi?!? En bilinen avokado kullanım şeklidir :D
    Ben vereyim o zaman. 3 Avokado, 3 domates, 1 soğan, 3 damla acı sos (tabasco olursa güzel olur, yoksa hafif acı biberle de yapılabilir), limon (misket mümkünse), tuz, karabiber. Malzemeler püre şekline gelirse tortilla tipi mısır cipsi ya da diyet versiyon için kızarmış ekmekle bana bana yemek.. Yanında mojito, içkisiz arkadaşlar için naneli limonata. Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denize Bakan Ev,
      Amanın ben bunu bilmiyordum kii en kısa zamanda denerim teşekkür ederiim :D Avokado ile daha milyon tane şey yapılabilir zaten benim yazı sadece özet :D Biraz acı oluyo bu değil mi acı pek koymasam olur muu :D

      Sil
  3. alla allaaa ne çok şey dabılıyomuş yaaa bununlaaa. genelde eziliyor demek kiiisiiii. ilki de salata gibi yaniiii hımms :) anaaa böyle böyle ağaç oluyo yaniii anaa evde ağaç yaniiii hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ponçik deepsii :D ne güzel bişi di miii bir sürü şey yapılabiliyoo özellikle sandviçleri ve ballı tarifi denemelisiin :D evet genelde eziliyor böylece içine katılan şeyle tadı bütünleşik oluyoo :) bu bitki zaten gölge seviyo yani o yüzden balkonda falan yetisebilir bahçalarda da başka bir ağacın gölgesinde olması gerekiyoo :)

      Sil
  4. Tarifler çok güzel ama ben sadece smoothie içinde kullanabiliyorum. Onun dışında mideme çok ağır geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyda,
      Midene ağır gelmesine üzüldüm yaa bana da aksine limonla falan çok hafif geliyor. miktarını az tutsan bile öyle mi oluyor ki? ama smoothie harika oluyor yaa :)

      Sil
    2. Canım smoothie ile daha rahat oluyor. Yağ oranı yüksek olduğundan mideme bulantı yapıyor.

      Sil
    3. Beyda, yağ oranı yüzünden anladım şimdi evet haklısın kii ilk yediğimde sade denemiştim ve tadı olmasa da margarin yiyorum gibi gelmişti bana :)

      Sil
  5. Mükemmel ! Hepsini denedim.. daha da deniyorum. Tahin ile de denedim. Cidden doğanın bize enfes bir hediyesi :) Teşekkürler bu harika yayın için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Momentos,
      Tahinle hiç denememiştim ben de deneyeyim merak ettiim :) evet evet bir hediye olmalı buu :) ay ben teşekkür ederiim :)

      Sil
  6. Ne güzel tarifler bunlar. İçlerinden bazılarını yapıyorum. Diğerlerini de deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir Tutam Karınca, avokado çok severiim dene tabii buraya yazmadığım bir çok tarif var daha, çok özel bi meyve buu :)

      Sil

Öyle okuyup kaçmak olmaz sevgili okur, fikrini belirt, bir selam et, bir ses ver, çekinme :)

Not: Yorum yaparken lütfen Türkçemizi koruyalım.

^.^