29 Ekim 2019 Salı

Ağaç Ev Sohbetleri 9

ağaç, ev, house, tree, tree house, dream

  Edischar ve Taha'nın başlattığı Ağaç Ev Sohbetleri'ne hep katılmak istedim ama düzenli yazabilir miyim endişesinden dolayı bir türlü katılamadım. Konular da her seferinde o kadar güzeldi ki ben de yazmalıyım diye diye işte şimdi yazıyorum :D Edischar ve Taha iş okul sebebiyle meşgul olduklarından sohbetleri şimdilik Deepsi ve İrem Can devam ettiriyor. Bu haftanın konusunu da Deepsi ile beraber düşündük, rüyalardan bahsedelim dedik.

  Konumuz: "Rüya görüyor musunuz? Görüyorsanız, ne tür rüyalar görürsünüz? Rüyalarınızı hatırlıyor musunuz? Sürekli olarak gördüğünüz rüyalar var mı?"

  Çok fazla rüya görürüm. Çoğunu da en küçük detaylarına kadar hatırlarım. Genelde aksiyon filmleri, korku filmleri, fantastik filmler, diziler gibi olur rüyalarım. Hep bir şeylerden kaçarım. Veya birilerini kurtarırım. Bilim kurgu da olur rüyalarım. Uzaylılar, zombiler, virüsler, akla gelebilecek her türlü tuhaf olay beynimin içinde sabaha kadar bir curcuna halinde döner durur. Arkeolojik şeyler de çok görürüm bölümümden dolayı hep iskeletler bulurum iskeletler virüslü olur canlanırlar falan. Bazen büyük tsunamiler görürüm, suyun altında kalırım boğulurum veya kasırgalar görürüm. O kadar detaylı hatırlarım ki uyandığım zaman gerçekliği algılayamam bazen rüyayı gerçek sanırım. Bazen kasırgalı depremli felaketli rüyalarım gerçek olur birkaç gün sonra, o rüyayı görürken de bir his olur farklı bir rüya olduğunu hissederim. O yüzden bazı rüyalarımdan korkarım. Büyük Van depremini görmüştüm mesela. Yerini görmesem de deprem olduğunu felaket şeyler olduğunu görmüştüm. Geçen İstanbul'u sallayan depremi de gördüm. Çoğu insana bu saçma gelebilir veya denk gelmiştir öyle bir rüya denebilir. Ama benim için yine de ürkütücü bu. Birinin ölümünü görüp uykumda ağladığım, uyandığımda ağlayıp günlerce de bunun etkisinden çıkamadığım olmuştu hemen mesaj atmıştım iyi misin ki diye ama anlatmadım ona rüyayı korkmasın diye. Bir rüyama sonradan çok gülmüştüm mesela detaylı anlatmayacağım şimdi ama rüyamda bir cadı sevdiğim herkesi balığa çevirmişti ben de onları kurtarmaya çalışıyordum ama cadı beni de balık yapacaktı. Ben de ona önce herkesi kurtarayım nolur sonra balık yaparsın beni diyerek pazarlık etmeye çalışıyor hem de ağlıyordum :D

  Rüyalarımı hep not ederim. Bir de arkası yarın gibi gördüğüm rüyayı her zaman anlatırım yeni rüya yok mu diye sorarlar, bir öykü bir fantastik dizi gibi, bunu seviyorum :D Bir de yazılarımın çoğunu rüyalarımdan yazarım. Çok detaylı gördüğüm ve hatırladığım için yeni bir şey eklememe gerek bile kalmaz. Hatta ileride bir rüya kitabı çıkartmak istiyorum :D

  Sürekli tekrar eden birkaç rüyam var. Birinde gece vakti arabanın içinde yüksek bir uçurumdan düşerim. Durduramam arabayı. Birinde de kimsesiz sokaklarda kalmışım tanıdığım kimse yokmuş artık. Bir çöp kutusunun yanında yerde dururum yerden kalkamam.

  Rüyalarımda hep başıma gelen bir şey var. Rüyamın bir yerinde takılır kalırım tekrar tekrar aynı sahneyi yaşarım sonra kurtulurum bundan devam eder akış. Veya adım atıyorken mesela o adımı bir türlü atamam ayağım bir yere yapışmış gibi rüyaya yapışmışım rüyada zaman bir jöle gibiymişçesine içinden geçmek zorlaşır. Bir defasında rüyamda vuruldum sonra sahne başa sardı tekrar ederken biraz daha farklı ilerletmeyi başardım ama yine vuruldum sonra yine vuruldum ve yine. Bazen oluyor öyle. Sanırım bilinçaltım rüyayı beğenmeyince başa sarıyor :D Ama elimi kolumu oynatırken adım atarken rüyada bunları bir türlü gerçekleştiremiyorsam çok bunalıyorum sinirlerim bozuluyor. Klostrofobi hissediyorum öyle anlarda.

  Uyumakta hep zorlanırım. Uykum da çok hafiftir eğer hasta değilsem. Ben uyurken arkadaşlarım ailem beni uyandırmak amacıyla önce sessizce yaklaşıp korkutmamaya çalışırlar çok sessiz seslenirler çünkü korkarak uyanırım hep. Ama çoğunlukla daha onlar bana yaklaşmadan aramızda hala mesafe varken geldiklerini hissedip uyanır ve onları da kendimi de korkuturum :D Bazen rüyamda ağlarken gerçekte de ağlarım. Bazen de sayıklarım. Soğanlı yumurtayı beğenmedi diye sayıklayıp sızlanmışım bir defasında çok üzülmüşüm kim beğenmedi neden soğanlı yumurta bilmiyorum :D Çok rüya görmemin aşırı derin uyuyamamakla ilgisi olabileceğini düşünüyorum :)

  Bu konuda daha çok konuşabileceğimi fark ettim ama durayım artık :D

  Bu sohbetleri çok sevdim :) Bir sonrakinde görüşmek üzeree :)

S..

22 yorum:

  1. ilginç ve güzel rüyaları hatırlamak ne güzel ya :D Bu sohbeti okumak çok keyifliydi :D Yeni sohbette görüşmek üzere :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdiğim Günlük,
      Ben de çok keyif aldım çok sevdim :D eveet :D

      Sil
  2. Ben az rüya görüyorum bu aralar, derin uyuduğumdan sanırım. Sizin ne güzel dizi gibi rüyalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçük Hanım,
      Bazen ruh hali bazen uyku durumu rüyaları ve hatırlama durumunu etkiliyor :) hahah eveet bazen çok korkunç olsalar da ben seviyorum rüya görmeyi :)

      Sil
  3. Genelde beynimiz dinlenebilmek icin neyi iyi yapiyor, nereye kacabiliyorsa, onu seciyor uykuda. Demek ki sizin de kacisiniz yazdiginiz hikayeler, maceralar ve icine attiginiz korkularinizla basa cikma sekilleriniz bastan sarip tekrar oynatmak ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denize Bakan Ev,
      Baştan sarıp oynatmak çok fena bir şey yaa inception yaşıyorum rüyamda resmen ya da matrix gibi bir şey :D

      Sil
  4. Sizin rüyalarınız hep aksiyon içeriyor. Gülerek okudum çoğunu. Kâbus kategorisindeki rüyalarınızı da sevmeniz oldukça ilginç geldi bana. Rüya konusunda tamamen zıt bir yapıya sahibiz demek:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha,
      Kabusları görürken tabi ki sevmiyorum kalp krizi geçirecek gibi oluyorum ama sonradan anlatması hikaye gibi bir hale getirmesi eğlenceli, hem bu şekilde onların korkunçluğunu biraz yok etmiş gibi oluyorum :)

      Sil
  5. ha haaa aman aman sen rüya görmeeee rüyaların medyum gibi baksanaaa yaaa :) soğanlı yumurta hihi :) rüyanın bi yerine takılıp baştan tekrar tekrar görmek herhaldee bi sende oluyoreee ilginçliiii aksiyon rüyacısııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepsiii :) medyumum ben vampir medyumu hahaaa :D soğanlı yumurta sevilmez mi di mii :D hıhım o benim özelliğiim :D

      Sil
  6. heey baksanaa, farklı diyarlar, yorum yapmış, ortak öykümüz yazısımaa, çok heycanlı yerde kaldı bakalım bişi bulabilecek miyim demiş. hehe bencesi de çok zor yerde kaldı. nolcak masalın hali bulmak zor yaniii. ben de gittim farklı diyarlara moral verdim şimdi, ay ille bişi bulman bi olay yazman gerekmiyoo, sakin bi paragraf yaz, olay olmasın, yumuşak bişiler yaz, doğayı anlat, mağaradan filan söz et didim, hihi, sen de moral ver bi ara ona kikiki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepsii deepsii ponçik deepsii :D masala ne olacaak yabancıya ne olacaak ben de çok merak ediyoree :D bence harika yazmış yaaa konuşman da iyi olmuuş ponçikciim korkmasa kimse yaa rahat olsalaar oyun oynuyoruz kii di mii :)

      Sil
  7. güzel bir yazı olmuş. geç de olsa ben de yazabildim bu konuyu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı Diyarlar,
      teşekkür ederiim kii :) aa geleyim okumayaa :)

      Sil
  8. Ah hayal gücü geniş arkadaşım. Seninle sohbet etmek ayrı bloğunu okumak ayrı güzel muah öptüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saturn halkası :D Benim minnoş kedi ruhlu ponçik arkadaşım sen beni mi okudun seen :) teşekkür ederim ki çook çok öptüm ben dee :) katılsana ortak öykümüze kiki :D

      Sil
    2. Çok özendim ben de aranıza katılabilirim heran :)

      Sil
    3. Saturn halkası :D Bence harika olur ciddili düşün bunu :)

      Sil
  9. Rüyalarına bayıldım, not etmen güzel. Ben de fantastik rüyalarımı yazarım genelde. Ama anlattığımda azalıyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lady Wednesday,
      Rüyaları not etmeyi ve öyküleştirmeyi çok seviyorum seninkileri de okumayı çok isterim :) ama anlattığında azalması kötüymüş yaa

      Sil
    2. Rüya notlarımdan paylaşırım bir gün :)
      Öyküleştirme kısmına geçemedim ben daha. Olduğu gibi not ediyorum :)

      Sil
    3. Lady Wednesday,
      oo oleey heyecanla bekleyeceğim okumayıı :) öyküleştirirsin yaa notları birleştir iştee :)

      Sil

Öyle okuyup kaçmak olmaz sevgili okur, fikrini belirt, bir selam et, bir ses ver, çekinme :)

Not: Yorum yaparken lütfen Türkçemizi koruyalım.

^.^