18 Kasım 2019 Pazartesi

Ağaç Ev Sohbetleri 11


  Yoğun geçen günler ve hala atlatamadığım grip sebebiyle blogla pek fazla ilgilenemediğim için geçen hafta yazamadığım Ağaç Ev 11'i şimdi yazıp kurallara yine meydan okuyoruum oleey :D Ay şaka bir yana katılmışken bu sohbetlere aksatmak, konu atlamak istemedim. Bu gün yeni konunun başlayacağı gün olsa da bir vampir olarak geceye kadar hala dünde olduğumuza karar verdim ne de olsa bizim için gün ayın doğmasıyla başlar kikiki :D

  Ağaç Ev Sohbetleri 11'in konusu Momentos'tan gelmiş bakalım bakalıım ne demiş :)

  "Ergenlik döneminizde rol model aldığınız biri var mıydı, kimdi? Yetişkin biri olduğunuzda bu rol model hakkındaki fikriniz aynı mıydı?"

  Sanırım bu hafta sohbetleri yazmayı geciktirmemin bir nedeni de konunun pek zor olması. İlk başta epey düşündüm eğlenceli esprili yazabilirim, daha gerçekçi yazabilirim ya da yazmam ya da hepsini birden yapabilirim diye. Sonunda yazıyorum ama nasıl bir şey yazacağımı hala bilmiyorum.

  Dün yeğenimi ilk defa kucağıma aldım. Benden uzakta yaşadıkları için tanışmamız epey gecikmeli oldu. Şuan daha 4 aylık. Ona sarılırken yaşamı için güzel dilekler diledim. Beni görür görmez gözlerimin içine baktığında sanki ruhlarımız evvelden beri tanışıyor gibiydi, bir de öyle bir gülümsedi ki, tamam dedim bu çocukla kafalarımız iyi uyuşacak en sevdiği teyzesi ben olacağım kiki :D zaten başka teyzesi yok allahım ne kadan komikim :D Neyse işte düşündüm ki bir insanın bebekliğinden itibaren çevresinde yüzlerce insan oluyor. Başkalarında iyi şeyler buluyoruz, kötü şeyleri de buluyoruz ve sonucunda bulduklarımızın ne kadarının bizde de olması gerektiğine karar veriyoruz. Bir insanın bir çok huyunu ve düşüncesini sevebiliriz ama o insan da mükemmel değildir onda da sevmediğimiz şeyler olabilir böylece o insanın aynısı olamayız ama ona benzeriz. Ve bu şekilde benzediğimiz tek bir insan olamaz. Biz herkesten birazız. Herkesten ve her şeyden biraz.

  Hayatımız boyunca da örnek aldığımız en az bir ve birkaç kişi olur. Onları çok önemser ve yaşamımızda olmalarından mutluluk duyarız kendimizi çok şanslı buluruz. O kişilerin yaptıkları her şey, söyledikleri tüm sözler, davranışlar, bizim için özeldir önemlidir ve öğreticidir. İşte onlardan öğrendiklerimiz bizi şekillendirir. Örnek almaya en yakınlarımızdan başlarız ve çevremiz ve dünyayla iletişimimiz genişleyip geliştikçe bazen bir yazarı, bazen bir ressamı bazen bir öğretmeni, bir arkadaşı, bazen de bir film karakterini veya bir düşünceyi örnek alırız. Ama burada konu bir düşünce veya hayali bir karakter değil yaşamımızda bulunan kişiler.

  İnsanın çevresinde olan kişilerin ve olayların insanı nasıl etkileyip nasıl bir insan olacağına yön verebildiğini çok küçük yaşlardan beri düşünürüm. Bu nedenle ben de kardeşlerime hep örnek olmaya çalışarak büyüdüm. Çünkü küçük yaşlarında onların en yakınında ben vardım. Üstelik aramızda sadece ikişer yaş var. Bazen benim ruhumun 300 yaşında olduğunu söylerler içimde bir anneanne varmış gibi :D Benim kötü bir davranışım yüzünden gelecekte korkunç insanlar olabilirler diye düşünür ve onlara kızarken veya öğüt verirken veya sıkıntılarını dinleyip yol gösterirken bile ağzımdan çıkan her lafa ve gösterdiğim her tepkiye dikkat ederdim. Bu ermiş duygusal değişime ulaşmadan önce 5-6 yaşlarından 8-9 belki de 10 yaşlarına kadar yani çok öfkeli bir çocuktum. Yaşadığım kaybın ve içinde bulunduğum durumun etkisi yüzünden kolay sinirlenir ve elime geçeni duvarlara fırlatırdım. Sonra kardeşlerimi etkileyebileceğimi fark ettim ve değiştim.

  Benim etkilendiğim insanlara gelirsek.. Kalabalık bir ailede büyüdüm. Çevremde örnek alabileceğim çok insan oldu. Bu nedenle biraz teyzelerim biraz dayılarım, kardeşlerim, annem, anneannem derken birçok insandan birçok davranış ve huy edindim. Onların olaylara verdikleri tepkiler farklı farklıydı ve ben de hepsinin toplamının birazını kendimde taşıdığımı düşünüyorum. Sonra bir de arkadaşlarım. Onların da her biri farklı farklı özellikler taşıyor çünkü onlar da farklı farklı olaylar ve insanlardan örneklere sahip kendilerinde. Böylece tıpkı bir parfüm üretmek için pek çok bitkinin özütünü çıkartır gibi her sonuç başka bir insana aktarılırken ben de payıma düşenleri topluyorum. Fakat yaşamım boyunca beni en çok etkileyen insanın babam olduğunu söyleyebilirim. Onun yaşamının çok az bir kısmındaydım o da benim yaşamımın çok az bir kısmında mevcuttu ama varlığı ben onu hatırladıkça sürmeye devam edecek. Onu kısacık bir zamanda tanımama rağmen hoşlandığı şeyleri, hoşlanmadıklarını, sevdiği müzikleri, düşünme biçimini, karakterini biliyorum, onu o yapan detayların çoğunu öğrenecek kadar zekiydim çok küçük olmama rağmen. Bazen de onu gerçekten tanımayı başardım mı yoksa onun olmasını hayal ettiğim tüm iyi şeyleri hatıralarımla birleştirip ona yükledim mi bilemiyorum. Yine de öyle yapmış bile olsam bu onun bunu yaptıracak kadar hayatımda etkisinin büyük olduğunu gösterir. Öyle ki, onun yokluğunda ben kendimi onun yerine geçirdim ve onun doldurması gereken boşluğu kardeşlerime hissettirmemeye çalıştım. Kendimi ona veya onun olmasını hayal ettiğim biçimine dönüştürdüm. Şimdi de çevremde etkilendiğim tüm insanlardan, ailemden, arkadaşlarımdan, sevdiğim yazarlardan, kurgu karakterlerden ve ondan da birazım.

Öyle işte konuyu biraz fazla dağıttım yazarken galiba ama olsun görüşürüz yine :)

S..

24 yorum:

  1. Ne güzel yazmışsın yahu. Bu ağaç ev sohbetleri çok güzel oldu gerçekten. Ben her ne kadar yazamıyor olsam da okuyup takip etmek bile çok eğlenceli. :)
    Her daim huzurlu mutlu yaşadığın günlerin olsun, sevdiğin insanlar ile birlikte :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akela,
      Yaa teşekkür ederim :) Ben de çok sevdim bu sohbetleri, sonradan katıldım ben belki sen de katılırsın bir sohbette :)
      Ne güzel dileklerin aynısını ben de senin için dilerim güneşli güzel günler olsun :)

      Sil
  2. ooooo yazmışsıın gelcam okumayağğğğ :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepsii heyooo :D gel seen heep geel ne güzeel :)

      Sil
  3. çevre, şekillenmemizde oldukça etkili. "biz herkesten birazız." ne güzel demişsin.
    küçükken pek ayrımına varamıyoruz ama olgunlaştıkça, çevremizdekileri de eleyerek benliğimize katıyoruz aslında. eğer şanslıysak kattıklarımız olumlu şeyler oluyor. bazen iyi elemeler de yapamıyoruz.
    bir de insan annesine babasına benzermiş yaşlandıkça diyorlar. huy olarak yani. ne kadar doğru bilmiyorum. ama çoğu insandan duydum; anne babalarının pek de hoşnut olmadıkları davranışlarını yaparken buluyorlarmış kendilerini.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kedikedikedi :) eveet doğruu bazen iyi elemeler yapamıyoruz seçimlerimiz aldığımız örnekler kötü olabiliyor bu da nasıl bir insan olacağımızı büyük oranda etkiliyor bunları fark ettiğimizde değiştirme şansımız da olabilir tabisi
      beyin çok ilginç bir şey ne kadar beğenmesek de bazı davranışlar bilinçaltımıza yerleşebilir. sevmediğimiz bir şarkının dilimize dolanması gibi sanki biraz. bir de ne kadar doğru bilmiyorum ama bazı karakter özelliklerinin genetik olarak aktarılabileceğini okumuştum çok eskiden bir yerlerde :)

      Sil
  4. Bu mim en sevdiğim mim oldu
    teşekkürler samimi cevaplar için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakkımda, ben de hem bu bölümü hem bu sohbetlerin tümünü çok sevdim insanı düşündürüyor ve bir anda başka başka şeyleri araştırıp incelerken buluyoruz kendimizi :) ben de teşekkür ederim yorumun için :)

      Sil
  5. Çok güzel yazmışsın.
    Kaybın için çok üzüldüm :(
    Kendinden vazgeçme ama örnek olurken ve alırken :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lady Wednesday,
      teşekkür ederim çok çok,
      kendimden vazgeçmem zateen ay kıyamam kendime kiki :D

      Sil
    2. Buna sevindim :) hayat bir kere...

      Sil
    3. Lady Wednesday,
      eveet doğruu :D

      Sil
  6. ay tabisi deee iyi teyzesiin model teyzesiin iyi modelsiiiin ondan sonra iyi örnek oluyon tabii kardeşisilerineeee ayrıca hıhım bencesi de baban. ay annatsana onu aradaaa yaaaa lüfteen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepsii deepsii heyyooo :D
      ay sen de çok ponçiksin, çok iyi modelsin sen dee, vampir jedi modelleriyiz biiz hahah :D arada bir bahsederim tabisi olabilir yaa :)

      Sil
  7. Sevgili Sessizgemi,
    Bu "aslında" zor sorunun bu kadar güzel bir yanıt bulabileceğini düşünmemiştim. Zira insanlar kendinden oldukça uzağa kaçıyorlar. Kendileri ile başbaşa bir saat geçirmekten bile ürküyorlar. Tek başına gezemeyen, sinemaya gidemeyen, bir cafede oturup da çay içemeyen ne kadar çok insan var biliyor musun? Toplum olarak hep başkaları hakkında çok rahat ahkam keseriz. Oysa insanın kendisiyle yüzleşebilmesi çok önemli!

    Bu yüzden şu yazdıkların o kadar değerli ki, her satırını tekrar tekrar okudum, içime nakış gibi işledi. Yaşamın katılığını bile yumuşatabilmiş, güzel bakışlı bir insansın algıladığım. Bu mimi yaptığın için ÇOK teşekkür ederim. Yürekten sevgiler gönderiyorum sana. <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Momentos,
      Şey aslında o tarif ettiğin insanlara çok benzediğim için biliyorum :) çok ürkek bir yapım var benim çekingenim, yolda insanların yüzüne bakamam bir yere ilk kez gideceksem tedirgin olurum yabancı hissederim bir kafede rahat olmam için oraya üç kez gitmem lazım galiba :) ama kendimle zaman geçirmeyi severim saatlerce kendi kendime bir yerde oturup etrafı izler ya da kitap okurum o da ayrı bir konu :)
      Yaa söylediklerin çok tatlıı teşekkür ederim çok çok :) Benden de sana yürekten sevgiler çok çok teşekkür ederim güneşli günler olsun :) <3 <3

      Sil
  8. bazen de insanlar yakın çevresindekilerin tam aksi olmaya çalışırlar. ben babam gibi olmayacağım sözlerini duyarız, öyle ya da böyle belirleyici oluyor aile faktörü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcu,
      Ne kadar öyle söyleseler de bilinçaltı yüzünden benzer davranışlar sergilerler bazen. Çevremde var öyle onun gibi olmayacağım dedikleri halde bazı düşünceleri veya davranışları olmak istemedikleri kişilere benzeyen insanlar :)

      Sil
  9. Bu yazıyla farkettim ki ben babamı rol model edinmişim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yunus Özyiğit,
      Genelde en yakınımızdaki ve en değer verdiğimiz insanları model alırız :)

      Sil
  10. Ayayay ben de yazdım, uzun zamandan sonraa :)

    YanıtlaSil
  11. çok güzel olmuş :) sıkılmadan okuduğum yazılar çok nadir genelde :) bu da nadirlerden biriydiiii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arsel'in Okyanusu,
      Yaa teşekkür ederiim böyle hissetmene sevindiiim :)

      Sil

Öyle okuyup kaçmak olmaz sevgili okur, fikrini belirt, bir selam et, bir ses ver, çekinme :)

Not: Yorum yaparken lütfen Türkçemizi koruyalım.

^.^