22 Eylül 2018 Cumartesi

Bazı Şeyler


  Yeni bir yere alışmak her zaman için zordur. Bu yeni yer bir yurtsa her zamankinden biraz daha zordur. Okulda dördüncü yıl başlıyor. Üç yıldır kaldığımız yurt değişti. Orada her zaman bazı sorunlarım oluyordu ama idare etmesini biliyordum. Bizim kaldığımız kyk yurdu erkek yurdu oldu ve daha geçen yıl kullanıma açılmış olan erkek yurdunu da biz aldık. Fakülteme daha yakın ve fiziki açıdan da yeni olması çok daha iyi. Yine de eski yurdun cennetvari bahçesini arıyoruz. Buradaysa daha geniş ve daha çok dolap olması, eşyaların daha düzenli durması gerçekten muazzam. Fakat yerleşmek tam bir kabustu. İlk gün bazı karışıklıklarla uğraştık ve kabus gibi bir gece geçirdik. Sistemde odamla ilgili bir sorun vardı. Sonra o düzeltilebildi. Sonraki iki gün de temizlik işleriyle ilgilendik. Erkek yurduyken burası sanırım asla temizlenmemiş. Biz gelmeden önce biraz temizlenmeye çalışılmış hali bile böyleyse burada nasıl yaşamışlar diye düşündük. Ablalar ellerinden geldiğince bütün odalara yetişmeye çalışıyordu ama kabus bitecek gibi değildi. Etrafta yeni yaşamsal varlıklar ortaya çıkmıştı, her yerde bir şeyler geziyordu. Biz de kendi odalarımızı istediğimiz gibi hijyenik hale getirmek amacıyla marketten ne kadar temizlik ürünü varsa topladık. İki gün boyunca duvarları bile çamaşır suyuyla sildim. Duvarlarda çamurlu ayak izleri, çekmecelerde çürümüş meyve kalıntıları ve onların da üzerinde gezen bir şeyler vardı. Daha fazlasını anlatamayacağım kadar iğrençti. Neyse Ellerimizin üç kat derisini kaybetme uğruna da olsa temizliği bitirdik. Lavanta kokusu yayan bir şey bile koydum bir köşeye. Ebeveynler oğullarına temiz olmayı öğretmeli.

  Fakat sorunlar bunlarla bitmiyor.

  Şimdi de değişik kurallar çıkartmışlar ortaya. Genel müdürlük öyle söyledi, devlet öyle söyledi diyip duruyorlar ama bana kalırsa bir çoğu keyfi uygulama. Öncelikle pazara çıkmamız yasaklanmış. Meyve sebze alamıyoruz. Belki ben şuan havuç kemirmek istiyorum. Ama yasak. Market ürünü almak da yasaklanmış. Kendi kantinleri kar etsin diye biz onların pahalı, az sayıda ve gerçekten kötü olan zeytini veya peyniri yerine istediğimiz şeyleri alıp odamıza koyamıyoruz. Mesela kantinde yoğurt yok ama dışarıdan da alamıyoruz. Az sonra yetkili bir yerlere dilekçe gibi bir şeyler yazacağım. Gerçekten çok ama çok sinirliyim. Ben kavun seviyorum kavun alacağım ya ne karışıyorlar ki buna? Bağışıklık sistemini güçlü tutmak için yoğurt meyve ve bazı sebzeler çok önemlidir. Bunlar onların kantininde mevcut değil, olanlar da kötü, az sayıda ve pahalı oluyor mecbur değiliz ki onlardan almaya. Bu gerçekten anlamsız. Ders çalışırken bitki çayı içmeyi severiz mesela yani ne diyeceğimi bilemiyorum işte. Bu da böyle bir yazı oldu. Son zamanlarda ülkede hiçbir şey normal değil. Pazartesi günü de pazara gideceğiz istediklerini yapsınlar sonra bakalım neler olacak.

S..

16 yorum:

  1. Bazı işletmelerde vardır ya dışarıdan yiyecek içecek getirmek yasaktır diye. Ona benzemiş.
    Ben bu sene Izmirde bu sistemle çalışan piknik alanı gördüm. Her şeyi kendileri satıyor. Dışarıdan getirmek yasak. Elinde fazladan farklı çanta varsa arıyorlar hatta.
    Allah kolaylık versin.
    Insaallah kısa zamanda düzelir bu durum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah yaa. Valla bizde de çantaları arıyorlar ama bir şekilde yapacağız pazar alışverişi böyle olmaz çünkü.

      Sil
    2. Sanırım şikayetçi olanlar var bizim gibi şimdilik bir şeyler alıp yurda getirmemize karışamadılar. Bazı güvenlikler görmezden geliyor bazıları da aşırı katı davranıyor şuan onların vardiyasına denk gelmemeye çalışıyoruz :)

      Sil
  2. Ben de geçenlerde maçta 1 ĺiralık çiğdeme 3 lira verdim. Önce kendi komisyonlarını alarak ihaleyi birinw veriyorlar sonra da onların sözümona hakkını savunmak adına bizi kazıklıyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet haklısınız şuanda çok değişik şeyler oluyor o konularda aklımız almıyor bizim de

      Sil
  3. merhaba ! ne güzel yazılarınız var öyle diğerlerini dörtgözle bekliyorum! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Funda Dene, teşekkür ederim hoş geldiniz :)

      Sil
  4. Tüh :(
    Yeni yer yetmemiş bir de yeni kurallar...
    Ben de beklerim bloguma, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kafa Dergi merhaba,
      Vakit buldukça gelirim tabii :)

      Sil
  5. yine de öğrencilik güzeldir bu günleri gülümseyerek hatırlayacaksınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar Hayat Yazar, elbette öğrenciliğin bitmesini şimdi bile istemiyorum gerçek hayat için hazır değilim :)

      Sil
  6. ay bir de juno lar ve fransuva lar vardı de mii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy eveet korkuunç canavarlaar :D yemekhanede sonra olanları hiç anlatmadım oy çok kötüydü yemek yiyemiyordum son bir ay orada :)

      Sil

Öyle okuyup kaçmak olmaz sevgili okur, fikrini belirt, bir selam et, bir ses ver, çekinme :)

Not: Yorum yaparken lütfen Türkçemizi koruyalım.

^.^