5 Ağustos 2022 Cuma

Blogları Canlandırma Projesi - Temmuz

 


Herkese erimiş ve yere düşmüş bir dondurma gibi trajik ve kaotik derecede sıcak bir Ağustos gününden selamlaar :) Geç kalmış bir BCP yazısıyla karşınızdayım. Bu proje de olmasa bloğa gelebildiğim yok öğrenci olmak ne zor bir meslek arkadaşlar. Temmuz teması İspanyol Kültürü, Romantik-Dram olarak belirlenmişti. Yani ikisinden birini veya hepsini seçebiliyorduk hatırlarsanız. Ben de bu nedenle bir Kore romantik draması seçtim umarım seversiniz :)

Bu arada Temmuz ayının isminin Sümerce Tammuz'dan geldiğini biliyor muydunuz kendisi Sümerler tarafından hasadın koruyucusu ve çoban olarak kurgulanmış bir şahsiyet :D 

Our Beloved Summer

Güney Kore 2021/2022

16 bölüm

+13

Aslında bu dizi beklediğim kadar süper eğlenceli bir yapım değildi. Çokça yavaş ve fazla uzun bir diziydi yani bana kalsa her şeyi 8 bölümde anlatsalar da olurdu. Yani aslında bu şekilde uzun uzun bir anlatımı izlemek isteyenler için düşünülürse hoş yanları da vardı liseden evliliklerine kadar hayat hikayelerini detaylı şekilde izlemek mümkün. Dizinin bana hissettirdiği şey sonbaharda bir terasta bahçeye ağır ağır yağan bir yağmuru kahve içerken izlemek ve yağmurdan başka bir şey duymamak gibiydi. Tabi böyle bir yağmuru izleyecek ruh halindeyseniz ve zamanınız varsa böyle bir şey inanılmaz zevklidir. Yine de bir müddet sonra bu hava şartı sizi bunaltabilir. İşte dizi böyleydi :D

Konusuna gelirsek Choi Woong ve Kook Yeon Soo (bu kızın adı nedense bana komik geliyor) lisede en başarılı ve en başarısız öğrencinin yaşamına odaklanan ve sürekli her an onları gözetlemeye dayalı bir belgesel için zorla bir araya getirilen ve birbirine tamamen zıt kişiliklerden oluşan gençlerdir. Buraya kadar ah dedim acayip komedi bir şey çıkar bundan. Ama öyle olmadı dizi aşırı sakin ilerliyor arkadaşlar. Neyse. Bu ikili daha sonra sevgili olmayı başarır. Fakat... Zıt karakterleri yüzünden liseden sorna ayrılmaya karar verirler. Belgeseli çekenler yıllar sonra ikisini tekrar bulur ve devamını çekmeyi teklif eder. Çünkü ilk belgesel internette aşırı beğeni toplamıştır. İkili araları bozuk olmasına rağmen belgeseli çekmeyi kabul eder. Bu saatten sonra da aralarında daha önce fark etmedikleri yönlerini fark ederek yeni bir arkadaşlık ve aşk doğar. 

Açıkçası diziyi izlerken herhalde altı bölüm filan atlamış olabilirim :D Siz yine de bir şans verin ^^

Yeniden görüşünceye dek <3



19 yorum:

  1. Konusu güzelmiş aslında ama son satırlarda altı bölüm atladığınızı görünce ilgimi yitirdim gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vulnicure, sakin dizilere normalde bayılırım ama bu biraz fazla uzatılmıştı bana göre :)

      Sil
  2. ayyyy çok mu sıcak anneee, erime amanin :) ayyy yazın yaz dizisi yani eveeet :) benceee bu diziiii yaz esintisi gibi minnoş dizi veyaa yaz uykusu gibi yavaş ve datluuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepsiii :D yorumu yanıtlayana kadar kış geldi oldu ama evet çok sıcaktı :) demek sen çok sevdiin ama uyutan bir dizi olduğu kesin eveet hahaha :D

      Sil
  3. Ne yazık ki bazı Kore dizileri 10 bölümde anlatacakları şeyi 16 bölümde anlatmayı tercih ediyor :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Özdemir, eveet bazıları da haddinden fazla kısa oluyor onlara da üzülüyorum :)

      Sil
  4. Bazı Kore dizilerinde çok detaya giriliyor ve uzuyor. Bu da öyleymiş anladığım kadarıyla. Öneri için teşekkürler :)
    Bu ayı yapamadım ben, yetiştirir miyim bilmiyorum ama Latin konulu yeni ay ki temayı yaparım olmazsa:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düş Tasarımcısı, yaz benim için de yoğun geçti şimdi de yeni eğitim dönemi başlıyor insan ne kadar plan yapsa da hayat onu başka şeyler yapmaya zorlayabiliyor bloğa ne zamandır uğrayamadığım için bcp yazılarını ancak şimdi okuyacağım ben de ve geçen ayın yazısını epey geç de olsa yazmayı planlıyorum bakalım :)

      Sil
  5. Kore dizisi denilince aklıma romantik-komediler geliyor. Çok başarılı örnekler çıkarıyorlar. Hatta son yıllarda Türk dizilerini de kurtarıyorlar :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde son yıllarda uyarlama diziler moda oldu sahiden de özgün bir şey çok nadir yapıyoruz ne yazık ki :) kore romantik komedide çok iyi zaten ama ben polisiye korku türlerini de çok başarılı buluyorum özellikle korku gerilim filmlerinde baya iyiler ^^

      Sil
  6. Benim ayılıp bayılarak izlediğim bir dizi oldu.. Muhtemelen yaş yelpazesi ileride olduğu için gençlere çok durağan ve sıkıcıyken olgun insanlar için gerçek bir kesit gibiydi. Durağanlık bana huzur ve keyif verdi. İki başrol oyuncusunu da ayrı ayrı severim bir arada çok daha seviyorum :D

    Ellerine sağlık güzel tanıtım olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oh Yoon Joo, eveet deep de sevmiş aslında dediğim gibi kötü bir film olarak görmedim sakin filmleri dizileri ben de seviyorum normalde ama ya ters bir zamanda izledim ya da aklım çok doluyken izledim bilemiyorum bana fazla uzun geldi :)

      Sil
    2. diziye de film demiş olmam aklımın karman çorman oluşunun özeti :D

      Sil
  7. Hiç Kore dizisi izlememiş biri olarak ilk tercihim bu olmasın. Çok beğenilen diziler var. Ben onlardan birini izleyeyim en iyisi :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere, Biraz daha kısa ve enerjik dizilerle başlasan daha hayırlı olur o zaman ^^ rooftop prince önerebilirim o halde şuan aklıma o geldi ve kaç kez izlediğimi bilmiyorum bayılıyorum o diziye ^^

      Sil
  8. Ay ben de komedi beklemiştim tanıtımı okuyunca ama bele miymiş :/ Uyardığın için teşekkürler :) Eline sağlık <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tefrika, valla komedi denilmiş ama değil sakin ilerleyen bir dizi :)

      Sil
  9. Harika bir paylaşım; elinize, emeğinize sağlık. Bize de bekleriz. 🤗🌟

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rafhane, takibe aldım sizi teşekkür ederim yorumunuz için :)

      Sil

Öyle okuyup kaçmak olmaz sevgili okur, fikrini belirt, bir selam et, bir ses ver, çekinme :)

Not: Yorum yaparken lütfen Türkçemizi koruyalım.

^.^