2 Temmuz 2022 Cumartesi

Blogları Canlandırma Projesi - Haziran

Herkese yeni bir Bcp takviminden selamlar canım blog ailesi :) Haziran temamız Harry Potter, Yüzüklerin Efendisi, Epik ve Fantastik olarak belirlenmişti. Bu arada hemen söylemeliyim ki HP ve Lotr hayatımın iki efsane serisi kitaplarını defalarca okudum ve filmlerini defalarca izledim. Lotr genişletilmiş versiyonunu da kaç kez izledim hatırlamıyorum. Bilgisayarımın kaldırdığı kadar oyunlarını da oynamıştım. Şuan dizisini izlemek için sabırsızlanıyorum ^^ Tolkien mümkün olsaydı tanışmak ve ders almak istediğim bi efsane olurdu anime yazarlığı ve çizim konusunda da Miyazaki benim içi efsane işte neyse konuyu dağıtmadan bu ay için seçimlerime gelelim ^^

Archive 81

ABD / 2022

İlk sezon 8 Bölüm

Dram, Korku, Gerilim, Fantastik, Bilimkurgu, Gizem

+18

Aslında birçok yönden Dark ve Stranger Things gibi dizilere özenmiş olduğunu rahatlıkla söyleyebileceğim bir dizi. İkinci sezonu iptal edilmiş bu arada sanırım bunu da baştan söylemekte fayda var. Dizi boyunca gerilim ve gizem yoğun olarak bulunmakta. Konunun nereye varacağı çok belirsiz ilerliyor. Bana kalırsa senaryo yazılırken ne yaptıklarına tam karar veremeyip ilerledikçe yoğunlaşmışlar diyebilirim :D Çünkü gerilimli polisiye bir olay gibi başlayan dizi sonradan korku filmine sonradan bilimkurguya sonradan da fantastiğe dönüşüyor. Olayın içinde bir şirket sırrı varmış gibiyken sonradan tarikatçı birtakım olaylar ortaya çıkıyor. Türü hakkında resmi olarak Bilimkurgu denilmiş olsa da bana daha çok Fantastik geldi bu dizi. 

Konusuna gelirsek bir şirket tarafından son derece katı gizlilik sözleşmesiyle işe alınan başrol adamımız bir odada saatlerce oturup bozuk video kasetleri onarmaktadır. Onardığı kasetleri de haliyle izleyerek kontrolünü yapıyor. İzlediği şeyler sırasında kasetlerde olmayan ve kendi geçmişiyle bağlantılı şeyler anımsamakta. Bu arada nasıl oluyorsa kasetler zaten kendi geçmişindeki olaylarla ilgili ama adam bütün geçmişini büyürken unuttuğu için neler olduğunu pek bilmiyor. Kaybolan insanlar, tarikat ve şirket sıraları, zaman ve mekan anomalileri, kahinler, farklı boyutlarda sıkışan insanlar ve kaos yaratan aile sırları ile dolu bir dizi. Tavsiyeme gelirsek ilginç yönleri vardı türü sevenler için izlenebilir bir dizi ama çok yüksek beklentiyle başlamamalısınız. Bu arada dizide onarılan kasetlerin kayıtlarını yapmış olan Melody 1994 yılında Visser kasetlerine kayıt yapmakta fakat kullandığı makinenin modelinin 1998'e kadar üretilmediği hakkında bir yorum gördüm muhtemelen başka hatalar da olabilir :) Bir de televizyonun içinden çıkan yaratık klişesi var neyse çok konuşmak istemiyorum bana komik geldi sadece bu :)

Vikings: Valhalla

Kanada-İrlanda-ABD 2022

İlk sezon 8 bölüm

Dram, Aksiyon, Macera, Kurgulanmış Tarih, Fantastik

+18

Vikings'in yan dizisi. Orijinal diziden 100 yıl sonrasında geçen bir zaman dilimini ele alan dizi onun kadar derinlikli olmasa da bu türü sevenler için tavsiye edilebilir. Viking soyundan gelenler ve gelmeyenler İngiltere tahtında hak iddia etmekte ve 3 taraf birbiriyle savaşmakta. Ayrıca Vikingler de kendi içinde din savaşları nedeniyle bölünmüş durumda. Hristiyanlık yaygınlaştığı için pagan inançlarını sürdürmek isteyenler ve yeni dini yaymak isteyenlerin çatışması ortalığı karıştırmakta. Tarihin birebir uyarlaması değilse de birkaç önemli karaktere ve olaya yer verilmiş. İki kraliçe ve tabi ki Viking savaşçısı olan kadınlar da işin içinde. Açıkçası orijinal dizideki kadar derinlikli işlenmiş karakterler bulamadım ben bu dizide. Taht için mücadele veren ve kralları da yöneten kadınlar da sanki laf olsun diye dizide işlenmiş gibi. Yani ben daha güçlü olmalarını bekledim sanırım. Vikinglerin dini inançları ve kültürlerine dair de pek tatmin edici bir şey bulamadım ben. Bilmiyorum belki de çok büyük beklenti ile izlediğim için böyle oldu. Dizi boyunca İskandinav müzikleri duyup duymadığımı da hatırlamıyorum pek ama sanırım yoktu. Birkaç sahneyi izlerken eee noldu şimdi bu kadar mıydı filan dedim yani pek beklentiniz olmasın. Netflix tarzı abuk subuk durumlar da var izlerseniz anlarsınız. Yaa tek bir köprü yıkılınca şehir ele geçirdiler mesela ama yani başka da bir olay görmedik o savaşta. Hiç mi yağma olmadı mesela, orada yaşayan halka noldu yani köprü yıkıldı teslim oluyoruz mu dediler anlamadım. Ay neyse ben bazen çok beklentili izleyince böyle oluyo :) Türü seviyorsanız bir deneyin derim yine de :)

34 yorum:

  1. HP ve Yüzüklerin Efendisi'nin yeri ben de ayrıdır. En sevdiğim fantastik serilerdir. :)
    İlk dizi çok karışıkmış, oradan oraya atlamış resmen. İkinci daha izlenebilir gibi duruyor ama Netflix pek sevmiyorum ben, sevmeyeceğim türde sahneler vardır kesin, +18 olmalarından belli. Kolay kolay dizi izlemiyorum artık.
    Görüşmek üzere. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu, eveet ikisinin de yeri çok ayrı ve onlar gibisi de gelmedi valla ^^ Yüzüklerin Efendisi dizisi geldi bu arada ama heyecandan fragman bile izleyemedim daha filmler ve kitaplar kadar iyidir umarım ^^ o kadar uzun sürede yanıtlayabildim ki afedersin yaa teşekkür ederim yorum için ^^ görüşmek üzere :)

      Sil
  2. oooo oooo tolkien miyazaki oooo pekuuuu gelcam yineğğğğ :)

    YanıtlaSil
  3. Bazen yan dizilerin esas diziye leke sürdüğünü düşünüyorum. Para amaçlı mı yapıyorlar bilmiyorum ama çok saçma şeyler çıkıyor ortaya. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okurix, tabi ki de para amaçlı projeler bunlar genelde o yüzden de baştan savma olabiliyor ^^

      Sil
  4. Archive 81 gerçekten Dark kokuyordu. Ama yine de devam edebilirdi sanki. Neden iptal edildiğine dair bilgiye de denk gelmedim. Ama devam edeceğine dair haberler de yok olup gitmiş resmen. Hiç anlamadım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Melgraf, Neden iptal edildiğini ben de bilemiyorum muhtemelen bütçe meselesidir :)

      Sil
  5. Archive 81 konusu itibariyle ilgimi çekti aslında ama nasıl işledikleri de önemli tabii. Vakit bulsam izlerim belki. Yorumlar için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sude, geç yanıtladım amaa ben de yorumun için teşekkür ederiim ^^

      Sil
  6. potter ve yüzükler arasında kalsam sanırımsam potter ı seçerdiiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepsiii ben seçemeem ama evet potter sana daha uygun ^^

      Sil
  7. eveey dizilerde böyle tarihsel hatalar olabiliyor, mesela bir araba oluyor ama filmin geçtiği dönemde henüz üretilmemiş :) dünyayı kurtaran adam da olduğu gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepsii hahah eveet olabilir öyle hatalar ama olmamalııı ^^

      Sil
  8. vikingler görsel olarak keyifliydi deee yani ingiltere danimarka norveç filan karışıkmış o dönemler :) archive de korkunçluydu yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepsiiiuuu ^^ çok basitleştirilmiş bir tarih dersi gibiydi bu ^^

      Sil
  9. Vikinglerin orijinal dizisini çevremde izleyip çok seven var. Ben daha yeni başlamıştım, sonra Netflix'i kapattık, kaldı öyle. İlerleyen zamanlarda tekrar Netflix'e üye olursak izlerim. İnternetten bir şey izlemek çok zor geliyor. Hem bilgisayarı her zaman açamıyorum hem de sürekli çıkan reklamlar sinirimi bozuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule, ben hepsini izlemedim henüz ama evet gerçekten iyi dizi ^^ internetten arayıp bulması bazen zor olabiliyor takip etmesi de evet ^^ reklamlar için tarayıcıya eklenebilen reklam engelleyiciler olabiliyor ghostery gibi

      Sil
  10. Merhaba Momentos'un radyo programından geliyorum :) Bloğunuzu takibe aldım ve BLoG LisTeM sayfama ekledim. Bundan sonra sürekli uğrarım :) Bu arada bloğuma çaya beklerim çay bedaveeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SinanGCL, yorumunuzu spamda buldum biraz geç yanıtlıyorum :) teşekkür ederim gelirim elbette biraz yoğun olduğum için bloğa sık uğrayamıyorum son zamanlarda ^^

      Sil
  11. Bu arada sağ tarafta verdiğiniz instagram linki hatalı ;)
    https//www.instagram.com/halenurdurmus/ olarak yazmışsınız ama
    https://www.instagram.com/halenurdurmus/ şeklinde olacak. iki nokta işareti yok https den hemen sonra ;) Gelmişken bunu da söylemek istedim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SinanGCL, aa teşekkür ederim fark etmemiştim hiç hemen düzelteyim ^^

      Sil
    2. SinanGCL düzenleye bastığımda iki noktalı görünüyor kaydettiğimde yine bozuk görünüyor valla anlamadım neden öyle olduğunu

      Sil
    3. tamam düzeldi iki kez https yazılmış :)

      Sil
    4. Tamamdır sorun yok 2 ay sonra cevaplanan bir yorumum :)

      Sil
    5. yökdile ve teze odaklanmam gerektiği için biraz fazla uzak kalmışım blogdan :)

      Sil
    6. Geri döndünya sorun yok :D

      Sil
  12. Archive81 'i izleyeceğimm... Hem kısa hemde ilgi çekici geldi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dear Monarosa, konu olarak ilginçti işlenişini pek sevmesem de :)

      Sil
  13. İlk dizi daha ilgi çekici geldi. Ama izleyebileceğimi sanmıyorum :/ İzleyip yorumladığın ve vereceğimiz zamanı kurtardığın için teşekkürler! Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tefrika, yorumun için teşekkür ederim ben de ^^

      Sil
  14. Archive 81 listemdeydi, önerin üzerine izlediğimde beklentisiz başlayacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Özdemir, beklentisiz izlemek daha iyi evet umarım sevmişsindir beni pek tatmin etmemişti :)

      Sil

Öyle okuyup kaçmak olmaz sevgili okur, fikrini belirt, bir selam et, bir ses ver, çekinme :)

Not: Yorum yaparken lütfen Türkçemizi koruyalım.

^.^