12 Eylül 2022 Pazartesi

Blogları Canlandırma Projesi - Ağustos

Herkese selamlar uzun bir aradan sonra nihayet biriken yorumları yanıtladım. Bir sürü yorum da spam bölümünde buldum oraya neden gittikleri hakkında bir fikrim yok gerçekten. Sonra gelemediğim bcp yazılarınızı okudum. Şimdi nerdeyse Eylül'ün yarısına gelmiş olsak da Ağustos yazımı yazıyorum :)

Bu ay için konu Latin Amerika Edebiyatı, Seçkin Yazarlar, Seçkin Yönetmenlerdi. Seçkin yönetmen teması için Tony Scott'ı seçtim. Yönetmenin Top Gun, True Romance, Crimson Tide, Man on Fire, Spy Game, The Taking of Pelham 123, Déjà Vu gibi sevilen aksiyon filmleri var. Seçkin oyunculardan Denzel Washington'ın yer aldığı iki filmini izledim ve filmlerden birinde yine seçkin oyunculardan John Travolta da yer almakta. İkisi de benzer temalara sahip aksiyon filmleri. Umarım seversiniz :)

Unstoppable

Durdurulamaz

ABD /2010 / 89dk.

Tony Scott

Deneyimli bir tren teknisyeni ile genç bir kondüktör, başında kimse olmayan, kontrolden çıkmış bir treni durdurmak ve nüfusun yoğun olduğu alanda ortaya çıkabilecek büyük bir felâketi önlemek için saatle yarışırlar. Tren raydan çıkıp büyük bir felâkete sebep olmadan önce ellerinden geleni yapmaya çalışsalar da, tren zamanla yarışırcasına, büyük bir hızla ilerlemektedir. Basit bir konu olsa da yetenekli yönetmen kurguyu öyle bir işlemiş ki heyecan hiç bitmeden film izleniyor. Öte yandan benim gibi mantık hatalarına takılan biriyseniz abi bunu niye düşünmemişler böyle şey olur mu diye diye izleyebilirsiniz. En başta treni durdurmadan trenden inen sonra da arkasından koşturup yetişeceğini sanan o sinir bozucu görevliye kafayı taktım. Yani böyle bir hata olur mu yapılır mı diye bir süre düşündükten sonra dünyada epey saftirik insan olduğunu düşününce olabileceğine karar verdim. Bir de neden treni takip eden helikopterlerden bir kişinin trene inmeye çalışmadığını anlamadım. Filme can veren asıl unsurun Washington'ın iyi oyunculuğu olduğunu söyleyebilirim sanırım. Akşam rahatlamak için klasik bir aksiyon filmi arayanlara tavsiye edilir.

The Taking of Pelham 123

Metrodan Kaçış

ABD / 2009 1s.46dk.

Tony Scott

Film bir kitap uyarlaması ayrıca 1974 ve 1998'de iki farklı film uyarlaması daha varmış. Denzel Washington sıradan günü bir metro treninin kaçırılmasıyla kaosa dönüşen New York şehri metro hareket memuru olan Garber’ı canlandırıyor. John Travolta ise baştan aşağı silahlı dört kişilik çetenin lideri Ryder rolünde. Ryder bir saat içinde yüklü bir fidye ödenmediği takdirde yolcuları öldürmekle tehdit etmektedir. Garber, Ryder’ı zekasıyla alt edip rehineleri kurtarabilmek için metro sistemi üzerine engin bilgisinden yararlanır. Ama Garber’ın çözemediği bir muamma vardır: Hırsızlar parayı alsalar bile, nasıl kaçabilirler ki? Olayın arkasında başka neler olabilir? Amerikalıların kanında kahramanlık var klişesini kenarda bırakırsak aksiyonu için izlenebilecek çerezlik filmlerden olarak not edilebilir. 


22 yorum:

  1. ooooooo oleeeey heyooooo sonundaaaa :)

    YanıtlaSil
  2. Aksiyon filmlerini eskiden çok izlerdim. İkisi de güzel görünüyor. Tanıtım için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu, eskiden ben de çok izlerdim şimdi daha çok polisiye veya fantastik ve romantik komedi izliyorum sanırım :)

      Sil
  3. Aksiyon filmlerini severiz. Bunlara da göz atayım ben. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yoğun günlerde kafa dağıtmak için iyi oluyorlar :)

      Sil
  4. anneeee düşünseneee, hiç durmayan bir metro veya tramvay :) amanin, denzel durdurur belki tramvayı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anneee düşünemiyoruuum :D antraya binerken half life filan geliyor aklıma veya mono blaine :D

      Sil
  5. ikisini de izledim heyecanlı ve sürükleyici filmlerdi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eveet konusu çok kısıtlı olsa da hareketli ve sürükleyiciydiler :)

      Sil
  6. Merhaba bloggerstr den geldim takipteyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoş geldiin ben de takibe aldım senii :)

      Sil
  7. Tony Scott'ı severim ama bu iki filmi de izlemedim. Yönetmen demek ki Denzel Washington'la çalışmayı sevmiş. Deja Vu'da da beraberler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule, evet bence bunların arasında Dejavu çok çok iyi bir film onu defalarca izledim :)

      Sil
  8. Metrodan Kaçış'ı merak ettim klişe olsa bile kafa dağıtmak istediğim zamanlar için ideal :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Özdemir, evet evet konusu klişe ama aksiyonu iyi film :)

      Sil
  9. Tanıtımlar güzel, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  10. Bende çok geç gördüm yazını. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  11. Tony Scott seçimleri yapmışsın. Yıllar önce izlemiştim filmleri ama şimdi tekrar izler misin dersen artık bu tarz yapımlardan keyif alamıyorum. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. OhYoonJoo, sadece kafa dağıtmak ve belki aile ile izlenecek aksiyon filmlerinden işte çok da klişe :)

      Sil

Öyle okuyup kaçmak olmaz sevgili okur, fikrini belirt, bir selam et, bir ses ver, çekinme :)

Not: Yorum yaparken lütfen Türkçemizi koruyalım.

^.^