9 Ekim 2022 Pazar

Blogları Canlandırma Projesi - Eylül

 


Herkese BCP Eylül takviminden selamlar :) Bu ay blogla ilgilenmek konusunda epey başarısızım hiçbir şeye yetişemiyorum. Hatta bu yazıyı yazmak konusunda da kararsızdım başta ama 12 ay atlamadan yazmak için söz vermiştim sözümden dönmek istemedim. Okul daha yeni açıldı ama şimdiden çok yoğunum. Aklım hep tezde umarım her şey yolunda gider. Panik bir kişiliğe sahip olmak zor arkadaşlar. Her neyse bu ayın konusu Yemekler ve aşçılık olarak belirlendi. Aslında aklımda bir Kore veya başka bir uzak doğu ülkesinden filmler diziler seçmek vardı ama seçimim başka oldu umarım seversin siz de. Bu arada yemek ve aşçılık konulu filmler genel olarak sanırım birbirine çok benziyor. Odak noktasında depresyonda ve dibe vurmuş bir aşçı ve onun hayata bakış şeklinin değişmeye başlamasıyla işlerinin süper mükemmel hale gelişi. Yani en azından benim izlediklerim genel olarak böyleydi :) Gelelim yoruma.

Burnt

ABD / 2015

100 dk.

Dram, Komedi, Yemek, Mutfak, Başarı

Adam Jones (Bradley Cooper), Paris'te 2 Michelin yıldızlı bir restoran yönetmiş usta bir şef. Ancak sorumsuz tavırları ve madde bağımlılıkları restoranını kaybedip dibe vurmasına yol açmış durumda. Kariyerine yeniden başlamak ve 3 Michelin yıldızı elde etmek isteyen Jones, Londra'da etrafına yetenekli bir ekip kurarak her şeye en baştan başlamaya karar verir. Steven Knight'ın senaryosunu yazdığı John Wells'in ise yönetmenliğini üstlendiği filmin oyuncu kadrosunda Bradley Cooper, Sienna Miller, Jamie Dornan, Emma Thompson, Uma Thurman, Daniel Brühl ve Omar Sy gibi isimler var.

Açıkçası Bradley yakışıklılığını bir kenara bırakırsak filmde bağırıp çağırarak dolaşan ve elemanlarını ezip suyunu çıkartan, memnuniyetsiz, suratsız, psikopat bir aşçının en iyisi olma çabasını izliyoruz. Onun elemanlarından biri olsam o mutfağı dağıtıp istifa ederdim geri de dönmezdim arkadaş böyle biri şef olamaz olsa da onunla çalışılamaz. Ayrıca filmi kaliteli göstermek için dahil edilmiş yukarıda saydığım isimlerin çoğu filmde neredeyse oynamıyor gibi sadece görünmek için dahil olmuşlar kısacası. 

Bu arada Steven Knight daha önce de benzer bir film yazmış o da çok beğenilmemiş anladığım kadarıyla. Belki de çıldıran egoist şeflerle ilgili senaryoları bırakmalı demişler güldüm buna. Gerçekten de neredeyse bütün mutfaklı filmlerde çıldıran bir şef ve yüce egosu söz konusu oluyor ve bu gerçekten sıkıcı.

Klişeleri bir kenara bırakırsak iş çıkışı vakit geçirmek ve sıradan bir mutfak konulu film izlemek isterseniz tercih edilebilir bir film. Daha iyileri mutlaka vardır elbette. 

20 yorum:

  1. Hep yoğunsun ama olmuyor böyle. :)) Filmde mutfak ortamı çok gergin sanırım. Masterchef izlerken sinir olan ben bunu hiç kaldıramam sanırım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu :) ekimden beri bakmamışım mı ben buraya afedersiiin :D

      Sil
  2. o zamansaaa michelin üç yıldızı sana verelim bana neee :) tezi tez bitiresin ayolcum :)

    YanıtlaSil
  3. Kadroyu okuyunca bir heyecanlandım, izlerim ben bunu dedim ama yorumuna geçince gerçeklerle yüzleştim. :))
    Beklentiye girmeden, seninde söylediğin gibi vakit geçirmek için şans verebilirim belki. Yorumun için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mor Düşler Kitaplığı, izlemediysen de bişi kaybedecek bir film değildi zaten :D geç yanıtladığım için afedersin blogla daha düzgün ilgilenmeye çalışacağım ^^

      Sil
  4. Okul hayatında şimdiden başarılar dilerim. İnşallah tez dönemini de istediğin şekilde atlatırsın. :) Burnt filmini izlememiştim. Bir fragmana bakayım. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpambesever, çok teşekkür ederim güzel dileğin içiin ^^

      Sil
  5. Ziyaretiniz için teşekkürler 🧡

    YanıtlaSil
  6. Mutfağın çalışma ortamı bize çok gergin geliyor ama profesyonel mutfakların çoğu gerçekten öyleymiş. Askeriyeden daha disiplinli olmak zorundasın, diyorlar.

    Yemek filmlerini seviyorsan Chef'i tavsiye ederim. O da konu olarak dediğin klişeye sahip ama daha eğlenceli bir film.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule, askeriye içinde de bulundum annem şef olduğu için onun çalışma alanını da biliyorum gerçekten ikisi de birbirine benziyor :) Chef izlerim teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Şeflerin kibirli pislikler gibi gösterildikleri dizi ve filmler komediyse izleyebiliyorum :D Türkiye'de yaşarken ciddi projeler izlemeden de bu kişilere ulaşmak çok kolay malum :D Bünyeye fazla egoist eklemeye gerek yok :D Tanıtım için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oh Yoon Joo, çok çok haklısın ^^ teşekkür ederim ve beklettiğim için afedersin :)

      Sil
  8. Heeey napıyoruz sakin oluyoruz. Biraz sakinleşirsen daha rahat görebilirsin. Bulanık suda balıklar görünmez. O yüzdeen durulmakta fayda var. Karakter özelliği olunca zor oluyor ama derin nefesler al panik gelince, nefeslerinden korkup kaçmak gibi bir huyu var benden söylemesi :) Allah zihin açıklığı versin ve kolaylıklar da versin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeymaaa seni burada görmek inanılmaz mutluluk verici bir şey tabi ben uzun süre beklettim yorumunu o yüzden afedersin :) bulanık suda balıklar görünmez eveet :) teşekkür ederim kii çok çook ^^

      Sil
  9. Blog'lar olmadan asla :))

    YanıtlaSil
  10. Uzun zamandır yazmaman beni üzdü kavanozdaki beyin umarım en kısa zamanda aramıza dönersin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dear Monarosa, uzun zamandır blogla eskisi kadar ilgilenememek beni de üzüyor eskisi kadar aktif olmak istiyorum çok teşekkür ederim yorumun için :)

      Sil

Öyle okuyup kaçmak olmaz sevgili okur, fikrini belirt, bir selam et, bir ses ver, çekinme :)

Not: Yorum yaparken lütfen Türkçemizi koruyalım.

^.^