27 Şubat 2022 Pazar

Blogları Canlandırma Projesi - Şubat

Herkese yeni bir BCP yazısından selamlar arkadaşlar bu sefer yazımı gecikmeden yetiştirdiğim için kendimle iftihar edebilirim sanırım :D Herkesin bildiği gibi her ay belirlediğimiz konu ve temalarda bir şeyler okuyor veya izliyoruz ve bunları etkinlik kapsamında her ayın son haftası yorumlayıp yazıyor ve etkinliğe katılan diğer arkadaşlarımızın yazılarını okuyup yorum bırakıyoruz. Detaylı bilgi için şuraya ışınlanabilirsiniz :) Geçen yıldan beri devam eden etkinlik için bu yıl da her ay için konu ve temaları uzun uzun düşünerek seçmiş ve farklı olmasına özen göstermiştik. İşte ikinci ayın teması ve benim seçimlerim umarım seversiniz :)

Şubat teması kısa film-dizi-kitap olarak belirlenmişti elbette birini veya hepsini seçip istediğiniz kadar yorumlama yapabilirsiniz. Unutmadan gelecek ayın teması "Tıp Haftası" olarak belirlendi buna göre hazırlık yapabilirsiniz. Gelelim benim sizler için seçimlerime :)

İnventing Anna

ABD - 2022
Shonda Rhimes yapımı
Biiyografi, Suç, Dram, Skandal +18
1 Sezon 9 Bölüm

Anna Sorokin'in gerçek hikayesinden uyarlanma mini dizi. Rusya doğumlu Alman vatandaşı Anna iflah olmaz bir dolandırıcıdır. Herkesi büyük bir mirasın varisi olduğuna ama varlıklarına çeşitli sebeplerden dolayı henüz ulaşamadığına inandıran Anna hızla sosyeteye ve ünlülerin arasına karışır. Moda için tam olarak ne yaptığı belli olmayan bir vakıf kurmaya çalıştığı izlenimini vererek bu konuda herkesi kandırır. Edindiği zengin arkadaşlarıyla lüks otellerde konaklar, zengin partilere gider, inanılmaz pahalı yolculuklar yapar ve iş kuruyorum diye deli para harcar ama her şeyi bir şekilde diğerlerine ödetir. Daima yakında param gelecek ve bu jestini misliyle ödeyeceğim diyerek insanları kandırır ve bazen de birinden aldığı parayla öbürüne borcunu ödeyerek gönül alır. Bu sırada öyle bir drama çevirir ki herkesi yalanlarına inandırıp her seferinde kandırmayı, kendine acındırmayı başarır. Dizi boyunca Anna'nın oyunlarını ve çevresinde yaşananları görürken bir yandan da davasında neler olduğunu görürken sonucunu merakla bekleriz. Elbette olaylar gerçek hayattan olduğu için insan hayret ediyor kurgu olsa bu kadarı da abartı deriz. Gazeteci ve avukatın başından geçenler filan yine de abartı gelmedi değil ama asıl olay Anna ve insanların ona hala nasıl inanmaya devam etmiş oluşu. Yaptığı şeyler ortada olmasına rağmen kimseden zorla para almamış olduğu da bir gerçek bu nedenle hak ettiği cezayı gerçekten alıp almadığı konusunda yoruma açık. Beni asıl düşündüren şey bunca şeyi yapmışken psikolojik testten geçirilmemiş ve bir tedavi alması gerektiği düşünülmemiş olması. Anna'nın gerçek insa hesabını bulup bakmıştım izlerken oyuncu ile çok benziyormuş. İzlerseniz siz de şaşıp kalırsınız diye tahmin ediyorum :) Bu arada Anna'nın aldığı çeşitli cezaların bedelleri bu diziden kazandığı parayla ödenmiş bu da tuhaf bir detay. Normalde suçluların suçlarından dolayı kitap film fotoğraf gibi şeyler paylaşıp para kazanması yasakmış ama Anna'nın madurlarının borçlarının ödenebilmesi için buna mahkeme kararıyla izin verilmiş. Bununla birlikte Anna'nın bir suçlu olmasına rağmen ilham veren başarılı biri gibi yansıtıldığı söylenerek eleştiriler de yapılmış ki diziyi izlerseniz siz de suçu konusunda dizinin nötr durmaya çalıştığını fark edebilirsiniz. 

A Christmas Carol

İngiltere - 2019
Dram, Fantastik
Steven Knight yapımı
3 Bölüm

Charles Dickens'ın klasik hikayesinden yeni bir uyarlama. Ama bu sefer daha karanlık ve daha ciddi. Bu eserin daha önceki uyarlamalarından oldukça farklı olduğunu söylenebilir. Birer saatlik üç bölüm halinde mini bir dizi. Konusunu neredeyse herkes bildiği için buraya fragman bırakmaya karar verdim böylece dizi kendini daha iyi anlatabilir :)



Gece Uçuşu

Antoine de Saint-Exupéry

Küçük Prens kitabıyla büyülendikten sonra bu kitaba çok bağlandığımı söyleyemem ama yine de kendine has bir atmosferi olduğunu söylemeliyim. Özellikle yazarın kendisinin geçmişine bakınca bu kitabı okurken garip düşüncelere daldım. Yazar askerliğini hava teknisyeni olarak yapmış. Ardından pilotluk eğitimi almış. Askerlikten sonra ticaretle geçimini sağlarken yazarlığa başlamış ama aklı göklerde kalmış belli ki. Bir süre sonra hava postacılığında pilot olarak çalışmaya ve bu alanda bazı cihazların gelişimine katkılar sağlamaya başlamış. Gece Uçuşu'nu bu sıralarda yazmış. Tunus'ta çöle zorunlu iniş yaptığı bir yolculuğunda bedeviler tarafından bulunmuş ki bu Küçük Prens kitabına da konu olmuş. İkinci Dünya Savaşı'nda ülkesi Almanlar tarafından işgale uğrayınca sağlık durumu uygun bulunmamasına rağmen askere yazılmış. Fransa'nın yenilgisiyle ABD'ye gitmiş ve Küçük Prens'i orada yazmış. Ülkesi için olan üzüntüsünden dolayı bu sefer de ABD'de orduya yazılıp Afrika'ya gitmiş görevi de Alman ordularının hareketini havadan takip etmekmiş. 1944'te vurulan uçağı Marsilya açıklarında denize düşmüş ve enkazı 2000'de balıkçılar tarafından bulunmuş.

Gece Uçuşu'nda hikaye hava postacılığında Güney Afrika'dan Avrupa'ya yapılan ilk kargo uçuşları ve bu uçuşlardan birinde uçaklardan üçünün büyük bir fırtınaya yakalanışı anlatılıyor. Aslında bu kitabı okumak zor geldi başta. Başta sadece birkaç kişinin arasında dönen konuşmalardan ibaretti ve ne olduğunu hemen anlayamadım ortalara doğru alışınca daha iyi oldu. Okuması zor yani ama hem yazarın hayatı ve sonu hem de kitaptaki olay beraber düşünülünce bana çok ilginç geldi. Tüm posta teşkilatından sorumlu bir adam var ve fırtınaya rağmen ve uçaklardan birinin düşmesine rağmen uçuşları iptal etmemekte inat ediyor. Ne olacak şimdi diye diye son sayfaya kadar merakla okunuyor. Düşen uçak, havacılığın zor yanları, hele yıldızsız bir gökyüzünde karanlığın ortasında minik bir fenerle yapılan yolculuğun sıkıntısı ve bunların aktarımı insanı hayrete düşürüyor. Yine çok sade bir dille çok şey anlatılmış ve her detayda aklıma yazarın düşen uçağının gelmesine engel olamadım.

Aslında bir iki kitap daha seçmiştim ama yetişemedim onları da okursam başka bir yazıda yorumlarım :)

21 yorum:

  1. oooooo very good very nice ooooo gelcem yineeeee süfeer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ooooo very tosbiik ışınlandın mı bu ne hıız canım tosbiik gel yine hep gel bana nee :D

      Sil
  2. Anna'nın hikâyesi çok çekici geldi bana. Dolandırıcıya beklenti karşılığı para saçan insanlara gram acımıyor, Dimyat'a pirince giderken evdeki bulgurdan olan bu tiplerinde de onlar kadar dolandırıcı ruhlu olduklarına inanıyorum. Ellerine sağlık güzel seçimler olmuş

    YanıtlaSil
  3. İlk dizi hakkında dediklerin şaşırttı. Bir de kadına madalya taksalardı. Ünlü olunca çoğu şey görmezden geliniyor malesef. Suç suçtur.
    Sondaki kitap ilgi çekici görünüyor. Güzel anlatmışsın, teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  4. Yine dolu dolu bir post hazırlamışsın. Anna dizisini ilk defa duyuyorum. Tanıtımını okurken çok şaşırdım. Konusu gerçekten çok ilginç. Dizinin geliriyle borçlarının ödenmesi, psikolojik teste tabi tutulmaması çok ilginç. Kalemine sağlık. :)

    YanıtlaSil
  5. Inventing Anna'nın konusunu okumuştum böyle dolandırıcılık konuları çok ilgimi çeker :D Ama biyografi olduğunu gözden kaçırmışım şimdi daha çok merak ettim hemen aldım listeme. İzleyeceğim mutlaka emeğine sağlıık :)

    YanıtlaSil
  6. Dizileri not aldım sağol paylaşım için...

    YanıtlaSil
  7. İnventing Anna, deeptone tavsiyesiyle izlediğim bir yapım, cidden etkileyici fakat etkileyiciliği asabını bozuyor insanın :)

    Benim tanıdığım birine çok benziyor olmasına şok oldum... Anna kadar büyük çapta olmasa da, çevresindekilerin varlıkları üzerinden lüks yaşam süren, tatlı dilli bir o kadar da becerikli hanım kızımız 20 seneye yakın süredir sürekli meşgul ama kimse tam olarak ne yaptığını bilmiyor, işin en ilginç yanı hiçbir geliri olmadığı halde borç çevirme usulünü öyle iyi ayarlamış ki şu an epeyce gayrı menkulü var, bu kişi herhangi suçlamayla bile karşılaşmadı bu güne kadar, büyük ihtimalle çevirdiği dolapların tamamı yasal... saadet zinciri şeysine bile bir yere kadar aklım erdiriyorum ama sosyal yetenek + matematik dehası çok farklı bir boyut.

    Teşekkürler tavsiyeler için :)


    YanıtlaSil
  8. Inventing Anna, adını çokça duyduğum bir dizi. Çok merak ettim. :)

    YanıtlaSil
  9. Anna, dizisi de kendisi de ilginç bir kadınmış. Helal olsun diyeceğim, diyemiyorum :) Son ikisi çok kasvetli, okurken bile modum düştü; okursam üzüleceğim ama Gece Uçuşu'nu okumak istiyorum. Emeğine sağlık..

    YanıtlaSil
  10. Tam olarak bu tarz filmler, diziler arayan ben bu yazıyı çok beğendim :D Şubat ayında yoğunluğum yüzünden biraz burayla ilgilenemedim ve kaçırdım. Artık Mart ayına kısmet :D

    YanıtlaSil
  11. gece uçuşu okudum ama hatırlamıyorum :) iyi diye hatırlıyom sadece, anna ya hayran oldum yaaa, dolandırıcı olsa daaa :) yani amacım var suçlu değilim diyor, farkında bile değil, sahiden de tedavi görmeli :) carol çok iyiydi, karanlıktı, korkunçtu, ebenezeer sukuruj hehehe :) aa tıp haftası mı konu, oooo, tıplı filmler, diziler izlemeli :)

    YanıtlaSil
  12. Inventing Anna'yı bitirmek üzereyim ilk kısım çok hoşuma gitti o yüzden. Bence de dizi nötr durmaya çalışıyor, ne suçlu ne de hayallerini gerçekleştmeye çalışan bir kız imajı var. Ya da her ikisi de var. Dizinin gelirleriyle borçlarının ödenmesi garipmiş gerçekten, demek ki mağdurlar zenginler olunca işler değişiyor. Zaman zaman sizi de borçların içine sokmuş gibi hissettiriyor dizi ama ben çok beğendim. Burda görmek güzel oldu. Küçük prensi ben de çok severim, Gece Uçuşu'nu okumamıştım. Listeme ekleyeceğim. Eline sağlık!

    YanıtlaSil
  13. Film ve kitabı biliyordum ama diziyi ilk kez görüyorum, ilgi çekici görünüyor. Müsait bir zamanımda bakacağım. Yorumların için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  14. Anna'yı merak etiğim için her yerde Anna mı görüyorum :) Emeğine sağlık çok faydalı oldu :)

    YanıtlaSil
  15. selam, blog listeme eklendiniz, ben takipteymişim ama gözümden kaçmış kusura bakmayın, deep hatırlattı, ve bir selam vermek istedim :)

    YanıtlaSil
  16. Heyo heyoo tık tık tııkk.. Ben geri geldim. BCP yi sanırım baya kaçırdım blogları dolana dolana bulucam artık :)

    YanıtlaSil
  17. Inventing Anna sinirlerimi zorlayacak bir yapıma benziyor ama Gece Uçuşu'nu ve A Christmas Carol'u bayağı merak ettim.

    YanıtlaSil
  18. Arkadaşlar hepinize yorumlarınız için teşekkür ederim ve bu kadar geç cevapladığım için de üzgün olduğumu belirtmek isterim. Biliyorsunuz yüksek lisansa başlayana kadar hep sınavlara hazırlandım başladıktan sonra da dönem hızlı ve yoğun geçti iki hafta da misafir ve tatil zamanı vermiştim kendime :) şimdi bloga döndüm ama yorum yaparken sorun yaşıyorum o yüzden şimdilik bu posta toplu bir cevap yazayım diye düşündüm. Hepinize teşekkür ederim güzel yorumlarınız için artık yazın daha aktif olmayı planlıyorum çok özledim buraları ^^

    YanıtlaSil

Öyle okuyup kaçmak olmaz sevgili okur, fikrini belirt, bir selam et, bir ses ver, çekinme :)

Not: Yorum yaparken lütfen Türkçemizi koruyalım.

^.^