4 Şubat 2022 Cuma

Blogları Canlandırma Projesi - Ocak

 

Herkese BCP'nin ikinci sezonundan selamlar ^.^ Geçen yıl bir iki ay eksik katıldım ama bu yıl mümkün olursa hiçbirini atlamadan katılım sağlamayı düşünüyorum. Bilenler bilir bilmeyenler için kısaca açıklamam gerekirse her ay önceden belirlediğimiz konularda ve temalarda film, dizi, kısa film, anime, kitap, manga ve bu türden şeyler izleyip okuyup istediğimizi seçip yorumluyoruz. Bu şekilde bcp diye başlık atıp bulunduğumuz ayın konusunu belirtiyor ve seçtiğimiz eseri yorumlayarak daha sonra diğer yazan arkadaşlarımızın neler paylaştığına bakıyor ve yorumla katılım sağlıyoruz. Böylece birbirimizden aynı tema veya konu üzerinden farklı eserler öğrenmiş oluyoruz :) Konu ile ilgili bilgi için Fighting ve Okurix'in detaylı açıklamasına bakabilirsiniz ve geçmiş yazıların listesini de arkadaşlarımızdan bulabilirsiniz :)

Yazıya devam etmeden önce minik bir heyecanımı paylaşmak isterim :) Aylardır hatta sanırım iki yıldır sürekli ve sürekli ve süreeklii sınava çalıştığımı belirtiyordum ales yds yökdil vs.. resmen ösymye kamp kurmuş gibiydim hatta şöyle düşünmeye başladım bu kadar sınava girdiğim için artık bana özel indirim yapmaları gerekirdi :D her neyse bunun dışında birkaç aydır bilim sınavına da hazırlanıyordum. Ve sonunda başardım. Dün açıklandığında başta algılayamadım ama yüksek lisansı kazandım sonunda. Aslında bilim sınavına ilk kez girebildim öncesinde hazırlık aşaması çok yıpratıcıydı bu yüzden beklentim çok düşüktü. Listede birinci sırada adımı görünce yanlış okuyorum sandım. İsmimi başkasıyla karıştırıyorum sandım. Sonra çarpıntım oldu tabi heyecandan. Bu enerjiyle hayata yeniden dönmüş gibi hissediyorum ve toparlanabildikten sonra kendimi bloga attım işte buradayım ^.^

Gelelim bu ayın konusuna :) Bu ayın konusu Uzak Doğu veya Çizgi roman olarak belirlenmişti. Bir şeyler okumak için şuan sadece iki haftam var sonra ne olacak bilmiyorum o yüzden sizin için bir dizi izlemeyi seçtim :) Eğer manga veya webtoon tavsiye edecek olsaydım hala bitirememiş olsam da Dal-Sez önerirdim. Aslında Attack on Titan da çok güzel. Ama ona da daha devam edemedim. O nedenle gelelim dizi yorumuna.

My Girlfriend is An Alien

Çin / 2019

28 bölüm
Komedi, Fantastik, Romantik

Cape Town gezegeninden dünyamıza örnek bitki ve hayvan toplamak ve kendi dünyasına götürmek için aldığı bir görevle gelen başrol kızımız -ki adını telaffuz etmek mümkün değil çünkü bir cümle kadar uzun bir uzaylı ismi var- dünyaya iniş yaptığı sırada bulunduğu yerde bir kazaya uğrayan genç bir adamın hayatını kurtarır. Bu tesadüfi karşılaşma her şeyin karman çorman olmasına neden olur. Çünkü adamı kurtarırken yanlışlıkla güçlerini barındıran ruh boncuğu kendisinden adama geçer. Bu boncuk olmadan geri dönmesi ve yaşam enerjisini stabil tutması mümkün değildir. Boncuğu nerde kaybettiğini de başta anlayamaz. Bir süre sonra kurtardığı adamı unutmuş bir şekilde etrafta dolaşırken ve dünyayı keşfetmeye çalışırken başka bir genç ile karşılaşır ki bu da en baştaki esas oğlanın kardeşidir. İşte aşk üçgeni oluştu. Gerçi kardeşin aşkı da tam aşk değildi ne olduğunu pek çözemedim sanki bir tür hayranlık ve yalnızlıktan kaçmaya çalışma gibiydi. Zaten çok sonraları abisi ve kız tekrar tanıştıktan sonra aralarında gelişen aşka saygı duymaya başladı. Her neyse baya karışık mı anlatıyorum ne :D

Uzaylı kızımız dünyada Xiao Qi ismini alır. Kısaca Qi desek de olur bence :) Qi uzaylı olduğu için aile ne demek bilemez. Aşkın ne olduğunu da bilemez. Bu nedenle başrolü paylaştığı ve hayatını kurtardığı Fang Leng'in yanındayken sürekli onun hormonlarının kokusunu alıp kendinden geçer. Bunu kontrol etmekte zorlanır sürekli Fang Leng'e dokunmaya çalışması gerçekten komikti :) Fang Leng ise her yağmur yağdığında hafızasını kaybeden ve büyük bir şirketin yönetiminde olan zengin bir adam. Hafıza bankası kurmuş adam kendine. Her unuttuğunda gidip yaşamını izleyip yeniden öğreniyor ve bu arada silmek istediği şeyleri yağmur yağmadan önce bankadan silip tekrar hatırlamıyor aslında iyi bir yanı var gibi ha :D Qi ise aşık olduğunda hasta olduğunu sanır. Ağladığında gözlerindeki suların hiç geçmemesinden korkar. Ve aklında sadece geri dönmesi gerektiği olduğu için aşık olduğunu fark etmez. Uzaylı olmak zor olmalı :) Uzun süre garip garip davransa da kimse uzaylı olduğundan şüphelenmez ki bunu hiç anlamadım. En sonunda kanının mavi olduğunu gördüklerinde aaa sen uzaylı mıydın derler ve hiiç şaşırmazlar. Kaç kez uzaylı görmüş olabilirler ki? Her neyse mantıksız şeylere takılmam dışında aşırı komik ve eğlenceli bir diziydi. Kızın yanında gelen kaplumbağa yardımcısı da aşırı tatlıydı :) Kız çok şirindi. Daha önce izlediğimiz When We were Young dizisinde de oynayan kız oymuş. Bana kalırsa o dizi çok daha güzeldi onu da izleyin derim. Konu zayıf olsa da komedisi için izlenir. Dizinin müziği de çok hoşuma gitti bu arada ^^ Umarım seversiniz ^^



30 yorum:

  1. Çok sevindim senin adına. Tebrikler.
    Attack on Titan a yeni başladım kurgusu sürükleyici gerçekten. Yine de çok vahşi görüntüler barındırdığı için küçük yaştakilerin izlemesi için uygun değil.
    Bu dizinin ismine rastlamıştım ama konusunu yeni öğrendim. Uzaylı kız büyük şaşkınlık yaşamış olmalı 🙄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okurix, çok teşekkür ederiim :)
      ben onun animesini henüz izlemedim mangasını okumaya devam ediyorum arada sırada ama animesini de izleyeceğim ve evet muhtemelen küçük yaştakiler izlememeli :)
      evet dizide en hoş şey uzaylı kızın dünyaya yabancılık çekmesi ve hiçbir şeyi doğru anlamamasıydı yoksa konu o kadar da çekiçi işlenmemişti biraz fazla absürt denebilir :)

      Sil
  2. Yüksek lisans için çok sevindim. :) Güzel geçer umarım. Kadın gerçekten çok sevimli görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynadaki Yansıman, çok teşekkür ederiim ^^ onun yeni bir dizisine başladım şimdi ve bence o daha güzelmiş belki izlersin Crush görme engelli kimliği gizli bir piyaniste aşık oluyor ikisi aynı okulda öğretmen ve onun sesinden hayranı olduğu piyanist olduğunu tahmin ediyor ama adamdaki dünyaya karşı oluşturduğu buzları kırması biraz zor oluyor ^^

      Sil
  3. Tebrik ederim, emeklerinin karşılığını almışsın. :)
    Konu çok tanıdık geldi, Kore dizilerinde çok işlenen bir konu. Videoya da baktım ama pek çekmedi beni. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu ^^ çok teşekkür ederiim sanki suyun içinden çıkıp nefes alabilmişim gibi hissediyorum ama yorgunluktan bütün haftayı uyuyarak geçirdim :D Bu biraz fazla abartılı bir fantastik yapım kızın şirinliği dışında pek çekici gelmeyebilir herkese :) ama kızın başka dizisi varmış şimdi onu izliyorum Crush belki onu seversin daha ayakları yere basan bir yapım olmuş diyebilirim ^^

      Sil
  4. Tebrik ederim, başarıların daim olsun inşallah. :)
    Çin dizilerini çok sık takip etmiyorum fakat önerdiğin diziyi listeme ekliyorum. Teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever, teşekkür ederiim ^^
      ben de pek izlemedim sadece 3 tane çin dizisi izledim sanırım :) Crush da fragmanlarına bir bak istersen belki onu da sevebilirsin :)

      Sil
  5. Hayırlı olsun. Yüksek lisans için tebrik ederim. :) Bu diziyi biliyorum. Yayınlandığı dönemde çok konuşulmuştu. Başrol erkek oyuncu evli ve çocukluydu sanırım. Herkes kaçırdık diye üzülüyordu. :D Diziyi izlemesem de fan kliplerini izlemiştim. Eğlenceliydi. Güzel bir seçim olmuş. Kalemine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bonheur, teşekkür ederiim :) başrol aynı zamanda müzisyenmiş galiba çok da gençmiş çin dizilerine çok aşina olmadığımdan ben tanımıyorum ama kızın üçüncü dizisini izliyorum şuan çok şirin ^^

      Sil
  6. Yorum yapacaklara not güzelmiş, Türkçe hakkında. :) Keşke yazılarda da Türkçe korunsa. :)

    Yüksek lisans için tebrik ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ozan, Okuduğum bloglar arasında yazı içerisinde bozuk Türkçe kullanan kimseyi görmedim kendi adıma konuşursam ama bazen çok küçük yaşta blog açan bizden küçükler de oluyor onları henüz böyle bir kalıba sokmak doğru olmaz hevesleri arttıkça ve yazdıkça zaten dili doğru kullanmayı öğrenirler. Yorumlarda ise rahat olmayı severim burada düştüğüm not argo, küfür ve sesli harfleri yutarak konuşulmaması içindi daha çok örneğin "nbr naslsn? tşk." gibi.. teşekkür ederim :)

      Sil
  7. oooooo oooooo tebrikler, yendin maçı hihihi, ooo yüksek blogcu ooooo :) başarılar sana tü tü tü nazar değmesiiin işallah maşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepsiiuuu ^^ yendiim yendiim hahah en çok da sen destekledin dua ettin hep yanımda durduun şimdi daha çok dua etmen gerekecek hahaha :D yaa güldüm vallaa canım tosbiik ^^

      Sil
  8. müzik çok güzel, şarkı çok güzel, space alien kız çok tatlı, uzaylı tospik de çok tatlı, konu da tatlı, komedi, romantik, sen de tatlı yazmışsın, her şey tatlı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepsiii :D ben de dizide en çok kızı uzaylı hareketlerini ve tospiki sevdiim çok tatlıydı ^^ sen de sen de dramatik puding :D

      Sil
  9. Akademik hayatında başarılar dilerim :3 Açılışı zorlasa da devamı sular gibi geçer umarım :D
    Uzaylı insan için biraz kararsız kaldım açıkçası :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oh Yoon Joo teşekkür ederiim inşallah yaa ^^ diğer dizisi daha hoş belki onu deneyebilirsin ama çok da önemli değiller ^^

      Sil
  10. Emeğine sağlık, kardeşim izlemişti bunu. Ara ara çok güldüğü sahneleri bana izletiyordu :) Bu arada yüksek öğrencisi olarak aramıza katılmanı tebrik ederim! Epey çalışmışsın, çok sıkıcı sınavlaaaaaar. Şimdi daha zor günler geliyor :D Şaka şaka, bölümünü ve alanında okumayı gelişmeyi seviyorsan zevk alarak bitireceksin. Allah kolaylık versin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tefrika, çok teşekkür ederiim ösym sınavları pek zevkli değil aşırı sıkıcı doğruuu :D hahah umarım o kadar da zor günler beklemiyordur beni :D evet bölümü severek okudum zaten çok çok teşekkür ederim tekrardaan ^^

      Sil
  11. Tebrikler. Zamanında yüksek lisans yapmayı çok istemiş ama yapamamıştım. İçimde kaldı. O yüzden her yüksek lisans haberine çok sevinirim. Başarılar diliyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule, eğer istiyorsan her gün düzenli çalışarak yine hazırlanabilirsin ki ben iki yıl ara verdikten sonra girdim ve gerçekten başaramayacağımı düşünüyordum. eğer içinde kaldıysa tekrar denemelisin :) çok teşekkür ederiim ^^

      Sil
  12. İlk olarak hayırlı olsunnnn^^
    ve bu diziyi merak etmem. Instada sürekli görüyorum, hatta kaydetmişleyim bile var ama izleyemedim bir türlü. Konusu uzaylı olması bir değişik geldi ama en kısa zamanda izlerim inşallah :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esra Ercan, teşekkür ederiim ^^
      uzaylı olması bana da başta garip gelmişti ama dünyaya uyum sağlamaya çalışması komikti bir dene belki seversin :)

      Sil
  13. Yüksek lisansın için tebrikleeeer başarıların daim olsun :) Bu aralar Çin dizileri arıyordum yazını görünce hemen aldım listeme. Sevdim konusunu. Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buffiy, çok teşekkür ederiim ^^ oo sevindim o zaman çin dizisi pek tercih eden olmuyor ben de sadece birkaç tane izlemiş oldum zaten umarım izleyince de seversin :)

      Sil
  14. Sınavlardan kurtulabilmene sevindim, başarını da ayrıca tebrik ediyorum, eğitimin gönlünce seni hedeflerine taşır umarım.

    Zamanın kısıtlı da olsa güzel bir yazı olmuş, Çinlilerin en absürd dizilerde bile, iş mevzusunda gerçekçi ele alınmış detaylarına hayranım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pusarık, ne güzel bir dilek çok teşekkür ederiim ^^
      aslında bu dizide elle tutulur pek gerçekçi bir şey bulmak zor ama kızın dünya tecrübeleri epey komikti ve diziyi de bu taşıyordu zaten umarım izlersen de seversin kızın crush adlı dizisini daha çok sevdim bu arada ben :)

      Sil
  15. Tebrikler, darısı doktoraya :) Dizinin konusu güzel olsa da bölüm sayısı çokmuş, çok boş vaktim olursa şans verebilirim :)

    YanıtlaSil

Öyle okuyup kaçmak olmaz sevgili okur, fikrini belirt, bir selam et, bir ses ver, çekinme :)

Not: Yorum yaparken lütfen Türkçemizi koruyalım.

^.^