2 Ocak 2022 Pazar

Blogları Canlandırma Projesi - Aralık

 

Herkese 2021'in son BCP yazısından selamlaar derken aslında 2022'de olduğumuzun farkındayım, yine geç kaldım ^^

Bir süredir blogla ilgilenemiyordum. Dedem ve anneannem covid atlattı, dedemin durumu ağırdı neyse ki şimdi iyi fakat beyninde ses merkezi etkilenmiş bu nedenle konuşamıyor ve bunu ona açıklayamıyoruz henüz. Tedavi edilebilir olup olmadığını araştırıyorlar hala. Virüsün öldürücülüğü yanında böyle korkunç etkileri de var. O yüzden dikkat etmeye devam edin. Bu olayların etkisiyle içimden bloğa bakmak gelmiyordu. Şimdi biraz kendime gelmiş durumdayım fakat Ocak ayı sonuna kadar yine aktif olamayacağım zira bilim sınavına hazırlanıyorum. Bana şans dileyin bu kez başarmak istiyorum. Gerçekten bunalmaya başladım çünkü. Ay uzun zaman bir şeyler yazmayınca insanın çenesi de düşüyor. Neyse dediğim gibi Aralık teması ile karşınızdayım umarım seçtiğim diziyi seversiniz :)

Aralık ayı teması zaman yolcuğuğu ve paralel evrenler olarak planlanmıştı. Bu türden elbette bir şeyler okumuştum eskiden ama şimdi kitap incelemesi yapmak istemedim onun yerine eskiden izlediğim ve şimdilerde tekrar izlediğim çok sevdiğim dizilerden birini paylaşmak istedim.

Rooftop Prince

Yönetmen: Shin Yoon Sub

Senarist: Lee Hee Myung

2012 / Güney Kore

Fantastik, Romantik, Dram, Komedi

300 yıl önce veliaht prenses ölü olarak bulunur ve ölümü örtbas edilmeye çalışılır. Eşi Veliaht Prens olayı araştırmak için kendi güvendiği 3 adamı toplayarak bir ekip kurar. Fakat durum ciddileşir ve peşlerine onları engellemek isteyen katiller takılır. Prens Lee Gak ve adamları karanlık bir gecede dolunay gökyüzünde parlarken peşlerindeki ölümden kurtulmaya çalışarak ormanın içinde at sürerlerken bir uçurumla karşı karşıya gelir. Tek çare karşıya atlamaktır. Tam o sırada dolunayın sihri devreye girer ve kendilerini 300 yıl sonra günümüzde bir çatı katı dairede bulurlar. 

Bu noktadan sonra dram geri planda kalırken komedi ağırlıklı bir romantizm ön plana çıkar. Kendini bir anda gelecekte bulan dört şaşkın şok içinde kalınca ve her şey onlara yabancı gelince yaşadıkları korku ve sebep oldukları karmaşa ile ortaya çıkan komik durumlar karşısında bir dakika susmadan gülerek izlediğim bir dizi :) Adamlar at arabasından otomobile, meşaleden neon lambalara ve saraydan sıradan halk seviyesine düşmenin şokuna alışmaya çalışırken bir yandan insan üzülüp kıyamıyor bir yandan da gülmeden duramıyor :) İçine düştükleri evin sahibi geçmişte prensin baldızı olan kızın reankarne versiyonu bu arada. Ama kimse bunu başta anlamıyor ve üstelik prensle evlenmesi gereken esas kız oyken bir kazaya kurban gidiyor ve yüzü yandığı için yerine üvey ablası seçiliyor. Geçmişte ve günümüzde birbirine yumak yumak düğümlenen kaderler nasıl çözülecek ve her şey nasıl yoluna girecek merakla izleniyor.

Prensin yanında gelen adamlarının her şeye abartılı tepkiler vermeleri ve hala saraydaymış gibi davranmaya çalışmaları çok komikti ^^ Spoiler vermemek için çok fazla detay söylemek istemiyorum ama ilk gün saraya dönmeye çalışıp kültür malına zarar vermekten nezarete atılmaları, otobüse binerken ayakkabı çıkartmaları, prensle aynı sofraya oturamayız diye ağlamaları, çok kıymetli sırma saçlarının kesilmesi anı, yeni gördükleri her şeye verdikleri tepkiler, televizyonda gördükleri savaşçıyla kavga etmeye çalışıp evi yakmaları, ve hepsinin olaylar karşısında yüzlerinin aldığı haller... neyi anlatayım bilmiyorum o kadar komik ki nolur izleyin yani ^^

Ayrıca bu diziyi izleyen herkesin Omurice yapmayı öğrenesi geliyor pirinçli omlet acayip lezzetli görünüyor :D

Dizi müzikleri de birbirinden güzel ayrıca en sevdiğim de Ali'nin seslendiriği Hurt adlı şarkıdır :)

Aşağıya kısa bir sahne, bir de müzik bırakayım. Umarım izler ve seversiniz diziyi ^^


19 yorum:

  1. Öncelikle dedene ve anneannene geçmiş olsun. İnşallah deden en yakın zamanda sağlığına kavuşur.
    Sınavına hazırlık sürecinde ve sonrasında başarılar diliyorum.
    Rooftop Prince'i izlemeye başlayıp yarım bırakmıştım. Diğer bölümlerine de unutmadan bakayım. ^-^
    Omurice'ı denemeyi de çok istiyorum. *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever, dedemle geçen gün yanyana gelebildik sonunda hala konuşma merkezi düzgün çalışmıyor beyninde hasar oluşmuş virüs nedeniyle ama çok şükür başka bir şeyi kalmadı çok teşekkür ederim :)
      diziye devam etmelisin bence dee ^^ onu denemeyi ben de istiyorum aslında bir japon yemeğiymiş ama korede de çok seviliyormuş :)

      Sil
  2. İsmi görünce aklıma ilk gelen rengarenk eşofman takimlarıydı. 😂 Hatırladıkça gülesin geldi. Bir ara tekrar izlemeliyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okurix, ya di mii her şeyde de o renkleri kullanmalarıı ^^ trafik ışığı gibi geziyorlardı :D

      Sil
  3. dshfjhfgajhghfgv Bayılırım belaya :)

    Çatı katı Prensi renkli karakterleriyle bizi bizden alan manyak bir yapımdı ve bu dizinin gördüğü ilgi sonrası büyük bir zaman atlamalı dizi, film furyası başladı. Bir de arkada duran manyakların başrolleri sallayıp tahtlarına oturdukları bugünleri görmek de çok keyifli :3

    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. OhYoonJoo :D
      eveet bu diziden sonra geçmiş gelecek konulu dizi filmler moda oldu. çıktığı dönemde efsaneydi geriye dönüp tekrar izleyince eskimeyen dizilerden olduğuna karar verdim hala ilk izlediğim kadar güldürüyor :) evet eveet o üçlüden bahsedince ben dizide tek eksikliğin onların reankarnelerini görmemek olduğunu düşündüm onların da nerde olduğunu görseydik keşke :D

      Sil
  4. Çok geçmiş olsun dedenlere. Virüsün ne kadar olumsuz etkisi varmış. Allah acil şifalar versin.
    Bu diziyi merak ediyordum ama bir türlü başlamadım. İzleyebilirim o zaman güzelmiş. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu, teşekkür ederim şuan durumu iyi ve konuşması hala düzelmedi ama egzersizle yeniden konuşmayı öğrenmesi gerekiyormuş. dizi gerçekten güzel izlersen seversin diye düşünüyorum :)

      Sil
  5. ay sonu sınav, hadi hayırlısı kolaylıklar başarılar sanaaa, o fotideki beş kişi en tatlışler yaaa, bir de baştaki foto, o hani krem şanti sahnesi sahnesini yapmışlar de miii :) çok şeker komikli dizi neden çatıkatı prensi acaba, belki ev çatıda olduğu içindiir, prensin yeni sarayı orası :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepsii :) eveet geçtim sınavı ^^ hıhıım kremşanti sahnesi çok şeker değil mii :D ben de o köpüren kremşantiden bulcam :D eveet kızın evini kendine kale yaptı ya ondan :D

      Sil
  6. Ben de çok sevip gülerek izlemiştim. Yıllar yıllar önceydi :) Hurt şarkısı benim de favorim. Paraziti daha geçen sene izlememe rağmen, buradaki güzel elemanı görünce aa Rooftop Prince'deki, demiştim. Aklımda daha da kalır heralde. Finalinden memnun değilim ama :(( Bu omurice Japon yemeği galiba, Japon filmlerinde çok sık görüyorum. Gördüğüm tek K-drama buydu içinde yer aldığı... Aratınca evet, Japon yemeğiymiş. Bizim damak zevkine uyar mı acaba. Doğuda biz dahil çiğ köfteye et erine yumurta koyan yöreler var. yakışıyor ona ama salçasız, düz pilav nasıl olur bilmem. Ketçap ortayı bulur belki :)
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tefrika, Parazit de ne fenaydi amaa çok derinlikli tekrar izlenir o da :) ben de oyuncuları ilk nerde izlemişsem o karakterle hatırlarım gerçek adını bile unuturum :D Finali bence de üzücüydü ama bilimsel düşününce herkesin kendi zamanında kalması gerektiği doğruydu. sadece prensin reankarnesi ile kızın hiçbir gerçek anısı yokken hemen aşık olmaları finalde saçmaydı adamın sadece görüntüsü aynı ama sanki anıları da reankarne olmuş gibi davrandılar :D Japon yemeği evet ben de araştırmıştım ama yapmayı denemedim hiç aynısı gibi yapamam gibi geliyor :) yumurtalı çiğ köfte de duymamıştım valla ilginç geldi :) ketçaplı yumurta severim ben içine pilav girse de sorun olmaz gibi :D

      Sil
  7. Böyle bir proje varmış ancak benim çok sonra haberim oldu. Belki bu yıl olursa katılabilirim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyda'nın Kitaplığı, geç cevapladığım için üzgünüm çok yoğun bir dönemden geçtim bu yıl katılabilirsin sen de evet çok da eğlenceli konular seçildi yine :)

      Sil
  8. Paylaşım için teşekkürler. Sevgili blog arkadaşım, öğrenci kardeşlerimize ve velilerimize yönelik pratik tavsiyeler barındıran yeni bloğum; https://saymuallim.blogspot.com/ a ziyaret ve değerlendirmeler için beklerim. Ayrıca takibe almayı da unutmamanız dileği ile, Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğitim Pınarı takibe aldım yeni bloğunuzu yorumunuz için teşekkür ederim sevgiler :)

      Sil
  9. Bölüm sayısı az olan bir yapımmış, konusu ilgimi çekti yakın zamanda izlemeyi planlıyorum. Öneri için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Özdemir, İzleyince seversin bence efsanelerden biriydi :)

      Sil
  10. İlkay, teşekkür ederiim çok çook :)
    geçmişten gelme geleceğe gitme konulu çok dizi çıktı bu diziden sonra :) izlersen seversin diye düşünüyorum ^^

    YanıtlaSil

Öyle okuyup kaçmak olmaz sevgili okur, fikrini belirt, bir selam et, bir ses ver, çekinme :)

Not: Yorum yaparken lütfen Türkçemizi koruyalım.

^.^