11 Ekim 2021 Pazartesi

Blogları Canlandırma Projesi - Eylül


Herkese yeni ve epey gecikmiş bir bcp yazısından selamlar :) Bu ay hiç kendimde değildim o yüzden bloğu takip edemedim, yorumları cevaplayamadım ve yazılarınıza gelemedim. Kişisel olarak zor durumlar yaşıyorum ve bir yandan da sınavlara hazırlanıyorum ve hepsi de çok yorucu geçiyor. Pozitif kişiliğimin depresif ve kaygı bozukluğu yaşayan bir yana arada sırada kaydığını hisseder oldum ve bu yabancı hisler hiç bana göre değil. Kendimi Saouron'un gözünün karanlık şerrinden uzak tutmaya çalışıyorum. Elbette geçici şeyler. Geçecek. Bu arada fırsat bulmuşken geciken yazımı yazıp sizlere uğrayabildiğim kadar uğramak istedim. Kış yaklaşıyor, kendinize mümkün olduğu kadar güneş depolayın. Bol sevgi ve enerji.. Bakalım Eylül için neler izlemişim. Konumuz en sevdiğim temalardan "Polisiye" idi. Ekim ayı da yakında yazılacak, bu sefer sonraki aya atmamayı planlıyorum :)

The Beast Must Die

Yönetmen / Senarist: Dome Karukoski, Gaby Chiappe

Yazar: Cecil Day-Lewis

İngiltere / 2021

Tür: Dram, Gerilim, Polisiye

1 Sezon 5 Bölüm


Gri ve soğuk bir havada yüksek bir falezin yakınında kurulu bir evde gerilim dolu atmosfere bir de dalgalar ve rüzgar eşlik ederken her an bir şey olacakmış hissi hakim. Aynı isimli bir romandan uyarlanan dizide bir annenin intikamı konu ediliyor. Dedektif romanları yazan Frances Cairnes oğlunun şüpheli ölümünün yeterince iyi araştırılmadığı ve katilin gizlendiği düşüncesiyle kendi araştırmasını yapmaya ve intikam almaya karar verir. Kazanın detaylarını takip ederek sonunda birkaç ipucuyla şüphelilerine yaklaşmaya başlar. En sonunda onlarla arkadaş olup evlerine kadar ulaşır ve kendini bir süreliğine eve davet ettirmeyi başarır. Bir süre katilin kim olduğundan tam emin olamasa da Rattery ailesinden birisi olduğu kesindir. Bakalım asıl katil kim ve intikamını nasıl alacaktır.

Bu arada cinayetten şüphelenen ve rolünü pek zayıf bulduğum yakışıklı polis bey de olayı başka bir koldan araştırmaktadır. Klasikleşen şekilde polis beyin psikolojik kişisel sorunlar yumağı vardır ve sürekli kabuslar görür kendine bile hayrı yoktur yani. Yine de en sonunda kadının neyin peşinde olduğunu anlayıp ona yardım etmeyi kafasına koyar ve dizi boyunca umarız bunu başarır. Kısacık bir diziydi. Bazen yavaş ilerliyor gibi ama kadının olayı nasıl çözüp kendini de nasıl kurtaracağı merakla izleniyor. Yakışıklı polis karakterlerin psikolojik sorunlar yaşarken mesleğini yapmaya çalışması konusu artık dizilerde sıkıcı olmaya başladı ama neyse ki ana konu o değildi.

Bu arada kitabın daha önce çekilmiş iki de film uyarlaması varmış ama onları izlemedim.

The Pact

Yönetmen, Senarist: Rebecca Johnson & Eric Styles, Pete McTighe

İngiltere / 2021

Tür: Gerilim, Suç, Polisiye, Dram

1 Sezon 6 Bölüm


Köklü bir bira firmasının fabrikasında çalışan dört arkadaş Anna, Nancy, Cat ve Louie patronları yüzünden zor zamanlar yaşamaktadır. Çalışanlarına sürekli eziyet eden ve bağımlı patron Jack için başta küçük ama sonu felaketle biten bir şaka düşünürler. Onu yüzüncü yıl partisinde sarhoş haldeyken yakalyıp arabanın bagajına atarlar ve muazzam bir ormanın ortasında yarı çıplak halde devrilmiş bir ağaç kütüğüne bağlayıp öylece terk ederler. Bu arada durumu fotoğraflayıp belki de sonradan şantaj yapmayı düşünürler. Bunun sonucunda biraz korkup hayat dersi almasını beklemektedirler. Fakat içlerinden ikisi vicdan yapıp onu kontrol etmek için geri döndüğünde şok edici bir durumla karşı karşıya kalır. Jack oradan ayrıldıkları kısacık zaman aralığında ölmüştür. Derhal diğerlerini arayıp geri çağırırlar ve ne yapacaklarına karar vermeye çalışırlar. Suçlu içlerinden biri mi değil mi belli değildir. Oraya giderken onları gören biri olup olmadığı belli değildir. Ailelerine bile durumu anlatamaz ve ne yapacaklarını şaşırırlar. Gerçekler yavaşça gün yüzüne çıkarken şaşırtıcı şeyler öğreniriz.

The Chestnut Man

Yönetmen:  Kasper Barfoed & Mikkel Serup

Yazar: Soren Sveistrup

Danimarka / 2021

Tür: Suç, Gerilim, Polisiye

1 Sezon 6 Bölüm

Nordik Noir olarak bilinen türün son örneği. Soğuk, yağışlı, tekinsiz ve buz gibi karanlık bir atmosferde gerilimli bir kurgu. Søren Sveistrup'un romanından uyarlanan dizide Danica Curcic "The Mist" ve Mikkel Boe Følsgaard "The Rain" başrollerde. Yazar aynı zamanda The Killing'in yazarı.

Şehirdeki suç oranının arttığı günlerde buz gibi bir sabahta ormanlık bir alanda tek eli kesilmiş ve üzerine bir kestane adam figürü bırakılmış bir kadın cesedi bulunur. Polis olayı araştırırken yıllar öncesinde işlenmiş bir cinayetle bağlantısını keşfeder ve bu sırada peş peşe başka olaylar yaşanır. Kışa yaklaşan mevsimde karanlık ve soğuk atmosferin yanında yavaşça ortaya çıkan sırlar katili usulca açığa çıkaracak. Hazır yavaş yavaş kestane mevsimi de geliyorken sıcacık kestaneler yiyerek izlenebilecek bir kuzey polisiyesi. Bu arada dizi güzel başlayıp güzel gidiyor ama finali zayıf bulduğumu söylemeliyim.

İşte bir incelemenin daha sonuna geldik sayın seyirciler. Yarın blog okumaya adayacağım kendimi bugünlük yoruldum. Umarım seçimlerimi seversiniz iyi seyirler :)

26 yorum:

  1. İlk dizi ilginç görünüyor. Bu tarzdaki polisler konusunda çok haklısın.
    2.dizi pek şaşırtıcı gelmedi. Sanki benzer şeyler izlemiştim.
    Sonuncu daha karanlık göründü gözüme. Güzel bir tanıtım olmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu, tabi bu tür konular zaten hep benzer olur sadece karakterler ve işleniş farklıdır :) sonuncu birazcık daha suç belgesellerine benzediği için daha karanlık evet :)

      Sil
  2. The Pact dizisini özellikle merak ettim. The Beast Must Die dizisinin ismi tanıdık geliyor ama tam hatırlayamadım. KAlemine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okurix, ikisi de iyi dizilerdi kısa olmaları da tam yerinde kıvamında olmuştu :) onun ismi izlerken bana da tanıdık geldi ama bilemedim neden öyle olduğunu belki fragmanını falan görmüşüzdür önceden :)

      Sil
  3. Sana bol güzel enerji yolluyorum, umarım sınavlar da anksiyete durumları da bir an önce durulur, geçer, sakinler :) Sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece C. çok çok teşekkür ederim hayat işte bazen zor olabiliyor ama yaşamak da bunlarla başa çıkmayı öğrenmekle ilgili biliyorum :) çok çok sevgiler :)

      Sil
  4. üçü de güzel yaaaa :) ayyy her zaman her şey geçeer :) evey nolursa olsun positif olcaaz :) ilk dizi katil kim dizisi yaniii :) intikam dizisi :) ikinci de katil kim dizisi, yani süflizli sonu olanlardan :) üçüncü deee kim bu kestaneciii, yine katil kim dizisiii :) üçüncü dizide baak bilgiler de vermişin, ya oyuncular tanıdık işte, yazar da :) nordik nuar ivit :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepsii :) ooo geçsin gitsin eveey :) hahah eveey üçü de katil kim dizisi kısacık olmaları iyi o yüzden yoksa meraktan çatlarım ben :D hee azcık araştırma yaptım onu tanıtırken kim kimdi filan diye biliyosun unuturum ben sanatçıları önemsemediğimden :D

      Sil
  5. Ne güzel demişsiniz "elbette geçici şeyler,geçecek" diye.Su gibi aksın gitsin sıkıntılarınız.

    Dizilerin 6 bölümcük oluşu şahane bir şey:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vakt-i Dem, teşekkür ederim ne güzel bir dilek :) evet evet kısa olunca hemen yeni bir diziye geçilebiliyor o yüzden çok iyi bir de uzatmıyorlar konuyu :)

      Sil
  6. Merhaba inşallah yaşadığın zor durumlar tez vakitte son bulur. Ayrıca The Chestnut Man benim de listemde ama finali zayıfsa biraz bekleyebilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Özdemir, şöyle söyleyeyim kız kardeşi ben daha etkin daha karmaşık bir rolde beklerdim o yüzden yani kendi beklentimden dolayı zayıf buldum ama kötü diyemem bence şans ver bir :) ve teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Ellerine sağlık güzel tanıtımlar olmuşlar. Bir kaç öneriyle gelmene şaşırdım işin aslı, fırsat bulmana sevindim. Az bölümlü olmaları aklımı çelmiyor değil, eve dmönünce göz atmayı planlıyorum :3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oh Yoon Joo, hepsi minik diziler 6 bölüm hemen bitiyor :) umarım izleyince de seversin o halde vee teşekkür ederiim :)

      Sil
  8. Sevgili seyircilerin seyircisi, bu siz oluyorsunuz. Hayat kafamızın içindekilerden daha karmaşık ama milyarlarca insanı geride bıraktığımızı düşünürsek bir zaman sonra biz de gerilerdeki insan, listesine dahil olacağız. Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mustafa Özbek, gerideki insan listesine dahil olmak evet zaman zaman böyle şeyler düşünürüm ben de. teşekkür ederim size de sevgiler :)

      Sil
  9. İlk ikisi ilgimi çok çekti. Yetişecek işler olmasa hemen başlayabilirdim :'( Tanıtımlar için teşekkürler. 🎈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tefrika, 5-6 bölümler zaten fırsatın olunca bir çırpıda izlersin :) teşekkür ederim ^^

      Sil
  10. blogun çok güzel.. canlandıralım şu blogları :)

    YanıtlaSil
  11. Selam :) Çok hoş bir bloğunuz var öncelikle bunu söylemek istedim. Tavsiye ettiğiniz dizilerin kısa olması benim için iyi bir seçim oldu. Mini dizileri genellikle daha çok severim. Özellikle üçüncü dizi çok fazla ilgimi çekti, konusu bayağı ilginç.
    Çok güzel bir yazıydı emeğine sağlık. Kendine iyi bak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gamzeli Kız, selam :) yaa çok teşekkür ederim mutlu oldum böyle düşünmene :) kısa olmalarını ben de sevdim böylece hemen bitirip yeni bir şeye başlayabiliyorum her gece uyumadan önce dizi film izlerim rahatlamak için :) umarım izleyince de seversin teşekkür ederim sen de kendine iyi bak :)

      Sil
  12. Umarım keyfiniz yerine gelmiştir. Derslerin yanı sıra dizi filmlere zaman ayırmanız takdire şayan. Ben de dizi ya da film izlediğimde keyif alıyorum ama pek vakit ayırdığım söylenemez. Başarılar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha, biraz daha iyiyim teşekkür ederim :) geceleri uyumadan önce rahatlamak için izliyorum o nedenle iyi oluyor :)

      Sil
  13. Dizilerin hepsi ilgi çekici görünüyor. Kısa olmaları da ayrı bir çekici geldi benim için. :)
    Tanıtımın için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mor Düşler Kitaplığı, geç cevapladığım için üzgünüm umarım izlediysen de sevmişsindir çok teşekkür ederim yorumun için :)

      Sil

Öyle okuyup kaçmak olmaz sevgili okur, fikrini belirt, bir selam et, bir ses ver, çekinme :)

Not: Yorum yaparken lütfen Türkçemizi koruyalım.

^.^