8 Kasım 2021 Pazartesi

Blogları Canlandırma Projesi - Ekim


Herkese yeni bir BCP günlüğünden selamlaar :) Bu aralar hiçbir şeye vakit bulamadığım için arada bir bloğun yolunu unutmamak adına bu etkinlik kurtarıcı gibi oldu :) Kelime oyunu yazmayı da özledim ama şimdilik biraz daha çok ders çalışmalıyım. Boş durmaktan bunaldığım için yüksek lisansa hazırlanırken bir yandan da ikinci üniversite şeyinden faydalandım ve çocuk gelişimi lisans programına yazıldım. Latince isimlerle başım belada olabilir neyse ki bazı şeyleri Antik Toplum Tarihi ve Helence derslerinden çıkarabiliyorum. Mesela "Vestibulum oris: Diş dizisi (dental ark) ile dudaklar ya da yanaklar arasındaki bölüm" olarak anatomide tanımlanırken biz bu terimi arkeolojide "eve giriş bölümü, ön oda, bekleme salonu veya antre" yani mimari bir terim olarak öğrenmiştik. Bir diğer örnek olarak Atrium anatomide kalbin sağ ve solda kulakçık olarak tanımlanan giriş odaları iken arkeolojide mimari olarak genelde yağmur sularının içerideki bir havuza dökülmesini sağlayan içe eğimli ve tavan penceresine sahip bir çatısıyla giriş kapısından hemen sonra gelen bir lobi olarak tanımlanır. Amacı ışık ve boşluk hissini vermesi ve yağmur sularını toplamaktır. Yani Avmlerin girişi de aslında modern atriumlardır.

Konu dağıtmakta üstüme yok çünkü bir şeyi düşünürken başka şeyleri araştırmak veya düşünmek gibi garip bi huyum var. Resimleri büyüterek detaylara bakabilirsiniz böyle şeyler hoşuma gittiği için sizinle de paylaşmak istedim :) Konumuza dönersek bu ayki bcp teması distopya, ütopya ve bilimkurgu idi. Umarım seçimlerimi seversiniz :)

Last Exile

Yönetmen: Koichi Chigira

Yapımcı: Gonzo, Victor Entertainment

Japonya / 2003

26 bölüm her biri 24dk

Bilimkurgu, Aksiyon

Claus Valca ve Lavie Head çok yakın dostlar olan ailelerinin vefatından sonra beraber yaşayan ve babalarından onlara kalan Furgon ile hava postacılığı yapan iki yakın arkadaştır. Arkadaştan öte artık aile olmuşlardır. Tek hayalleri babalarının da hava kuryeciliği yaparlarken ölümlerine sebep olan Büyük Akıntı'nın üzerine kadar uçmaktır. Böylece ikisi de babalarını onurlandıracaklarını düşünmektedir. Hava kuryeciliği bir yandan da askeri bir önem taşımaktadır. Tabi ki ikili posta teşkilatının askeri yönünden başta çok da haberdar değildir. Hava postacılığında adını duyurmak ve nam salmak için düzenli olarak büyük yarışlar da düzenlenmektedir. Yarışlarda başarı sağlayanlara önemli görevler verilmektedir.

Yine böyle bir yarışa hazırlanıp görev aldıkları sırada yolda garip olaylarla karşılaşırlar. Görev dönüşündeyken tuhaf yıldız biçimli bir geminin bir başka furgonu vurup düşürdüğünü görürler. Yardım etmek üzere olay yerine ulaştıklarında pilotu ölmek üzereyken bulurlar. Pilot onlardan son dilek olarak taşıdığı kargoyu yanlarına almalarını ve görevi onun yerine yapmalarını ister. Çaresiz kabul ederler. Kargo küçük bir kız çocuğudur ve gitmesi gereken yer Sylvana adında bir gemidir. İşte hikayeleri böyle başlar.

Claus çok iyi bir pilottur. Lavie onun hem rotacısı hem de makanik ustasıdır her türlü tamirattan anlar ve çok zekidir. Minik kız Alvis ise Exile için önemli bir anahtardır ve Hamilton ailesinin kızıdır. Bu animede en sevdiğim karakterden biri sanırım Alex olabilir kendisi Sylvana gemisinin kaptanı ve cesur bir adamdır. Diğeri ise Dio.Hakkında açıklama yapmasam daha iyi ama beni hem güldüren hem üzen bir karakter oldu. Ayrıca Tatiana da müthiş bir karakter.

Olayların geçtiği gezegen endüstriyel devrimden sonra her şeyin ters gittiği ve kaynakların nerdeyse tükendiği, bu nedenle de insanların kafayı yediği kurgusal Prestel adlı gezegendir. Claus ve Lavie'nin içine düştüğü olay da aslında birbirine düşen toplumların arasındaki savaşın en önemli meselesi halindedir. Kaynak yetersizliği o kadar kötü boyuttadır ki insanlar suyu bile sınıflara ayırmıştır ve Lavie bir görev sırasında zengin ailelerden birinin bahçesindeki havuzda akan 1. sınıf suyu görünce altın bulmuş gibi sevinmiştir. Ailelerin birbirine üstünlükleri ve sınıflar arasındaki çatışmalar kısacık bölümler arasında çok iyi aktarılmış ve derin bir roman hissiyatı vermekte.

Ailelerden en üstün olanı Delphine adında deli bir kadının yönetiminde ve onun da amacı diğerleri gibi Exile'ı ele geçirmek. Delphine Eraclea ayrıca kraliçedir. Diğer soylular hem birbirlerine düşmüş hem de kraliçeye isyan halindedir. Exile'ı ele geçiren gezegenin tüm kaynaklarını ve potansiyelini elinde tutabilecektir. Ayrıca bu güç öylesine büyüktür ki yaşanılabilir başka gezegenlere ulaşılmasını sağlayabilir. İnsanlar arasındaki ilişkiler, çevre, makineler, savaş ve diğer her şey çok iyi aktarılmış özellikle 2003 yapımı olduğu düşünülürse inanılmaz kaliteli bir yapımdır. 



Elfen Lied

Yazar: Lynn Okamoto (Manga: Haziran 2002 – Kasım 2005)

Yönetmen: Mamoru Kanbe (Anime: Temmuz 2004 - Ekim 2004)

Anime 13 bölüm, Manga 12 cilt(107 bölüm)

Tür: Bilimkurgu, Dram, Aksiyon, Ecchi, Korku, Psikolojik, Romantik, Seinen

İnsan türünün bir üst sınıfı olduğu düşünülen bir tür keşfedildikten sonra bilim dünyasının elinde oyuncak olmuştur. Bilim adamları kurdukları gizli tesiste bu tür üzerinde deneyler yapmakta ve onları kontrol etmeye çalışmaktadır. Bu tür insanlara Dicloniuslar denilmektedir ve psişik yetenekleri bir nevi görünmez bin tane elleri vardır. normal insanlardan fiziksel olarak tek farkları bir çift boynuzlarının olmasıdır ve bu görünüş nedeniyle kolayca fark edilip avlanmaktadırlar. Psişik yetenekleriyle kullandıkları hayalet ellere vektör denilmektedir. Sıradan bir tanesinin vektörleri 2m mesafeye kadar etki etmektedir bu nedenle üzerlerinde deney yaparken bu mesafeye dikkat edilmektedir. Öldürmeye eğilimli bir tür olduklarından dolayı üzerlerinde deney yapılması ve kötü davranılması onları iyice tehlikeli bir hale getirmiştir. Özellikle çocukken kontrolden çıkmaları büyük olasılıktır ve bilimadamlarının onları tehlikeli virüsler gibi algılayıp ya yok et ya hapset mantığıyla yaklaşmasına yol açmıştır. Bir gün deneylerden kaçmayı başaran Lucy adındaki diclonius kaçarken başına aldığı darbe nedeniyle kişilik bölünmesi yaşar ve Nyuu adında saf bir karaktere dönüşür. Onu kurtaran çocuğun evine yerleşir ve başına ne zaman darbe alsa kişilikleri arasında geçiş yapmaya başlar. Peşinde onu arayan bilim insanları ve onu avlamak için gönderilen başka dicloniuslar ve her şeyden habersiz onu evlerine alan çocuklar arasında ölüm kalım savaşı patlak verir.

Uyarı: Biraz fazla kanlı ve bolca kıyafetsiz sahneler barındıran bi anime +18 denilebilir.


20 yorum:

  1. Last Exile merak ettiğim bir animeydi. Konusu güzelmiş. Elfen Lied ise pek ilgimi çekmiyor. Afişi bile itti beni. Tanıtım için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu, bu kadar geç yorum yanıtladığıma inanamıyorum şuan :) last exile umarım izlemiş ve sevmişsindir benim en sevdiklerimden ^^

      Sil
  2. İkisini de yeni duydum. Konularını çok güzel aktarmışsın. Kitap okur gibi oldum ve ikisini de merak ettim. Kalemine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okurix, geç cevap için üzgünüm ve teşekkür ederim ki :)

      Sil
  3. Derslerinde başarılar dilerim :) Önerdiğin animeler için de teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gamzeli Kız, ben de çok çok teşekkür ederim ^^

      Sil
  4. çocuk gelişiminde atrium lar yağmur suları çok önemli eveeet :) oooo bak postacı geliyooor kargo getiriyoor, alvis, silvana, alex, dio, eveeet, savaş, ama pilotlarla alvis en tatlıları yaaa :) anneeee, vektörler miii, görünmez eller mi korkunç beee :) nyuuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepsii deli :D atrium eveet içeriye biraz gün ışığı almak için güzel bir detay :) Alvis eveet ben onun daha büyülü bir şey olmasını beklerdim ama yine de önemliydi onun karakteri :) komikçii ^^

      Sil
  5. Elfen Lied'i uzun zaman önce izlemiştim. Last Exile'i izleme listeme aldım. Bu aralar anime izlemek istiyor canım <3 Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oh Yoon Joo, biraz geç cevapladım afedersin :) last exile izlediysen sevmişsindir umarım ^^ teşekkür ederim çok çok <3

      Sil
  6. İlk olarak kolay gelsin, boş oturmak sıkıcı ya. Animeler ilgimi çekti ama anime izlemekte aşırı kötüyüm ne zaman izlerim hiç bilmiyorum. :D Ellerine sağlık^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esra Ercan, teşekkür ederiim ben de anime izlemeyi çok seviyorum ama öyle sürekli izlediğim söylenemez yetişmek zor her şeye çünkü :)

      Sil
  7. Sıkılmak ve yorulmaksızın bu işi sorumluluk belleyip yazmaya devam ediyor olmanızı samimiyetle kutlarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mustafa Özbek, yazmak benim için eğlence yani yazmaktan hiç sıkılmam bu tür etkinlikler de yazmaya teşvik ettiği için çok iyi geliyor blogla düzenli olarak ilgilenecek vakit bulamasam da yazmaya hep devam edeceğim çok teşekkür ederim yorumunuz için :)

      Sil
  8. Bilim kurgu pek sevmem ama Last Exile ilgimi çekti ona bakacağım mutlaka :) Elfen Lied değişik bir konuya sahip pek ilgimi çekmedi açıkçası :) Tanıtımlar için çok teşekkürler emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buffiy, izlediysen sevmişsindir umarım ^^ bilim kurgu en sevdiğim alanlardan benim :D teşekkür ederim ki :)

      Sil
  9. Zamandan hepimiz çok dertliyiz malesef, biz mi zamana uymalıyız yoksa zaman mı bilmiyorum:( Ütopya, distopya,bilimkurgu konuları çok ilgimi çekmiyor o yüzden hatırladığım bir avatar var film olarak;) Konu dağıtmayı ben de çok yapıyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülten, bilim kurgu en sevdiğim alanlardan yazmayı okumayı izlemeyi severim bu türde ^^ zaman demişken ne kadar zamanla uyumsuz olduğum yorumları geç yanıtlamış olmamdan belli değil mi üzgünüm :D Avatar filmi Navilerle olan değil mi çok iyiydi bu arada devamı olsun diye merakla bekliyorum onun son hava bükücü avatar filmini beğenmedim ama onun da animesi çok müthiş bir seri ^^

      Sil

Öyle okuyup kaçmak olmaz sevgili okur, fikrini belirt, bir selam et, bir ses ver, çekinme :)

Not: Yorum yaparken lütfen Türkçemizi koruyalım.

^.^