7 Haziran 2021 Pazartesi

BCP - Mayıs

Selamlar canım blog ailesi. Bir süredir ne kendi bloğum ile ne de okumak için açıp da beklettiğim bloglar ile ilgilenemedim. Şuan bir görseniz elli tane blog sayfası açık unutmadan okuyayım diye. Umarım artık daha çok vakit ayırabilirim. Neredeyse bir aydır yayınlamayı bekleyen yorumlar da var bu yazıyı yazdıktan sonra da onlara dönüş yapmayı umut ediyorum. BCP Mayıs ayını da gecikmeli olarak paylaşıyorum. Liste de henüz yayınlanmamışken yetişeyim dedim :)

Mayıs teması aşk ve sevgiydi. Bu temada okuyacak izleyecek çok seçenek olduğu için seçmek de zordu. Bu ay yoğun olduğum için kitap seçmedim onun yerine bir şeyler izlemeyi tercih ettim. Bakalım siz de sevecek misiniz :)

Sıcak Kalpler

Warm Bodies

Jonathan Levine

ABD 2013

1s38dk.

Bir zombi hikayesini hiç bir zombinin tarafından dinlediniz mi? Bir zombi neler hisseder ve neler düşünür merak ettiniz mi? İşte bu film bu soruların cevabını verebilir. Baş rolümüz adını ve nasıl öldüğünü hatırlamayan bir zombidir. Bir süredir hava limanında başıboş gezmekten başka yaptığı bir şey yoktur. Diğer zombiler arasından bir iki kişiyi uzaktan izlemiş ve arada bir zombice selamlaşmışlardır. Zaten isteseler de bir iki kelimeden başka bir şey konuşamazlar. Ölümüne açlık hissetseler de zamanla bunun kontrol edilebilir olup olmadığını merak eden zombimiz bir "Kemik"e dönüşmekten korkar. Kemikler zombiliğin son aşamasıdır. Açlıklarını kontrol edemedikleri için kendi etlerini yemişlerdir bu yüzden onlara Kemikler denir ve zombilerde hala biraz bulunan mantık ve düşünme yetileri de kalmamıştır. Aşırı saldırgan bir canavara dönüşmektense açlıktan ikinci kez ölmek daha mantıklı olabilir. Hava limanının ücra bir köşesini Kemikler ele geçirmiştir ve zombiler de onlardan uzak durmaktadır.

Bu sırada olaylar gelişir ve zombiler yemek bulmak için tesisten uzaklaşıp şehre iner. O bölgede de zombi avına çıkmış bir grup insan vardır. Bu iki grup karşı karşıya gelince kan dökülmesi kaçınılmaz olur. Fakat o da ne? Zombiler insanların beyinlerini yediklerinde onların anılarına da sahip oluyordur ve bu yüzden bir çocuğu yediği sırada baş rol zombimizin kafası karışır. Yediği çocuğun sevgilisi Julie'ye aşık olur. Bu nedenle kızın öldürülmesini engeller ve ona ait olduğunu zombi grubuna belli ederek kızı korumaya alır. Onu beraberinde hava limanına götürür. Kızı koruyacağına söz verir. Onu ısırıp beslenmesi gerekirken sahip olduğu yeni anılarla beraber insani özellikleri yavaş yavaş geri geliyordur.

Bir şekilde arkadaş olmayı başarırlar. Kız ona R ismini verir çünkü zombinin adı ile ilgili hatırladığı tek harf budur. Peki ama bir zombi sahiden aşık olabilir mi? Olsa bile bu aşkı nasıl yaşayabilirler ki? Ya kız sevgilisini öldüren bir zombinin aşkına karşılık verebilir mi? Peki aşık olan bir zombinin buz gibi ölü kalbi ısınıp atmaya başlarsa ne olur? Bu ve daha fazla sorunun cevabı için izleyin derim. Oldukça eğlenceli ve değişik bir aşk hikayesi :) Filmde beğenmediğim aklıma takılan tek şey kızın ölen sevgilisini ve arkadaşlarını hiçbir şey olmamış gibi unutmasıydı. Zombiyle arkadaş olacağı sıralarda bu konu daha dikkatli işlenebilirdi. Ama zaten hafif ve eğlenceli tasarlanmış olduğu için bu görmezden gelinebilir. Bir de yanlış öğrenmediysem bir kitabı da varmış filmden önce.


Aşkın Çekimi

Upside Down

Juan Solanas

Kanada / Fransa 2012

1s49dk

Bir güneşin etrafında dönen ikiz gezegenler eş zamanlı hareket ettikleri ve birbirlerine oldukça yakın oldukları için iki gezegen de gökyüzünde birbirini görebilir. Hatta birbirlerine o kadar yakındırlar ki şehirler bile oldukça net görülebilir. Bu yakınlık sayesinde iki gezegen arasında köprü görevi gören devasa bir kule inşa edilmiştir. Bu kule iki gezegen arasında iletişimi sağlayan çalışanlarla doludur fakat gezegenler arasında seyahat yasaktır. Konuşmak dışında iki gezegenin insanları birbiriyle yakınlaşamaz. Meraklı bir genç ve diğer gezegende onun kadar meraklı bir genç kız tesadüf eseri karşılaşır ve aşık olurlar. Peki ayrı dünyaların insanları nasıl olup da bir araya gelecek? Böyle bir şey nasıl mümkün olabilir. Gezegenler arası temas suç olduğu için peşlerine korumalar düştüğünde her şey sarpa sarar. Eden'e (kız) yeniden ulaşmanın tek yolunun kulede çalışmak olduğunu anlayan Adam (cocuk), tehlikeli bir oyuna başlar ve yer çekimi sorununu çözerek iki taraf arasında kılık değiştire değiştire gidip gelmeye başlar. Bakalım her şeyin sonunda neler olacak.

Bir aşağı bir yukarı ilginç görüntüler ve sahnelerle dolu bir film. Merakla izlenebilir. Tabi ben yine birkaç detaya takıldığımı söylemeliyim. Mesela o kadar yakın iki gezegen nasıl oluyor da birbirine düşmüyor bu çok mantıksız :) Bir de yukarı dünyadan gelen yiyecekler yukarı doğru düşüyor. Mesela kız çocuğa kendi gezegeninden nar getirip yedirirken nar taneleri yukarı doğru düşüyordu. Ama bunun sebebini çözemedim artık aşağıdaysa aşağı gezegenin yer çekimi kuvvetine girmiş olması gerekmez miydi? Hadi diyelim fantastik bir şey moleküllerine etki ediyor ama o zaman çocuk onu yutarken zorlanmaz mıydı? Hadi yuttu diyelim ya midesinde yukarı yukarı niye uçmuyor bu taneler? molekülleri etkilendiyse gülmeyin ama çiş yaparken de uçuşması gerektiğini düşündüm yani biraz komikti bence bu :) Aynı şey kız için de geçerli. Yahu aşağı dünyaya gelmişsin kızım ne uçup duruyorsun yukarı? Belki de aşağı gezegenin yer çekimi sıfıra yakındır diyebilirsiniz ama aşağıdakiler niye yukarı uçmuyor o zaman? İşte filmi bunları düşünerek izleyebilirsiniz :D

Bu arada iki gezegende de şehirler devasa görünüyor ama mekanlar arasında geçişler o kadar kısa ve hızlı ve aradığın kişiyi o kadar kolay buluyorsun ki sanki köy gibi kasaba gibi küçük bir mekan algısı veriyor. Bu bir kitap olsa okuması daha hoş olabilirdi diye düşünüyorum. Veya bir anime olsaydı daha müthiş bir kurgu ve mekan tasarımı olabilirdi. Biraz ucuza mı kaçtılar acaba? Ha şu nar meselesi de Adem ve Havva yasak meyve hikayesine gönderme gibi geldi bana zaten ondan sonra olaylar kopuyor ama yer çekimi meselesine taktım ben izlerken :D Kısacası film bilimkurgu olamaz. Fantastik diyebiliriz. Aşk filmi diyebiliriz. Aksiyon var gibi ama yok diyebiliriz.

Aslında bu tema için en iyi filmlerden biri Love Story bir diğeri Leap Year olabilir hatta başka iyi filmler de vardır ama benim seçimlerim biraz uçuk kaçık ve eğlenceli oldu :)

26 yorum:

  1. ooooooo combileer :)) ooo sakasama no patema ooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepsii :) combileer hee :D ay o daha güzeldii :D

      Sil
  2. Hoşgeldin. :)
    Zombi filmi eğlenceli görünüyor. Olayları zombiler gözünden anlatan film izlememiştim hiç. :) Diğeri de güzel gibi ama çok mantık hatası var gibi görünüyor, sevemeyebilirim o yüzden. Tavsiyeler için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu Emanet, bu aralar fazla kayboluyorum ama düzelecek bu durum inşallah :) yeni bir bakış açısı olmuş zombiler tarafından konuyu işlemek :D teşekkür ederiim :)

      Sil
  3. Sıcak Kalpler farklı tarzıyla güzel bir filmdi. :) zombinin iç sesini dinlemek eğlenceliydi. Diğer filmi izlemedim ama dediğin gibi, anime felan yapılsa güzel olurmuş. :) Kalemine sağlık. Listeye ekledim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okurix, aa izledin mii biraz komikli eğlenceli filmdi :D teşekkür ederiim :)

      Sil
  4. Aşkın Çekimi filmi ilgin duruyor, anladığımı göre eksiklikleri var ama ben denk gelirsem izlerim. Sıcak Kalpler'in kitabını okumuştum güzeldi hatırladığım kadarıyla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Özdemir, eksik yanları önemsenmeden izlenebilir ben sadece detaycı olduğum için takılıyorum böyle şeylere :) sıcak kalpler ben filminden sonra öğrendim kitabı olduğunu başarılı bir uyarlama gibi ama tam kıyas yapamıyorum okumadığım için :)

      Sil
  5. Ellerinize sağlık. Çok güzel bir yazı olmuş. Hiç aklıma gelmezdi zombi hikâyesi :)) Zaten bu projenin amacı da bu, farklı bakış açıları ile farklı hikâyelerin çıkması. O yüzden sizinki harika olmuş. Merak ettim iki filmi de ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vintage İnci, hep vampirlerin bakış açılarından vampir hikayelerine alıştık o yüzden ilginç olmuş bu film :) teşekkür ederim çok sevindim beğenmene izleyince de seversin umarım ^^

      Sil
  6. İlk filmin hikayesi çok keyifliydi. Zombi hikayeleri kan ve vahşet içermediği sürece çok keyifli geliyor bana. İkinci filmin hikayesi yıllar önce okuduğum bir hikayeye benziyor uyarlama olabilir mi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oh Yoon Joo, eveet değişik bir yaklaşım olmuş zombilerin bakış açısıyla izlemek :) belki uyarlama olabilir çünkü izlerken ben de öyle düşündüm ama araştırmadım. çünkü aşırı kısaltılarak çekilmiş gibi çoğu şeyin açıklaması olmayan bir filmdi ve böyle durumları kitap uyarlamalarında yaşayabiliyoruz :)

      Sil
  7. Zombili dizileri, filmleri çok severim. Bu filmi de ilk defa görüyorum çok ilgimi çekti. Özellikle beynini yediği kişilerin anılarına sahip olmaları kısmı çok ilginçmiş :) Mutlaka bakacağım. Aşkın Çekimi filmi de biraz değişik ve güzel bir film gibi :) Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BUFFIY, ben de çok severim zombi, vampir, kurtadam, hayalet ve uzaylıları :D eveet beyinden anıları alması yeni ve ilginç olmuş film de kasvetli değil eğlenceli baya :) teşekkür ederim izleyince de seversin umarım :)

      Sil
  8. Hepsine teker teker bakacağım. Teşekkürler! 💖💖💖

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem, umarım seversin hepsini teşekkür ederiim 💖💖💖

      Sil
  9. Warm Bodies ilgi çekici duruyor. Belki bir gün izlerim. Yorumlar çok güzel olmuş, kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sude, bir şans ver seversin diye düşünüyorum :) Teşekkür ederiim :)

      Sil
  10. Sıcak Kalpleri izlemiştim, güzel bir filmdi bence de. :)
    Aşkın Çekimi filmini bilmiyordum, ilgi çekici duruyor. Yorumların için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mor Düşler Kitaplığı, eveet çok eğlenceli :)
      onu da seveceğini düşünüyorum teşekkür ederiim :)

      Sil
  11. Sıcak kalpleri biliyorum, çok tatlıydı zombi olsa da :D Ama Aşkın Çekimi filmi nedir öyle, fragman çook fena. :D Aldım listeye. Emeğine sağlık^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esra Ercan, zombiler için farklı bir bakış açısı :D eveet fenaa :D teşekkür ederim kii ^^

      Sil
  12. İlk filmi izlemiştim güzeldi ikincisine da bakacağım öneriler için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  13. Sıcak Kalpler'i uzun zamandır izlemek istiyorum ama henüz izleyemedim. Öne çekmeye çalışacağım. Yorum için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere, gerçekten eğlenceliydi izleyince seversin diye düşünüyorum teşekkür ederim :)

      Sil

Öyle okuyup kaçmak olmaz sevgili okur, fikrini belirt, bir selam et, bir ses ver, çekinme :)

Not: Yorum yaparken lütfen Türkçemizi koruyalım.

^.^