26 Ocak 2020 Pazar

Ağaç Ev Sohbetleri 21


Akdeniz Üni, Olbia Çarşısı Stoası
Canım blog bu gün de derslerime çalıştım. Hala bol bol test çözmem lazım ama söz az sonra çözmeye devam edeceğim. Bu haftaki ağaç ev konusunu kaçırmadan birkaç cümle karalamak istedim. Bu sohbetleri yazarken bu yaptığım giriş konuşmaları da benim için günlük tarzında oluyor hoşuma gidiyor. Bak sana yazarken lavantalı yeşil çay içiyorum sen de denesene kokusu çok hoş. İnsanın zihnini açıyor. Zihin demişken yine b12ye başladım. Aslında Emmett Brown'ın yerel versiyonu olan aile hekimimden sadece c vitamini istemiştim ama bana c vitamini yazmak yerine onun dışında aklına ne gelirse yazmış. Çinko, demir, devit ve b12. Bir önceki c vitamini yazdırmak isteyişimde de aynısını yapmıştı. Zaman makinesinde sarsılmamak için söylediklerini atlamadan yapsam iyi olacak. Ne diyordum? Bu haftanın konusu deepsiden gelmişti kolay bir başlık gibi görünse de benim gibi kararsız bir ruh için zorlayıcı bu tür sorular :)

Haftanın konusu: "Yeni mi, eski mi? Yeniyi mi seversiniz, eskiyi mi? Eski düşünceler, müzikler, filmler, kitaplar, eşyalar, duygular mı yoksa yeniler mi? Dün mü bugün mü? Geçmişi mi özlersiniz, bugünü mü yaşarsınız? Nostaljik misiniz, güncel mi? Yeniliklerden yana mısınız, eskiyi mi korursunuz?"

Ben tarihi çoğunlukla ilginç bulmam sevmem ama tarih öncesini merak ederim fakat konunun bununla alakası yok. Geleceği de merak ederim. Arkeolojinin amacı da geçmişi araştırıp geleceği anlamaktır. Aklıma bunlar geldi soruyu ilk okuduğumda. Yani geçmiş ve geleceğin arasında bir yerlerdeyim ben de. Bir yanım geçmişte. Bir yanım gelecekte. Şuan bile hem geçmişim hem de geleceğim. hahah ne karmaşık insanım :D Seçemiyorum ben ikisinden birini. Geçmişle bağım kuvvetli. Sevdiğim insanlar. Geride kalan yaşanmışlıklar. Kaybettiklerim. Anılarım. Eski yazarlar. Eski müzikler. Eski şiirler. Tarihi yerler. Çocukluğum... Derken eski ağır basıyor böyle düşününce. Ama bir yandan da geleceği merak ederim. Yeni şeyleri severim. Yenilik hoşuma gider. Yeni filmler, yeni kitaplar, yeni müzikler keşfetmeyi severim. Eski örümcek bağlamış zihinlerden düşüncelerden korkarım. Fikirler zihinler yenilik dolu olmalı. Aslında bu soru çok geniş bir alanı kapsıyor. Konuyu daraltmış olsak hepimizin cevapları değişkenlik gösterebilir belki. Mesela yeni kitaplardan hoşlanmayan biri yeni filmleri seviyor olabilir bilemedim tabi ama. Neyse işte ben seçemiyorum bu ikisi de benim için geçerli. Yeniyi aramak keşfetmek güzel ama eskiyi korumak bağ kurmak da önemli. Eski dediğimiz şeyler bizim şuanki halimize kadar bize eşlik eden şeyler ve onları kendimizden çıkartırsak biz eksik kalırız. Tamamen eskiyle yaşamak da doğru değil. Eskiyi korur severiz ama bugünü ve geleceği yaşarız. Aklımdakileri tam olarak anlatamadım bence ama öyle bir şeyler işte :)

Görüşürüz yine :)

S..

11 yorum:

  1. Ben eskilere daha meyilliyim sanki, eski şeyler ilgimi çeker hep. Ama yenilikleri düşününce de hayat daha konforlu. Dediğin gibi ikisi de olsun hayatımızda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mor Düşler Kitaplığı, insan seçemiyor değil mii olsun tabii ikisi dee :)

      Sil
  2. Aklın derslerde, biliyorum:) Bu yüzden kafan karışık biraz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha evet eveet uykumda bile ders çalışıyorum :D

      Sil
  3. Lavantalı yeşil çay mı dedi birisi :D Tadiciim efenim,) Zaman muhabbeti eskiler, yeniler, ler ler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatoş, denedin miii ay çok güzeeel :D çay delisiyim de ben deniyorum değişik çayları :) ler ler leeer hahah :D

      Sil
    2. Yaseminli olanı denedim de o ne manyak bi şi yaa :) stres filan uçuyooo. :))

      Sil
    3. Fatoş, eveet çok güzel o daa :D ananaslı yeşil çay var bi de o da nefis vallaa :D

      Sil
  4. İlkay Özgür,
    Okul yurdundan öğrenci evine terfi edince aile hekimimi de değiştirmem gerektiğinde çok şaşırdım ben de ama sahiden Emmett Brown'ın tıpkısının aynısı hahah :D Çok doğru ki söyledikleriin geçmişi istediğimiz şekilde hatırlayabiliriz hatta fotoğraflardan hatırlamamız mümkün olmayan şeyler hakkında bile anılar yaratabiliriz eh tarihin anlatılması açısından da değişik durumlar söz konusu olabiliyor tabi ve pek çok insan da bunun bile farkında olmuyor mesela. Evet evet önemli olan şimdi ve gelecek ama tarih de ders çıkartılması gereken ve korunması gereken bir şey. Şimdiyi seçmişsin ki bu aslında hem geçmiş hem de gelecek demek bence :D

    YanıtlaSil
  5. emmet brown un ilaçları kafanı karıştırmış senin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepsiii ;D benim kafam mütemadiyen karışık hahaaha :D

      Sil

Öyle okuyup kaçmak olmaz sevgili okur, fikrini belirt, bir selam et, bir ses ver, çekinme :)

Not: Yorum yaparken lütfen Türkçemizi koruyalım.

^.^