5 Aralık 2019 Perşembe

Kadın Kanunu 6284


  Son zamanlarda ülkemizde şiddet içeren korkunç olaylar öne çıktı. Kadına şiddet, çocuğa şiddet, hayvanlara şiddet, yaşlılara, hastalara, engellilere şiddet, öğretmene doktora vs şiddet... Haklarını bilemeyenler var, onları görüp susanlar var, haklarını bilse de kendini savunamayanlar var. Adalet ve güvenlik sistemi yeterince iyi değil, iyi olması için sorgulamalıyız susmamalıyız ve üzerimize düşen vatandaşlık görevlerimizi bilip toplumumuz için, ülkemiz ve ailemiz için elimizden geleni yapmalıyız.

  Son yıllarda korkunç bir ülke haline geldik. Biz eskiden sokakta tanımadığımız insanlara bile günaydın diyen, gördüğü her esnafa ve bir işle uğraşan insana kolaylıklar dileyen, tanımasak da karşımızdaki yüze gülümseyen bir toplumduk. Şimdi yolda birinin gözlerinin içine bakmaya korkuyoruz. Birine gülümsemeye korkuyoruz. Tanımadığımız birine gülümsesek günaydın desek kolay gelsin desek ya da en basitinden iki saniye baka kalsak önce yanlış anlaşılır mıyız korkutur muyuz diye korkuyoruz sonra da kendimiz için korkuyoruz. Birisi bize iki saniye fazla baksa ya da gülümsese bu insandan zarar gelir mi diye kafamızda tartıyoruz her şeyi. Çünkü birçok kötü olaya şahit olduk. Duyduk. Okuduk... Dayak yiyen, öldürülen, ciddi travmalar atlatan, uzun yıllar hem fiziksel hem de psikolojik şiddet gören bir çok insanın yaşadıklarını içimiz yanarak öğreniyoruz. Çoğunlukla da biz öğrendikten sonra iş işten geçmiş oluyor. Bütün bu olaylar olurken insanlık neredeydi duymadı mı görmedi mi neden sustu diyoruz. Nerede bu insanlık kim aldı götürdü onu bizden.. Bu olaylar bir daha yaşanmasın, iyi, güvenli ve gülümseyen bir toplum olalım istiyoruz.

  Bu konuda ciddi bir şeyler yapmanın zamanı geldi geçiyor bile. Yapılacak ilk şeyin çocukları büyütürken sevgi ile büyütmek, ahlaki değerleri iyi bir şekilde öğretmek ve kendi haklarıyla beraber başkalarının haklarını da öğreterek bilinçli ve duyarlı şekilde yetiştirmek olduğunu düşünüyorum. Kendimiz de bilinçlenmeliyiz, "kendimi ve çevremi daha sonra da toplumu daha iyi hale nasıl getirebilirim?" diye kendimize sormalı ve bu yönde gelişebilmek için elimizden geleni yapmalıyız.

  Başlangıç olarak 6284 sayılı kanun hakkında bilgilenmeli ve çevremizi de bilinçlendirmeliyiz. Yukarıdaki poster neler yapılabileceği hakkında çok güzel özet sunmuş ve nerelere başvurulabileceği hakkında bilgi vermiş. Bu poster daha çok paylaşılıp yayılmalı bu konularda daha çok yazılar yazılmalı, konuşmalar yapılmalı diye düşünüyorum.

Şiddet gören kadınlar kendileri başvuru yapmaya veya bu konu hakkında konuşmaya korkabilirler. Onların böyle bir durum yaşadığını biliyor veya şüpheleniyorsak bu konuda bir şeyler yapmalı ve sessiz kalmamalıyız.

İnsan hakları konusunda, hayvan hakları konusunda, engelli hakları konusunda da daha çok farkındalık yaratmaya çalışmalıyız. Bize verilen ve doğuştan sahip olduğumuz hakların farkında olup bu konuda bilgisi olmayanları da aydınlatmalıyız. İnsanca yaşama hakkı hepimizin doğuştan sahip olduğu bir hak ve bunu kimse elimizden alamaz.

Çok hatırlamıyorum ama eskiden evlerde nüfus sayımı olurdu hanelerde kişileri sayarlardı, sonra seçimlerde de kapı kapı dolaşıp bir şeyler anlatıyorlar ya, bence bu tür konular için de haneler dolaşılmalı, insanlara bu konular anlatılmalı. Ücretsiz seminerler eğitimler olmalı belki de vardır da ben duymadım yani. Varsa da daha çok olsun demek ki yetmiyor.

  Bir de bu poster sokaklara her yerlere asılsa ne iyi olur diye düşündüm. Kadın hakları çocuk hakları, engelli hakları, hayvan hakları, yani bütün bunlar daha çok anlatılmalı okullarda da sadece belli haftalarda veya olaylarda değil de sürekli bu konular konuşulmalı.

  Bir de insanlar başkasının yaşadığı olaya kafasını çevirip bakmıyor, aile içindeki işe karışılmaz bilmem ne diye düşünüyorlar, kimse müdahale etmiyor veya korkuyorlar bir şey demeye yapmaya. Böyle olmaması lazım, kimse susmasın, insan olarak zorda olan bir insanı müdafaa etmenin en baştaki görevimiz olduğunu düşünüyorum.

  S..

8 yorum:

  1. Merhaba.Siteniz oldukça hoş ve takip ettiklerim arasında.Zaman ayırıp yeni açtığım bloguma göz atıp takip ederseniz memnun olurum.Sağlıcakla Kalın.

    https://hepfragmanizle.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merakettiysen,
      Hoş geldiniz, teşekkür ederim böyle düşünmenize sevindim,
      ben de gelirim tabi ki sevgiler :)

      Sil
  2. ay evet yaa nefis anlatmışsın. hergün birileri ölüyoo. dün de ceren adlı bir kızı bıçakladılar. şule çet vardı. onu öldürenlerden biri müebbet hapis aldı yardım eden de 18 yıl. neyseki ceza aldılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepsii,
      evet ceren duydum onu da ne yazık ki. şule de evet. ceza aldıkları haberleri takip ettim, yardım edene 18 yıl az bile ama neyse ki ceza aldılar. daha fazla kötü olaylar olmasın artık. cezaların da caydırıcı olması ve güvenliğin daha iyi olması lazım ülkemizde.

      Sil
  3. İnsanlar bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın mantığında. Ama kendisi aynı durumda olsa neden kimse yardım etmiyor durumuna geliyor maalesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyda,
      evet herkes delirmiş olmalı diye düşünüyorum bazen. dün bir video gördüm twitterda. adamın birisi eşini dövüyordu sokakta, ilk başta görüntüde yoklar ama çevrede bir dolu insan varmış meğerse. sadece bir kişi çıkıp da durduruyor sonra diğerleri harekete geçiyor. O ana kadar niye beklediler diye düşündüm uzun süre. o andan sonra nasıl oldu da bir şey yapmaya başladılar mesela.. Kendilerine veya izleyen başka gözlere ben de oradaydım elimden geleni yaptım diye kanıtlamak için mi birisi müdahale ettikten sonra hareket edebildiler diye düşündüm. neden hemen durdurmadılar diye düşündüm. anlam veremiyorum bazen hiçbir şeye.

      Sil
  4. dediğin gibi her şey çocukları iyi yetiştirmeye bağlanıyor bence de. Bu poster çok iyi, ne iyi yaptın paylaşmakla inşallah daha fazla kişiye ulaşır...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebrar,
      eveet çocuklar sevgiyle ilgiyle ve iyi ahlak ve etik kurallar öğretilerek yetiştirilirse çocuklara bilim tarih gibi şeyler doğru şekilde öğretilirse canavar değil güzel insanlar yetişir. Çocuklar baştan iyi güzel yetiştirilmezse içi kof ağaçlar gibi böcekleniriz. ben de bu yazıyı deepte gördüm yazdım o da başka blogcu arkadaşlarda görmüş yazmış. bu şekilde az da olsa paylaşıldıkça zorda olan insanlara ulaşır belki daha çok insan duyar bilirse daha etkili olur.

      Sil

Öyle okuyup kaçmak olmaz sevgili okur, fikrini belirt, bir selam et, bir ses ver, çekinme :)

Not: Yorum yaparken lütfen Türkçemizi koruyalım.

^.^