2 Ağustos 2021 Pazartesi

Ağaç Ev Sohbetleri 102

 

Herkese merhabalar canım blog ailesi. Bu hafta sohbetlerin konusu benden olsun dedim. Aslında şuan içinde bulunduğumuz felaketler sebebiyle moralim aşırı bozuk. Daha önceki yorumlarınıza henüz yanıt veremedim ve sizi ziyaret edemedim affedin. Medya büyük oranda sessiz kalsa da burada korkunç şeyler devam ediyor ve sadece sosyal medyadan güncel haberleri alabiliyoruz. Kaç gündür düzgün uyumadım ve yemek yemek içimden gelmiyor olan biteni gördükçe. Bu konularda da konuşalım isterdim ama belki bunu haftaya filan sizlerden biri yazar. Benim şuan normal bir şeylerden konuşmaya ihtiyacım var ve o konuya gücüm yok.

  • Bu hafta için pandemi boyunca kişisel gelişim veya eğitim adına uyguladığımız şeylerden bahsedelim istedim. Kişisel gelişim adına ve eğitim için bu süreçte bir şeyler yaptığınız oldu mu, yaptıysanız neler yaptınız ve gelecekte bu türden planlarınız düşünceleriniz varsa bizimle paylaşabilir misiniz? Böylece hepimiz birbirimizden faydalı bilgiler ve uygulamalar öğrenebiliriz. Örneğin online seminerler, eğitimler olabileceği gibi kişisel arınma için meditasyon teknikleri vs olabilir.

Kişisel arınma ve zihnimi dinlendirmek için zaman zaman müzik dinler şarkı söylerim bazen bunu kaydettiğim de olur. Veya hiçbir şey yapmadan hayal kurarak uykuya dalarım. Aslında dizi izlerken uyuyakalmak dışında her zaman uyumakta zorlandığım için hayal kurarak uyurum. Başka bir yaşamım olursa tiyatrocu, sinema oyuncusu veya şarkıcı olmak isterim doğrusu. Bazen de hikaye yazarım bu da beni dinlendiren zihnimi eğlenceli düşüncelerle meşgul eden bir şey. Yazacağım o küçük evreni ve karakteri düşünmek ve onlarla türlü oyunlar oynamak en sevdiğim eğlencelerdendir. Bunlar dışında bazen telefon veya bilgisayar oyunu da oynarım. Eskiden daha çok oyun oynardım şimdi zamanım olmuyor. Bu saydıklarım zihnimi eğlendiren ve dünyanın sorunlarından uzaklaşmamı sağlayan etkinlikler. Tamamen dingin bir ruh hali için ise bitki çayı içer, kişisel bakım yapar ve çizim yaparım ki ne zamandır çizim yapamadım. Plates ve uyduruk birkaç hareketle spor yapmak da dengeli bir ruh hali için yaptıklarım arasındadır. Bir de kedim Leo ile oynamak da bana huzur veriyor. Biliyorsunuz muhabbet kuşum Çakıl'ı kaybettikten sonra bir daha hayvan besleyemem sanmıştım fakat Leo bana çok iyi geldi. Çakıl'ın sesini hala hatırlıyorum ve en koktuğum şeylerden biri sevdiklerimin sesini ve yüzünü unutmaktır. Her ne kadar fotoğraflar ve videolar artık yaygın olsa da çok eskiden videolar yaygın değildi örneğin ve bunlar da yok olabilen şeyler. Yine konuyu dağıttım. Tamam geçelim.

Eğitim adına uğraştığım bazı şeyler bu yazıyı yazma fikrinin oluşmasını sağlayan asıl şeydi aslında. Çok önemli şeyler yaptığımı iddia edemem ama bu süreçte beni meşgul edip ders çalışma alışkanlığımı diri tutmamı sağladığı için önemsedim. Üstelik yeni şeyler öğrenmek açısından da faydalı oldu. Anadolu Üniversitesinin AKADEMA platformunda ücretsiz bir şekilde uzman kişilerin sunduğu çeşitli eğitsel programlar var ve gaza gelip geçen sefer ücretsiz olanlardan hoşuma giden bütün derslere kaydoldum. Tabi hepsine yetişemediğim için sınavlarını ve ödevlerini yapamadığımdan elendim fakat iki dersi başarıyla tamamladım. Çoğu ders sembolik bir katılım belgesi verirken bazı elektronik sertifika programları da yer almakta ve sertifikalı olanlar ücretli. Dil öğreniminden, sanat konularına ve pazarlamacılıktan muhasebe, girişimcilik, eğitim ve yönetim alanlarında ders içerikleri barındırıyor. Geçen sefer tamamladığım derslerden birisi "Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme" Bu aslında öğretmen ve öğretmen adaylarına yönelik bir dersti fakat ilerde ingilizce öğretmeni olmayı düşündüğüm için ilgimi çekmişti. Diğeri de "Engellilerin Farklılıkları ve Başarıları ile Farkındalık" dersiydi. Bu derste de hocamız whatsapp grubu oluşturarak bizi ders dışında da aktif tuttu ve çok güzel bir süreç geçirdik. Yeni farkındalıklar edinip güzel insanlar tanıdık. Hatta Ağaç ev sohbetleri 87de farkındalık üzerine bir konu önermiştim bu ders içeriğinden esinlenerek. Gelecekte bu programdan yeni dersler almayı da planlıyorum.

Bu programın benzerlerini de buldum elbette. Henüz onları denemedim ama sırayla ücretsiz olan veya ücreti abartılı olmayanlardan sevdiklerimin hepsini bitirebilirim. Örneğin ATADEMİX Atatürk Üniversitesinin programı ve oradaki eğitimler de ücretsiz. Bazı başka üniversitelerde hem ücretli hem de çok az ücretsiz ders içerikleri olduğunu gördüm fakat detaylı araştırmadım.

Bunlar dışında evde ingilizce çalıştım. Bu konuda mükemmel değilim benim temelim bile yoktu fakat ingilizce öğretme kabiliyeti cennetlik olan bir arkadaşım neyi anlamadığımı veya nerde eksiğim olduğunu tek kelimemle bile anlayabilip resmen büyü yaptı bana. Evet arkadaşımın büyüleriyle ingilizceyi anladım :D Şaka bir yana tabi hakkını ödeyemem onun. Sonra sabahlardan akşamlara kadar ders çalışıp soru çözdüm. Hakkı Şahin ve Özer Kiraz hocaların derslerini de izledim yutuptan. Duolingo, voscreen, blarma, simpler gibi uygulamaları da kullandım. Hikaye çevirileri yapmaya çalıştım. ODTÜ yayını olan Reader at Work kitabından çeviriler yapmaya devam ediyorum. Bu şekilde çalışarak yds'den çok yüksek olmasa da 53 almayı başardım ve sınavlara girip puanımı yükselteceğim. Bu arada sınavlara çalışmak ingilizce çalışmaktan biraz farklı. Çünkü soru çözme yöntemleri denen bir şey var ve kısa bir bakışla soruyu çözmenizi sağlıyor. Sadece soru çözmeye odaklanırsanız ingilizceniz tekrar gerileyebiliyor bu yüzden de çeviri yapmak çok iyi oluyor. Bence ingilizceden türkçeye çevirmek çok kolay ama tersini yapmak biraz daha alıştırma gerektiriyor.

Son olarak kendimi tutamadım ve sınavsız ikinci üniversite hakkını kullanıp çocuk gelişimi lisans programına kaydoldum. Bu arada ingilizce öğretmenliği için yks'ye girdim sıralamam çok iyi gelmedi 40 bindeyim tercihim tutmayacak büyük ihtimalle çünkü sadece Akdeniz'i tercih edeceğim başka yere şuan gidemem. Olmazsa onu seneye daha mantıklı çalışarak tekrar deneyeceğim. Arkeolojide yüksek lisans da bahara kaldı çünkü başvuru şartlarında sekreter hatası olmuş ve hocalar bunu fark etmeden onaylamış dolayısıyla da şuan başvuru yapamıyorum ki bu geçen haftadan beri sinir krizi geçirmeme neden oluyor.

Bu arada unutmadan Koç Üniversitesinin ve SARAT Projesi'nin hayata geçirdiği Arkeolojik Varlıkların Korunması ve Kurtarılması Online Sertifika Programını da bitirmiştim bu program da herkes için ücretsiz şekilde açılıyor zaman zaman takip edip katılabilirsiniz.

İşte böyle yukarıda bahsettiğim içerikleri daha detaylı incelemeniz için isimlerinin üzerine linklerini bırakıyorum. Sizlerin de bu şekilde paylaşacağı şeyler olursa hepimiz yeni bir şeyler öğrenmiş deneyimlemiş veya en azından fikir edinmiş oluruz diye düşünüyorum. Umarım bu haftanın konusunu seversiniz kendinize ve çevrenize dikkat edin ve koruyun arkadaşlar görüşmek üzere.

19 yorum:

  1. oooo pekuuu okumaya gelcaam bu faideli yazıyıııı :)

    YanıtlaSil
  2. Bu kadar yoğun bir programın altından nasıl kalkıyorsunuz, şaşırdım doğrusu. Evet, pandemi döneminde hayli online kurs programı var. Öncelikle alınan eğitimleri nasıl ve nerede kullanılacağını bilmek lâzım sanırım. Alternatif fazla olunca hepsine bulaşmak istiyor insan ama bu da seçimi zorlaştırıyor. Dil öğrenmek, çeviri yapmak güzel uğraşılar. Başarılar sizinle olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha, meraklı biri olduğumdan her şeyi okuyup öğrenesim geliyor ama yetişmek zor tabi ki o yüzden hedeflere yönelik ilerlemek en doğrusu :) teşekkür ederim çok çok :)

      Sil
  3. Bayağı yoğunsun anlaşıldığı üzere. Hayallerin gerçek olur İnşallah. İngilizceye hazırlanırsam sadece yds için hazırlanıyorum ben de, yoksa hiç ilgim yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu, aslında ben yds için istemiyorum öğrenmek için dil çalışmak istiyorum ama mecburen yds de çalışıyorum sınava yönelik çalışmak çok stresli ve sadece soru çözmeye odaklanmak zor oluyor hepimiz için hayırlısı olsun yaa

      Sil
  4. Gerçekten çok iyi değerlendirmişsiniz bu süreci. Özellikle İngilizce çalışmanızla ilgili anlattıklarınızı takdirle okudum. İngilizce öğretmeni olduğumu öğrenen herkes "E biz nasıl öğreneceğiz bu İngilizce'yi?" diye soruyor. Sizin yaptıklarınızı yapmalarını söylüyorum, "Oooo..." diyor çoğu ya da "Kolayı yok mu?" diye soruyor. Emek olmadan yemek olmaz. Öğrenmenin yolu bol bol haşır neşir olup çalışmak tabi ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Manxcat, benim çevremde de kolay olmadığını düşündükleri için öğrenmek istemeyen arkadaşlarım var kendi yöntemlerimi sık sık onlara söyleyip teşvik etmeye çalışıyorum ama istemiyorlar :) mükemmel bir şekilde ilerlediğimi söyleyemem ama kendimdeki gelişimi gördükçe daha çok çalışıyorum ve çalışmadan hiçbir şey elde edilemez zaten biliyorum :)

      Sil
  5. Güzel bir konu :)
    Zamanını oldukça verimli geçirmişsin, umarım dil ve okul konusunda her şey istediğin gibi olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lady Wednesday, teşekkür ederim umarım herkes için her şeyin hayırlısı iyisi olur :)

      Sil
  6. ooooo hey maşallah maşallah. akademia, atademix, yds, yks, çocuk gelişimi, hiç boş kalmamışsın :) çizim yine yaparsın işallah bol bol :) yüksek de hadi hayırlısııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepsiii oooo :D kafayı meşgul etmek iyidir boş durunca ruhum daralıyor depresyona giriyorum :D çizim çok çooook özledim yaa ah yaa inşallah yaparım :) yüksek konusunda inadımla başaracağım gibi bi ihtimal hayırlısı :D

      Sil
  7. Çok uzun bir yorum yazmıştım, nasıl oldu anlamadım, bilgisayar tarafından öğütüldü. Pes etmedim, tekrar yazıyorum.
    Gençlere özgü olağanüstü bir enerjiyle harika işler başarmışsınız. Kutluyorum sizi.
    Kayıpların yaşandığı bir dönemde kazançlar oluşturmak ne güzeldir.
    Bizler için ne yazık ki birçok hastalık yaş almayı ya da emekli olmayı bekliyor.
    Bir Korona günlüğü tutsaydım hastalıklarla mücadelemizi anlatırdım sanırım.
    Ama gene de eşim ve ben eski alışkanlığımızı sürdürdük, bol bol kitap okuduk. ben yazmayya da devam ettim.
    Bloğunuzun adıyla ne kadar uyumlu bir yaşamınız var. Kavanozdaki beyni daha sık açığa çıkarın ki güzel yazılarınızı okuyabilelim.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule Abalı, bu kadar geç yanıt vermeyi planlamamıştım afedersiniz bazı sorunlar nedeniyle yenice kendime gelebildim.
      Boş durduğum zaman düşünecek çok zamanım olduğunda genelde kaygılarım beni bulup rahat bırakmıyor ve normalde aşırı pozitif olsam da düşüncelere kapılıp depresif olabiliyorum bu nedenle hep kafamı derslerle veya başka şeylerle meşgul ederim, zihnimi çalıştırmak iyi geliyor :)
      covid uzaktan ya da yakından hepimizi etkiliyor ne yazık ki ve geçenlerde ev arkadaşım da covid olunca gerçekten stresli günler geçirdik. Sanırım siz de atlatmışsınız anladığım kadarıyla geçmiş olsun çok çok.
      Çok teşekkür ederim bir şeyler öğrenmeyi ve hayal kurmayı, yazmayı, çizmeyi severim o yüzden bloğumun adını seviyorum ben de, zaman zaman değiştirmeli miydim diye düşünsem de hiç değiştirmedim :)
      Sevgiler çok çok :)

      Sil
  8. Günaydın. İki farklı zamanda yorum yazmıştım. Ulaşmadı mı acaba?
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule Abalı, günaydın :)
      Yorumunuz için teşekkür ederim yorumları yanıtlayabileceğim zaman yayınlıyorum cevapsız bırakıp ayıp etmemek için o yüzden dün gece yayımlayamamıştım afedersiniz. Bahsettiğiniz ilk yorum bana ulaşmadı ikincisi geldi bazen internette sorunlar olabiliyor o yüzden kaybolabiliyor yorumlar. Kaybolduğunda boşverip gitmediğiniz ve tekrar yorum yapma inceliğini gösterdiğiniz için çok teşekkür ederim sevgiler çokça <3 :)

      Sil
    2. Tekrar yanıtladığınız için ben de çok teşekkür ederim. Bu aralar çeşitli nedenlerle fazla yorum yazamıyorum. Ben de mutlaka yorumlara cevap yazma alışkanlığındayım. Bazen unuttuğum olursa gerçekten üzülüyorum.
      Yorumlar bir geri bildirim olarak bir değerlendirme sağlıyor. O yüzden seviyorum, bekliyorum.
      Güzel, verimli günler diliyorum.

      Sil
    3. Makbule Abalı, ben de yorumlara yanıt vermeyi çok önemsiyorum bu aralar boğumla düzenli ilgilenemesem de önceden biriken bütün yorumları mutlaka cevaplıyorum. Çok teşekkür ederim tekrardan mutlaka uğrayacağım size de :)

      Sil
  9. İlkay, evet gündemimiz her zaman karman çorman insan hangi ruh halinde duracağını şaşırıyor bizim ülkede. eveet ingilizce öğretmenliği istiyorum yani dil öğrenmeye başlayınca buna karar verdim hem öğrendiğimi unutmamak hem de değerlendirmek istedim bir de arkeolog olarak pek bir gelecek ışığı göremiyorum kendimde o yüzden b planım zevk alacağım ve yıpranmayacağım bir şey olmalı diye düşündüm :) bu yıl tercihim tutmadı tek bir üniversite tercih etmek zorundayım o nedenle de daha çok çalışıp seneye yine deneyeceğim :) teşekkür ederim ^^

    YanıtlaSil

Öyle okuyup kaçmak olmaz sevgili okur, fikrini belirt, bir selam et, bir ses ver, çekinme :)

Not: Yorum yaparken lütfen Türkçemizi koruyalım.

^.^