23 Ağustos 2021 Pazartesi

(~_~)

 


Herkese selamlar blog komşularım ve henüz bloga taşınmamış okur arkadaşlarım :) Henüz diyorum çünkü blog yazmanın ilk adımı bir blog keşfedip okumaya başlamaktır. Pandemi başladığından beri zaman zaman aktif zaman zaman da kayıplarda olmama muhtemelen siz alıştınız ama ben alışamadım. Kafam rahat olmadığında blog okuyamıyorum ve okuyamazken yazmak da bana sorumluluk hissettirdiğinden bloğu açıp bakamadım bile. Yine kaybolduğum bir sürecin ardından kalk kendine gel kızım diyerek kendimi bu sayfaya attım ve nereye kaybolduğumu birazcık açıklamak ve yazmaya yeniden başlamak için bir şeylerden bahsetmek istedim.

Elbette boş boş oturup hayal dünyama dalmamıştım. Biliyorsunuz ki ciddi bir yangın felaketiyle sarılmış haldeyken ülkemizde olanlardan etkilenmemek mümkün değildi. Bu hafta dünya ve ülkem haberlerini takip etmeyi birazcık kendime yasaklamak zorunda kaldım fakat arada sırada hala yangınlar olduğuna dair ve başka kötü haberlerin paylaşımlarına denk geliyorum ve ülkenin bu hali beni gittikçe daha çok endişelendiriyor. Hele bir de sel olayı ve olayın görüntüleri ciddi anlamda sarsılmama neden oldu. Ailem Manavgat'ta ben Antalya'dayım ve birkaç arkadaşım da küle dönen köylerde yaşıyor. Bu sebeple ve olayları birebir yaşayan insanların ve doğanın halini düşündükçe psikolojik olarak epey yıpranmıştım.

Tam bu kabus artık bitiyor dediğim sırada ev arkadaşım covid delta varyantına yakalandı. İki yıldır kendimi ve çevremi virüsten olabildiğince korumak için elimden geleni yaptım. En ufak bir dikkatsizlik şakaya gelmiyor. Şüphelendiğimiz anda arkadaşımı hemen teste gönderdim ve birbirimizden uzak durarak izole olup test sonucunu bekledik. İkimiz de birer doz aşı yaptırmıştık. Aşı olmasak daha kötü geçerdi bu süreç. Ben hafif atlattım ki bunda hem aşı olmamın hem de kullandığım vitaminlerin etkisi olmalı. Boğaz ağrısı, eklem ağrısı, baş dönmesi, aşırı uyku isteği gibi grip benzeri şikayetler dışında bir şeyim olmadı. Arkadaşım biraz ağır atlatıyor ve bunun sebebinin de yoğun çalışması ve dengeli beslenmediği için bağışıklığının düşmesinden kaynaklandığını düşünüyorum. Öksürük ve nefes darlığı insanı gerçekten korkutan bir şey. Geçen gün nefes alamıyorum diye panik atak geçirdi ve ambulans çağırdım neyse ki şimdi daha iyi. Çocukken akciğerlerimi kaburgam deldiği için ameliyat geçirmiştim ve yaklaşık beş altı sene boyunca ciddi akciğer sorunları yaşamıştım. Yani bunun ne kadar korkunç hissettireceğini tahmin edebiliyorum. Çocukken beni kurtaran şey dengeli beslenmek, pekmez ve nefes egzersizleriydi. Bunları arkadaşıma da anlatıyorum uygulasın diye. Sırt üstü yatarken nefes almak akciğerlerde enfeksiyon tarzı şeyler olduğunda zorlaşır. Ben çocukken nefes alamadığım zamanlarda özellikle kış vaktinde griple de ağırlaştığında oturarak uyuduğum geceleri bilirim. Böyle bir enfeksiyon problemi yaşadığınızda hatta kronik nefes darlığı yaratan bir rahatsızlığınız varsa yan veya yüzüstü yatarsanız daha rahat edersiniz yeri gelmişken aklınızda olması için söyleyeyim. 

İşte böyle bir iki haftayı atlatırken bir yandan da ders çalışmaya odaklanmaya çalıştım. Şu cümleyi kurmak eylemin kendisi kadar zor oldu. Ah neyse. Bu gün de yavaş da olsa bloğa dönmenin iyi geleceğine karar verdim. Ve buradayım. Şimdi önce bcp yazılarını okuyup gelen yorumları yanıtlamalıyım. Sonra aranızdan hikayelerini merak ettiklerime uğramak istiyorum zaman içerisinde. Okumayı istediğim o kadar çok yazı birikti ki umarım hepsine yetişebilirim. Blog dünyası ve blog komşularım iyi ki var. Burası insana huzur veriyor.

S..

36 yorum:

  1. Her şey nasıl bu kadar üst üste geliyor, gerçekten felaket. Ben de uzak durmaya çalıştım yoksa kafayı yiyecektim ama ne kadar uzak durulabilir ki?

    Yanan köylerde yaşayan arkadaşlarına, covide yakalanan arkadaşlarına geçmiş olsun. Umarım siz olmadan atlatırsınız. Dikkat etin kendinize...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kedi Mırıltısı,
      Gerçekten bu yıl on yıl yaşlanmışım gibi hissediyorum insan kayıtsız kalamıyor olanlara.
      Teşekkür ederim çok çok, atlattık çok şükür ağır bir durum olmadan inşallah tüm dünya kurtulur artık bu hastalıktan. çok teşekkür ederim uğramana çok sevindim <3

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Yüreğimin İklimi, çok teşekkür ederim <3

      Sil
  3. Tekrar aramıza dönmene sevindim, uzun süredir çok az görünüyordun. :)
    Geçmiş olsun sana ve arkadaşına. Küçükken öyle bir durum yaşaman da çok zor olmalı. Atlatmışsın çok şükür.
    Ülke genelinde kötü şeyler yaşansa da sadece onlara odaklanıp karamsarlığa kapılmak da iyi değil. Yoksa hiçbir şeyin içinden çıkamayız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu, yine döndüm diyip aralıklı uğrayabiliyorum ders çalışmadığımda kendimi suçlu hissediyorum sınavda pişman olmamak için çok çalışmalıyım ama düzenli okumayı özledim gerçekten :) Teşekkür ederim evet hastaneye kaldırılacak kadar kötü bir durum yaşamadık çok şükür hafif geçti gitti sadece ne olacağını bilmemenin korkusu insanı yıpratıyor.
      Evet haklısın artık haber izlememeye çalışıyorum. Biraz bu kötü haberlerden uzaklaşıp ruhumu dinlendirip sadece derse odaklanmam lazım yoksa pişman olacağım sınav kötü geçerse. Haftada bir günü bloğa ayırmaya karar verdim umarım düzen kurabilirim :) Uğramana çok sevindim <3

      Sil
  4. "Acı geldi mi tek tek değil, cümbür cemaat gelir." (Şekspir)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ali Demiral,
      "Ne olacaksa olur, bırak olsun;
      en kötü gün de sonucuna varır, bırak varsın."

      Sil
  5. Gerçekten çok çok geçmiş olsun kendinize dikkat edin. Buraya dönmek her zaman iyi hissettiriyor sanal evimiz gibi :) Evine dönen herkes rahat hisseder..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esra Kafkaslı, eveet aynen öyle burası ev gibi :) çok çok teşekkür ederim kii <3

      Sil
    2. Bu güzel samimi yazı için ben teşekkür ederiim kii

      Sil
  6. Hoşgeldin yeniden 🤗Arada bende kayıp oluyorum ☺️Ama iyi ki var bu güzel blog mahallesi 🤗 ikinize de çok geçmiş olsun Rabbim Şifalar versin inşallah 🤲💙 sevgiler canım benim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sessizkaldım, dönüp dolaşıp yine bloğa geliyoruz burası ev gibi huzurlu :) çok teşekkür ederim uğramana sevindim ki çok çook <3

      Sil
  7. Çok geçmiş olsun ve hoş geldiniz :)

    YanıtlaSil
  8. Çok geçmiş olsun hem bedensel hem psikolojik anlamda zorlanmışsınız…
    Bir de panik atak sırasında uygulayabileceğiniz bir nefes egzersizi yazayım, bir dahaki sefere arkadaşınıza en azından o anda yardımcı olur. Sandalyede oturur vaziyetteyken ayak parmaklarına eğilsin ve başını dizlerine koysun. Bu şekilde panik ataktaki sık sık ve derin nefesler alma isteği gidecektir, daha kısa süreli kontrollü ve derin olmayan nefesler almak zorunda kalacağı için bu pozisyonda, yani istese de derin alamayacağı için bir süre sonra telaşı azalacaktır. Bir de dikkatini dağıtmak nefesine değil çevrede olan bitene odaklamak iyi gelebilir aklınızda bulunsun.. Geçmiş olsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece C, teşekkür ederim çok çok..
      tavsiyenizi arkadaşıma da ilettim kendim de ihtiyaç duyarsam uygulayacağım çok teşekkür ederim çok çok sevgiler <3

      Sil
  9. Tüm kötü ve zor günler bununla sınırlı kalsın inşallah. Geçmiş olsun canım. Hoşgeldin! <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Momentos, çok teşekkür ederim uğramana çok sevindim kii :) hepimiz için huzurlu günler diliyorum ben de <3

      Sil
  10. oyyyy, yangın, covid, geçmiş olsun sana da arkadaşına da. küçükken de zor günler geçirmişsin, o günler de geçmişte kalmış neyse ki. derslerde başarılar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepsiiuu :) kabus gibi birkaç haftaydı geçti neyse ki
      hıı ah dersler ah bir türlü amacıma erişemedim ama hayırlısı inatla devam ediyorum çalışmaya :D

      Sil
  11. Geçmiş olsun.
    Geri dönmek bazen kolay olmuyor, biliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyuşuk Hayalperest, seni görmek çok güzeel çok teşekkür ederim kii :)

      Sil
  12. Selam, blogumu taşıdım eski blogumda vardınız o yüzden tekrar yazmak istedim. Tekrar takip ederseniz çok sevinirim :)

    YanıtlaSil
  13. Çok geçmiş olsun ve hoş geldiniz :)

    YanıtlaSil
  14. Yanıtlar
    1. deepsii telepati dapıyosun seen bugün onu yazacağım nasıl da tahmin ettiin :D

      Sil
  15. aptala malum olurmuuş :) telatabi yaptııım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa gülmem ağrıdıı deliii :D teletabi diipsii :D

      Sil
  16. Tekrar aramıza dönmene sevindim, uzun süredir çok az görünüyordun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Azka Kamil, teşekkür ederim zaman yönetimi konusunda iyi değilim ama bloğu bırakmam hiç :)

      Sil
  17. İçin dışa vurumu, en sade ve sessiz olanı.

    YanıtlaSil

Öyle okuyup kaçmak olmaz sevgili okur, fikrini belirt, bir selam et, bir ses ver, çekinme :)

Not: Yorum yaparken lütfen Türkçemizi koruyalım.

^.^