22 Aralık 2020 Salı

Telif Hakkında Bi Şeyler




  Herkese selamlaar. Gündemimize bomba gibi düşen karikatür hadisesi ve akabinde kafaları karıştıran telifler hakkında sevgili ilkay'ın blogunda da yorum yaptım. Edindiğim bilgileri buraya da düzenli şekilde yazmamın iyi olacağını düşündüm çünkü orada yorumlar veya yayın silinirse toplu bilgi kalsın burada da diye düşündüm. Az önce kız kardeşimle konuştum. Kendisi ve eşi avukat oldukları için onlara danışmamın iyi olacağını düşündüm. Konuştuklarımızı toparlayıp size maddeler şeklinde aktarıyorum.
  • Karikatürler konusunda telif davalarının açılabildiğini ve kullanmamamızın daha iyi olduğunu söyledi. Şöyle bir istisna olabilir mesela arada bir, bir karikatürü çok sevdiysek reklamsız ve para kazanmadan paylaşım yapılabilir. Farklı farklı içeriklerimizin arasında bu önemli olmazmış çünkü karikatürlerden para kazanmayı amaçlayan bir site değiliz. Tabi kime ait olduğunu filan da belirtmek lazım üzerinde belli olmuyorsa sanırım. Zaten karikatürcüler de sosyal medyada sevdiğiniz karikatürlerimizi paylaşmanız bizi de mutlu ediyor ama ticari durumları istemiyoruz gibi bir şey demişti açıklamalarında. Fakat mesela sadece karikatürler üzerine paylaşım yapan siteler ve sayfalar tıklanma başına, reklam başına para kazandıkları için asıl davalar bunlara açılıyormuş. Fikri sınai haklar konusunu inceleyin bir dedi. Çünkü çizerlerin emeğinden para kazanıp onlara ödenmiyor. Karikatürhane gibi yerler örneğin. Film görüntüleri, fragmanlar filan da hep o film dizi izlenen siteler açısından aynı şekilde geçerli. Dizimag filan bu nedenle kapatılmıştı mesela.
  • Afişler hakkında sordum. Biz eleştiri ve tanıtım yaptığımız için afiş kullanmamızda bir sakınca yokmuş. Üzerindeki metinlerde ve içerikte değiştirme yapmamak gerekliymiş. Mesela yüzüklerin efendisi afişini alıp pizzaların efendisi şeklinde kullanmak gibi, böyle şeyler yapanlar da varmış galiba. Bu basit bir örnek oldu ama buna benzer bir durumda filmi aşağılamış veya kötülemiş gibi olursak veya bu şekilde fikri kendimiz için kullanmış olursak kötü sonuçları olabilir. Benzer bir durumda Atiye dizisine Buket Uzuner fikir davası açmış Toprak diye bir kitabındaki karakterleri isim değiştirerek kopyaladıklarını söylemiş ve okuyucular da bunu onaylamışlar. Yani kadının fikrini karakterlerini kopyalayıp azıcık değiştirerek kendilerine senaryo ürettikleri için fikir ihlalinden telif davası açılmış diziye.
  • Kitaplar hakkındaki yazılarımızda kitabın büyük bir bölümünü aktarmamak gerekliymiş. Yani gereğinden fazla alıntı yapmayın yoksa kopyalıyor durumuna düşersiniz dedi. Mesela on-on beş alıntıyı geçmezsek sıkıntı olmaz. Kitap fotoğraflarını kendiniz çekin başka yerden almayın yoksa bu kez asıl fotoğrafın sahibiyle başınız derde girer dedi.
  • Şiir veya kitap seslendirmelerinin sorun olabileceğini düşünüyorum dedi. Çeviri yaparken izin alındığı gibi onda da izin alınması daha doğru olur dedi. Sonuçta sen bu şiiri okuduğun zaman videon izleniyor ve bir şekilde kazancın oluyor izleyici sayın artıyor veya reklam alabiliyorsun dedi. Veya kazancın olmasa bile yazar kişisi onun ürününü kullandığın için bundan memnun olmayabilir ve dava açılabilir dedi. Orada yazıyı kopyalamadan seslendirerek kopya üretmiş oluyoruz çünkü. Eğer kitap şiir seslendirecekseniz telif hakları bitmiş ürünleri tercih edin dedi. Belli yıl geçtikten sonra telif hakkı sona eriyor ve herkese ait oluyor bunlar kamu malı oluyorlar. Büyümeye çalışan yayınevlerinin eski kitapları yeniden basması bu yüzdenmiş, telif ödemeden basıyorlar. Mesela Küçük Prens kitabı neredeyse her yayın evinde var şuan.
  • Gifler konusu sıkıntılı. Mesela Cem Yılmaz kendi filmlerinin görüntülerini ve giflerinin kullanımını yasaklatmış bu şekilde kişisel davalar olabilir dedi. Gifler konusunda bunu araştırarak kullanın dedi. Bazı sanatçıların umurunda değilmiş mesela.
  • Müzik paylaşımlarında bazı sanatçılar takıntılı oluyormuş onlara dikkat etmek lazım. Bazıları umursamıyormuş. Eski müzikler artık çok fazla izlendiği için telif derdine düşmüyorlarmış çoğunlukla. Genelde biz kendimiz yüklemiyoruz yutuptan paylaşıyoruz o yüzden bir sıkıntı olmaz gibi. Yutupta da herhangi bir hesaptan almak yerine sanatçının kendi paylaştığı videoyu kullanmak daha faydalı olur. Onu da indirip kendi yerimize yüklemeden yani bağlantıyı kullanarak paylaşmak lazım. Böylece bizim bloğumuzda izlense bile izlenme sayısı asıl yüklendiği yerde sanatçının kendi yerinde artıyor yani fayda sağlamış oluyoruz. Yutuptaki paylaş tuşu var olmazdı aksi durumda.
  • Ama mesela kimse gidip de sizin blogunuzda benim gifim, fragmanım, videom var mı diye geçmişe kadar didik didik araştırmaz, sadece sayfanız çok ünlenirse dikkati çekebilir veya size gıcık olan birileri tarafından özellikle şikayet edilirseniz ve telif sahibi kişiler bu konuda sert tutumluysa dava açılır dedi. Ticari amaçlar ve para için kullanmadığımız için sakin olabiliriz yani.
  • Fark etmeden dava konusu gündeme geldi ve davalık olduk diyelim o zaman içeriği kaldırsak ne oluyor diye sordum. İyi hal indirimi alırsınız ama dava bir kez açılmış olur dedi.
  Sonuç olarak telifli ürünlerden para kazanmıyorsak, tanıtım ve eleştri yapıyorsak sorun yok. Ama para kazanıyorsak veya ürünü kendimiz için bir şekilde kullanıyorsak mesela kitap cümlelerini bizim kendi cümlelerimiz gibi kullanıyorsak o zaman telif sorunu olur. Alıntı yaparken kaynak ve kime ait olduğunu belirtmek gerekiyor. Biraz uzun bir konu olduğu için atladığım bir şey olabilir kafanıza takılan şeyler varsa onu da bana hatırlatın da sorayım tekrar olur mu? Şimdilik bu kadaar :)

  • Dipnot: Sevgili Sadece C. arkadaşımız da bu şekilde güzel ama daha detaylı bir incelemede bulunmuş ve örnekler de göstermiş onu incelemenizi tavsiye ederim :)

S..

65 yorum:

  1. Çok teşekkürler. Birçoğumuzun kafasını karıştıran bu konuda çok yardımcı oldunuz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Azkaban Firarisi, faydam olmasına sevindim aklımıza takılan bu gibi durumlarda birbirimize yardımcı olmamız gerekir blog dünyası olarak :)

      Sil
  2. Eline sağlık güzel toplamışsın, ben de bu konuda yazdım şimdi yazının altına seni de link vereyim, isteyenler hem beni hem seni okurlar zaten başka da denecek bir söz yok sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece C. aa ben de okumaya geleyim bu tür konular hepimiz için önemli ve üzerinde konuşup açıklığa kavuşturmaya çalışmamız güzel oluyor ben de senin linkini buna eklerim şimdi :)

      Sil
  3. İlkay, ne demek rica ederim bu hepimizi ilgilendiren bir mesele o yüzden herkes bildiğini öğrendiğini paylaşınca daha iyi oluyor :)

    YanıtlaSil
  4. teşekkür ederiz çok faideli bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
  5. Harika oldu bu yazı, eline sağlık canım.. karikatür konusunda endişem yok çünkü hiç kullanmadım ama youtubedan müzik yayınlıyorum biliyorsun.. peki benim yayınladığım hali ihlale giriyor mu acaba? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Momentos, genelde eserlerin asıl kaynaklarından paylaşıyorsan müzikleri bir sıkıntı yaşamazsın diye düşünüyorum zaten yutuptan müzik paylaşmak sıkıntılı olsa o paylaş tuşunu yapmazlardı :) Mesela ben gidip teomanın şarkısını kendi yutup kanalıma koymuş olayım sen de onu paylaşmış ol tamam mı, burada telif beni bağlar ve videom kaldırılır işlem bana yapılır ve senin paylaştığın yerde videoda içerik silindi uyarısı çıkar :)

      Sil
  6. Tesekkurler yayini gorunce benim de kafam karismisti. Simdi netlesti. Ben dizi filmlerde izlerken ekran goruntusu alip onlari yazi icine koyuyordum. Onlar sorun olur mu peki? Eminim cok basiniz agrimistir bu mesele ile ama eger bilginiz varsa yazarsaniz cok sevinirim. :)
    Tesekkurler bu faydali bilgiler icin. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bonheur, Cem Yılmaz mesela o tür paylaşımlara da izin vermiyor sanırım sadece afiş kullanıp tanıtım yapılmasına eleştiriye izin veriyor onun gibi düşünen sanatçılar studyolar olabilir belki ama çoğunlukla birkaç görüntü sorun yaratmıyor gibi o şekilde yine de dikkat etmek lazım :)

      Sil
    2. Cok tesekkurler. Benim kullandiklarim genelde yabanci dizi-filmler. Ama bir bakip duzenlesem iyi olacak. Bu da bir vesile oldu iste. Daha dikkatli olmaliyiz demek ki. Iyi niyetle yapilan bir sey bile bir baskasini rahatsiz ediyor demek ki.

      Sil
    3. Bonheur, evet düzenleme yapmak en iyisi bundan sonrasına da dikkat ederiz :)

      Sil
  7. Neyse ben temizlik yapmış oldum. 😂😂
    Resimsiz de olsalar benim için sıkıntı yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyuşuk Hayalperest, bundan sonrasına dikkatli davranırız ben eski yayınları incelemeye üşendim şuan ama sen iyi yapmışsın :)

      Sil
  8. Teşekkür ederiz :) Fazlasıyla kafa karıştırıcı bir hal almıştı bu durum.Kitap alintiları hususunda daha cimri davranacagim artık.15'in üzerine hiç alıntı yazmamış olsam da :) Ya da tarz değiştireceğim. Fotoğraflar hususunda revizyon şart, ki başladım biraz .Blog resimlerimin çoğu bana ait olsa da arada vardı google amcadan ekran görüntüleri. Tekrar teşekkürler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vakti Dem, alıntıları abartmadıkça çalıntı yapıyor durumuna düşmeyiz :) fotoğrafları gifleri bir elemeden geçirip bloglarımızı temizleriz zamanla :) blogculuğun özü özgün olmak zaten o yüzden birçoğumuz asla bir sorun yaşamayacaktır sorun yaşayacak bir paylaşım yaptığımızı sanmıyorum bundan sonra da dikkat ederiz zaten :)

      Sil
  9. Çok faydalı bir paylaşım olmuş. Elinize sağlık. Bence çok takılmamak lazım buna. Hele ki sayfada reklam falan yoksa sıkıntı olmaz diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir Edip, bazen reklam olmasa bile Cem Yılmaz örneğinde olduğu gibi sorun yaşanabilir o yüzden bazı detaylara dikkat etmek iyidir :) kendi içeriklerimizi başkalarının kullandığını düşünmek bizim canımızı sıktığı kadar sanatçıların veya yazarların da canını sıkabilir ama mesela hakkımızda yapılmış iyi bir eleştiri veya inceleme bizi nasıl memnun ediyorsa onları da memnun eder kendimizi karşıdakinin yerine koyarak hareket edersek bi sorun çıkmaz sanırım bir de detaylara dikkat ederek birçok sorundan kaçınmış oluruz :)

      Sil
  10. yani o zamansaaa gif kullanmıcaz, film ve dizi afişi selbest :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepsiii :) ben mesela anime gifi kullanırım onlarla ilgili böyle sorun yaşanmaz diye düşünüyorum ama film dizi gifi kullanmak tehlikeli :) afişler ve kitap tanıtımları serbest :)

      Sil
  11. paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
  12. Son bir kaç gündür kafamız çok karışık. Konuşmalarımız hep tahminler üzerinden gidiyordu. Meseleye netlik getirdiğiniz için size ve kardeşinize teşekkür ederim. ☺️ İşin bir de psikolojik tarafı var. Kullandığımı düşündüğüm halde tüm bloğu elden geçirip, karikatür kullanıp kullanmadığımı kontrol ettim. 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okurix, evet bu hepimizi ilgilendiren bir konuydu linkini verdiğim arkadaşları da okuyabilirsiniz konu hakkında böyle meselelerde bildiklerimizi paylaşmamız önemli oluyor :)

      Sil
  13. Çok teşekkür ederim Sessiz Gemi bu güzel paylaşım için Keşke görseller hakkında da da biraz bilgi verseydiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğitim Pınarı, faydası olduğuna sevindiim :) görseller hakkında da biraz bilgi vermiştim hatta sadece c arkadaşımızın linkini bıraktım yazının sonunda ve o daha detaylı örnekler vermiş. fakat aklınıza takılan bir şey varsa daha detaylı sorarsanız yardımcı olmaya çalışırım elbette :)

      Sil
  14. Çok teşekkür ederim çok faydalı oldu bu içerik. Yorumlarda sizi okumuştum, bir de buraya gelip tekrar okudum. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beş Senede Devrialem, ne güzel bi isim bu belirtmek istedim önce :) faydalı olmasına sevindim ki :)

      Sil
  15. Emeğine sağlık vallahi iyi oldu iki güzel faydalı bilgilendirme benim de vardı bir kaç eski yazılarım da karikatür kardeşim hepsini sildi 😊artık bundan sonra daha dikkatli paylaşımlar yapacağız 😊emeğinize sağlık canım benim sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sessizkaldım, eveet artık daha bilinçli dikkatli davranırız, karikatürler kullanmamak daha güvenli :) faydalı olmasına sevindim çok çok sevgileer :)

      Sil
  16. Eline emeğine sağlıık. Aklımdaki soru işaretlerini giderdin resmen😍 Neredeyse her yazısında gif kullanan birisi olarak gündemim yoğun benimde. Tüm yazılarımı taslaklamak sonra da yeniden yayınlamak zorunda kaldım ama hala düzenlenecek çok şey var.. Alıntı yaptığımı belirtiyordum gerçi ama risk almamak lazım. Sadece afişler ile yola devam edeceğim sanırım. Teşekkürler paylaşımın için😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akelaaa, gifler ve karikatürler kullanmasak daha iyi ama ben anime gifi kullanırım gibi geliyor arada bir :D dizi film gifleri daha tehlikeli bence ama anime gifi nedense güvenli gibi geliyor bana :D faydası olmasına sevindiim :) sakin ol yavaş yavaş düzenlersin eskisi gibi de daha aktif ol zamanla blogdaa özlüyoruz senii :) sana diyorum da ben de zaman sıkıntısı yaşıyorum kiki :D

      Sil
  17. ya telif konusu bayağı sorunlu. açıklayıcı bir yazı olmuş. ben şeyi bilmiyorum ama bir yerden fotoğraf alırsak o fotoyu siteye yönlendiren bağlantıyı nasıl ekleyebiliriz?
    bi de ben fotolar netten alıntı yazıp bırakıyordum ama bağlantı vermek onda da gerekir galiba bunu tam öğrenmem gerek. kitabın tek fotosunu satış sitelerinden alıp koyuyordum ya da dizi film afişleri replikler ekliyorum ne yapmam gerek?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı Diyarlar, şey fotoğraf yüklerken taslaktayken fotoğrafa tıklayınca ayar yapılabiliyor ya oralardan öyle bir düzenleme vardı galiba. ya da mesela fotoğrafın altına bağlantıyı ifade eden bir başlık yazıp sonra bu kelime veya cümleyi seçip link ekleyebilirsin. hani mesela bu yazında ilkayın ismine bağlantı koymam gibi. bunu tam olarak bilmiyorum yani. ama aslında kendimize ait olmayan fotoğrafları kullanmasak daha iyi çünkü fotoğraf sahipleri hak iddia edebilir.

      Afişler için kaynak belirtmek zorunda değilsin bence filmin adı zaten kaynak onlarda. kitap kapaklarını yayınevinin tanıttığı yerden alabilirsin kaynağı da yayınevinin sitesini verebilirsin ama kendi çektiğin foti olsa mümkünse daha rahat edersin her açıdan. aslında sadece c bu konuda daha çok bilgi verebilir gibi ama aklına takılan bi şey olursa bana da sorabilirsin yine bana

      Sil
  18. Bu bilgiler süper oldu, teşekkürler . Ben de dün gece izlediğim filmlerin resimlerini sildim. Zaten epey bir ara vermiştim. Bundan sonra kendi çektiğim fotoğrafları koyarım naapiim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. minikmini, kendimiz fotoğraf çekelim daha iyi eveet neyse ki fotoğraf çekmek de eğlenceli bi dee özenerek çekmeye başlıyoruz ya hoş oluyor bence farklılık oluyor :)

      Sil
  19. toplu açılma için sağ olunnn:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir Başka Gezgin, faydası olduysa ne mutluu :)

      Sil
  20. Blogunuza ozellikle girip bakmasaydim, uzun süredir yazmadiginizi varsaymaya devam edecektim. Okuma listemi herdaim takip ediyorum, fakat kesinlikle eminim ki yazılarınız düşmedi. Bu konuyla ilgili hiçbir fikrim yok. Bu arada yazinizin satirbaslarini okudum. Emeginize saglik, ben alıntı resim kullanmadığım için beni ilgilendiren bir konu olmasa da ilgiyle takip ettim. Bircok arkadaşımız da bu konuda bilgilendirici yayınlar yaptılar. Vesileyle herkese bin tesekkur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bigudili Anne, blogger kendini güncellediğinden beri böyle sorunlar var bazen takipçiler kayboluyor bazen takip ettiğimiz bloglar kayboluyor listemizden, bana da mesela sizlerin blogundaki yorum takip bildirimleri bazen geliyor bazen gelmiyor nedenini çözemedim. herhalde sorunu fark ederlerse yeni bir güncelleme yaparlar ama bu konuda blogger ekipleri yetersiz bence.
      hatırınızda olduğum için sevindim gülümsedim doğrusu teşekkür ederim ki :)
      evet özgün olmak her zaman en iyisidir bilinçli olmamız gerek bu konularda birbirimizi gerektiğinde de uyarmalı ve önerilerde bulunmalıyız diye düşünürüm hep ve faydası olmasına sevindim :)

      Sil
  21. Ağaç Ev Sohbetleri ve Kelime Oyunu görsellerini kullanıyoruz sürekli. Sanırım her ikisini de bizim blogçu arkadaşlar hazırlamışlardı. Ama ben yazımla ilgili google dan çok fazla sayıda (sanırım binin üzerinde paylaşımım var) görsel kullandım. Bunların üzerinden ticari bir kazancım yok sayılır. Cem Yılmaz ve onun gibiler gelip bizlerle uğraşacak değildir herhalde:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha, googledan alınan her resmin peşine düşeceklerini düşünmüyorum ben de :D ama en azından bu konuda bilinçli olmalı ve dikkatli olmalıyız bundan sonrasında :) sonuçta bizden bir şey alıp birilerinin kullandığını görmek bizi de üzebilir sinirlendirebilir hatta dava açmak isteyebiliriz aynı şeyi başkasına yapmamalıyız :)

      Sil
  22. Çok faydalı bir yazı olmuş, telife dikkat etmek gerek. Sana sağlıklı, mutlu, huzurlu bir yeni yıl diliyorum, sağlıcakla kal :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak, evet dikkatli olmalıyız :) ben de sana sağlıklı huzurlu ışık dolu bir yıl diliyorum :) heey bu arada geri döndün di mii lütfen geri kaybolmaa :)

      Sil
  23. Bilgi verdiğiniz için sağ olun. Yalnız benim takıldığım bir şey var: Bloğumuzda reklâm yayınlıyoruz. Bu blogger'ların gelir kaynağı. Bunun ne sakıncası var? Gelir kaynağı demişken; kuruş kuruş artıyor zaten. Acaba "kazanç" konusunu yanlış mı anladım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ali Demiral, tabi ki google'ın yasal olarak bizlere sunduğu bir imkan olan reklamları blogumuzda kullanabiliriz sorun bu değil. bazı siteler ve bloglar hatta bazı instagram vb yerlerde insanlar karikatürleri toplayıp aynı zamanda reklam da alarak bundan para kazanmayı hedeflemekteler. örneğin yasal olmayan film dizi siteleri de çeşitli film ve dizileri toplayıp yayınlar ve reklamlardan para kazanır. durum bu yani. hakkımız olmayan bir ürünü kasıtlı şekilde para kazanmak için kullanmaktan bahsettik burada. yoksa bloğumuzda reklam bulunması yasal bir şey zaten. mümkün olduğunca kendi içeriğimizi üretmeli kendi çektiğimiz fotoğrafları kullanmalı ve telifli ürünlerden uzak durmalıyız. zaten zamanında ben de bloguma reklam almıştım ama hoş olmayan reklamlardan rahatsız olduğum için artık reklam almıyorum ve bu reklamları alabilmek için googleın prosedürlerini gözden geçirmiştim. siz de biliyorsunuzdur muhtemelen bu prosedürler blog içeriğinin özgün olmasını içerir ve şartları taşıyana kadar da blogda reklam almanıza izin vermez. işte onun sebebi de telif konusu aslında. umarım açıklayabilmişimdir aklınıza takılan bir şey olursa yine sorabilirsiniz :)

      Sil
    2. Cevabınız için teşekkür ederim.
      Geçenlerde bir blogda bir yazı okumuştum. Blogda kitap tanıtımı yapılıyor, yayın evinden arayıp ya yazıyı kaldırmalarını, ya da reklâmları kaldırmalarını söylüyorlar. O olaydan hareketle yorumlamıştım sizin içeriğinizi aslında.
      Para kazanmaya odaklı izleme ve indirme siteleri tabiî kurnazlık yapıyor. İnsanların emeğinin üzerinden kolay para kazanıyorlar.

      Sil
    3. Ali Demiral, Bu söylediğinizi ilk defa duyuyorum. Tanınan bir yayınevi mi bu acaba. Çok ilginç doğrusu. Çünkü tanıtım yapmak yasak değil. Eğer yayınevi o kitap için özellikle tanıtılamaz gibi bir uyarı koymadıysa kitaba, böyle bir şey talep etmeye hakkı yok. Okuduğumuz kitaptan bahsedememek oldukça saçma bir durum olur ki. Ayrıca kitabı tanıtabilmek için reklamları kaldırın demişlerse kitabı kesinlikle tanıtamazsınız diye bir uyarı da koymamışlar o zaman. Saçma bir durum bu bence hukuki boyutu olduğunu sanmıyorum :) ama yorumu okuyan arkadaşların da fikri varsa burada belirtebilirler hatta yazıda linkini verdiğim arkadaşımıza da bunu danışabilirsiniz o da bu konularda baya araştırma yapmıştı

      Sil
    4. Yayın evi, yazar ve kitap adı verilmemişti yazıda. Bir de hangi blogda okuduğumu hatırlamıyorum. Bugünlerde çokça bahsediliyor çünkü telif mevzusu; gerek bloglarda, gerek forumlarda... Ama konu bu şekildeydi.

      Sil
    5. Ali Demiral, anladım dediğim gibi ben tanıtım yapılmasına mani bir durum olmadığı için bu şekilde müdahale edemeyeceklerini düşünüyorum ama diğer arkadaşlara da danışın isterseniz bu konuda belki olayı bilen birileri olabilir ve bilmediğimiz başka bir durum vardır belki ortada

      Sil
  24. Zaten gelirim yok bana dava açmazlar diye umayım 🤦🏻‍♀️😄😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pastel, olmaz bişi yaa ama bu konularda bilinçli olmamız yine de iyi bişi :)

      Sil
  25. Elinize sağlık bu aralar benimde kafamı karıştıran bir durumdu bu telif konusu. Çok çok faydalı bir yazı oldu. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi Dünyasında, faydası olmasına sevindim aklına takılan bir şey olursa sorabilirsin her zaman yardımcı olmaya çalışırım :)

      Sil
  26. Ticari amaçla kullanıp gelir elde edenlerle ilgili bu davalar. Bir de garip bir bakış açısı var. Ne oldu bir karikatür kullandıysak gibi söyler söylenip yapılan emeği küçümsüyorlar. İnsanlar bu eserleri ortaya koymak için büyük çaba harcıyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turgay Aksoy, evet başkasının emeğini kullanıp çıkar sağlamaya çalışanlar için. aynı şey bizim başımıza gelse nasıl hissederiz diye düşünüp öyle davranılmalı hiç değilse. emeğe saygı gösterilmeli

      Sil
  27. Merhaba, pek çok blog yazarının merak ettiği bir konuyu detaylıca yazmışsınız, elinize sağlık. Ben karikatür kullanmıyorum blogumda ama afiş, replik paylaşımlarım oluyor yabancı yapımlara ait. Kafa karıştırıcı bir konu dedikleri gibi bakalım ilerleyen süreçte bu davalar artacak mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Özdemir, merhaba :)
      Replikler kitaplardaki alıntılar gibi birkaç tane paylaşılsa bir şey olmaz sanırım, afişlerde de sıkıntı olmuyor. Ben yabancı dizi ve animelerle ilgili fotoğraf gif kullanıyorum çok nadiren de olsa ama ticari amaç gütmedikçe bir sıkıntı olmayacağını düşünüyorum. Yerel olanları kullanmıyorum özellikle rahatsızlık duyanlar oluyor cem yılmaz örneğindeki gibi :)

      Sil
  28. Çok faydalı bir yazı olmuş. Dikkat etmeliyiz. Ben de telifsiz görselleri bulmaya çalışıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu Emanet, faydalı olmasına sevindim evet dikkat etmekte fayda var :)

      Sil

Öyle okuyup kaçmak olmaz sevgili okur, fikrini belirt, bir selam et, bir ses ver, çekinme :)

Not: Yorum yaparken lütfen Türkçemizi koruyalım.

^.^