31 Ocak 2019 Perşembe

Eşleştirme Mimi


  En son ne zaman mim yazdığımı hatırlamıyorum canım blogcum oysa mimleri severim. Bence bloglar arası iletişimi kuvvetlendiren ve canlılık veren şeyler bunlar. Yakınlarda Sevde arkadaşımız farklı bir mim başlattı. Daha önce benzerleri vardı belki de ama ben ilk defa böyle bir mim ile karşılaştım. Sevde kura yöntemiyle blogları eşleştirdi ve eşleşen kişilerden birbirlerine sorular sormalarını istedi. İşin eğlenceli kısmı şu ki herkes birbirini tanımıyor ve bu nedenle soru sormak olduğundan daha zor hale gelirken bir yandan da yeni arkadaşlar tanıyoruz. 

  Şimdi benimle eşleşen Berlin'den gelen soruları cevaplamaya geçiyorum hadi başlayalım :)

1) Blog açmaya niçin ve ne zaman karar verdin?
  Ben oldum olası yazmayı severim bu konuda başarılıyım veya değilim diyemem tabii ki fakat yazmak benim için oldukça eğlenceli bir uğraş. O zamanlar yazdığım şeyler defterlerle birlikte sürekli kayboluyordu bu yüzden de daha kalıcı ve kaybolmayacak bir yer aradım. Sonra blog dünyasıyla tanıştım birkaç blog okumaya başladım. Daha sonra da kendi blogumu oluşturdum. 2011 mart ayında blog dünyasına giriş yapsam da ilk paylaşımım nisan ayında kısa bir hikaye ile oldu.

2) Blog adının senin için özel bir anlamı var mı?
  Blog adımın dayandığı birkaç şey var. Bir tanesi bilirsiniz ki Einstein'nın beyni bir kavanoza konulan tek beyin olmasa da oldukça farklı olmasıyla ilginçti. Bunun dışında kendimi o zamanlar kavanoza kapatılmış gibi hissediyordum. Cam bir kavanozdan dışarıya çıkmadan etrafında dönüp duran düşüncelerle kavanozdaki bir zihin.. İnsanların hepsi de kendi cam kavanozlarının içinde olduklarını çoğunlukla fark etmeden yaşıyormuş gibi gelirdi. Soyut şeyleri, imgeleri seven biriyim. Bazen neyi neden düşündüğümü de bilmem doğrusu :) Bir de bunun mistik yanları da var mesela insan zihninin hala anlayamadığımız yetenekleri olmalı diye düşünürüm. O zamanlar bir yandan bilime bir yandan da mistik şeylere kafayı takmıştım :D Sessizgemi kullanıcı adını seçmem de şiir merakımdan geliyor. Bir de sessiz bir insanım çoğunlukla. 

3) Okumuş olduğun ve seni en çok etkileyen kitabın adı veya kitaptaki en etkileyici cümle/kesit?
  Böyle bir anda sorulunca bu türden sorulara hiç cevap veremiyorum ki ben. Film, dizi, kitap hiç gelmez aklıma. Ama okuyup da en sevdiğim kitapların başı Çalıkuşu diyebilirim. En biricik arkadaşlarımdan biri tarafından hediye edilmişti ve özel bir anısı var :) Sonra deep'in kitapları da çok özeldir benim için. Bir de eğer bir seri söylemem gerekirse yüzüklerin efendisi ve harry potter derim. Geçmişte en etkilendiğim kitap düşündüğüm zaman "mübarek toprak" bir Pearl Sydenstricker Buck kitabıydı. Babamın kütüphanesinde bulup okumuştum. Çinde geçiyordu konusu bir çiftçinin zorluklarla dolu yaşam öyküsüydü. 

4) Bir film senaryosu yazacak olsan filmin adını ne koyardın?
  Ay film senaryosu yazacak olsam herhalde son kitabım için yazmak isterdim onun ismini koyardım :D Onun dışında ruhların şarkısı, parpar, limon çiçeği, lavi, aydan düşen kedi gibi acayip şeyler olurdu herhalde bilemedim :)

5) En çok nerede ve ne (meslek) olarak yaşamak isterdin?
  Şimdi bu konuda çok şey söyleyebilirim ben kafası karışık bir insanım. Aynı anda pek çok şeyi yapmak isteyen de biriyim. Şimdi Arkeoloji okuyorum ve bu istediğim bir şeydi zaten. Onun dışında astronot olmayı çok istemiştim ama benim boğulma fobim var. Fobim olmasaydı kesin şuan uzayda uçuyordum yaa ne sandın blog :D Bir de şey olmak isterdim ben sınır tanımayan doktorlardan. Her yere gideyim çocukları iyileştireyim hastalık kontrol biriminde çalışayım virüsleri yok edeyim falan. Deniz biyoloğu da olmak isterdim. Okyanuslarda yeni canlılar bulurdum o zaman. Bir de itfaiyeci veya helikopter pilotu olmak isterdim. Bunlar dışında yönetmen olmak isterdim aksiyon filmleri çekerdim o zaman. Ya da bir oyun firmasında çalışayım bilgisayar oyunları yapayım onların senaryosunu yazayım isterdim. Ay benim hayallerim say say bitmez :)

Bu güzel sorular ve mim için hem Sevde'ye hem de Berlin'e teşekkür ederim umarım okurken siz de keyif almışsınızdır ben cevaplarken çok eğlendim :)

  S..

12 yorum:

  1. Cok guzel sorular ve cevaplar. Kavanozdaki dusunceler kismina tamamen katiliyorum. Ayrica ben de o sinir tanimayan doktorlardan olmak isterdim kucukken. Dunyanin en guzel islerinden biri gibi gelir hala bana. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bonheur
      Değil mi ya bence de en güzel işlerden birisi. Biraz araştırdım da sadece doktor değil başka mesleklerden de katılım oluyormuş :)

      Sil
  2. Selamlar, sorularımı çok güzel cevaplamışsın. Keyifle okudum. Sevgilerimle 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar Berlin tekrar teşekkür ederim çok eğlendim bu mimi yaparken :) Sevgiler:)

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Sibel Özer teşekkür ederim yorumun için sevgiler :)

      Sil
  4. son sorun cevabı güzeldi 😊 içten ve sıcacık bir mim olmuş emeğine sağlık canım benim sevgiler 😊🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sessizkaldım teşekkür ederiim çok çook sevgileer :)

      Sil
  5. Samimi cevaplı bir mim olmuş, emeğinize sağlık...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Furkan Yetek, teşekkür ederim selam ve dua ile güneşli günler olsun :)

      Sil
  6. hahaaaa çok eğlendiiiim yaaaa ama vampir oldun işteğğğğ :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. jedi yorumcusuuu :D ben de çok eğlendim yazarkeen :) hıhım domates yiyeninden hem deee :D

      Sil

Öyle okuyup kaçmak olmaz sevgili okur, fikrini belirt, bir selam et, bir ses ver, çekinme :)

Not: Yorum yaparken lütfen Türkçemizi koruyalım.

^.^