3 Nisan 2023 Pazartesi

Blogları Canlandırma Projesi - Mart


Herkese yeni bir BCP yazısından selamlaar :) Bloga girmem için son zamanlarda bu etkinlik can kurtarıcı gibi oldu. Bazen eskisi kadar düzenli ve iyi yazamamaktan endişeleniyorum ancak zihnini meşgul eden ıvır zıvırlardan kurtulabildiği zaman insan yeniden sevdiği şeylere odaklanabiliyor. Havalar ısınırken ve bahar çiçekleri çevreyi süslemeye başlamışken güneşin sanki daha enerji verici olduğunu hissediyorum ve buralarla ilgilenmeye daha hevesli oluyorum. Her neyse çok da fazla uzatıp yine dramatikleşmeden konuya dönelim. 

Bildiğiniz gibi etkinliğimiz boyunca her ay bir tema belirliyor ve bunun hakkında okuyup izliyoruz ve o ayın son haftasında bunun hakkında yazıyoruz. Ben son haftaya pek yetişemediğim için hep sonraki ayın ilk haftasına yazıyorum :) Mart ayının konusu Kadın Yazarlar ve Polisiye olarak seçilmişti. Ben de polisiye konusunda iki dizi seçtim. 

Beyond Paradise

2023 - İngiltere

Yönetmen: Sandy Johnson, Matt Carter


BBC One'ın yeni mini dizisi 6 bölüm olarak planlanmış ve şuan 4. bölümü yayınlanmış durumda. Sezonun 7 Nisanda tamamlanması beklenmekte. 2. sezon planı olup olmadığı şuan belli değil. Dizi ayrıca Death in Paradise adlı 12 sezonluk ve hala devam edecek olan dizinin uzantısı niteliğinde. 

İngiltere Cornwall'da bulunan Looe kentinde çekilen dizi deniz kenarında bulunan Shipton Abbott adlı minik kurgusal bir yerleşim yerinde gerçekleşen polisiye olayları konu almakta. Dramatik polisiye olayları komedi ile harmanlayarak aktarması ile sıradan polisiyelerden ayrı bir konumda olduğu söylenebilir. Dizinin merkezinde ve bahsettiğim diğer dizi ile bağlantıyı kuran dedektifimiz Humphrey Goodman isminde komik biri ki bence ismi de komik. Ayrıca dizide yine Death in Paradise adlı dizide yer alan Martha Lloyd adlı karakter ile beraber Shipton Abbott'a yerleşme ve evlenme planları yapmaktalar. Bu kurgusal küçük kent ayrıca Martha'nın memleketi olarak tasarlanmış ve annesi de burada yaşamakta. Dizi görsel olarak hoş geldi bana özellikle çevre görüntülerini sevdim. Kasaba iz bırakmadan kaybolan bir aile, on yedinci yüzyıldan kalma bir şüpheli tarafından saldırıya uğradığını iddia eden bir kadın, çok değerli bir tablonun çalınması, bir ekin tarlasında tuhaf bir şekilde bulunan bir ceset ve tekerlemelere karşı gizemli tutkusu olan seri bir kundakçı gibi olaylarla çalkalanıyor ve dedektifimiz kendine has yöntemler ile olayları çözmeye çalışırken kırsal bir yere yerleşip sakin bir hayat sürme planı hayal oluyor. 

Donkerbos

2022 - Güney Afrika


Donkerbos Karanlık Orman olarak tercüme ediliyormuş. Dizide hem ingilizce hem de yerel bir afrika dili ve birkaç başka dil kullanılıyor. Dizinin geçtiği Güney Afrikada halihazırda kullanılan bu diller dizide konuşmanın geçtiği karaktere uygun olarak kullanılıp harmanlanarak gerçeklik katmış. Yavaş gelişen bir hikayeye sahip olsa da oldukça ilginç bir polisiye. Birkaç olayın iç içe geçtiği dizi sıradan dedektiflik dizilerinden biraz farklı. Dizi genel olarak karanlık bir temaya sahip. Limpopo'nun yoğun ve karanlık ormanlarında altı çocuk cesedi bulunur ve seri katili yakalamak için geride bıraktığı tuhaf ipuçlarını takip etmek buraya sürgün edilmiş bir detektife kalır. Yeni bir vaka ortaya çıkmadan önce katili bulmak için fazla zaman yoktur ve karmaşık ailevi olaylar da dedektifin işini pek kolaylaştırmaz. Dizi 1 sezon ve 8 bölümden oluştuğu için çabucak izleniyor. 


24 yorum:

  1. İkisini de izlemedim ama özellikle ilkine göz atmak istiyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okurix, ikisi de iyiydi ilki biraz daha komedili hoştu :)

      Sil
  2. Kişisel alışkanlıklar ya da tutum ve davranışlarımız yaşantımızı da şekillendiriyor. Gençlik yıllarımda polisiye romanları, öyküleri severdim. Agatha Christie' nin 10 Küçük Zenci'si unutamadıklarımdandır.
    Yazımı Mart Ayının son günü yayınlamıştım. Fotoğraf eklemek isteyince taslaktan tekrar yayına geçtim.
    Tanıtımlarınız için teşekkürler. Yakınlarıma ileteceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule Abalı, yorumunuz için teşekkür ederim evet zaman her şeyi, alışkanlıkları ve bizi değiştirebiliyor şekillendiriyor :)

      Sil
  3. Bu aralar pek birşey izleyemiyorum ama bir ara göz atarım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebemkuşağı, bazen hiçbir şeye vakti olmuyor insanın :)

      Sil
  4. İkisini de not aldım bakacağım kısmetse..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüreğimin İklimi, teşekkür ederim yorumun için :)

      Sil
  5. Beyond Paradise ilgimi çekti hemen. Tamamı yayınlansın, bir kerede hap niyetine izleyeceğim :)) Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Momentos, umarım izleyince seversin ben sevdim gerçekten :)

      Sil
  6. Çok ilgi çekici diziler. İngiliz dizilerinde ayrı bir hava var ben çok seviyorum onu. Diğer dizide farklı dillerin kullanılıyor olması da çok ilgimi çekti. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bonheur, İngiliz dizilerini ben de çok seviyorum :) diğer dizide farklı dillerin bir arada olmasını yabancı yorumları okuduğumda pek hoş karşılamadıklarını gördüm ama bence ilginç ve o bölgede zaten sürekli kullanılan diller olduğu için günlük hayatta gerçekten de böyle konuşuyor olabileceklerini düşününce dizide de böyle olması bana mantıklı geliyor :)

      Sil
  7. ooooo bcp ye dönüş diyosooon oooo :)

    YanıtlaSil
  8. donkerbos, gizemli, karanlık ve aksiyonludu de miii :) paradise da komikli şirinli :)

    YanıtlaSil
  9. İkincisi ilgi çekici geldi. Polisiye uzun zamandır izlemiyorum. Pek uğramıyorsun buralara. Yine uzun süre yanıt gelmez diye düşünüyorum ama yazdım yorumumu. 😅

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu, tam döndüm diyorum yine bir şey oluyor yine odaklanamıyorum. bu kez de ailevi bir durum yaşandığı için yorumları beklettim. buralardayım inşallah yine bir şey olmazsa. teşekkür ederim yorumun için. sana da uğrayacağım en kısa zamanda :)

      Sil
  10. Yanıtlar
    1. Ruhumun Renkli Kanatları Var, eveet çok güzel dizi :)

      Sil
  11. İkisini de izlemedim. Dizileri zamanında izleyemeyince kopukluk oluyor.
    Bloğunuzda sağ sütunlarda yazılanları beğeni ile okudum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule Abalı, teşekkür ederim beğenmeniz beni mutlu etti, aslında baya eskidi onlar ve tasarımım da eskidi ama kıyamıyorum değiştirmiyorum :)

      Sil
  12. Ellerine sağlık güzel tanıtım olmuş. İlk dizi çok daha çekici görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oh Yoon Joo, teşekkür ederim izlersen de seversin umarım ^^

      Sil

Öyle okuyup kaçmak olmaz sevgili okur, fikrini belirt, bir selam et, bir ses ver, çekinme :)

Not: Yorum yaparken lütfen Türkçemizi koruyalım.

^.^