11 Mart 2023 Cumartesi

Blogları Canlandırma Projesi - Şubat

Selamlar canım blog ailesi blog yazmamın rutini olan bir Bcp yazısı ile karşınızdayım. Şubat teması şiir ve psikoloji olarak belirlenmişti. Hala bir şeyler yazmak tam olarak içimden gelmese de geleneği bozmak istemedim ve bu yıl hiçbir ayı atlamadan etkinlikte yer alabilmek istediğimden bir film seçip yazmaya karar verdim. Film bir kitap uyarlamasıymış ama izlemeden önce bunu bilmeden ve konusuna da bakmadan sadece psikoloji türünde olduğunu bilerek izledim. İzlerken acaba kitap uyarlaması mı diye düşünmüştüm. Bazen film veya dizi izlerken onun bir kitaptan uyarlandığını hissedebiliyor insan siz de böyle tahminler yapar mısınız izlerken merak ediyorum. Gelelim filmimize.

Kevin Hakkında Konuşmalıyız

We Need to Talk About Kevin

Lynne Ramsay

ABD-İngiltere / 2011 / 112dk.

Dram, Gerilim, Psikoloji

Başrolde Narnia ve birçok başka yapımdan tanıdığımız Tilda Swinton, Eva ismiyle yer alıyor. Eva'nın Ruhsal çöküntü içinden bir türlü çıkamadan ilk hamileliğini ve doğumunu gerçekleştirmesi ve çocuğunu büyütürken bir türlü onunla bağ kuramayışını buhranlı halüsünasyonlar ve zamanı kopuk sahneler eşliğinde takip ediyoruz. Belki genetik belki de değil ama içinde bulunduğu sağlıksız ruhsal durumun oğlu Kevin'de de bebeklikten itibaren ortaya çıktığını fark ediyoruz. Aslında Eva oğlu ile ilgili bir sorun olduğunu fark edip bunu doktorlara ve eşine anlatmaya çalışıyor fakat eşi onun her şeyi kuruntu ettiğini düşünüp üzerinde durmuyor. Yıllar içinde Eva bir kız çocuğuna sahip oluyor ve onunla iletişimde bir sorun yaşamıyor. Kevin ise büyüdükçe daha sorunlu bir hale geliyor ve kardeşine duyduğu kıskançlık dozu git gide artıyor. En sonunda okulda ve evde büyük bir katliam planı kurup gerçekleştiriyor. Film boyunca dikkat çekici şekilde kırmızı renk belli sahnelere hakim oluyor. Özellikle ilk baştaki domates sahnesi ve evden temizlemeye çalıştığı o kırmızı boya üzerinde en çok konuşulan sahnelerden. Bunların birer anı mı kabus mu yoksa halüsinasyon mu olduğu belli değil. Son sahnede Eva'nın oğluna sarılması altında birçok anlam yatabilir ama hangisi doğru olur bilemiyorum. Film psikoloji derslerinde öğrencilere yorumlaması için ödev olarak verilebilecek türden.


17 yorum:

  1. Merhaba,
    Blogları Canlandırma Projesine ben bu yıl dahil oldum. Tanımadığım epey blog var sanırım. Sizi önceden ismen tanıyıp bir yorum yazdığımı hatırlıyorum.
    Psikolojik filmleri seviyorum, ancak yeterli zaman olmayınca izleyemiyorum. Seçtiğiniz filmin konusu çok ilginç. Tanıtım için teşekkürler.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule Abalı, merhaba,
      evet daha önce ziyaretiniz olmuştu etkinlikler iyi oluyor yeni bloglar keşfetmek veya iletişimde kalmak için :) beğenmenize sevindim evet ben de psikolojik filmleri severim. sevgiler çok çok :)

      Sil
  2. Güzel bir filme benziyor yarın izleme listeme aldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüreğimin İklimi, güzel ve gerilim doluydu :)

      Sil
  3. İsmi tanıdık geliyor ama konusunu pek hatırlayamadım. Belki filme ya da uyarlandığı kitaba rastlamışımdır bir yerlerde. Şubat ayı raporuna ekledim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okurix, evet rastlamış olabilirsin, teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Benim de izleme listemde. Kadın oyuncuyu çok seviyorum zaten. Güzel bir anlatım olmuş. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bonheur, herhalde izlemişsindir şimdiye kadar oldukça iyi bir filmdi :)

      Sil
  5. Bunu hiç görmemiştim, konusu farklı, fragmanda bile oğlana sinir oldum izler miyim bilmiyorum. 😅

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu, izle izle ben de sinir oldum çocuğa ama iyi filmdi psikolojik ve teknik açıdan incelemesi güzel film :) ben başta anne bir olaylar yaratacak sandım ama olay başka türlü oldu :D

      Sil
  6. Filmle çok karşılaştım fakat bir türlü izleme fırsatım olmadı. Filmin kitap uyarlaması olduğunu da bilmiyordum. Evet, bazen o hissiyat oluyor dediğiniz gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever, uyarlama olduğunu sonradan anladım ben de evet güzel filmdi tavsiye ederim :)

      Sil
  7. ooooo ne sinir bozucu ama iyi film bu yaaa dey miiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepsii, eveet çocuk sinir bozucuydu ama iyi filmdii :)

      Sil
  8. Ben de her ay katilmak istiyordum ama şubat ayını es geçmek zorunda kalmıştım. Psikolojik filmler hep merak duygusunu ayakta tutan insanın kendi içine doğru yolculuğa çıkaran bir tür. Yaziniz icin tesekkur ederim

    YanıtlaSil
  9. Aslinda yorum yazdım daha önce ama gitmedi sanirim. BCP etkinligini ben de fire vermeden her ay katılmak istedim ama şubat ayını es geçmek durumunda kaldım. Çok film seyredenilen birisi değilim haliyle bu filmi de seyretmedim. Konusu çok ilgi çekici geldi ama psikolojik gerilim ile barışamadım bir türlü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deniz, merhaba yorumunuz gelmiş :)
      ben de yılın başında düzgün ilerliyorum atlamadan katılıyorum ama her seferinde son aylarda yetişemediğim oluyor :) psikolojik gerilim herkese hitap etmeyebiliyor haklısınız :)

      Sil

Öyle okuyup kaçmak olmaz sevgili okur, fikrini belirt, bir selam et, bir ses ver, çekinme :)

Not: Yorum yaparken lütfen Türkçemizi koruyalım.

^.^