4 Mayıs 2021 Salı

Uydurma Tarifler 1

 

Selamlar canım blog komşularım. Son zamanlarda benzer tariflere bakıp sonra da kendim uydurduğum ve de mükemmel lezzetlere ulaştığım birkaç tarifim var ve bunları sizinle de neden paylaşmıyorum dedim. İşte bu gün burada toplanmamızın sebebi bu. Davacı ve davalılar ayağa kalksın lütfen. Hey tamam geçelim tarifimize :)

Fırında Uyduruk Kızartma

Kullandığım Malzemeler:

İçine:

1 Adet Kabak
2 Adet uzun yeşil tatlı biber (orijinal adını bilmiyorum idare edin.)
2 Patates
2 Kuru Soğan
1 Taze Soğan
2 Havuç
Tuz, Toz Biber, Karabiber, Küncü, Kekik, Köri
2 Kaşık Zeytinyağı
Kaşar rendesi

Üzerine:

2 diş sarımsak
Birkaç kaşık yoğurt
Mayonez
Nane

Hazırlanışı:

Bütün bitkilerimizi halka halka doğruyoruz. İnce olmasına özen gösterin. Doğradıktan sonra hoop hepsini fırın tepsisine atıyoruz. Soğan halkalarını birbirinin içinden çıkartmaya özen gösterirseniz daha iyi olur. Bunların üzerine baharatlarımızı serpiyoruz. Üzerine iki kaşık zeytinyağı döküp kaşık yardımıyla hepsini karıştırıp baharat ve zeytinyağını yediriyoruz. (Foto1) Bu arada istediğiniz malzemeleri ekleyebilir veya istemediklerinizi çıkartabilirsiniz. Harmanlamamız bittikten sonra tepside eşit şekilde bunları yayıp üzerine kaşar rendesini serpiyoruz. (Foto2 Not buradaki resim eski ama siz daha çok kaşar kullanın) Sonra hoop fırına. Fırınlara göre değişiklik olabilir fakat ben 160 derecede havuçlar yumuşayana kadar pişirdim. Dakika tutmadım ama çok da uzun sürmedi. Belki 20 dk ama siz yine de kontrollü olun. Eğer bir tarafı çok pişerse ısıyı biraz azaltıp bir süre daha tutabilirsiniz filan. 

Yemeğimiz pişerken bir tarafta yoğurt, sarımsak ve nanemizi karıştıralım. İçine mayonez de döküyorum ben iki kaşık kadar ama istemeyen koymayabilir. Bunları iyice karıştırın. Daha sonra pişen kızartmamızı tabaklara servis edip üzerine bu yoğurtlu sosu döküyoruz ve afiyetle yiyoruz :) (Foto3)

Foto1
Foto2
Foto3

36 yorum:

  1. görüntüsü uyduruk değil gibiii, ooo kabal kızartmasııı ooo, okumaya gelirim yineee, marketten yoğurt alayım da öyle okurum kikiki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepsii :D kabal kabakından yaptım o yüzden ciddi bir duruşu var :D ayy yapsana sen dee tam seveceğin bi tat :)

      Sil
  2. Çok güzel görünüyor, eline sağlık. Denemek lazım. Ben de aklıma eserse sebzeleri soğanı fırına atıp pişiriyorum. Tabii bol baharatlı olmalı. :) Genelde patlıcan ve patatesi küçük doğrayıp önceden biraz kızartıp fırına atınca daha lezzetli geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu, baharat önemli kiki :D ben de baharatı bol kullanırım ve değişik baharatlar denemeyi severim :) kızartma sevdiğim bir şey ama yağlı yağlı ocakta pişince yiyemiyorum ben de bunu yeni keşfettim fırında çok sağlıklı oluyo :) patlıcan da denerim bunun içine koymayı muhtemelen o da güzel olur ama ocakta kızartmam yağ tüketmemeye çalışıyorum da :)

      Sil
  3. Uyduruk Kızartma buradan iyi gözüküyor :D Eline sağlık, eminim tadı da güzeldir :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözlüklü Kitap, denesene sen de tadı gerçekten normal kızartmadan daha iyi :)

      Sil
  4. Uydurma tarifler bir adım daha öndedir bence :) Ellerinize sağlık. Afiyet olsun. 🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi Dünyasında, bence de öylee teşekkür ederiim :D 🌸

      Sil
  5. Bu isim fenomen olur :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl, hahah öyle bir iddiamız yok ama olsun bakalım :D

      Sil
  6. Benzer bir tarifi de biz sık sık yapıyoruz ve ben bayılıyorum. Sebzeleri (patlıcan, biber, patates, havuç) doğrayıp, baharatlayip tepsiye diziyoruz. Yoğutlayinca çok güzel oluyor. Üzerine kaşar dökmeyi ben de deneyeyim. Eline sağlık. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okurix, eveet çok güzel oluyo kahvaltılık bile olabilir bu bazen :) muhtemelen benzer birçok tarif vardır sebze dizmesi filan dedikleri bir yemek de varmış bu şekilde ama onu bilmiyorum salçalı bir tarif sanırım o bi de fransızların ratatuy yemeği bizim sebze dizmesi galiba :) fırın tarifleri çok kolay ve daha sağlıklı bence :) kaşar kullanmayı dene bakalım bence seversin :)

      Sil
  7. Buna benzer bir şey ben de yapıyorum evde hiçbir şey yoksa ya da ne şekilde birleştireceğimden emin olamadığım sebzeler olduğunda :D Gerçekten böyle herhangi bir kalıba bağlı kalmadan çıkan tarifler çok lezzetli oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seymsomething, eveet bazen ne yapacağını bilemeyince bu şekilde değerlendirmek de iyi oluyo :) mesela bu sebzelerin içine biraz da domates ve patlıcan katarsak ve kaşarı çıkartırsak biraz da su ekleyerek pişirirsek tabi sosu da iptal ettiğimizde fırın türlüsü elde etmiş oluruz :D

      Sil
  8. Kabak kreasyonlarınız çok lezzetli görünüyor ... Bu Kabak pişirme menüsü ilk gördüğümde.
    Ben yapmak istiyorum. Saygılarımızla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Himawan Sant, çok lezzetli bir tarif bu, mutlaka denemelisin :)

      Sil
  9. Güzel olur o uydurma dediğin. Yeşil biberler çarliston olmalı:) Köri sosuna bayılırım. Bir de patlıcan ekleyebilirsin ama önceden yağda biraz ön pişirme yaparsan daha lezzetli olur sanırım. Afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha, aa eveet çarliston adı aklıma gelmemişti :) körinin tadını ben de çok seviyorum :) patlıcan denemedim ama deneyeceğim bir daha yaptığımda ama yağda kızartmadan koymayı deneyeceğim çünkü yağı minimum kullanmak istiyorum mutfakta :) teşekkür ederim ki :)

      Sil
  10. Yağda kızartmayı sevsem de evde yapmayı tercih etmeyen biri olarak, tuttum bu tarifi😊Teşekkürler paylaşım için 🧚‍♀️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayata Dair, evet eveet tadı aynı hatta daha güzel oluyor ve daha sağlıklı :) 🌸

      Sil
  11. itiraz ediyorum sayın kabak ay yargıç, kürsüye yaklaşın bay kabal, sayın yargıç bu tarif bir devlet sırrı, o yüzden bu dava görülemez :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepsii :D üzgünüm devlet sırrını ifşa etmiş olduk ama bunu açıklamak zorundaydık hepsi kabalın suçu :D

      Sil
  12. güzelmişmiş, hımm küncü neyse ondan bulmak lazııım :) yoğurt sarımsa nane mayonez güzel olmalı :) fırında kabal pekiii, uyduruk kızartma, fırında kötü adamları kızartıyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepsii :D küncü susam veya çörek otu ikisine de öyle diyo anneannem :D hıhım kabal çok suç işledi biraz kızartmak lazım çeksin cezasını :D bak o yoğurtlu sosu makarna, köfte veya cips ile deneyebilirsin ayrıca :)

      Sil
  13. Kafaya estiği gibi öylesine yapılan şeylerin tadı hep daha güzel oluyor :) Bu da harika görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynadaki Yansıman, di mii bence de öyle oluyorlar dene mutlaka seversin bunu çok hafif bir tarif :)

      Sil
  14. Çok güzel görünüyor, denemek lazım. Eline sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever, dene mutlakaa afiyet olsuun :)

      Sil
  15. Uyduruk demişsin ama çok lezzetli görünüyor. Eline sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mor Düşler Kitaplığı, aşırı lezzetli dene mutlakaa afiyet olsuun :)

      Sil
  16. Çok güzel görünüyor... Emeğinize sağlık... :)

    YanıtlaSil
  17. Bu tarz yemeklerde havucu hiç sevmem, yaparsam eğer havuç kullanmam. :D Ama tarifi çok beğendim. Mayonez hariç sağlıklı da bir yemek. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esra Ercan, isteğe göre malzeme eklenip çıkartılabilir tabi ki :D aynen çok sağlıklı mayonezi iki damla falan koyuyorum tad olarak ama olmasa daha sağlıklı tabi ki :)

      Sil
  18. Ause Esua, beğenmene sevindim benim de en sevdiğim hızlı yemeklerden oldu bu :)

    YanıtlaSil
  19. Hem leziz hem sağlıklı hem pratik daha ne olsun, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil

Öyle okuyup kaçmak olmaz sevgili okur, fikrini belirt, bir selam et, bir ses ver, çekinme :)

Not: Yorum yaparken lütfen Türkçemizi koruyalım.

^.^