8 Temmuz 2020 Çarşamba

AĞAÇ EV SOHBETLERİ 46


  Bu günlerde fazla düşünür çok az kelam eder oldum. Sık sık annemin babaannesi geliyor aklıma. Derdi ki insan adı gibi yaşar. Kişinin adı onun tavrını, kişiliğini, kaderini, her bi şeysini etkiler de şekle şemale sokar. Yüz yaşını aşmıştı dişleri yeniden çıkıyordu. Tanıdığım en yaşlı insandı bundan dolayı söylediği her şeyin bir manası olduğunu düşünürdüm. Annem de inanır isim olayına hatta teyzem de ismini değiştirmişti bu sebepten. Benim kendi ismim ayın ve güneşin etrafındaki nurlu ışık manasına geliyor bunun hayatım üzerinde nasıl bir etkisi olduğu hakkında en ufak bir fikrim yok fakat blogda kendime seçtiğim isimin de tümüyle beni yansıttığını düşünüyorum. Çoğunlukla sessizimdir. Beni saatlerce konuşturabilen insanlar çok azdır çevremde. Canım sıkılınca susarım. Kırılınca susarım. Öfkelenince susarım. Çok üzgünken de susarım. Çok az kişiye açarım gönlümü. Bir kişiye kırgın veya öfkeli olduğumda bile bunu ifade edemem çünkü konuşursam eğer çok sevdiğim biriyse incitirim diye korkarım. Susmak daha az can acıtıcı daha az candan vurucu. Eğer içim içime sığmıyorsa defteri açar karşımda söyleyeceklerimin sahibi varmış gibi yazarım. Sonra da yok ederim o sayfayı. Çoğunlukla bu şekilde atlatırım fırtınalarımı.

  Girişi niye bu kadar uzattığım hakkında da en ufak bir fikrim yok elbette. Çakıl'dan sonra blogda uzun süre yazamadım herhalde onun etkisi. Yazmayı özlemişim demek ki. Fırtınalı günlerde bir şey yazamamak da susma huyuma dahil. Bir de bu sohbet yazılarına günlük gibi giriş yapmayı seviyorum canım. Bir iki kelam etmek yazmaya yeniden başlamak için Ağaç Ev Sohbetleri iyi bir başlangıç diye düşündüm. Böyle söyleyince de asırlardır yazmıyorum gibi oldu. Zaman göreceli der geçerim bunu da :D

  Bu haftanın konusu İrem Can'dan gelmiş. Müzik üzerine konuşacağımız ve oldukça da eğlenceli bir konu seçimi olmuş :)

  İrem'in yazısı için tam "şuraya" tıklayabilirsiniz.

  Soru: K-Pop hakkında neler düşünüyorsunuz? Dinlediğiniz herhangi bir grup var mı?  Peki favori bir şarkınız da var mı? Özellikle de ülkemizdeki K-Pop ön yargısını nasıl buluyorsunuz?

  Kpop Kore pop müziğinin kısaltılmış biçimi. Ülkemizde de oldukça geniş bir dinleyici kitlesine sahip. Ben de dinliyorum elbette. Müziğin evrensel olduğunu ve önemli olanın insana verdiği his olduğunu düşünen biriyim. Yabancı müzik dinlemeyi seven bir insan eninde sonunda bir şekilde kpop müziğine de rastlayacaktır. Çünkü dünya üzerinde gerçekten ciddi bir yer edinmiş durumda. Ben Kelt müziği, Fransız müziği, Amerikan müziği, Kafkas, İran, Hint, Türk Sanat müziği hatta bazen Almanca müzik vs dinlerim. Klasik müzik, caz, rock, etnik müzikler ve dahasını da. Yani hoşuma giden şeyleri bulur dinlerim. Bir ülkenin müzik kültürüne karşı olup sevmemek için bir neden göremiyorum. Kpop'a karşı veya mesela Kelt müziğine karşı olmak bence klasik müziğe, caza, veya etnik müziğe de karşı olmakla aynı olur ve saçma. Bir insan hoşuma gitmiyor diyebilir dinlemez ama karşıt olup aman kimse dinlemesin, yasaklansın diyerek dinleyenleri de aşağılayamaz. Ülkemizde bu türden aşağılamalara ve küçümsemelere rastlanıyor ne yazık ki. Kpop sevenlerin de aşırı fanatik yaklaşımları da beni ürkütüyor. Yahu müzik bu bırakın da sakin sakin dinleyelim işte diye düşünüyorum.

  Kore'de müzik dünyası başlı başına ayrı bir kültür ve ayrı bir dünya. Müzik şirketleri çok güçlü ve bu güçleri sayesinde çok büyük prodüksiyonlar hazırlayıp dünya çapında konserler düzenleyip bambaşka bir şov dünyası yaratıyorlar. Bu dünyanın içinde sanatçılar üzerinde de çok büyük bir baskı söz konusu. Sanatçılar işlerini titizlik ve ciddiyetle yapıyorlar ve hem kendi haklarını korumaya çalışıp hem şirkete karşı sorumluluk ve yükümlülüklerini yerine getirmeye çalışıp hem de sanatlarını üretmeye çalışıyorlar. Şirketler bir sanatçı için okul niteliğinde onlarda. Sanatçıların halka karşı da sorumluluğu çok büyük ve ağır çünkü tüm yaşamları mercek altında resmen. Özel hayat diye bir şeyleri yok. Yaptıkları ufak bir hata onları gözden düşürüyor. Psikolojik olarak da fırtınalar içindeler. Şirketlerin sanatçılara ağır yaptırımları da olabiliyor. Biraz araştırınca çok çeşitli ve bambaşka bir dünya hikayeyle karşılaşırsınız. Halkın tepkisinin ne kadar önemli ve hayati olduğunu görünce verdikleri emek karşısında saygı duyuyorum onların. Konsere geç çıkma gibi bir durum bile yaşanamaz onlarda.

  Kliplerinde konserlerinde hep farklı bir tema, farklı bir hikaye bulmak mümkün olduğu için de hiç sıkılmadan her yeni albümü heyecanla beklenir. Bir ara oldukça iyi takip ediyordum ben de ama artık dersler üniversite yoğunluğu sınavlar ve yaşamın koşuşturmacası içinde sıradan bir dinleyici olarak yerimi aldım. Kpop dinlemeden önce dizilerini izliyordum. İlk izlediğim dizi Saraydaki Mücevher'di. Sonra da Muhteşem Kraliçe Deokman. Onlardan sonra Düşlerimin Prensi Gong ve daha sonra da Boys Over Flovers yani Bof izledim. Bof'un müzikleri oldukça ilgimi çekmişti ve müziklerini de SS501,SHINee, Lee Min Ho, Tmax vs yapmıştı ve dönemine göre çok güzel şarkılardı. Hatta hala dinlenebilir. Onlardan Sonra Ft Island ve Cnblue dinlemeye başladım bu ikisini hala dinlerim bence çok iyi müzikleri. Daha sonra da Bigbang, 2ne1, IU, Sistar, Miss A, BTS, Ailee, Juniel, NELL, Tablo, Epik High, Lee Hi, T-ara, Davichi, YUI, Infinite, Ikon, Beast, DAY6, Winner, Sechskies dinlediklerimden bazıları. SS501 gibi bazı gruplar dağıldı tabi.  Bu saydıklarımdan en çok dinlediklerimin isimlerini maviye boyadım ama elbette diğerlerini de çok dinliyorum :) Son yıllarda çıkan gruplar hakkında da bilgim yok bir keşfe çıkarım artık.

  Bu arada bu saydığım grupların ayrı ayrı üyelerinin solo performansları ve şarkıları da çok iyi oluyor onları burada tek tek saymayacağım artık yoksa çok uzar bu yazı. Şimdi aşağıya birkaç klip bırakayım en sevdiklerimden. Belki hoşunuza giden olur sizin de :) Üstelik bulabildiğimi Türkçe altyazılı ekliyorum sizin için <3

  Unutmadan söyleyeyim Kpop diye bir genelleme yapılsa da bu şarkılar sadece pop müzik türü kapsamında değiller. Pop, Rock, R&B, Ballad vs her tarzda müzik mevcut hatta bir grubun tarzı belli olsa da arada bir başka tarzlar da denerler ve grup üyeleri bile farklı tarzlara sahip oldukları için bir parçanın içerisinde çeşitli özellikler bulmanız mümkün. O sebepten aşağıdaki parçaların her birine birkaç saniye de olsa bir şans vererek dinlemelisiniz :)

Bigbang - Last Dance

Bigbang - Blue
 bu şarkıyı kulaklıkla yüksek ses dinlemek harika oluyor

Bigbang - If you...

Taeyang - Ringa Linga

Ft Island - Pray

Ft Island - Sunrise Yellow

Cnblue - Cinderella

Cnblue - Can't Stop

Cnblue - Starting Over

Cnblue - Blind Love (Japonca)

Ft Island - Shadows (Japonca)

Cnblue - Summer Dream

Cnblue - LADY!

Roy Kim - Linger On

NIve - Who I Am 
(Ay bunu yeni buldum sesi çok iyii)

CHANYEOL, PUNCH - Stay With Me
Goblin OST
<3

Lee Hi - Breathe

AKMU - Give Love

Ft Islan - FREEDOM

2ne1 - Come Back Home

2ne1 - Missing You

Juniel & Cnblue - 바보 fool

IU & Jang Yi Jeong-Friday
Ailee - Evening Sky
Ailee - Is You

Ailee - I will show you

GDragon - Crooked

GD - Crayon

GD -Who You

Bigbang - Sober

Bigbang - Bang Bang Bang

Bigbang - We like 2 party

D-LITE(Daesung) - Shut Up

Jus3 - Take

Nell - Time Spent Walking Through Memories
Bu grubu yolda dinlemek harika oluyor

Nell - White Night

Epik High & Nell - Lost One

Nell - Blue
Bu şarkıda yağmur sesi çok hoş

Nell - Four Times Around The Sun

Nell - Limit

Nell (Kim Jong Wan) - Gravity
The King Eternal Monarch OST

Nell - Peter Pan Has Died
En son çıkan colors in black albümlerinin hepsini henüz dinlemedim ama o da çok iyi duruyor. Bütün şarkılarını buraya alasım geldi <3

Eric Nam - Lose You
Bigbang - Fantastic Baby
Eveet Bigbang ile başladık onunla bitirelim :D
Bu parça grubun dinlediğim ilk şarkıları :)

Her parçaya en azından 5-6 sn şans verdiğinizi düşünüyorum biraz uzun bir yazı olduğunun farkındayım ama yutuba giren çıkamıyor ne yapayım :D
S..

37 yorum:

  1. Girişi iyi ki uzatmışsın. Bence üzgünken bir şeyler yazmak iyi geliyor, insanın içini rahatlatıyor. İsim konusun da çok haklısın. İsim seçmek önemli diye düşünüyorum. İsminiz anlamı da çok hoş. Ben de blog isimimin beni yansıttığını düşünüyor. Ne yazık ki bu haftaki ağaç ev sohbeti konusuna pek hakim değilim. Oysaki her türlü müzik dinlerim. Korece bana biraz yabancı bir dil çünkü. Ama aradan bir kaç tane seçip dinlicem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yankım ve Gölgem ben de senin blog ismini çok beğeniyorum bence çok hoş hatta bu isimden yola çıkarak kısa bir hikaye bile yazılabilir diye düşünmüştüm fantastik gizemli veya metaforlar olan bir hikaye :) umarım sevmişsindir dinlediklerini hangilerini dinledin merak ettim kii :)

      Sil
    2. Beğenmene çok sevindim. Yaa hikaye mi ve fantastik, gizemli çok merak ettim. İsimlerini dikkatimi çekenlerden seçtim bi kaç tane.
      Ft Islan - FREEDOM
      Ailee - Is You
      GD -Who You
      Taeyang - Ringa Linga
      Bigbang - Blue
      Dinlediklerim bunlar aralarında en çok ft Islan sevdim. Diğer şarkılarına da bakıcam vakit buldukça. :)

      Sil
    3. Yankım ve Gölgem, eveet bence çok hoş bir hikaye olurdu :) ooo ne güzeel ftısland japonca şarkıları daha hoşuma gidiyor korecede biraz sakin takılıyorlar japoncada asi :D Gd ve taeyang ikisi de bigbang üyeleri ama solo olarak da çok iyiler :)

      Sil
  2. Ne kadar güzel ifade etmişsin düşüncelerini. Düşüncelerimiz de birbirine benziyor bu konuda. Ayrıca ne güzel şarkı önerileri bırakmışsın en sona :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gonca, yaa beğenmene sevindiim biraz abarttım müzik seçerken ama başlayınca duramadım :D

      Sil
  3. ne güzel girişti öyleeee, günlük yazar gibiiiii, sonra çakıl, sonra da kore müzik ansiklobedisi olmuuş, kore müzik sektörü hakkında bilgilendik sayende, ya ne zormuş öyle korede şarkıcı olmak valla :) şarkılar da saooool seçmece bunlar seçmeceee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepsiii :) yaparım öyle şeysileeer kikii :D çok zormuş sahiden yaa neler neler yaşıyorlaar :) ayy sevdin mi hepsiniii <3 :)

      Sil
  4. Ben dışa susuyorum susuyorum kendime hiç susamıyrum. İç kavgam hiç bitmiyor 7/24 kafamda devam ediyor. Onuda susturabilsem ne güzel olacak. Hasbihali sevdim, kpop da severim ucundan bir zamanlar kore drama müdavimi olarak.. Şimdi neredeyse hiç birine zamanım yok. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nursalkımı, aaa ne iyi ettin uğradın ne zamandır yoktun iyisin di mii :) benim de zihnim hiç susmaz uyumakta falan da zorlanırım o yüzden çoğunlukla :) vakit hepimizin en büyük sorunlarından :)

      Sil
  5. Kalem her zaman iyi gelir. Elinden geldiğince içindekini anlatmaktan daha özel ne olabilir ki iyi ki uzatmışsın 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EsTen, eveet sahiden de öylee :) teşekkür ederim çok :)

      Sil
  6. İlkay, yaa çok teşekkür ederim kii :) eveet ben mesela sevmem dinlemem dediğim bir tazı bile bazen dinlerken buluyorum kendimi çünkü bazen öyle müthiş bir eser çıkıyor ki ortaya bunu duymazdan gelmek mümkün değil :D demek ki o tarzı sevmemek değil de insanı etkileyen sesi ve şarkıyı bulmak önemli olan diye düşünüyorum :) yeni müzikler keşfetmek her zaman çok heyecanlı oluyor değil mi :) uzun yorumları severiim teşekkür ederim ki <3

    YanıtlaSil
  7. Sanırım bana en çok uyan CHANYEOL, PUNCH - Stay With Me oldu:)

    YanıtlaSil
  8. güzel bir giriş yazısı olmuş, yazmak insanı rahatlatıyor, huzur veren bu etkinliği uzun uzadıya yapmaktan daha doğru ne olabilir ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cömert Bilge, bir şeyler yazmak terapi gibi sahiden de, teşekkür ederim :)

      Sil
  9. bi beni mi itiyor bu k-pop ya da ne bileyim kore dizileri vs hiç ısınamadım. uysal insanları seviyorum, kibarlıkları da peşi sıra geliyor. sen de öylesin durgun, içe dönük.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tarz olarak hoşuna gitmiyor olabilir :) denemiş miydin kore dizisi daha önce denesen fikrin değişir belki :) ben de mesela herkesin çok bahsettiği bir şey olunca uzak dururum ondan öyle bir huyum vardır :) yaa ne tatlı söylediklerin teşekkür ederim kii :)

      Sil
  10. Bu konuyu ilk duyduğumda direkt google amcaya başvurdum. K-pop olayını duymamıştım çünkü. Okuyunca bir tek gam gam style şarkısını bildiğini gördüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adadenizi, dünyada en çok dinlenen şarkılardan biri olmuştu o eğlenceliydi ve bir şeyleri eleştiriyordu ama bir süre dinledikten sonra gürültülü geliyor insana o şarkı :D

      Sil
  11. Kpop müziği,şarkıları,tempoları yeni birşey gibi gözüküyor ama değil,batı türü müzikler,kpop'ta yeni olan birşey varsa o da kpop sanatçıları,özellikle de giyiniş ve davranış türleri..Tabii bize göre,herkese göre bu düşünce değişebilir..Herkesin zevki farklı olabilir..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ertuğrul Yıldırım, eveet doğruu bütün sanatçılar elbette birbirlerinden etkileniyorlardır türler de öyle :) hatta bizim sanatçılarımız da bazen amerikan müziğinden bazen batı müziğinden ve hatta şimdilerde doğu müziğinden etkileniyorlar :) kliplere ve son çıkan şarkılara bakınca fark edebiliriz pek çok detayı :) önemli olan yapılan işe değer vererek ve önemseyerek yapmak bu sadece müzik için değil tüm meslekler için geçerli ve öyle olduğunda zaten değer görüyor :) ve evet herkesin ruh hali ve zevki farklı olabilir :)

      Sil
  12. bana hiç cazip gelmiyorlar ama o kadar çok sevenleri var ki :)) sorun bende diye düşünüyorum bazen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. LerzanKaradan, sonuçta düşmanlık geliştirenlerden değilsin sadece dinlemeyi sevmiyorsun sende bir sorun yok :) ben de mesela arabesk veya rap dinlemekten pek hoşlanmam tercih etmem ama bazen hoşuma giden bir iki taneyi dinlerim ki :)

      Sil
  13. Merhaba! Ben de sık sık anneannemi düsünürüm. Kördü. Sıkıntısı çok büyüktü. Ama çocukluğumun en güzel anılarından çoğu ona aittir. Belini çok doğrultamazdı. Kör ve yarı eğik haliyle duvara tutunup spor yapmaya çalışırdı. Hâlâ gözümün önünde. İsimler konusunda yazdığınız her şeye katılıyorum. İsim kişinin geleceğinde bence çok önemli bir yer tutuyor. Ben de çok sessizim. Sessiz düşünür, sessiz ağlarım. Sadece ben bilirim. Kore ile ilgili hiçbir şeye tahammül edemiyorum. Üzgünüm :)) Buralarda yeniyim. Beklerim. Sevgiler ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Celine, merhaba hoş geldiin :) anneannen çok güçlü bir kadınmış anladığım kadarıyla onu iyi hatırlaman çok çok güzel bir şey. ay niye öyle dedin merak ettim şimdi, bununla birlikte sevmeyebilirsin tabi ki yaa :) tekrar hoş geldin öyleyse :) mutlaka geleceğim, sevgiler ❤

      Sil
  14. Merhaba, ben de uzun zamandır K-Pop hayranıyım. Senin de dediğin gibi harika konserleri, müzik videoları, şarkı sözleri, şarkı altyapıları vb. var. Ancak maalesef ülkemizde K-Pop'a karşı büyük bir önyargı var. Birçok kez kız gibiler, birbirlerine benziyorlar gibi sözler duyuyorum ve bu gerçekten üzücü. Umarım insanlar önyargılarını kırabilirler. İnsanlar Gangnam Style şarkısının K-Pop şarkısı olduğunu bilmeden övenler ama K-Pop şarkısı olduğunu öğrendikten sonra şarkıyı beğenmediklerini söyleyen çok kişi tanıdım. Senin yazın da çok güzel, okurken sonraki cümleni merak ederek okudum. Ve ayrıca umuyorum ki böyle bir yazı daha yazarsın. Diğer Kore hakkındaki yazılarını da okudum, eski bir yazında sorulara cevap vermişsin ve Youtube'dan sevdiğin şarkıları koymuşsun. Ben de Bigbang, BTS, Blackpink, Stray Kids grupları başta olmak üzere her grubu çok seviyorum. Bütün gruplar şuan ki oldukları yere gelmek için büyük emekler veriyorlar. Şu ana kadar yaptığım en uzun yorum bu oldu, konu Kore veya Kore'ye bağlantılı bir yazı vb. olunca kendimi tutamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleyna Can, insanlar eleştirebilir sevmeyebilirler ama dediğin gibi hakarete varan sözler bence de üzücü ve yanlış. bu yazıda da biraz buna değindim aslında çünkü sosyal medyada öyle hakaretlere rastladım ki inanılır gibi değil. bazı sanatçılarımız bile kpop dinleyenlere hakarete varan sözler sarf ettiler sırf diğer kitlelerden beğeni almak için. ayıp gerçekten bunlar.

      kore sanatçılarında en beğendiğim özellik topluma karşı duydukları sorumluluk tabi arada bir onların da içinde sorumsuz davrananlar oluyor ama genel olarak insanlara saygılılar ve eleştirileri hep ciddiye alıyorlar. bizim sanatçılarda bu bilince veya sorumluluğa sahip olanlar pek az. bizimkilerin de daha sorumlu olmaları topluma örnek olmaya çalışmaları gerekir. müzik dışında baktığımda bunları söylüyorum yani. müzik olarak bakarsak da herkes sevecek diye bir şey yok ama kimse diğerinin ne sevdiğine karışamaz. ben de sevmeyen birine zorla bigbang veya nell filan dinletemem kendim başkasını rahatsız etmeden dinliyorsam o kişi de bana saygı gösterecek. durum bu kadar basit aslında :)

      okuduğun ve düşüncelerini paylaştığın için teşekkür ederim sevindim ki çok :)
      aklıma gelirse ve vakit bulursam yazarım elbette böyle yazılar ama uzun zamandır kore takip edemiyorum hep ders çalışmaktan kendime zor vakit ayırıyorum ve yeni yeni sanatçılar çıkmış pek bilgim yok doğrusu ama bol bol dizi ve filmlerini izliyorum :) ama sen de yazsan ya böyle yazılar yorumlaşırız ne güzel yeni şeylerden de haberimiz olur :) bu arada bloglarından birini takip ediyormuşum diğerlerini de takip edeceğim :)

      Sil
    2. Dediğin gibi ülkemizdeki bazı sanatçılar belli bir kitleden beğeni almak için söylemedikleri hakaret, yapmadıkları davranış kalmıyor. Aslında bu beni Kore müziğine yakınlaştıran olaylardan biri olmuştu. İnsanlar K-Pop'a neden bu kadar önyargılı diye düşünüp dinlemeye başlamıştım.
      Ayrıca çoğu K-Pop sanatçısı saygılı davranışlarıyla dikkat çekiyor. Bunun üstüne yaptıkları işin sorumluluğunu üstleniyorlar ve müzik yapmak için çaba sarf ediyorlar. İnternette birçok yerde K-Pop sayesinde hayatının daha iyi olduğunu söyleyen insanların yorumlarını okuyorum ve çoğunluk K-Pop sanatçılarının şarkı sözlerinin, hayat hikayelerinin, röportajdaki veya bir konuşma esnasında söyledikleri sözlerin sonucuna bu yorumu yapanların sayısı görmezden gelinemeyecek kadar çok fazla.
      Ben de senin blogunu takip ediyorum, en kısa zamanda yazılarının çoğunluğunu okumak istiyorum. Ayrıca ben de son zamanlarda ders çalışmaktan Kore'ye fazla vakit ayıramıyorum. Şimdi yeni çıkan gruplar arasında benim dikkatimi çok fazla çeken yok ama Aespa grubu geçenlerde çok konuşuldu. Black Mamba diye bir şarkı çıkardı Aespa grubu ve bu şarkı benim çok fazla sevip dinleyeceğim bir şarkı olmadı. Ama yine de grubun ilk şarkısı olduğu için dinlemeni tavsiye ederim. Ayrıca Stray Kids grubunun şarkıları çok güzel, kesinlikle dinlemelisin :)

      Sil
    3. Aleyna, insanların kendileri için bencilce ve hırsla yaptıkları davranışlar ve sözler aslında tam tersi bir etki yaratıp onlardan uzaklaşmamıza sebep olabiliyor. Kore sanatçıları hakkında ve Kore müziğini seven dinleyiciler hakkında abuk subuk konuşan sanatçılarımızdan birini severek dinliyordum sonra onun böyle saçma laflar etmesi ondan bir andan soğumamı sağladı mesela. Aklı başında insan öyle davranmaz öyle laflar etmez.
      Dünyanın neresinde olursa olsun hangi sanat dalında bir şeyler üretiyor olursa olsun işini severek ve anlam yükleyerek yaptıkları zaman harika şeyler ortaya koyabilir insanlar. Kore müziğini de sevmemizin asıl sebeplerinden birisi bu bence de :) Şarkı sözleri için, ezgi için ve kliplerdeki renklere kadar her detay için özenerek çalışıyorlar. İnce ince bir emek var. Bu da kaliteli bir iş ortaya çıkartıyor. Dinleyici de önemsendiğini hissediyor. Ve dinlediği şeyin bir hikayesi olması, en azından üretim sürecindeki o emek dinlediğinde daha keyif almasını sağlıyor :)
      Kore sanatçıları içinde de elbette yoldan çıkan kötü örnek olanlar var ve hayranlar tarafından oldukça da yargılanıp sorgulanıyorlar. Bunlara yok diyemeyiz ama bu dünyanın her yerinde var zaten. Bizde de var tabi. Ama bir iki kötü örnek yüzünden müziği kötüleyemez kimse. Çok sevdiğimiz bir sanatçı veya grup çok kötü olaylara karışabilir böyle şeyler yaşandı ama bunu bütün Kore müziğine bağlayamazlar. Bizde de yaşanıyor böyle şeyler. Neyse çok uzattım di mi konuşasım varmış benim de :D
      Vaktin oldukça uğra çok sevinirim tabi ki ben de uğrayacağım sana aynı şekilde :) Black Mamba yorumu yaparken dinledim eğlenceli dediğin gibi uzun süreli bir şarkı değil ama güzel :) Stray Kids dinleyeceğim not aldım teşekkür ederim ki :)

      Sil
    4. K-Pop şarkıları her türlü insana hitap edecek şarkı sözleri barındırıyor, mesela ben yeni LGS'den çıkan bir öğrenciyim ve ders çalışırken BTS Pied Piper şarkısını dinliyordum çünkü şarkının sözleri beni ders çalışmak için motive ediyordu. (Pied Piper dinlemediysen çok güzel şarkı, hiç sıkılmadan sürekli dinliyorum)
      Kore müziklerinde zaten bol bol emek harcanıyor. Normalde bir şarkıcının klipinde fazla umursamayacağı her detay K-Pop kliplerinde çok fazla umursanıyor. En küçük klip dekorasyonu için saatlerce uğraşılan klipler var. Bu da yaptıkları işe emek verdiklerinin en küçük örneklerinden biri.
      Günümüzde çok fazla sanatçıyı sırf Kore müziğine söyledikleri saçma sözler üzerine ben de dinlemeyi bıraktım. Bu sanatçılar sevmediklerini söyleseler kimse bir şey demez ama o kadar ırkçı söz söyleyen sanatçı gördüm ki artık önüme videoları geldiği an geçiyorum. Ve bunlar olduğunda da bunu gören insanlar "K-Pop fanları xxx sanatçısı K-Pop sevmediği için linç ediyorlar." diye haber yapıyorlar.
      Bu arada Treasure grubu da yeni çıktı, grup uzun zamandır bu çıkışı bekliyordu zaten. Ben özellikle Yedam ve Haruto adlı üyelerin seslerini çok seviyorum ama hepsinin sesi çok güzel. Şarkılarını dinlemeni tavsiye ederim, umarım sen de seversin :)

      Sil
    5. Ben de ortaokuldan sonra ve özellikle de üniversiteye hazırlandığım dönemlerde daha çok dinlemeye başlamıştım :) İnsana neşe ve enerji veriyorlar :) O zamanlar blogda kpop ve kore dizilerini seven ve bunlar hakkında konuşup takip eden bir grup arkadaşımız vardı sonra bazısı yazmayı bıraktı bazısı geri döndü ama bir kopukluk yaşandı güzel günlerdi ah hatırladım da şimdi :)
      BTS şarkılarının isimlerini bilmiyorum ama zaman zaman denk geldikçe dinlediğim gruplardan o şarkıyı da dinleyeceğim :)
      Eveet benim demek istediğim de tam olarak bu. Yani kliplerde kullanılan bir çiçeğin duruşu rengi, o rengin tonuna kadar düşünüyorlar, çiçeğin rengine göre bile diğer şeylerin renklerini düşünebiliyorlar, belki de kimsenin dikkatini çekmeyen bir detay için bile çok uğraşıyorlar :)
      Eveet o kötü sözlerle ve dinleyenlere yaptıkları hakaretlerle aslında ne kadar sığ düşünceleri olduğunu ortaya çıkartmış oluyorlar, bu kadar saygı duyarak severek dinlediğimiz bir insanın sığ düşünceli olduğunu fark etmemiz de anında uzaklaştırıyor ondan bizi. Yani Kpop sevmiyor diye değil düşünce biçimini gördüğümüz için uzaklaşıyoruz.
      Treasure dinliyorum şimdi :) bana cnblue ve ft island'ı hatırlattı sevdim enerjisi yüksek bir grup :)

      Sil
    6. Ben Kore müziğini ortaokul 1. sınıfta dinlemeye başladım, şimdi de lise 1. sınıftayım. Başta televizyonda çalan BTS-Fire şarkısı ilgimi çekmişti ama grup olarak dinlememiştim. Hatta o zamanlar K-Pop diye bir müzik türü olduğunu bile bilmiyordum. Daha sonra sınıftaki bir arkadaşım bana durmadan BTS ve EXO anlatıyordu ve ben de her seferinde ilgimi çekmese bile dinliyordum. Bir gün arkadaşım dinlemem için bir şarkı listesi vermişti. Benim K-Pop maceram böyle başladı.
      O zamanlar fazla müzik dinlemeyen ben, müzik dinlemeden bir gününü geçirmeyen bene dönüştüm. Dediğim gibi LGS sürecindeyken BTS şarkısı dinleyip durdum. Daha sonra dansa başladım ve kendimi dans konusunda da geliştirmek istiyorum aslında.
      Önceleri insanların sevdiğim sanatçılara karşı yaptıkları hakaret içeren yorumlara karşı üzülüp, sinirlenirdim. Artık bunu umursamıyorum çünkü artık insanların düşüncelerinin asla değişmeyeceğini öğrendim. Sadece bu yorumları gördüğümde gülüp geçiyorum.
      Cnblue ve ft Island grubunu hiç dinlememiştim, hemen şimdi gidip dinleyeceğim. Enerjisi yüksek olan grupları çok seviyorum, dinlerken benim de enerjim yükseliyor. Ayrıca benim favori solo şarkım Scenery şarkısı. BTS üyesi Taehyung söylemişti ve uzun zamandır favori solo şarkım. Umarım sen de seversin.

      Sil
    7. Aleyna, ben de önce muhteşem kraliçe, saraydaki mücevher, my girl, zoraki prens ve o dönem yayınlanan diğer dizileri izlerken dizi müziklerini dinlemeye başlamıştım. Bir süre sonra normal müzikleri merak ettim ve ilk kez grup olarak ftIsland ve aynı anda Bigbang fantastic baby dinledim :) ilk kez böyle bir şey dinliyordum fantastic baby şarkısına başta anlam veremedim kafayı yemişler diye düşündüm sonra bigbang fanı oldum :D
      Dans çok güzel bir aktivite ilgin varsa uğraş bununla bence de hatta üniversitede dans grupları oluyor çok eğleniyorlar daha sonra onlara da katılırsın :)
      Ben de artık onları görünce gülüp geçiyorum, onlara laf anlatmaya çalışmaktansa uğraşmaya değecek daha güzel şeyler var, aslında bu tutumumu sadece bu konuda değil diğer şeylerde de sergiliyorum, hayat can sıkıntılarına takılmaya yetecek kadar zaman vermiyor enerjimizi hak eden şeylere harcamalıyız :)
      Umarım sevmişsindir dinlediğinde özellikle hongki'nin sesi çok tatlı kendisi de kedi gibi şirin biri :) Scenery daha önce dinlemişiim çok güzel şarkı eveet isimleri hatırlama problemim var benim dinlediğimi unutuyorum bazen :D

      Sil

Öyle okuyup kaçmak olmaz sevgili okur, fikrini belirt, bir selam et, bir ses ver, çekinme :)

Not: Yorum yaparken lütfen Türkçemizi koruyalım.

^.^