2 Nisan 2020 Perşembe

Bahar

Bu günlerde hepimiz virüs salgını nedeniyle stres altındayız. Herkesin düşündüğü, bildiği, üzüldüğü ve hatta isyan bile edebildiği durumları ve gerçekleri burada tekrar etmeyeceğim. Olması gereken ama olmayanlarla şuan yaşadığımız bu acayip günleri sakin kalmaya çalışarak geçiriyorum. Olayın ilk günlerinde uzun bir süre panik atak yaşadım. Filmlerde heyecanla izlediğimiz felaketler ve dünyanın sonu temasını yaşayan şanssız nesil biz mi olacağız diye delirdim. Aklımdan geçen milyon tane şeyden bahsedip burayı daha fazla negatif enerjiye boğmak istemiyorum. Her gün sevdiğim herkesin iyi olup olmadığını kontrol etmeye başladım ilk günden itibaren. Çünkü en ufak ihmal düşüncesi beni korkutuyor. Neyse ki başta çevrem olmak üzere tanıdığım herkes ve ülkenin büyük bir kısmı sonunda olayın ciddi olduğunu anladı ve dikkat ediyor.

Biraz daha sabırlı olursak bu kötü günleri atlatacağımıza inanıyorum. İnanmak istiyorum. Hala saçma sapan partilerde toplanan bir grup insan var. Sırf öyleleri yüzünden bu süreç uzayabilir ama sabırlı olmalıyız. Sakin kalmalıyız. Ve bir cerrah kadar titiz olmalıyız. Başka insanlarla mecbur kalmadıkça bir araya gelmemeliyiz. Hem onları korumak hem kendimizi ve sevdiklerimizi korumak için. Çünkü bu virüs bazen sizi hasta değil ama taşıyıcı yapıyor ve bilmeden siz başkasını hasta edebilirsiniz. Bu kadar yayılmasının en büyük nedenlerinden biri de bu zaten. Birisi enfekte olduğunu bilmeden dolaşıp yaklaştığı herkesi hasta edebilir. Ayrıca başka sebeplerle hastalanmamaya da dikkat etmelisiniz çünkü şuan hastaneler başka hastalıklarla ilgilenecek durumda değil anladığım kadarıyla ve şuan hastaneye yaklaşmak bile istemem ben.

Sağlık sebebiyle tedavi sürecimde eylülden beri hiç dışarıya çıkamamıştım. Geçenlerde ilk kez dışarıya çıkabildiğimdeyse bu salgın olayı patlak verdi ve yine eve kapandım haliyle epey fazla süredir güneşin hissini, rüzgarı, çiçekleri özlemiş durumdayım. Denizin kokusunu, dalgaları ve martıları özledim. Çakıl taşı toplamayı özledim. Arkadaşlarla toplanıp kahve içmeyi özledim. Şimdilerde görüntülü konuşarak durumu idare ediyoruz. Ben evden çıkmamak konusunda tecrübeli olduğum için genelde onları sakinleştirici konuşmalar yapıyoruz. Bir bulutun peşine takılmayı bile özledim. Bunu saymakla bitiremem. Okuldan mezun olmuştum geçen yıl. Ama evim okula yakın olduğu için yine de sevdiğimiz mekanlara gidebiliyorduk bunu da özledim. Kampüsü özledim. Blog yazmak ve okumak bir süre içimden gelmemişti bunu da özledim. Öyle işte günlüğümsü bir şey oldu bu böyle. Dikkat edin kendinize. Alışveriş yaptığınızda alışveriş poşetini bile mikroplu olarak değerlendirin ve her şeyi hemen yıkayın. Yüzünüzü koruyun. Kimin hasta olabileceğini bilmediğimiz için yüzümüzü korumak önemli, maske takmayın diyenleri boşverin. Alışverişlerinizi planlı yapın ve haftada bir kereden fazla dışarı çıkmamaya çalışın ve buna yetecek kadar abartmadan alışveriş yapın. Eve akrabanız bile misafirliğe gelse geri çevirin, herkes evinde dursun ki bu bilinci artık kazandığımıza inanıyorum hepimizin.

Bakın bu videoyu benim kurstan İngilizce öğretmenim hazırlamış. Bizim kampüsü insansız haliyle görüntülemiş. Bahar gelmiş şimdiden her yer yeşil ve çiçek dolu nasıl nasıl güzel. Bahar gelmiş çoktan...


27 yorum:

  1. ay eveeet bahar gelsiiiiin hemen gelsin şimdi gelsin korona gitsin hop hop gitsin hemen gitsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepsiii ponçik jedii :) aheey aheey tey teey hoşgelsin bahaaar lalalalaaa :D

      Sil
  2. Merhaba:) Sizin için epey zor olmalı o kadar süre evde durmak. Ben bile iki haftada kafayı yiyecek gibi oldum. Ama okumaya ve yazmaya nasıl ara vermişim onu fark ettim. Bu günlerde bunları yapıyorum.
    İyi günler görmek dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonbahar Kedisi, ya ne güzel isim seçimi bu :) merhaba ve hoş geldin :) evet epey zor oldu ama alıştım sanırım :) aslında evde durmak değil de belirsizlik yorucu oluyor çoğu zaman. kitap okumak bir şeyler yazmak sahiden rahatlatıcı :) güzel güneşli günlere :)

      Sil
    2. hahah teşekkürler:) hoş bulduk. Aslında karantina o kadar da korkunç değil okuyup yazınca ama ne zamana kadar süreceğini bilmemek korkutuyor

      Sil
    3. Sonbahar Kedisi, evet çok haklısın ama geçecek inşallah yakında :)

      Sil
  3. Güzel konulara değinmişsin. Video da harika. Çiçekler, kediler, kaplumbağa ve muhteşem müzik seçimi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha, teşekkür ederim ki çok :) bu olaylar bitsin de hepimiz kendimizi doğaya atalım :)

      Sil
    2. Teşekkür ederim çok 😊

      Sil
    3. Bilal Conteh, yeni videonuz da çok güzel olmuş 😊

      Sil
  4. Benim eşim ve oğlum 3 haftadır eve kapalı. Üstüne üstlük hamile. İnsanlar zamanında önem verip evinden gereksiz yere çıkmamış olsaydı bu kadar hızlı yayılmazdı bu virüs. Şimdilerde evden çıkma yasağı gelse kurala başından beri uyanlar iyice evinde sıkıntıdan patlayacak. Nasıl olacak bilmiyorum ancak dışarıya gelen baharın bir an evvel iç dünyamıza da gelmesi gerekiyor artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rehitu, evet en çok sinirlerimizi bozan nokta da bu zaten birileri önemsemedikçe bu hepimizi etkiliyor. umarım bir an önce kontrolünü sağlamayı başarır ve kurtuluruz bu virüsten. evet haklısın ki bahar ruhlarımıza da gelmeli, gelecek inşallah yakında. çok çok güzel günler dilerim sağlıkla gelsin bebeğiniz de inşallah :)

      Sil
  5. O kadar doğru söylemişsiniz ki... Ne kadar katılsam az. İnsanlar yavaş yavaş bilinçlenecek inşallah. Bu ilkbaharı karantinada geçirmek kötü oldu ben de denizi, balık ekmek yemeyi ve daha bir çok şeyi çok ama çok özledim. Umuyorum ki en kısa zamanda bu durumu sağlıkla atlatırız. :)
    Kendinize çok iyi bakın kucak dolusu sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eylül Su, bilinçlendirme ve önleme konusunda daha iyi tedbirler alınmalıydı herkes kendi haline bırakılmamalıydı en başta ama bundan sonra daha dikkatli olurlar umarım hem sıradan vatandaşlar hem de yetkililer. yaa ben de balık ekmek yemeyi sahilde dolaşmayı özledim :) inşallah geçecek evet :) sen de kendine çok iyi bak kocaman sevgiler güneşli güzel günler olsun :) ♥

      Sil
  6. İlkay Özgür, teşekkür ederim şuan iyiyim tedavi sürecimi atlattım sadece virüs sebebiyle can sıkıntısı yaşıyorum ama hepimiz atlatacağız bunu da inşallah :) evet sanırım hepimiz benzer ruh hallerini yaşadık bu konuda. tehlikeyle karşı karşıya olmak ve kontrolün sadece bizde olmaması çevreye de bağlı olması tedirginliği ve korkuyu artırıyor kendimizin yanında onca sevdiğimiz insanları da düşününce yaşadığımız hisler ve bunalım çok normal. ama geçecek inşallah. tedbiri elden bırakmamalı ve dikkatli olmalıyız çok dikkat edin kendinize sağlıklı güneşli neşeli günler dilerim çok çok :)

    YanıtlaSil
  7. Bu günlerde geçecek umudunu kaybetme : )

    YanıtlaSil
  8. panik atak bende de var ve bu salgın psikolojimi bozdu. inşallah geçer bu salgın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarık, evet çoğumuz benzer durumlardayız. sakin kalmalıyız hepsi geçecek inşallah

      Sil
  9. Selamlar blogunuzu takipteyim sizde blogumu takip edip son yazıma yorum yazarsanız çok ama çok mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Can Uzunyol, merhaba elbette gelirim hoş geldiin :)

      Sil
  10. Guzel gunler gelsin artik sabirla bekliyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibel, eveet gelecek insallah az kaldııı :)

      Sil
  11. Bir bulutun peşine takılmak ne güzelmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamdan Yazılar, eveet bazen bulut olmak iyidir bir bulutun peşine takılmak daa :)

      Sil
  12. Bugünler geçecek ve bu yazıyı yazıdğın günden bugüne kadar bir sürü şey yaşandı. Hafifliyor gitgide.. insanlar kendi bağışıklık sistemini kuvvetlendirirse, her tür hastalığa karşı daha dirençli olacaktır. Her şey güzel olacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Momentos, sanırım bitiyor yavaş yavaş evet, umarım her şey güzel olacak, güzel olsun :)

      Sil

Öyle okuyup kaçmak olmaz sevgili okur, fikrini belirt, bir selam et, bir ses ver, çekinme :)

Not: Yorum yaparken lütfen Türkçemizi koruyalım.

^.^