7 Şubat 2020 Cuma

Oscar Adaylarını İzliyoruz

horror, korku, mask, cadı, witch, maske
Kaleiçi
07.09.19
  Bir süredir hep beraber Oscar adaylarını izliyoruz. Etkinliği Ebrar başlatmıştı. Biz de Deepsi ile hadi katılalım dedik ve her gün bir film belirleyerek ertelemeden izlemeye çalıştık. Etkinliği takip edenler ve izleyenler ile düşüncelerimiz neredeyse aynı gibi.

  Filmlerin büyük bir kısmını izledik fakat netten kaldırıldığı için yetişemediğimiz ve bulamadıklarımız oldu. Birkaç tane daha izleyebileceğimiz film var ama şimdiye dek bazı seçimler yaptık bile :)

  Bu yıl filmler oldukça iddialı. Önceki yıllarda takip etmemiş olsam da bolca film izleyen biri olduğum için bunu rahatlıkla söyleyebilirim ki jüri olsaydım bu filmlerin arasından seçim yapmak çok stresli ve zor olurdu.

  Adaylarım bakalım nelermiş ;)

  En İyi Film:
  Bu listeden filmleri izlerken her izlediğim bir öncekini aştı. Sürekli fikrim değişti. Seçim yapmak zordu. Özellikle Jojo, Ford, Joker ve 1917 arasında kaldım. Bu listede İrishman ve Hollywood filmlerini sevemedim. Bu iki film çok fazla uzundu ve deepsinin yorumuna katılıyorum kısa filmlerin birleşimi gibiydi. Nostalji severim ama bu filmler bir yıl kadar uzundu benim için. Bu iki film diğer dallarda da adaylıklara sahip zaten onlardan kazandıkları olacaktır büyük ihtimalle ama en iyi değiller benim için. Daha önceki yazımda Marriage Story Little Women ve diğer filmler hakkında uzun uzun yorumlar yapmıştım tekrar etmeyeyim. Düşüncelerim deep ile neredeyse aynı aslında.

  1917 bir savaş filmi. Daha önce birçok savaş filmi izledik. Jojo da bir savaş filmi. Ama bu iki film de konuyu farklı şekillerde işlemiş. Jojo'da bir çocuğun hayal dünyasında kalarak savaşa başka bir açıdan bakıyoruz. 1917'de savaşın sertliğinin ve kötülüğünün derinlemesine işlenmiş olduğunu görüyoruz ve bu filmde benim dikkatimi hep kamera açıları çekti. Görüntü filan teknik şeylerden anlamıyorum ama kameranın genelde tek bir açıda kalması ve görüntünün ilerleyişi diğer filmlerden farklıydı. Sanki o atmosferin içinde biz de kalmışız gibi. Karakterin gördüğünü görüyor bildiğini biliyoruz onun dışında bir şey göremiyor bilemiyoruz bu da bir gizem yaratıyor. Yani bu filmde bunları sevdim. Joker bir süper kahraman filmi ve toplum tarafından dışlanan bir insanın nasıl kötüye dönüşebileceğini konu ediniyor. Yani diğer filmlere göre kimseye dokunmadığından kimseyi rahatsız etmediğinden avantajlı gibi. Zaten genel olarak joker destekleniyor gibi ya da böyle bir hava yaratılmış durumda. Joker ilk bakışta benim de favorimdi çünkü en sevdiğim kötü kahraman kendisi. Ama şimdi Jojo kazansın istiyorum. 1917 teknik açıdan sevdim ama Jojo her açıdan harika bir film olmuş bencesi. Eğer Jojo kazanmazsa Ford alsın isterim o da olmazsa 1917 ve joker tabisi.

  En İyi Yönetmen:
  Bu listede 1917 alır diye düşünüyorum. O olmazsa Parasite. O da olmazsa Joker.

  En İyi Animasyon Film:
  Klaus kazansın isterim izlerken baya eğlenmiştim. İkinci olarak Ejderhanı Nasıl Eğitirsin bu seriye bayılıyorum zaten, Üçüncü seçimim Toy Story. Missing Link ile To Lost My Body izlemedik henüz.

  En İyi Kadın Oyuncu:
  Judy ve Bombshell, izlemedim. Harriet izlerken Cynthia Erivo oyunculuğunu sevmiştim. Ama sanki Saoirse Ronan Jo rolüyle önde gibi. Onun kazanacağını düşünüyorum. Diğer filmleri izlersem belki değişir ama şuan böyle.

  En İyi Erkek Oyuncu:
  Joker'den Phoenix alır bencesi net. :D

  En İyi Özgün Senaryo:
  Knives Out çok farklı ve ilginçliydi. O kazanabilir gibi. Onun dışında Parasite olabilir diye düşünüyorum.

  En İyi Uyarlama Senaryo:
  Jojo önde gibi bence. Joker de alabilir gibi.

  En İyi Kurgu:
  Ford kurgu açısından daha iyi gibi. O olmazsa Jojo.

  En İyi Görüntü:
  1917 veya Joker.

  En İyi Orijinal Şarkı:
 Bu kategoride çok aday var şimdi hepsini dinleyerek bakacağım tek tek. Harriet oyuncusu Cynthia'nın seslendirdiği Stand Up'ı çok beğendim. Aslında bunu seçmek de zor çünkü Spirit – The Lion King de beğendim. Daily Battles – Motherless Brooklyn de çok iyi bencesi. Parasite - Bir Bardak Soju şarkısını da sevdim gitar vuruşları çok iyi duygusal bir girişten sonra eğlenceli devam ediyor. (I’m Gonna) Love Me Again – Rocketman de çok eğlenceli bunu da sevdim ama biraz fazla mı gürültülü ne bilemedim :D High Above The Water – Toni Morrison: The Pieces I Am ritim olarak hoşuma gitti sesini de sevdim. Glasgow – Wild Rose şarkıya güçlü bir giriş yapıp bunu sürdürüyor bencesi bu da çok iyi. Diğer adayları da dinledim ama bunlar kadar iyi gelmediler bana. Bunların arasından da Stand Up, Bir Bardak Soju, Wild Rose, Motherless Brooklyn, High Above The Water arasında seçim yapamadım en iyileri bencesi bunlar.

  Diğer Kategoriler hakkında pek bir fikrim yok o nedenle değerlendiremedim. Benden şimdilik bu kadar. Sizin fikriniz nedir söyleyin bakalım :)

  S..

20 yorum:

  1. oooooooo miyuzikler de var ooooooo aştın seeeen :) oskar jurisiiii miyuzik danışmanıııııı bakalımlım hangi şarkıııııı kazanacaaaak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ooooo deepsiii :D ay dinlesene bunlardaan birkaç tanesini beğendim bakalım sen hangisini seveceksiin ;) lımlımlııım :D

      Sil
    2. lımlımlım dırım dırım dırım andırım :)

      Sil
    3. dırın dırın iki dükkan bi fırın kikii :D

      Sil
  2. ya yazın çok güzel olmuş. özet geçmişsin tam. ben de daha 2 tane izledim. ama izleyeceğim diğerlerini de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı Diyarlar, teşekkür ederim kii :) bu gece oscarlar verileceek bakalım kimler ödül alacaak :)

      Sil
  3. şarkıları bile yorumlamışsın ya süper. Bol bol tutsun tahminlerin :) two popes izliyorum şimdi, ben de pazar günü yazarım umarım :) fotodaki kim cadı mı o çok iyi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebrar :) ay şarkı keşfetmeyi çok severim ondan dolayı bi bakayım dedim kiki :D geliciğim okumayaa :) kaleiçinde bir barın giriş kapısının yanında asılıydı cadı kuklası gibi bişi içeriye girmedim ama dışarıdan gördüğüm kadarıyla içeride sadece hortlaklar cadılar canavarlar vardı değişik bi konsepte sahipti hahah :D

      Sil
  4. Filmleri izlemediğim için yorumda bulunamıyorum ama Irishman'i etkinliğimizin Şubat filmi olarak seçmiştik, deep ve senin sevmediğinizi görünce izleme konusunda tereddüte girdim şuan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mor Düşler Kitaplığı, aa şubat filmi miydi dikkat etmemişim yaa bu arada ocak kitabını okudum ve filmi izledim ama yazamadım bir türlü yaa zaman olmadı :) ay film çok uzun ne desem bilemedim şimdi en azından deneyin izlemeyi belki bizim tarzımız değildi yani olabilir ki :)

      Sil
  5. oskaaaar yarııııın bakalımlım nolcaaak merak merak dırım dırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepsii blogum yorumlarını sevdiği için klonlamış hahahah :D

      Sil
  6. oskaaaar yarııııın bakalımlım nolcaaak merak merak dırım dırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepsii merak meraaak bakalımlımlıım hahaha ;)

      Sil
  7. Böyle kategorileri listeleyip favorilerin söylendiği birkaç yazı daha okudum. İçlerinde "o da olur, bu da olur" diye ikilemde kalan ya da garantici davranan bir sen mi varsın bilemedim :)) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlu Anlar Koleksiyoncusu, ay ben çok kafası karışık bir insanım hep zaten :D ama bu filmleri izleyen herkes zaten seçmek çok zor diyo hepsi çok iyi kii :D bak kategorilerde aslında seçim yaptım ama jüri ben olmadığım için benim istediğim seçilmezse diye ikinci üçüncü alternatiflerimi söyledim yani aslında seçim yaptım ki :) neşeli sevgilerlee :)

      Sil
  8. Netflix'te birkaç Oscar adayı film var bu seneki ve ödül alanlarda sanırım. :D İzleyebilirim belki. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pastel, netflix kardeşimin var ama ben kullanmadım nette buluyorum hep :D izle izlee çok güzeller :)

      Sil
  9. Knives Out geç olsa da severek izlediğim yapımlardan biri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Özdemir, gerçekten de çok iyi filmdi oyuncular da çok iyi ^^

      Sil

Öyle okuyup kaçmak olmaz sevgili okur, fikrini belirt, bir selam et, bir ses ver, çekinme :)

Not: Yorum yaparken lütfen Türkçemizi koruyalım.

^.^