15 Mayıs 2023 Pazartesi

Blogları Canlandırma Projesi - Nisan

 


Herkese selamlar. Aslında bugün muhteşem bir güne uyandık diyerek sözlerime başlamak isterdim ama umutların rötar yaptığı bir günden merhaba arkadaşlar. Yine de fırtına ve yağmur günü ele geçirse de güneşin açacağına olan inancımızı koruyalım. Akademide de başarıyı pes etmeyenler kucaklar.

Konuyu burada fazla uzatmak istemiyorum.

Bcp Nisan konumuz Belirli Yazarlar ve Yönetmenlerdi. Buradaki "belirli" ibaresini neye göre almamız gerektiğine tam karar veremedim yani çok ünlü olanları mı seçmeliydik yoksa ünlü olmasa da bir yönetmeni veya yazarı tanıma amacıyla onun birkaç eserine mi bakmalıydık? Sanırım bu biraz kişisel tercihe kalmış diye yorumladım ve iki film seçtim. 

Girl

Yönetmen: Lukas Dhont

2019 / Belçika Hollanda

Dram

Profesyönel balerin olmak isteyen 15 yaşındaki trans birey Lara'nın öyküsü. Geçirmesi planlanan operasyonlar için hazırlanırken bir yandan da bale eğitimi alan Lara'nın diğer kızlar tarafından uğradığı zorbalıklar karşısında yaşadıkları ve hissettiği duygular filmde oldukça iyi yansıtılmış. Durağan bir film olsa da sonuna kadar kendini izlettirmeyi başarıyor ve anlatması gerekeni hassas bir şekilde aktarıyor. İzlerken Lara ile gerçekten bağ kurmayı başarıyorsunuz. Ergenlik dönemi zaten yeterince karmaşıkken çevresinde gördüğü zorbalıklar ve işin içine bir de sevilme aşık olma duyguları karışınca Lara'yı izlerken ekran başında empati kuruyorsunuz. Bu arada oyuncuyu da oldukça başarılı buldum üstelik bu ilk filmiymiş. Bu arada Lara'nın babasının onun için elinden geleni yapışı, onun için ev ve şehir değiştirmeyi göze alışı ve hep arkasında duruşunu çok sevdim. 

Close

Yönetmen: Lukas Dhont

2022 / Belçika Fransa Hollanda

Dram

13 yaşında iki çocuk Leo ve Remi her zaman inanılmaz derecede yakın arkadaştır. Ancak aralarındaki bağ okul arkadaşları tarafından garip karşılanıp sorgulandıkça birbirlerinden uzaklaşmaya başlarlar. En yakın arkadaşının bir anda kendinden uzaklaşması yıkıcı etkiler yaratır ve bir trajedi baş gösterir. Yönetmen bu filmde de durağanlık içinde bir enerji yakalamış. Doğa sahneleri ile süslenen ve tablo hissi yaratan sahneler hiç sıkmadan akıyor. Bu türden ağır konuların işlendiği filmlerde oyuncu performansı çok önemlidir ve çocuk oyunculardan her zaman böyle yetenekler beklenmez ancak vay be nasıl oynamış diye diye izledim. Filmde bir iki sahnede boğazım düğüm düğüm oldu. 


20 yorum:

  1. Ooooo Ooooo havalı yeni filmleeer :)

    YanıtlaSil
  2. Denk geldiğim ama izleyemediğim filmler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüreğimin İklimi, sonra izlersin boşveer :)

      Sil
  3. Duygusal filmleri seviyorum. Gençlik dönemini, ergenlik çağını işleyen filmleri daha ilgiyle izliyorum. Anlatımınız iki filmi de izleme isteği uyandırdı.

    Yazınızın ikinci paragrafındaki açıklamaya katılıyorum. Bazen ben de düşünüyorum; Her ayın teması açıklanırken farklı konular daha kesin ifadelerle açıklansa kolaylık olur diye düşünüyorum. Örneğin; Ve, veya sözcükleri ile ayırma veya araya bir - çizgi koyma gibi.
    Nice baharlara, sağlıklı yarınlara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule Abalı, ben de severim gençlik filmlerini :) Ben temalar konusunda açık değilse kendim yorumlayıp öyle katılıyorum veya örneğin mayıs temasında italyan edebiyatı konusu vardı ama kitap okumaya vaktim olmadığı için italyan edebiyatından uyarlanmış bir film izlemeye karar verdim konuyla bağlantılı olsun diye siz de o şekilde biraz değiştirerek katılabilirsiniz sorun olmaz :)

      Sil
  4. Duymadığım bir yönetmen. Not ettim.

    YanıtlaSil
  5. ikisi de çok denişik filmlerdi de mi amaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepsii, eveet değişik hüzünlü ama sahneleri ile hoş filmlerdi :)

      Sil
  6. yazıyı ekledim listeye, en kısa sürede yorum için geleceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oh Yoon Joo, hihiih ben yine geç kaldım yorumlara :D

      Sil
  7. Akademideki en tembel öğrenci olabilirim galiba :') Anket formumu hazırlamam gerekiyor ama baktım ki olacak gibi değil blog ziyaretlerine başladım ve boom! Siz diyorsunuz ki "Akademide başarıyı pes etmeyenler kucaklar." :')
    İkinci filmdeki arkadaşlığa çok üzüldüm. İki film de ilginç hikayeler barındırıyormuş. Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tefrika, seninle bu konuda yarışırız gibi bu aralar benim de tezim zorla ilerliyor :) evet ikinci film gerçekten üzücüydü bir iki sahnesinde kendimi tutamayıp ağladım. teşekkür ederim yorumun için ben de :)

      Sil
  8. Blogunuz çok güzel.. Sizi kendi sayfama da beklerim https://lensfiyatlari.com.tr/ :) İyi günler dilerimm..

    YanıtlaSil
  9. Close'un yorumları çok iyi. Listeme ekledim. Mubi'de varmış. Yakın zamanda izlemeyi planlıyorum.

    YanıtlaSil

Öyle okuyup kaçmak olmaz sevgili okur, fikrini belirt, bir selam et, bir ses ver, çekinme :)

Not: Yorum yaparken lütfen Türkçemizi koruyalım.

^.^