26 Şubat 2024 Pazartesi

Dilek kipi

Çocukken ettiğim duaların çoğunu hatırlıyorum. Zaten hepsini standart bir şablona oturtmuş ve uzun süre bu şablonu takip ederek benzer dualarda bulunmuş ve ekstra isteklerimi en sona saklamıştım daima. Dualarım o kadar uzun olurdu ki uyumam bir saati bulurdu. Ordan alışkanlık kalmış olmalı artık dua etmediğim zamanlarda bile uyumak iki saatimi alabiliyor. Hayatımda var olan herkes için bir dileğim vardı ve büyük bir bölümünün gerçekleşmiş olması içimi ferahlatıyor. Kendim için en çok yalnız bir ömür sürmemeyi dilediğimi hatırlıyorum ancak kendi dileğime korkuyu çok karıştırdım muhtemelen. İnsanın başına korktuğu gelir derler. Yine de dilekleri tutan bir insan olduğuma inancım büyük olduğu için hâlâ yaşamım üzerinde gerçekleşecek olumlu değişiklikler konusunda beklentim iyi yönde. Cümlemin içindeki ihtimal yoğunluğu tedbirli oluşumun bir yansıması adeta. Çünkü eskiler fazla iyi de fazla kötü de konuşmanın etkileri üzerine tez yazacak kadar hurafelik mottoları empoze ettikleri için insanda bir ihtiyatlı olma eğilimi yaratıyor. 

6 yorum:

  1. Benim de çocukken bir dua şablonum vardı. Bıkmadan usanmadan her gece onu tekrarlardım. Büyüdükten sonra da hayatımın belli dönemlerinde buna devam ettim. Şimdi bile her gece yatmadan evvel (dualarım değişse de) bu şablonda dua ederim. Bir şeyler isterim, güvende hissederim bu doğru. Ama hissettiğim en yoğun his huzur olur. Huzur bile değil aslında, sevgi gibi. Ama o da tam değil. Açıklaması güç. Yaratıcıyla konuşmayı, onu kalbimde hissetmeyi hep çok sevdim ve seviyorum.
    Not: Benim de çocukluktan beri ettiğim bir dua hala gerçekleşmedi. Sanırım ben de çok korktuğum için...

    YanıtlaSil
  2. senin gibi minnoş birinin dilekleri tutar tabiiiii :)

    YanıtlaSil
  3. Bazen ne yazık ki ettiğimiz duanın gerçek olacağını kendimiz bile inanmayız. Olmasını çok çok isteriz ama içten içe hep zaten olmayacak diye düşünürüz. Bence olmamasının tek sebebi bu.
    Kendimiz bile inanmazken nasıl olabilir ki?

    YanıtlaSil
  4. Dua etmek, insanı rahatlatan, huzur veren, aynı zamanda umut veren çok güzel bir ritüel. 🌺

    YanıtlaSil
  5. Çocukluğuma dair çok tek tük şey hatırlıyorum ben, siz ne güzel çoğu dualarınızı hatırlıyorsunuz. ve çoğu da tutmuş! O saf ve samimi duaları hatırlamak hoş olmalı... içsel gücünüzü ve pozitif bakış açınızı sevdim. Umarım ki geleceğe olan iyi inançlarınızda gerçekleşir.

    Sevgiler :)

    YanıtlaSil

Öyle okuyup kaçmak olmaz sevgili okur, fikrini belirt, bir selam et, bir ses ver, çekinme :)

Not: Yorum yaparken lütfen Türkçemizi koruyalım.

^.^