28 Ocak 2013 Pazartesi

Bir Sorum Var~


  Selamlar kavanozdan blogun biricik sakinleri. Size sormak istediğim bir şey var. Direkt konuya giriyorum. Bir blogun url'si değişirse herhangi bir sorun ortaya çıkma ihtimali nedir? İçerikler kaybolur mu? Url değiştiği için izleyiciler bloga nasıl ulaşır, bir sorun yaşanır mı, bu konuda yapılması gereken bir şey var mı?

Google indexinde blogun eski urlsi ile arşivlenen içerikler ne olur peki? Yeni url ile arşivlenmelerini sağlayabilir miyiz? Ya da biz bir şey yapmasak bile zamanla google bunu kendisi düzeltir mi?

  Özellikle url değişikli içeriklerin kaybolmasına ya da daha kötü bir sonuca neden olur mu?

  Alakasız bir şey daha sormak istiyorum. Ben çoğunluğu karakalem olmak üzere resim yapıyorum, tabii kendi çapımda, ders falan almadım ve pek de mükemmel değil çizimlerim. Resim kağıtlarına veya normal resim defterine çiziyorum. Sorum şu; resimlerin zamanla ilk günkü görünümünü kaybettiğini fark ettim, sanki renkleri soluyor, karakalemler bile bir takım değişikliğe uğruyor. Üstelik çizdikten sonra onları saklıyorum ve sürekli ortaya çıkartmıyorum, buna rağmen nasıl bozuluyorlar anlamıyorum. Bu bozulmayı engellemenin bir yolu var mı? Ne bileyim, yağlıboya tabloları spreylerle falan koruyorlar ya benzer bir şey mi yapmalıyım? Aranızda bunun da cevabını bilen ya da fikri olan varsa belirtirse minnettar kalırım :)

~Sessizgemi~

11 yorum:

  1. Url değişince, bloğa üye olan kişiler bloğu bulamıyorlar. Annem aynı sorunu yaşamıştı, nasıl düzeltti hatırlamıyorum ama galiba eski url una dönmüştü. Gmail foruma yazın cevabını alırsınız. Google eklentileri hakkındaki her türlü soruya cevap veriyorlar ^^ (Gmail forumun linki: https://productforums.google.com/forum/#!forum/gmail-tr )

    O karakalem meselesi içinde: bende karakalem yapıyorum. Öyle dağılmalarının nedeni üstüne koyduğun kağıda v.s. ye sürtünmesi. Engelleyici birşey henüz duymadım. Öğrenirsem yorum yazarım ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Url yönlendirme ile bu sorunu çözebiliriz sanıyorum, ayrı bir araştırmasını yapacağım. Aslında blogger'ın yardım forumuna birkaç kere soru başlığı açtım ama cevap veren olmamıştı bir de gmail'i denerim. Teşekkür ederim :)

      Fakat resimleri bir kez kaldırdıktan sonra bir daha yerinden oynatmıyorum ki kendi kendine nasıl bir yerlere sürtünüp bozuluyor anlamıyorum. Neyse :) Peki bir şey bulursan haber verirsen sevinirim :)

      Tekrar teşekkür ederim :)

      Sil
  2. biri bana mailden sormustu bunu aciklamistim

    blogun urlsini degistirince blogdaki konular kalir bi yere kaybolmaz fakat google yandex yahoo bing gibi arama motorlarinda indexlenmis olan butun konular silinir cunku eski url dan indexli olur o konular..

    yani googlede ve diger arama motorlarinda degeriniz duser.. oralarda 0 dan baslamis olursunuz

    arkadaslariniz blogunuzu Google Friend Connect ile izliyorsa sorun olmaz yeni paylasimlarinizi zaten gorur kisinin admin panelinde cikar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogdaki içerikler kaybolmuyorlar, peki.

      Google gibi arama motorlarındaki indexler için bir çözüm olduğunu okumuştum. Web yöneticisi araçları ile bir işlem yapmak sorunu çözüyordu sanırım. Bunu da ayrı araştıracağım. Bir forumda da google robotları zaman içinde index sorununu kendisi düzeltiyorlar ama uzun zaman alabiliyor yazıyordu..

      Peki..

      Teşekkür ederim :)

      Sil
    2. o soz ettigin islem sorunu cozmuyor blogunu yada boyl;e diyelim o url ismini google indexine ekliyor

      yani her turlu 0 dan baslamis oluyorsun

      Sil
    3. Peki anladım..
      İndexlenme işlemleri, google da öne çıkmak falan yeni baştan başlıyor her şey..
      İçerikler kaybolmasın ve başka bir sorun çıkmasın da google'da yeniden tanınmak sorun değil aslında..

      Sil
  3. ah çingum ah..
    inat ettin ve yazdın, ne diyeyim sana, teşekkür ederim..
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah yardım edeyim istiyorum ne yapayım ama :)

      Sil
  4. sen oyle dusunuyorsan sorun degil tabi.. herseyi 0 dan baslamak istersen googlede

    linki degitirmek sorun deigl

    YanıtlaSil
  5. url değişince yazılar duruyor.
    ama üyelere haber vermen lazım çünkü eski blog yok olmuş gibi oluyor.
    yeni adrese üye olunuyor.
    :)
    karakalem resim bilemedim ama öğrenemezsen söle sorar öğrenirim kii.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peki çingum teşekkür ederim, üyelere haber vermek gerek tamam.
      :)
      Karakalemin bi çözümü yok sanırım çingum
      :)

      Sil

Öyle okuyup kaçmak olmaz sevgili okur, fikrini belirt, bir selam et, bir ses ver, çekinme :)

Not: Yorum yaparken lütfen Türkçe'mizi koruyalım.

^.^"